Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Branża TSL: firma Schnaider Group rozwija sekcję tandemów

Utworzona: 2016-06-13


Czy przewoźnicy, którzy nie posiadają naczep typu tandem, powinni poważnie rozważyć ich zakup? "W chwili obecnej to bardzo dobra inwestycja" - przekonuje przedstawiciel Schnaider Group.

W przeciągu ostatnich lat trzech klientów, na rzecz których firma Schnaider Group świadczy usługi transportowe, zrezygnowało z wykorzystywania naczep typu mega na rzecz "tandemów".

"Kalkulacja dla kontrahenta jest bardzo prosta. Za cenę wyższą o zaledwie 5% otrzymuje on przestrzeń ładunkową o 20% większą, czyli – przykładowo – 120 metrów sześciennych w miejsce 100 metrów." – mówi przedstawiciel firmy.

Wykorzystanie naczep typu tandem gwarantuje wzrost rentowności

"Koszty eksploatacji pojazdu z naczepą tandem są wyższe o niecałe 3%, niż w przypadku samochodów typu standard lub mega. Przewoźnicy realizujący transporty za ich pomocą utrzymują zazwyczaj marże o 2% większe. Z naszych doświadczeń wynika, że firmy, które decydują się na zakup tandemów, odnotowują wzrost rentowności, co pociąga za sobą bardziej dynamiczny rozwój." – wyjaśnia przedstawiciel Schnaider Group Wiolett Pawlik.

Schnaider Group, rozwijając sekcję tandemów, kieruje się przede wszystkim przesłankami ekonomicznymi. Przedsiębiorstwo współpracuje ze swoimi podwykonawcami wyłącznie w oparciu o kontrakty długoterminowe, gwarantujące minimalne stawki i przebiegi. Kontrahenci firmy muszą spełniać pewne warunki, aby możliwe stało się ograniczenie ryzyka i podjęcie zobowiązań tego rodzaju. Większość spedytorów dysponuje nieograniczoną liczbą zestawów naczep standard lub mega. Pojazdy typu tandem nie są sprzętem tak popularnym i łatwo dostępnym, co daje przewagę konkurencyjną przewoźnikom, którzy je posiadają.

"W momencie, gdy w skład naszej floty wchodzą naczepy typu tandem, możemy negocjować z klientami stawki wyższe o 4 – 7 % od standardowych. Dodatkowo w takiej sytuacji kontrahenci chętnie wiążą się z nami na dłuższy okres, często za pośrednictwem dwuletnich kontraktów. W naszej ocenie przewozy z wykorzystaniem pojazdów typu tandem to obecnie jedyny segment transportu międzynarodowego, w którym dostawca usługi może dyktować klientom pewne warunki. Dzięki temu Schnaider Group jest w stanie zapewnić swoim przewoźnikom zamówienia na przewóz ładunków o średnim ciężarze 12 ton, przeciętne przebiegi na poziomie 13 tys. km w skali miesiąca oraz gwarancję stałych zleceń." – wyjaśnia przedstawiciel przedsiębiorstwa.

Ważnym aspektem omawianego tematu jest również fakt, że pojazdy wyposażone w naczepy typu tandem zazwyczaj realizują przewozy pomiędzy dużymi korporacjami. Załadunki i rozładunki towarów w tego rodzaju przedsiębiorstwach są planowane z wyprzedzeniem oraz awizowane. Pozwala to kierowcom uniknąć przestojów i wpływa na oszczędność czasu.


Kierunek: Europa Zachodnia

Aktualnie Schnaider Group specjalizuje się w przewozach tandemowych w Europie Zachodniej. Mowa tutaj o dwóch relacjach: F – GB – F (Francja – Wielka Brytania – Francja) oraz D – I – D (Niemcy – Włochy – Niemcy). Zazwyczaj załadunki i rozładunki towarów pomiędzy wspomnianymi trasami odbywają się w tych samych miejscach. Dzięki temu możliwości przewoźników w kwestii optymalizacji kosztów są o wiele większe. Firma posiada również zlecenia na przewozy tandemowe w eksporcie i imporcie do Polski, jednak ich rentowność jest nieco niższa niż w przypadku transportów przerzutowych pomiędzy krajami zachodniej Europy.

"Zachęcamy wszystkich przewoźników, aby wykorzystać aktualne trendy w branży transportowej i zainwestować w naczepy typu tandem. Schnaider Group planuje intensywny rozwój w tym segmencie swojej działalności i chętnie nawiąże współpracę z nowymi spedytorami." – podsumowuje przedstawiciel przedsiębiorstwa.

Strona internetowa: www.schnaider-group.com

Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE