
Orange Logistics przoduje wśród zakładów produkcyjnych, jako partner w transporcie, ponieważ nie odmawia realizacji trudnych przewozów. Spółka zawsze stara się wyjść naprzeciw klientowi, transportując wszystkie ładunki, nawet takie, których miejscem docelowym są tereny nieuprzemysłowione. Stoi to co prawda w sprzeczności z rentownością takich transakcji, aczkolwiek Orange Logistics znalazło sposób na pogodzenie oczekiwań klienta z opłacalnością zlecenia, sporządzając kontrakty dające obopólną korzyść. Firma podstawiając kilka, bądź kilkanaście samochodów, zabiera ładunki wygodne z jej perspektywy, jak i te, mające dużą wartość dla klienta. Choć rozwiązanie wydaje się niekorzystne dla usługodawcy w momencie realizacji przewozu, to w dłuższej perspektywie jest niezwykle opłacalne. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klienta i realizacja nawet tych najbardziej niewygodnych zadań, zachęca go do pozostania partnerem Orange Logistics na dłużej.
Spółki współpracujące z Orange Logistics, z racji na dużą ilość zleceń, mają do dyspozycji dedykowanego opiekuna. Osoba przydzielona danej firmie zapewnia jej kompleksową obsługę. Pracownik firmy transportowej jest wdrożony w każdy element usługi przewozowej i zna specyfikację pracy klienta, która w każdym przypadku jest indywidualną kwestią. Zapewnia pomoc w obsłudze dokumentacji, monitoruje transport ładunku oraz komponuje plan transportu z wyprzedzeniem. Choć pomoc opiekuna jest wszechstronna, firmy produkcyjne stają się coraz bardziej wymagające w zakresie usług transportowych. Gwarancja terminowych dostaw, możliwość podglądu online statusu ładunków, szybkie dostarczenie dokumentów, czy przewóz drogich towarów są już standardem w branży logistycznej.

Orange Logistics, w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów, stara się zmieniać systemy telematyczne na bardziej niezawodne. Przewoźnik korzysta aktualnie z rozwiązania firmy Juwentus, które jak dotąd zapewniało szerokie spektrum możliwości i udogodnień dla klienta. System sprawdza się przy operacjach, obejmujących aktualny tabor, jednakże Orange Logistics zamierza zwiększyć w 2016 roku flotę ciągników z naczepami typu Standard i Mega o 20%. Decyzja o poszerzaniu floty zapadła pod wpływem klientów, którzy oczekują wykonywania zleceń tylko samochodami będącymi własnością firmy. Inwestycja w nowe tabory spowoduje z kolei konieczność zmiany systemu telematycznego. Adekwatnym oprogramowaniem do obsługi dużego taboru będzie oferta firmy Transics.
Wdrożenie nowej platformy telematycznej nastąpi w 2016 roku, kiedy to Orange Logistics będzie w pełni gotowa na świadczenie udoskonalonej usługi z uwagi na zakup nowych pojazdów. Innowacyjny system pozwoli na kontrolowanie online poziomu spalania samochodów oraz bieżący monitoring czasu pracy kierowców. Dodatkowo, umożliwi podniesienie efektywności planowania trasy przez dyspozytora, który kontroluje ją na całym odcinku. W zakresie dokumentacji, poprawi szybkość przesłania danych do klienta, zaraz po rozładunku. Usługobiorca będzie miał też pełną możliwość dostępu do systemu online, w którym znajdą się informacje o aktualnej lokalizacji ładunku. Będzie on również poinformowany o nieplanowanej zmianie kursu samochodu, bądź o nadprogramowych postojach w miejscach innych, niż wyznaczone. Wdrożenie nowego systemu będzie z korzyścią także dla kierowców. Zostaną oni wyposażeni w najnowszej generacji nawigacje oraz możliwość kontaktu online z dyspozytorem. Do dyspozycji kierowcy będą także urządzenia kompatybilne z przyrządem pomiarowym.
Jak widać, rozbudowa floty i podnoszenie kwalifikacji kadry pracowniczej, muszą iść w parze z wdrażaniem nowoczesnych technologii. Orange Logistics w 2016 zatroszczy się o sprostanie wymaganiom klientów, liczących na najwyższą jakość usług, w tym przede wszystkim firm produkcyjnych.
www.orangelogistics.co