Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Promem bezpiecznie i bez zakłóceń


Jak informują przewoźnicy promowi P&O Ferries, Stena Line oraz DFDS Freight, przeprawy promowe środków transportu drogowego i kierowców ciężarówek odbywają się w dobie epidemii COVID-19 normalnie, bez zakłóceń i ograniczeń w ruchu pojazdów użytkowych na terenie portów. Wprowadzono nowe procedury bezpieczeństwa.

Materiał własny etransport.pl powstał w ramach wspólnej akcji medialnej etransport.pl pracuj w logistyce oraz Transport Manager - #wspieramyTSL


Przewoźnicy promowi zapewniają, że bezpieczeństwo pasażerów i załóg jest dla nich absolutnym priorytetem. W tym celu wprowadzono procedury ograniczające ryzyko zakażenia koronawirusem, takie jak dezynfekcja powierzchni i separacja osób. Kierowcy pojazdów użytkowych, jak wszyscy pasażerowie, muszą stosować się do zaostrzonych procedur postępowania.

P&O Ferries

Przeprawa promowa Calais-Dover ma kluczowe znaczenie nie tylko dla gospodarki Francji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale i całej Unii Europejskiej. W typowym tygodniu firma P&O Ferries przewozi około 25.000 ładunków między Francją a Wielką Brytanią. Operator działa obecnie w oparciu o zoptymalizowane rozkłady rejsów na trasach Dover - Calais i Larne - Cairnryan, natomiast reszta jednostek promowych pływa według regularnych rozkładów.

Mając na uwadze bezpieczeństwo podróżnych i personelu, zintensyfikowano procedury czyszczenia i dezynfekcji na pokładzie, zgodnie z najlepszymi praktykami dotyczącymi postępowania z COVID-19
– zapewnia Henryk Kałużny, Freight Manager Poland & Eastern Europe.
W tym celu nawiązano współpracę z Public Health England oraz ekspertami morskimi Światowej Organizacji Zdrowia. Przykładem działań prozdrowotnych jest wyłączenie klimatyzacji na promach i zastąpienie jej w 100 procentach nawiewem świeżego powietrza.

A co z pobytem na pokładzie kierowców pojazdów użytkowych?

Wszyscy kierowcy frachtowi są mile widziani na pokładzie, o ile nie mają żadnych objawów koronawirusa. Są jednak zobowiązani do przestrzegania procedur bezpieczeństwa i stosowania się do wszelkich wskazówek udzielanych przez personel. Posiłki dla kierowców pojazdów ciężarowych serwujemy w bardziej przestronnych pomieszczeniach Food Court/The Kitchen, aby umożliwić im zachowanie większej odległości od innych osób. Ponadto na naszych nocnych trasach oferujemy kabiny dla kierowców do pojedynczego wykorzystania, minimalizując bliski kontakt
– informuje Henryk Kałużny.
Więcej informacji na temat środków, jakie podjęto w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa można znaleźć na stronie coronavirus.

Stena Line

Promy Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona cały czas kursują zgodnie z rozkładem - trzy razy dziennie w obie strony. Promy zabierają na pokład fracht, pasażerów podróżujących w samochodach osobowych i poruszających się pieszo. Otrzymaliśmy zapewnienie, że ruch na przejściu granicznym w Gdyni, także związany z przewozem ładunków, odbywa się sprawnie. Kierowców frachtowych nie obowiązują ograniczenia wjazdu do Polski dotyczące obywatelstwa i kwarantanny – z wyjątkiem tego, że mierzy się im temperaturę.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom i załodze wprowadzono w życie zalecenia sanitarno-epidemiologiczne służb państwowych, a także własne, wewnętrzne procedury związane z utrzymaniem higieny. Zwiększono częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji powierzchni, zwłaszcza miejsc najczęściej dotykanych, takich jak klamki, poręcze, przyciski w windach itp. W portach, terminalach i na statkach pojawiły się informacje o zaleceniach higienicznych (plakaty, oznaczenia, komunikaty głosowe). Wszędzie tam zapewniono pasażerom i załodze dodatkowe możliwości mycia i dezynfekcji rąk, min. żelem antyseptycznym. Każdy członek załogi ma własny pojemnik z żelem dezynfekującym, dzięki czemu może utrzymać właściwą higienę dłoni. Cała załoga przechodzi codziennie pomiar temperatury.

Większość punktów usługowo-handlowych na statkach jest nieczynna. Otwarte pozostały tylko sklep i restauracja, gdzie wpuszczana jest jednocześnie tylko taka liczba osób, która umożliwia zachowanie odpowiedniego dystansu między nimi w kolejkach i przy stolikach. Wejście do restauracji jest możliwe po dezynfekcji rąk. Konsumenci mogą zabierać jedzenie na wynos w jednorazowych pojemnikach.

Każdy pasażer rejsu dziennego i nocnego ma obowiązek posiadania miejsca w kabinie, a kierowcy frachtowi odbywają podróż w pojedynczych kajutach. Przewoźnik zachęca podróżnych do pozostania w kabinach przez cały rejs aż do chwili wpłynięcia do portu. Tam, gdzie to możliwe rozdzielono ruch – kabiny dla ruchu przyjazdowego i wyjazdowego mieszczą się na innych pokładach, co umożliwia rotacyjne ich wykorzystanie, a także ułatwia wykonywanie czynności związanych z dezynfekcją.

Osoby zajmujące się obsługą pasażerów i kierowców frachtowych na terminalach i statkach robią to w rękawiczkach z zachowaniem zasad separacji. W ruchu frachtowym, tam gdzie to możliwe, wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów. Ponadto pasażerowie i kierowcy są zachęcani do dokonywania płatności bezstykowo kartami.

DFDS Freight

Przewoźnik jest świadomy, jak ważne dla europejskiej wymiany handlowej są jego połączenia między Wielką Brytanią i Francją. Podkreśla, że wybuch epidemii COVID-19 nie spowodował konieczności wprowadzenia zmian w rozkładach rejsów, a z punktu widzenia transportu ładunków zdolność przewozowa pozostała na tym samym poziomie. Najważniejsze informacje dotyczące przepraw realizowanych przez DFDS Freight i wprowadzonych procedur bezpieczeństwa można znaleźć m.in. w specjalnym serwisie firmy Freightlink Solutions, poświęconym sytuacji związanej z pandemią covid-19-coronavirus.

Nie znaczy to jednak, że nic się nie zmieniło. Przeciwnie – uwzględniono zalecenia władz dotyczące konieczności ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie na pokładzie. Na trasach Dover - Calais, Dover - Dunkierka i Newhaven - Dieppe obsługa promów przyjmuje na pokład o połowę osób mniej. Dzięki temu pasażerowie mogą zachować bezpieczną odległość od siebie. Niezależnie od tego armator namawia, żeby korzystać z przestrzeni zewnętrznych udostępnionych podróżnym. Wstępnie zaplanowano, że obostrzenie dotyczące ograniczenia miejsc o 50% potrwa do 6 kwietnia, ale wszystko wskazuje na to, że okres jego obowiązywania zostanie przedłużony.

Do odwołania zamknięte są sklepy, bary i restauracje, ale serwowany jest bezpłatny posiłek dla wszystkich kierowców. Operator zapewnia, że podjął wszelkie środki ostrożności zalecane przez Światową Organizację Zdrowia, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa. Wprowadzono procedury czyszczenia i dezynfekcji powierzchni, zwłaszcza tych, które są często dotykane (m.in. poręcze, klamki, włączniki). W wielu miejscach ustawiono dozowniki z preparatem do dezynfekcji rąk, z których mogą korzystać pasażerowie i personel. Na statkach zgromadzono zapas maseczek, a załogi podlegają surowym rygorom związanym z utrzymaniem właściwej higieny. Pasażerom udziela się porad, jak zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i unikać zakażenia.

Zdjęcie poglądowe
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels