Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dokładne wytyczne dla kierowców wjeżdżających do Niemiec

Utworzona: 2021-08-07


Od 1.08.2021 r. Niemcy wprowadzili w życie nowe rozporządzenie (Corona-Einreiseverordnung) regulujące wjazd do Niemiec. Poniżej rozpiska skierowana do kierowców zawodowych.

Podczas gdy przepisy dla ogółu społeczeństwa są zaostrzane, sytuacja personelu transportowego ulega poprawie.

Nowe zasady ogólne:

- Klasyfikacja ryzyka zagranicy jest modyfikowana, pozostają tylko dwie formy obszarów ryzyka – „obszary wariantu troski” i „obszary wysokiego ryzyka” (wcześniej znane jako „obszary wysokiej zachorowalności”). Wszystkie pozostałe obszary – w tym dotychczasowe „obszary normalnego ryzyka” – są uważane za „bez ryzyka”.
- Od 01.08.2021 r. będzie obowiązywał ogólny, bezwarunkowy obowiązek sprawdzenia lub dostarczenia dowodów dla wszystkich osób (z wyjątkiem osób podlegających zwolnieniom, takich jak personel transportowy) przed wjazdem do Niemiec, - to znaczy, nie tylko dla osób, które spędziły czas w „obszarze budzącym obawy” lub „obszarze wysokiego ryzyka” w ciągu ostatnich 10 dni przed wjazdem, ale także dla osób pochodzących z obszarów bez ryzyka. Nie będzie kontroli granicznych, jednak niemiecka straż graniczna będzie przeprowadzać wyrywkowe kontrole na terenach za granicami.

Wiadomości dla kierowców zawodowych:

- Brak jakichkolwiek obowiązków związanych z COVID-19 dla personelu transportowego wjeżdżającego do Niemiec po spędzeniu czasu w obszarach wolnych od ryzyka wyłącznie w ciągu 10 dni przed wjazdem. Oznacza to, że osoby te nie muszą się wstępnie rejestrować ani izolować, a także są zwolnione z nowego ogólnego obowiązku testowania/dostarczania dowodów przed wpisem.
- Ponadto nie ma żadnych obowiązków związanych z COVID-19 dla personelu transportowego wjeżdżającego do Niemiec po spędzeniu czasu w „obszarach wysokiego ryzyka” w ciągu 10 dni przed wjazdem. Ponownie, osoby te nie muszą wstępnie rejestrować się ani izolować, a także są zwolnione z nowego ogólnego obowiązku testowania/dostarczania dowodów przed wpisem.

Nowość: Zwolnienia obowiązują bez względu na długość pobytu w „obszarze wysokiego ryzyka” lub długość planowanego pobytu w Niemczech.

- Tylko personel transportowy wjeżdżający do Niemiec po spędzeniu czasu w „obszarach wzbudzających obawy” w ciągu 10 dni przed wjazdem będzie nadal musiał przestrzegać przepisów dotyczących COVID-19 .
✅ Tak jak poprzednio, osoby te będą musiały przejść testy przed wjazdem (test PCR maksymalnie 72 godziny przed wjazdem, szybkie testy/testy antygenowe maksymalnie 24 godziny przed wjazdem; dowód szczepienia lub dowód powrotu do zdrowia nie są wystarczające).

✅W przypadku, gdy zainteresowane osoby przebywały w „obszarze zagrożonym” dłużej niż 72 godziny i zamierzają przebywać w Niemczech również dłużej niż 72 godziny, będą również musiały dokonać wstępnej rejestracji i izolować się .

Nowość: Chociaż treść przepisów regulujących wjazd personelu transportowego z „obszarów wariantu obaw” nie została zmieniona, pojęcie „pobytu dłuższego niż 72 godziny” zostało wreszcie jasno zdefiniowane, tak aby oznaczało, że oba pobyty w „obszarze wariantu zainteresowania” i na terytorium Niemiec musi przekroczyć odpowiednio 72 godziny, aby wywołać obowiązek wstępnej rejestracji i samoizolacji.

Na razie nie ma krajów sklasyfikowanych przez władze niemieckie jako „obszary wariantów niepokoju” w zasięgu transportu drogowego do Niemiec. Stan ten może się jednak szybko zmienić, a BGL będzie nadal informować o zmianach dotyczących niemieckiej klasyfikacji „obszarów wariantu zagrożenia”.
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels