Od 25 lat Volvo VNL jest montowane w Stanach Zjednoczonych w zakładzie produkcyjnym w New River Valley w Wirginii i jest najpopularniejszym modelem Volvo na rynku północnoamerykańskim.
Volvo Trucks jako pierwszy producent zrewolucjonizował północnoamerykańską branżę transportową, wprowadzając pierwszy w pełni zintegrowany przedział sypialny w kabinie, podnosząc poprzeczkę oczekiwań i zmieniając postrzeganie zawodu kierowcy. Wprowadzenie modelu Volvo VNL było kontynuacją dziedzictwa innowacji i wpływów, które na przestrzeni tych 25 lat przyniosło szereg przełomowych koncepcji w projektowaniu i technologii, zmieniając oczekiwania naszych klientów, ich kierowców i całej branży. Jesteśmy przekonani, że ten inspirujący wpływ utrzyma na się przez wiele kolejnych lat powiedział Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.
Aerodynamiczna konstrukcja modelu VNL z roku 1996, który wyróżniał się swym rewolucyjnym kształtem, radykalnie poprawiła przepływ powietrza i zużycie paliwa. Całkowicie przeprojektowana, nachylona maska i wyprofilowane elementy zewnętrzne kabiny wpłynęły na kształt przyszłych ciężarówek klasy 8 w Ameryce Północnej.
Wprowadzony w 1997 r. kącik jadalny, służący jako stanowisko pracy, które można przekształcić w koję, ugruntował reputację Volvo Trucks jako producenta dbającego o produktywność i komfort odpoczynku kierowcy. Wszechstronna koncepcja zmieniła podejście do projektowania wnętrza kabin w ciężarówkach dalekobieżnych i odegrała istotną rolę w przyciągnięciu nowych kierowców do zawodu, zapewniając im wysokiej jakości środowisko życia w trasie.
Równie bezkompromisowe podejście zastosowano jeżeli chodzi o kwestie bezpieczeństwa. Model VNL posiadał kabinę ze stali o wysokiej wytrzymałości (HSS) i poduszkę powietrzną po stronie kierowcy w standardzie. Dodatkowo, od roku 2005 w modelu VNL zaczęto standardowo montować pierwszy w pełni elektroniczny system kontroli stabilności (VEST), przeznaczony do jazdy autostradowej.
Osiągi drogowe modelu poprawiły się w roku 2007 wraz z wprowadzeniem manualnej skrzyni biegów Volvo I-Shift, która stała się wzorcowym rozwiązaniem w branży. W roku 2013 skrzynia Volvo I-Shift była standardowo montowana we wszystkich modelach. I-Shift zmniejsza zużycie paliwa, poprawia komfort i bezpieczeństwo kierowcy, zmniejsza zużycie układu napędowego i wydłuża żywotność skrzyni biegów.
W roku 2012 osiągnięto nowy poziom jakości w zakresie łączności wraz z wprowadzeniem jako standardu usługi zdalnej diagnostyki dla modelu VNL. Obecnie każdy omawiany model jest wyposażony w najbardziej kompleksowy system diagnostyczny dostępny na rynku i może korzystać z całodobowej pomocy technicznej dostępnej w czasie rzeczywistym dzięki Volvo Trucks Uptime Center w Greensboro w Północnej Karolinie.
W 2019 roku Volvo Trucks umocniło swoją pozycję lidera w zakresie bezpieczeństwa i produktywności kierowców, udostępniając w modelu VNL technologię Volvo Dynamic Steering (VDS). Dzięki monitorowaniu charakterystyki drogi z prędkością 2000 razy na sekundę system VDS generuje moment obrotowy na kolumnie kierownicy, eliminując w ten sposób wibracje oraz szarpnięcia kierownicy, co zmniejsza napięcie mięśniowe kierowcy.
Od tego roku modele VNL 740, 760 i 860 są standardowo wyposażone w silnik nowej generacji D13 Turbo Compound (D13TC), po raz pierwszy wprowadzony na rynek w Volvo VNL w roku 2019. Nowy silnik zmniejsza zużycie paliwa nawet o 6% w porównaniu z silnikiem Volvo D13 VGT.
W ramach obchodów 25-lecia VNL wszystkie modele VNL schodzące z linii produkcyjnej w tym roku będą opatrzone specjalną pamiątkową plakietką umieszczoną na zewnętrznych panelach drzwi. Ponadto oferowane są towary z limitowanej edycji, a klienci zainteresowani naklejkami do swoich modeli VNL mogą uzyskać elementy graficzne, kontaktując się ze swoim sprzedawcą lub przedstawicielem handlowym firmy.
Źródło: Volvo Trucks USA