Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jeździć musi się opłacać

Utworzona: 2017-08-28


Rynek transportowy coraz mocniej odczuwa niedobór kierowców zawodowych. Aktualnie szacuje się, że brakuje ich w Polsce około 100 tysięcy.

Na tę sytuację składa się kilka problemów, nie tylko tych związanych z płacą, ale także z wymagającym charakterem pracy kierowców, którzy, aby zarobić na utrzymanie rodziny, decydują się na dłuższą rozłąkę.

Niedobór tej grupy zawodowej stanowi coraz bardziej znaczącą barierę hamującą rozwój firm zajmujących się transportem drogowym. Jednak mimo problemów z zatrudnieniem obserwujemy stały wzrost znaczenia sektora transportu dla polskiej gospodarki. Został on osiągnięty dzięki bardzo szybkiej ekspansji polskich przedsiębiorstw zajmujących się drogowym przewozem rzeczy na rynki europejskie.

Pojawia się jednak pytanie jak długo uda się utrzymać trend wzrostowy. Analiza danych w sektorze transportu drogowego w latach 2004-2014 wskazuje, że tempo wzrostu przewozów było znacznie szybsze, niż tempo przyrostu taborów oraz zatrudnienia. Oznacza to, że wzrosła intensywność pracy kierowców. Decyzje o nie zwiększaniu ilości samochodów w taborach wynikają często z kalkulacji przewoźników, którzy obawiają się, że powiększenie floty nie przyniesie oczekiwanych zysków. Sezonowość branży i związany z tym dostęp do zleceń transportowych, nie gwarantuje całorocznej eksploatacji floty.

Dla małych i średnich firm trudniących się transportem częstym problemem jest pozyskiwanie zleceń transportowych które jest po prostu bardzo kosztowne. Niezależnie, czy wiąże się to z inwestycją w reklamę czy pozyskiwanie zleceń przez giełdy transportowe.

Kierowca zawodowy, który jest jednocześnie właścicielem 3 osobowej firmy , wypowiedział się w sposób jednoznaczny: „Wolałbym przeznaczyć procent od realnego zarobku pośrednikowi, który załatwił mi zlecenie transportowe, niż inwestować pieniądze w narzędzia, które nie dają mi żadnej pewności na zwrot inwestycji”. Zwłaszcza, że koszt przynależności do giełd transportowych dla małych i średnich firm to naprawdę duży wydatek.

Znając sytuację przewoźników i zwracając uwagę na ich potrzeby, przygotowano nowe rozwiązanie w branży TSL, bezpłatną dla przewoźników Platformę Transportową Infracht. Korzystanie z niej zapewnia 24 godzinny dostęp wolnych ładunków, możliwość współpracy z nowymi zleceniodawcami i spedytorami. Infracht zapewnia użytkownikom bezpieczeństwo podczas korzystania z usług platformy poprzez weryfikację dokumentów przewoźników, zleceniodawców i spedytorów.

Opłaty za użytkowanie platformy w tym modelu biznesowym ponoszą spedytorzy i zleceniodawcy. Mogą oni korzystać z aukcji indywidualnych lub z 30-dniowych pakietów. Przyjęcie takiej strategii wynika z tego, że w przypadku dużych firm spedycyjnych lub zlecających transport, inwestycja w indywidualne aukcje lub pakiety nie obciąża ich budżetów. Infrach.com to nowe, bezpłatne dla przewoźników narzędzie w branży TSL, które warto przetestować.

Sprawdź bezpłatną dla Przewoźników giełdę

Źródło: Infracht
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels