Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Ile przewoźnik zarabia i traci na transportach

Utworzona: 2018-10-31


Korzystając w transporcie ciężarowym z map turystycznych takich jak mapy Google, bardzo łatwo nie dostrzegać drobnych liczb, które niejednego zmusiły już do zamknięcia swojego biznesu.

Wyznaczając trasy przy użyciu map Google, miesięcznie możemy przejechać nawet ponad 500 kilometrów więcej. A za te kilometry nikt nikomu nie zapłaci, bo przecież na wyznaczonej trasie nie brano pod uwagę zakazów dla aut ciężarowych.

Mapy Hogs wytyczają trasy z uwzględnieniem:
● opłat drogowych,
● zakazów tonażowych,
● zakazów wysokościowych,
● zakazów jazdy,
● ograniczeń prędkości.

Oto kilka przykładowych frachtów auta w dyspozycji.


Wszyscy wiemy, jak w dzisiejszych czasach wygląda planowanie tras – „na oko”, „jakoś tak będzie”. A liczby mówią same za siebie – te drobne niedociągnięcia często kosztują nas ciężko zarobione pieniądze.

Optymalna trasa często nie jest tą najtańszą, a wydłużenie czasu potrzebnego na pokonanie trasy np. o 45 minut potrafi zaoszczędzić łącznie nawet kilkaset euro. Trasa alternatywna map Hogs dopasowana do aut ciężarowych pozwala wybrać trasę jednym kliknięciem, która nie narazi nas na straty. Oto kilka przykładów zaczerpniętych od spedytora, który zgodził się przetestować mapy Hogs.


Ogromnym atutem map Hogs jest przelicznik opłat za drogi i autostrady. Po raz pierwszy jesteśmy w stanie poznać ten koszt jeszcze przed wykonaniem transportu, a nie w momencie, kiedy operator urządzeń wyśle nam podsumowanie wszystkich opłat. Dzieje się to często nawet kilka tygodni po wykonaniu frachtu, co niejednokrotnie zaburza rentowność biznesu.

Mapy Hogs to dopiero początek. Celem głównym jest stworzenie systemu powiązanego z nawigacją znajdującą się w urządzeniach dla kierowców. Komunikaty o problemach na trasie, informacje o zjazdach z wyznaczonej drogi, omijanie korków, informacje o początku i końcu załadunku / rozładunku, powiadomienia o zbliżaniu się do miejsca docelowego to funkcje, które staną się standardem. Dodatkowo informacje o parkingach, miejscach postojowych czy funkcje społecznościowe.

Podstawą jest jednak, oczywiście, wytyczanie tras dla samochodów ciężarowych. Do tej pory bowiem borykano się z mapami turystycznymi, które nie są przyjazne dla samochodów ciężarowych, czego skutkiem są np. wjazdy pod zbyt niskie wiadukty, na drogi z zakazem ruchu, narażanie kierowców na niebezpieczeństwo a firmy na straty.

Prace nad systemem są już w zaawansowanej fazie, a data wprowadzenia urządzeń na rynek to grudzień 2018 / styczeń 2019.

Tego typu rozwiązanie to przełom na rynku transportowym. Aktualnie 530 urządzeń jest już zarezerwowanych dla obecnych użytkowników map Hogs. To właśnie te firmy, które zauważyły potencjał map Hogs, na których oparte będą urządzenia, mają pierwszeństwo zakupu urządzeń– mówi Michał Noga, prowadzący projekt map Hogs.
Możliwe jest również dostosowanie map Hogs do istniejących systemów wewnątrz firm, co umożliwia zastosowanie ich w każdej gałęzi gospodarki, w której wykorzystywany jest w jakikolwiek sposób transport drogowy.

Mapy Hogs dostępne są za darmo pod adresem http://maps.hogs.pl , wystarczy poczekać na wolny slot, co trwa zazwyczaj kilka sekund.

Zachęcamy do obejrzenia filmu instruktażowego, pokazującego, jak wygląda praca z mapami Hogs.

Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels