Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jak prawidłowo zaliczyć prom do odpoczynku kierowcy?

ID: 80098


Polski Portal Przepraw Promowych PROMY24. COM przedstawia przykłady oraz sposoby odbierania odpoczynku w celu przypomnienia oraz lepszego zrozumienia przepisów dotyczących odpoczynku kierowców w transporcie drogowym w trakcie którego, wymagane jest wykorzystanie przeprawy promowej.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (26)

deneth
~byly kierowca
(2012-01-12 15:38:41) rozpoczecie pracy 4. 30 jestem w Calais o 11. 00 prom bedzie o 17. 00 opoznienie i przyplywam o 21. 00 czas pracy skonczyl sie o 19. 30 Staje na parkingu o 21. 30
Jak to wyglada wg przepisow czas przekroczony i kara?

podbijam
~kam
czyli jak zaczalem o 6 rano wjezdzam do dover 20. 50 w rajke a bilet prom na 23. 00 czyli stoje jakies 2/h, wjezdzam na prom z 15min i w dunkirk zjazd z 20min odrazu i pauza 10/h do tego wydruk + opis bilet to bardzo zle? spedytor mowil zeby tak dawac
gripen
kam - będzie bardzo źle, z dwóch powodów.
~kam
cos tak poczytalem to nie mieszcze sie w 24/h z odpoczynkiem 11/h
jakie te powody?
gripen
pierwszy już znasz a drugi:
Na zasadzie odstępstwa od przepisów art. 8, w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi
transport owanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku, okres ten
można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę.
Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub kuszetkę"

na Twoim promie nie masz zapewnionej "koi lub kuszetki" więc wcale nie powinno sie stosować pauzy łączonej
~kam
spedytor mi namieszal tak zawsze jest jedz szef placi a ile takie cos moze kosztowac w moim przypadku ta koja kuszetka by przeszla tylko ze nie miesci sie w 24/h
~Świerzak
Czegoś tu nie rozumiem:
A jakim cudem wjeżdżasz do Dover o 20. 50 skoro piszesz, że jazdę zacząłeś o 6. 00 rano?
Zgodnie z Ustawą o czasie pracy kierowców najdłużej możesz jechać do godziny 17. 30 (czyli ustawowe 10h jazdy) i potem musisz rozpocząć 9 lub 11 h pauzy.
Więc skąd ta 20. 50???
zibi1906
~Świerzak
(2014-09-23 21:49:21) Czegoś tu nie rozumiem:
A jakim cudem wjeżdżasz do Dover o 20. 50 skoro piszesz, że jazdę zacząłeś o 6. 00 rano?
Zgodnie z Ustawą o czasie pracy kierowców najdłużej możesz jechać do godziny 17. 30 (czyli ustawowe 10h jazdy) i potem musisz rozpocząć 9 lub 11 h pauzy.
Więc skąd ta 20. 50??



Zgodnie z art. 561 wjechać może o godzinie 20. 50.
~Ziom
To słuchajcie, wystartowałem o 7:00 na załadunku stałem 4, 20h na prom dojechałem i zakończyłem tacho o 21:35 potem stałem do 01:35 poczym wjechalem na statek łącznie plynalem 8:45 h słucham mądralo :)
~O. Nowicki
panowie mam problem ! robie certyfikat kompetencji zawodowych i napotkalem zadanie pomozcie mi je rozwiazac bo mam z nim klopot ! prosze! :)
Zad. Trasa z Oławy do Mola ( SZWECJA)
START GODZ 6:00 Poniedzialek
-odleg losc z olawy do portu 480 km
-czas przeprawy promem 8 h
-suma wjazdu i zjazdu nie dluzsza nic 1 godz.
-odleglos z portu do Mola 270 KM
-Prom odplywa co 3 h od 4:00 do 22:00
-kierowca powinien sie zgloscic 1h przed rozpoczeciem przeprawy
-sredniaa predkosc 60km/h

prosze o pomoc w sporzadzeniu harmonogramu jazdy kierowcy bylbym bardzo wdzieczny
~MY FERRY LINK
PROSZE O PODPOWIEDZ, CZY MOGE WYKONAĆ PAUZE PROMOWĄ DZIELONĄ, W TEN SPOSÓB: W PORCIE CZEKAŁEM NA PROM 6, 30H, OCZYWIŚCIE NA PAUZIE. WJAZD NA PROM ZAJĄŁ MI 10 MIN. NA PROMIE WCISNĄŁEM PROM/KOLEJ. PROM PŁYNIE 6H. CZY PO PRZYPŁYNIĘCIU DO PORTU MOGE ROZPOCZĄC PRACE, CZY MUSZĘ DOKRĘCAĆ PAUZE?
~sid
a sranie mozesz podzielic -to jest sciagasz gacie i walisz 1/3 kloca zakladasz gacie a reszte kloca walisz za 10 minut...
~sid
ale was te dziadtransy szkolom bysta czasem za dlugo nie pospali ch ch ch niewolnicy pelna gebom
~sid
powiecta wy swym panom iz kodeks pracy przewiduje 40h pracy w tygodniu a za reszte to jest nadgodziny nalerzy sie zaplata plus 50-100 procent no chyba ze lubicie jak was ktos dymie
~Goc
mam pytanie. Stałem w treleborgu 11h puzy o 6 rano koncze dobe 24h i wkładam nowa tarczke i krece dalej pauze. o 13 /30 godz startuje na prom o 0 15/45godz
startujemy. i krece pauze na promie 7/25godz. i pytanie. czy po zjezdzie musze dokrecac pauze? ??czy odrazu jade dalej
???
barracuda
Goc, napisałeś dość chaotycznie i nie bardzo wiem, o co Ci chodzi ale;
-można przerwać wjazdem na prom tylko odpoczynek DOBOWY REGULARNY. Tygodniowy regularny, ani skrócony nie może być przerwany.
-Wymiana tarczki, w czasie odpoczynku, jest naruszeniem zasady, że kierowca-w czasie odpoczynku-nie może nic robić związanego z pojazdem. Taki odpoczynek może być zakwestionowany przez służby kontrolne.
~erto
Goc śmiało możesz jechać, jeżeli wjazd w tym wypadku przekroczył by godzinę to musiał byś dokręcić pauzę po zjeździe z promu
~zdezorientowany
czyli Pan Goc zacznie pracę od ruszenia z promu tak? i będzie mógł pracować kolejne 13 lub 15 h? a wjazd na prom nie będzie się liczył jako rozpoczęcie pracy, jeśli będzie krótszy niż 1h?
~mlody
Czy jezeli pauze robie na placu firmy i do promu mam 20min jazdy i zalozmy ze uda mi sie wjechac na prom w ciagu nastepnych 15 minut (wowczas na zjazd z promu zostanie mi tylko 25 min) czy ten dojazd do promu jest wliczony jako wjazd na prom?
barracuda
Przepis mówi o jednej godzinie na WSZYSTKIE czynności, związane z wjazdem (zjazdem) na prom, tzn, cały czas (nie tylko jazda) od ruszenia, do zatrzymania na promie. Jak wszyscy wiemy, nie ma tak, że wystartujesz i zatrzymujesz się na stanowisku postojowym na promie-jest zwykle czekanie aż ustawią poprzedników, czasem coś nie idzie tak szybko, a czas biegnie i to są te "inne czynności", które mają się zamknąć w godzinie. Jeśli zdążysz w rzeczonej godzinie-nikt nie będzie sprawdzał, skąd wystartowałeś, ale na zjazd może nic nie zostać.
Na poczieszenie, zwykle to co stałeś przed wjazdem+ czas płynięcia promu, wystarczą na odpoczynek dobowy regularny-bo tylko taki może być przerwany wjazdem na prom.
~pocztowy:)
Na "poczieszenie" (Na Pocieszenie) , zwykle to co stałeś przed wjazdem+ czas płynięcia promu, wystarczą na odpoczynek dobowy regularny-bo tylko taki może być przerwany wjazdem na prom.

Lub czas płynięcia Promem + Pauza po zjeździe z Promu.
Lub Pauza przed Promem + czas płyniecia Promem + Pauza po zjeździe z Promu jeżeli łączny czas wjazdu i zjazdu z promu nie był dłuższy niż 30 Minut:)
~pocztowy:)
Rybcia Pypcia, ty jesteś Kierowca??, Amator?? czy Beret na tym Forum??
~janek
forum je fajne mnie Odstresowuje
~dzadek
wjechałem na prom j zakończyłem prace została mi 1g na zjazd cz ja po zjechaniu mogę jechać pszez 55 minut i dokreciać pałze
~El Camino
Promówka lepsza jak magnes do manewrów na pauzie ; )
PavelSPM
Korzystanie z Tachografu - tzw. 8222; tryb promowy8221;
Korzystając z przepraw promowych możesz zignorować zakłócenia w przerwach, o ile nie występują one częsciej niż dwa razy w ciągu przerwy (raz żeby wjechać na prom i raz żeby z niego zjechać). Te zakłócenia nie mogą trwać więcej niż 1 godzinę. Nie naliczają się one do czasu przerwy.
Jeżeli przeprawa promowa zakłóciła Ci czas odpoczynku, będziesz musiał skorzystać z regularnej 11-godzinnej przerwy. Nie możesz zmniejszyć tego czasu.
W sytuacji w której zakłócenia trwają więcej niż 1 godzinę, będziesz musiał skorzystać z pełnej przerwy.
W jaki sposób ustawię mój tachograf na tak zwany 8222; tryb promowy8221;?
Większość nowoczesnych tachografów będzie miała możliwość ustawienia prom/pociąg) lub podobne. Jeżeli przeprawa promowa będzie częścią Twojego dziennego odpoczynku, po przyjeździe do portu i odprawie, ustaw tachograf w tryb odpoczynku. Przed wjazdem na prom wybierz opcję 8222; prom8221;. Dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania odpoczynku.
Podczas wjazdu na prom tachograf autoamtycznie przestawi się na jazdę, musisz pamiętać o tym, by ponownie ustawić tryb odpoczynku.
Po ukończeniu 11 godzin przerwy, po zjeździe z promu, ponownie zmień ustawienia promu na jazdę 8211; dzięki temu możesz dalej pracować.
Jeżeli po zjeździe z promu będziesz kontynuował przerwę, wybierz ponownie 8222; tryb promowy8221;, dzięki temu powód przerwania odpoczynku zostanie odnotowany. Gdy zaparkujesz już pojazd w bezpiecznym miejscu, ustaw tryb odpoczynku.
Tryb promowy to tak właściwie sposób na odnotowanie, dlaczego Twój ciągły odpoczynek był przerywany (przy wjeździe i zjeździe na prom). Powinien być on używany tylko w przypadku, gdy kierowca nalicza przeprawę promową do dziennego odpoczynku.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.39.176

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels