REKLAMA

Delta Trans rezygnuje z przewozu szkła
Utworzona: 2018-11-09

Jak poinformowali nas kierowcy zatrudnieni w firmie Delta Trans ze Świętochłowic, w przyszłym tygodniu niektórzy z nich zmienią pracodawcę. Nowym będzie spółka Schade Polska z Będzina. Razem z pracownikami przejmie 70 specjalistycznych naczep typu inloader do przewozu szkła w taflach.

Grupa Delta Trans, w skład której wchodzą dwie spółki – transportowa i logistyczna – należy do największych operatorów rynku TSL nie tylko na Śląsku, ale i w skali kraju. Rozpoczęła działalność w 1989 roku i początkowo zajmowała się transportem międzynarodowym i prowadzeniem agencji celnych. Z biegiem czasu rozszerzała zakres działalności m.in. o transport krajowy, usługi magazynowe i logistyczne, obsługę serwisową pojazdów ciężarowych, prowadzenie stacji paliw, sprzedaż kruszyw, wykonawstwo konstrukcji stalowych. W roku 2007 oddano do użytku centrum logistyczne w Świętochłowicach, gdzie znalazły się duże powierzchnie magazynowe i hale produkcyjne.

W szczytowym okresie ciężarowa flota firmy liczyła ok. 400 własnych pojazdów/zestawów, w tym specjalistyczne środki transportu typu inloader do przewozu szkła oraz silosy do materiałów sypkich. Latem tego roku śląski potentat zlikwidował ten ostatni segment działalności i – jak podali kierowcy – pozbył się siedmiu ostatnich naczep silosów. To jednak było dopiero preludium...

Użytkownicy naszego portalu przekazali ostatnio informację, że 20 października w siedzibie Delty Trans odbyło się spotkanie przedstawicieli zarządu firmy z kierowcami, którzy na co dzień realizują przewozy szkła. Stawiło się na nie ok. 30 kierowców, bo pozostali byli w trasie. Gośćmi zebrania byli reprezentanci kierownictwa firm Schade Polska oraz Lannutti – obie specjalizują się w transporcie szkła, przy czym ta ostatnia jest europejskim gigantem tego rynku. Kierowcy i dyspozytorzy koordynujący te przewozy dowiedzieli się, że po święcie 11 listopada zmieni się ich pracodawca. Otrzymali zapewnienie, że warunki wynagradzania pozostaną bez zmian i nikt nie straci.

O dodatkowe informacje poprosiliśmy obie strony porozumienia. Katarzyna Rams-Stypka, radca prawny firmy Delta Trans, odmówiła udzielenia jakichkolwiek informacji na ten temat. Stwierdziła, że nie jest to możliwe z uwagi na wynikające z umowy zobowiązanie do zachowania poufności dotyczącej transakcji. Uznała, że część naszych pytań dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa podlegającej ochronie na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Nie podała nawet liczebności floty transportowej i średniego wieku pojazdów użytkowanych przez operatora ze Świętochłowic.

Od kierowców wiemy, że przed podpisaniem umowy stan posiadania Delty Trans wynosił ok. 220 zestawów ciężarowych, w tym 150 z "kurtynówkami" i 70 z naczepami inloader. Zatem po sprzedaży flota została uszczuplona do 150 sztuk. Realizacja postanowień umowy oznacza w praktyce rezygnację z wykonywania transportów szkła. Można się domyślać, że ma to związek z niedostatkiem na rynku kierowców z uprawnieniami do pracy w transporcie drogowym.

Monika Cempura, asystentka zarządu Schade Polska potwierdziła, że podmiot dokonał przejęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Delta Trans, w tym 70 jednostek transportowych przeznaczonych do transportu szkła płaskiego. Poinformowała też, iż flota należąca do Schade Polska liczy obecnie 350 pojazdów.

Dodajmy, że spółka z Będzina działa na rynku od 2000 roku i specjalizuje się w transporcie szkła. Na stronie internetowej firmy można przeczytać, że wykonuje przewozy na obszarze całej Europy z miejsc załadunku zlokalizowanych m.in. w Niemczech, Holandii, Polsce, Francji, Włoszech i Rumunii. We flocie zdecydowanie dominują zestawy ciężarowe z naczepami inloader, ale są także kurtynowe i chłodnie.

Cezary Bednarski
Do ulubionych
REKLAMA
PREZENTACJA FIRMY
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE