1. Zabezpiecz się na wypadek opóźnionej wpłaty od klienta
Tak to możliwe. Dzięki zabezpieczeniu się od nieterminowych wpłat, nie martwisz się już o to kiedy w końcu otrzymasz należne Ci pieniądze. Taką usługę na rynku polskim oferuje obecnie firma inviPay.com. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz pewność, ze otrzymasz środki na czas. A nawet możesz je wypłacić, już na drugi dzień po wystawieniu faktury! Stosując tę opcję w swojej firmie usprawniasz przepływ gotówki. W przypadku opóźnień od kontrahenta to inviPay.com prowadzi działania zmierzające do odzyskania należności.2. Prowadź rejestr należności i eskaluj działania
Każda oczekiwana płatność powinna być odpowiednio zarejestrowana i odpowiednio monitorowana. Szef firmy powinien mieć wgląd na oczekiwane daty wpływu środków pieniężnych, jak i na sytuacje opóźnionych płatności według dni opóźnienia.Na podstawie takiego rejestru można stworzyć standardowy proces ściągania zobowiązań. Dla małych opóźnień najlepszą metodą może być przyjazne przypomnienie. Jeżeli jednak opóźnienie zaczyna liczyć się w tygodniach czy w miesiącach, należy stopniowo eskalować presje, w ostateczności wstąpić na drogę sadowa.
3. Zdecyduj jak ważny jest klient
Zanim cokolwiek zrobisz, trzeba ustalić, czy warto psuć relacje z klientem Jeżeli jest to klient, z którym współpracujesz od dłuższego czasu i dopiero pierwszy raz zdarzyła mu się większa zwłoka, nie warto od razu wszczynać alarmu. Ale jeśli to klient, który dokonuje płatności opóźnionych regularnie to warto zrozumieć powód tych opóźnień i ocenić ryzyko związane z kontynuowaniem współpracy z takim klientem.4. Nie zwlekaj z wystawieniem faktury i wystaw ją prawidłowo
Wystaw fakturę zaraz po wykonaniu zlecenia. Wszelkie opóźnienia w wystawieniu faktury gwarantują opóźnienie w otrzymaniu płatności. Wystawiając fakturę musimy na niej umieścić wszystkie określone w przepisach dane, by była ona ważna. Dodatkowo, aby przyspieszyć płatność wyślij fakturę drogą mailową. Nie zapomnij o wstawieniu numeru konta, na jaki chcesz otrzymasz płatność.5. Wyślij fakturę do właściwej osoby.
Upewnij się, że wysyłasz fakturę do właściwej osoby w firmie Twojego klienta. Dodatkowo sprawdź dokładnie czy nie wysyłasz faktury przeznaczonej dla innego kontrahenta. Taka sytuacja nie tylko może być kłopotliwa; ale również może spowodować problemy prawne, jeśli przypadkowo ujawnisz poufne informacje dotyczące umowy z tym klientem.Chcesz wiedzieć więcej?
Skontaktuj się z nami:Klimczaka 1, Warszawa
Infolinia: +48 22 295 11 58
www.invipay.com