Materiał własny etransport.pl powstał w ramach wspólnej akcji medialnej etransport.pl pracuj w logistyce oraz Transport Manager - #wspieramyTSL
Przewoźnicy promowi zapewniają, że bezpieczeństwo pasażerów i załóg jest dla nich absolutnym priorytetem. W tym celu wprowadzono procedury ograniczające ryzyko zakażenia koronawirusem, takie jak dezynfekcja powierzchni i separacja osób. Kierowcy pojazdów użytkowych, jak wszyscy pasażerowie, muszą stosować się do zaostrzonych procedur postępowania.
P&O Ferries
Przeprawa promowa Calais-Dover ma kluczowe znaczenie nie tylko dla gospodarki Francji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale i całej Unii Europejskiej. W typowym tygodniu firma P&O Ferries przewozi około 25.000 ładunków między Francją a Wielką Brytanią. Operator działa obecnie w oparciu o zoptymalizowane rozkłady rejsów na trasach Dover - Calais i Larne - Cairnryan, natomiast reszta jednostek promowych pływa według regularnych rozkładów.Mając na uwadze bezpieczeństwo podróżnych i personelu, zintensyfikowano procedury czyszczenia i dezynfekcji na pokładzie, zgodnie z najlepszymi praktykami dotyczącymi postępowania z COVID-19W tym celu nawiązano współpracę z Public Health England oraz ekspertami morskimi Światowej Organizacji Zdrowia. Przykładem działań prozdrowotnych jest wyłączenie klimatyzacji na promach i zastąpienie jej w 100 procentach nawiewem świeżego powietrza.
– zapewnia Henryk Kałużny, Freight Manager Poland & Eastern Europe.
A co z pobytem na pokładzie kierowców pojazdów użytkowych?
Wszyscy kierowcy frachtowi są mile widziani na pokładzie, o ile nie mają żadnych objawów koronawirusa. Są jednak zobowiązani do przestrzegania procedur bezpieczeństwa i stosowania się do wszelkich wskazówek udzielanych przez personel. Posiłki dla kierowców pojazdów ciężarowych serwujemy w bardziej przestronnych pomieszczeniach Food Court/The Kitchen, aby umożliwić im zachowanie większej odległości od innych osób. Ponadto na naszych nocnych trasach oferujemy kabiny dla kierowców do pojedynczego wykorzystania, minimalizując bliski kontaktWięcej informacji na temat środków, jakie podjęto w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa można znaleźć na stronie coronavirus.
– informuje Henryk Kałużny.
Stena Line
Promy Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona cały czas kursują zgodnie z rozkładem - trzy razy dziennie w obie strony. Promy zabierają na pokład fracht, pasażerów podróżujących w samochodach osobowych i poruszających się pieszo. Otrzymaliśmy zapewnienie, że ruch na przejściu granicznym w Gdyni, także związany z przewozem ładunków, odbywa się sprawnie. Kierowców frachtowych nie obowiązują ograniczenia wjazdu do Polski dotyczące obywatelstwa i kwarantanny – z wyjątkiem tego, że mierzy się im temperaturę.W celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom i załodze wprowadzono w życie zalecenia sanitarno-epidemiologiczne służb państwowych, a także własne, wewnętrzne procedury związane z utrzymaniem higieny. Zwiększono częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji powierzchni, zwłaszcza miejsc najczęściej dotykanych, takich jak klamki, poręcze, przyciski w windach itp. W portach, terminalach i na statkach pojawiły się informacje o zaleceniach higienicznych (plakaty, oznaczenia, komunikaty głosowe). Wszędzie tam zapewniono pasażerom i załodze dodatkowe możliwości mycia i dezynfekcji rąk, min. żelem antyseptycznym. Każdy członek załogi ma własny pojemnik z żelem dezynfekującym, dzięki czemu może utrzymać właściwą higienę dłoni. Cała załoga przechodzi codziennie pomiar temperatury.
Większość punktów usługowo-handlowych na statkach jest nieczynna. Otwarte pozostały tylko sklep i restauracja, gdzie wpuszczana jest jednocześnie tylko taka liczba osób, która umożliwia zachowanie odpowiedniego dystansu między nimi w kolejkach i przy stolikach. Wejście do restauracji jest możliwe po dezynfekcji rąk. Konsumenci mogą zabierać jedzenie na wynos w jednorazowych pojemnikach.
Każdy pasażer rejsu dziennego i nocnego ma obowiązek posiadania miejsca w kabinie, a kierowcy frachtowi odbywają podróż w pojedynczych kajutach. Przewoźnik zachęca podróżnych do pozostania w kabinach przez cały rejs aż do chwili wpłynięcia do portu. Tam, gdzie to możliwe rozdzielono ruch – kabiny dla ruchu przyjazdowego i wyjazdowego mieszczą się na innych pokładach, co umożliwia rotacyjne ich wykorzystanie, a także ułatwia wykonywanie czynności związanych z dezynfekcją.
Osoby zajmujące się obsługą pasażerów i kierowców frachtowych na terminalach i statkach robią to w rękawiczkach z zachowaniem zasad separacji. W ruchu frachtowym, tam gdzie to możliwe, wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów. Ponadto pasażerowie i kierowcy są zachęcani do dokonywania płatności bezstykowo kartami.
DFDS Freight
Przewoźnik jest świadomy, jak ważne dla europejskiej wymiany handlowej są jego połączenia między Wielką Brytanią i Francją. Podkreśla, że wybuch epidemii COVID-19 nie spowodował konieczności wprowadzenia zmian w rozkładach rejsów, a z punktu widzenia transportu ładunków zdolność przewozowa pozostała na tym samym poziomie. Najważniejsze informacje dotyczące przepraw realizowanych przez DFDS Freight i wprowadzonych procedur bezpieczeństwa można znaleźć m.in. w specjalnym serwisie firmy Freightlink Solutions, poświęconym sytuacji związanej z pandemią covid-19-coronavirus.Nie znaczy to jednak, że nic się nie zmieniło. Przeciwnie – uwzględniono zalecenia władz dotyczące konieczności ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie na pokładzie. Na trasach Dover - Calais, Dover - Dunkierka i Newhaven - Dieppe obsługa promów przyjmuje na pokład o połowę osób mniej. Dzięki temu pasażerowie mogą zachować bezpieczną odległość od siebie. Niezależnie od tego armator namawia, żeby korzystać z przestrzeni zewnętrznych udostępnionych podróżnym. Wstępnie zaplanowano, że obostrzenie dotyczące ograniczenia miejsc o 50% potrwa do 6 kwietnia, ale wszystko wskazuje na to, że okres jego obowiązywania zostanie przedłużony.
Do odwołania zamknięte są sklepy, bary i restauracje, ale serwowany jest bezpłatny posiłek dla wszystkich kierowców. Operator zapewnia, że podjął wszelkie środki ostrożności zalecane przez Światową Organizację Zdrowia, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa. Wprowadzono procedury czyszczenia i dezynfekcji powierzchni, zwłaszcza tych, które są często dotykane (m.in. poręcze, klamki, włączniki). W wielu miejscach ustawiono dozowniki z preparatem do dezynfekcji rąk, z których mogą korzystać pasażerowie i personel. Na statkach zgromadzono zapas maseczek, a załogi podlegają surowym rygorom związanym z utrzymaniem właściwej higieny. Pasażerom udziela się porad, jak zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i unikać zakażenia.
Zdjęcie poglądowe