- Jest to ukłon w stronę spedytorów, z którymi firma współpracuje. Z naszych badań wynika, że wymiana palet jest uciążliwa i niewygodna z perspektywy przewoźników. Często rodzi niejasności, opóźnienia, a w konsekwencji generuje zbędne koszty. – mówi Wioletta Pawlik Prezes oddziału w Polsce.
Problematyczność tkwi w relacjach z klientami, którzy często odmawiają przyjęcia palet, nie argumentując konstruktywnie swojej decyzji. Niejednokrotnie uzasadnieniem jest powołanie się na ich niską jakość, co budzi wątpliwości, ponieważ przewoźnicy nie mają wpływu na to, jakim wyposażeniem operują. Częstą praktyką jest wykorzystywanie kierowców do przełożenia towaru z wadliwego modelu na spełniający wszelkie normy i wymagania. Obrót palet w branży transportowej i logistycznej to kwestia szczególnie kontrowersyjna, ponieważ prawo przewozowe w żaden sposób jej nie reguluje. Sprawna wymiana może być utrudniona także przez niedbałość kierowcy w prowadzeniu dokumentacji. Jedynym potwierdzeniem wymiany, jest kwit paletowy z miejsca załadunku oraz rozładunku, który kierowcy bardzo często gubią.

- Schnaider Group rozwija się na rynku Europy Zachodniej w tempie 19-21% w skali roku. W przełożeniu na ciężarówki, tegoroczny stan taboru naszych podwykonawców zwiększył się o 50 jednostek. Dynamiczny rozwój pozwolił firmie na rozpoczęcie działalności w wielu krajach Europy Zachodniej, a od 2015 roku także w Polsce. – podkreśla Pani Wioletta.
Wyniki analizy, przeprowadzonej przez firmę, ukazały zależność ekspansji grupy Schnaider z dobrą współpracą z przewoźnikami. Receptą na stabilny rozwój ma być dalsze wspieranie przewoźników, skupiając się w głównej mierze na zwiększeniu ich przychodów oraz optymalizacji warunków pracy. Odejście od problematycznych wymian palet to jedynie część szerszej strategii. Firma od lat pracuje nad rozwojem klientów, którzy zlecają ładunki na kierunkach, gwarantujących niskie koszty dróg i paliwa. Dobór załadunku też nie jest bez znaczenia, ponieważ towary lżejsze oraz takie, które nie generują dodatkowych kosztów (np. obciążeń za palety) przynoszą najwięcej zysku.
W myśl rosnącej więzi i wzajemnych oddziaływań, grupa Schnaider chce umacniać sieć przewoźników, pozyskując przy tym nowych partnerów logistycznych. Rezygnacja z procesu wymiany palet ma być kolejnym krokiem w stronę uatrakcyjnienia warunków współpracy między przewoźnikami, a firmą logistyczną. Umacnia się w ten sposób pozycja firmy w krajach, w których niedawno rozpoczęła swoją działalność.
www.schnaider-group.com