ID: 78368
Koszt polisyOC ciągnika siodłowego wzrośnie 8000
ID: 78368
ID: 78368
Koszt polisy OC ciągnika siodłowego wzrośnie do 8000
Poniedziałek, 31. Maj 2010 20:49
Mariusz Miąsko rozmawia z Jakubem Jarominem – ekspertem ubezpieczeń komunikacyjnych na temat przyczyn drastycznego wzrostu ubezpieczeń OC ciężarówek.
Mariusz Miąsko: Ceny ubezpieczenia OC i casco ciężarówek zwariowały! Skąd wynika ciągły wzrost cen?
Jakub Jaromin: Przede wszystkim trzeba przypomnieć, polskie firmy mogą świadczyć usługi przewozów kabotażowych. Jeździmy coraz więcej po Europie, a zatem odszkodowania za szkody wyrządzone przez nasze samochody osiągają coraz częściej poziom zachodnioeuropejski. Warto wspomnieć, ze średnia cena OC ciągnika siodłowego w Unii Europejskiej oscyluje wokół 1500 – 2000 EUR. Nasze składki wzrastają i – jak sądzą niektórzy – wzrost zakończy się wówczas, kiedy osiągną efektywny europejski poziom, tj. ok. 8000 zł.
M. M. : Dlaczego więc podwyżka dotyczy także przewoźników krajowych?
J. J. : Wydaje się, że firmy ubezpieczeniowe nie nauczyły się jeszcze trafnie rozpoznawać firm transportowych o większym i mniejszym ryzyku. Co prawda formalnie nie da się ograniczyć zakresu terytorialnego OC. Obowiązuje tzw. zasada wzajemności, powodująca że nasze OC jest ważne na terenie Unii Europejskiej, a ściśle mówiąc na terenie tzw. Porozumienia Wielostronnego. Firma transportowa nie może się umówić z towarzystwem, ze ubezpieczenie OC obejmie tylko Polskę. Natomiast przy dość wnikliwym podejściu, towarzystwa mogłoby bardziej zróżnicować ceny.
M. M: Co zatem stoi na przeszkodzie, aby takiej selekcji firm dokonywać?
J. J. : Ważną przeszkoda jest to, że ubezpieczenia, tak jak i środki transportu, w znakomitej większości są finansowane przez firmy leasingowe. Te zaś chcą dysponować prostą ofertą „ dla każdego”, ponieważ również zarabiają na pośrednictwie ubezpieczeniowym. Muszą więc uśredniać ceny.
M. M. : Czyli mały przewoźnik płaci za dużego?
J. J. : Upraszczając sprawę - tak. Słabe zróżnicowanie klientów na bardziej i mniej ryzykownych powoduje że składki dla niektórych firm mogą być proporcjonalnie zbyt wysokie. Oczywiście w ubezpieczeniach najczęściej płacimy za szkody kogoś innego, tym niemniej ….
M. M. … warto pozyskać oferty kilku ubezpieczycieli?
J. J. : Nie! Przykro mi to mówić, ale na rynku ubezpieczeń ciągników siodłowych nie ma obecnie konkurencji. W tej niszy działają 2-3 zakłady ubezpieczeń, które zresztą próbują walczyć nie o klienta, ale o to aby nie ponieść strat na tego rodzaju polisach. Nie mamy więc walki cenowej jak w przypadku aut osobowych czy dostawczych. Próba pozyskania ofert kilku ubezpieczycieli z reguły nie przynosi efektów. Można powiedzieć, ze w walce o niższą składkę transportowcy są osamotnieni.
M. M. : Co więc mają robić przedsiębiorstwa, aby obniżyć koszty polis?
J. J: Te większe – niewątpliwie wprowadzać specjalistyczne programy minimalizowania ryzyka. Wprowadzenie takiego programu musi odbywać się ze szczebla zarządu – jedynie wtedy rokuje szansę na powodzenie. Bowiem wzrost cen jest spowodowany wzrostem ilości i wysokości szkód także w Polsce. Ale oszczędności na składce w kolejnych latach z pewnością będą zauważalne. Dotyczy to również firm mniejszych.
M. M. : dziękuję za rozmowę
-
Jakub Jaromin – ekspert w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych
Kom entarze żródło jazdaprawna. pl
://www. lextir. pl/
Koszt polisy OC ciągnika siodłowego wzrośnie do 8000
Poniedziałek, 31. Maj 2010 20:49
Mariusz Miąsko rozmawia z Jakubem Jarominem – ekspertem ubezpieczeń komunikacyjnych na temat przyczyn drastycznego wzrostu ubezpieczeń OC ciężarówek.
Mariusz Miąsko: Ceny ubezpieczenia OC i casco ciężarówek zwariowały! Skąd wynika ciągły wzrost cen?
Jakub Jaromin: Przede wszystkim trzeba przypomnieć, polskie firmy mogą świadczyć usługi przewozów kabotażowych. Jeździmy coraz więcej po Europie, a zatem odszkodowania za szkody wyrządzone przez nasze samochody osiągają coraz częściej poziom zachodnioeuropejski. Warto wspomnieć, ze średnia cena OC ciągnika siodłowego w Unii Europejskiej oscyluje wokół 1500 – 2000 EUR. Nasze składki wzrastają i – jak sądzą niektórzy – wzrost zakończy się wówczas, kiedy osiągną efektywny europejski poziom, tj. ok. 8000 zł.
M. M. : Dlaczego więc podwyżka dotyczy także przewoźników krajowych?
J. J. : Wydaje się, że firmy ubezpieczeniowe nie nauczyły się jeszcze trafnie rozpoznawać firm transportowych o większym i mniejszym ryzyku. Co prawda formalnie nie da się ograniczyć zakresu terytorialnego OC. Obowiązuje tzw. zasada wzajemności, powodująca że nasze OC jest ważne na terenie Unii Europejskiej, a ściśle mówiąc na terenie tzw. Porozumienia Wielostronnego. Firma transportowa nie może się umówić z towarzystwem, ze ubezpieczenie OC obejmie tylko Polskę. Natomiast przy dość wnikliwym podejściu, towarzystwa mogłoby bardziej zróżnicować ceny.
M. M: Co zatem stoi na przeszkodzie, aby takiej selekcji firm dokonywać?
J. J. : Ważną przeszkoda jest to, że ubezpieczenia, tak jak i środki transportu, w znakomitej większości są finansowane przez firmy leasingowe. Te zaś chcą dysponować prostą ofertą „ dla każdego”, ponieważ również zarabiają na pośrednictwie ubezpieczeniowym. Muszą więc uśredniać ceny.
M. M. : Czyli mały przewoźnik płaci za dużego?
J. J. : Upraszczając sprawę - tak. Słabe zróżnicowanie klientów na bardziej i mniej ryzykownych powoduje że składki dla niektórych firm mogą być proporcjonalnie zbyt wysokie. Oczywiście w ubezpieczeniach najczęściej płacimy za szkody kogoś innego, tym niemniej ….
M. M. … warto pozyskać oferty kilku ubezpieczycieli?
J. J. : Nie! Przykro mi to mówić, ale na rynku ubezpieczeń ciągników siodłowych nie ma obecnie konkurencji. W tej niszy działają 2-3 zakłady ubezpieczeń, które zresztą próbują walczyć nie o klienta, ale o to aby nie ponieść strat na tego rodzaju polisach. Nie mamy więc walki cenowej jak w przypadku aut osobowych czy dostawczych. Próba pozyskania ofert kilku ubezpieczycieli z reguły nie przynosi efektów. Można powiedzieć, ze w walce o niższą składkę transportowcy są osamotnieni.
M. M. : Co więc mają robić przedsiębiorstwa, aby obniżyć koszty polis?
J. J: Te większe – niewątpliwie wprowadzać specjalistyczne programy minimalizowania ryzyka. Wprowadzenie takiego programu musi odbywać się ze szczebla zarządu – jedynie wtedy rokuje szansę na powodzenie. Bowiem wzrost cen jest spowodowany wzrostem ilości i wysokości szkód także w Polsce. Ale oszczędności na składce w kolejnych latach z pewnością będą zauważalne. Dotyczy to również firm mniejszych.
M. M. : dziękuję za rozmowę
-
Jakub Jaromin – ekspert w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych
Kom entarze żródło jazdaprawna. pl
://www. lextir. pl/
~marek*.internetia.net.pl
*.internetia.net.pl
Posty (13)
EtapiaUbezpieczenia
| W czerwcu przygotowaliśmy nową ofertę na ubezpieczenie pojazdów ciężarowych oraz ciągników siodłowych. Na stronie mamy porównywarkę ubezpieczenia OC dzięki której zaoszczędzicie czas i pieniądze. Polisę otrzymasz na maila bez wychodzenia z domu. Etapia Ubezpieczenia ul. Opłotki 2 Szczecin tel 91 434 05 20 | |||
espi
| Witam Uaktualniając moją poprzednią wypowiedz na temat ubezpieczenia Ciągników Siodłowych obecnie rynek kształtuje się tak: PZu- licząc pojedynczo pojazd przenoszony z innego zakładu ubezpieczeń bezszkodowy z dodatkową zniżką incydentalną OC 2822zł, od 6 silnikowych można budować flotę – tutaj czasami nawet udaje się uzyskać 2100-2400zł, przeważnie jednak 2700-2900zł Jeżeli jednak zależy nam na pakiecie OC+AC i mamy z 5 dodatkowo pojazdów wliczając naczepy dodatkowo wystąpiły jakieś niewielkie szkody, warto rozważyć inne towarzystwo, uzyskamy lepszą stawkę na AC i unikniemy zwyżki leasingowej jaka jest w PZUco w sumie da nam lepszą ofertę Grunt to dopasować towarzystwo na podstawie wielu zmiennych do klienta. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany ofertą proszę o kontakt na 516783805 lub biuro@ sdirect. pl., w swoim portfelu posiadam ponad 60 firm transportowych. Zajmuje się również ubezpieczeniem OCP | |||
~espi | Warto w szczególności zwrócić uwagę na ubezpieczenie ciągników i sam ciężarowych leasingowych. Firmy Leasingowe mają tendencje do wysokich składek czym odbijają sobie cenę samego Leasingu. Proszę pamiętać że w 80% przypadków mogą Panstwo indywidualnie ubezpieczyć auto- wyjątek VFS. VB/IDEA LEASING, Raiffeisen, Getin, Europejski i itp- u nich nie ma problemu. Stawki potrafią być lepsze nawet o 3-4tys, np przykład z tego tygodnia: Składka za komplet Leasingu 7, 5tys, składka wnioskowania przez nas 4, 5tys. Jezeli ktos byłby zainteresowany przedstawienie oferty, lub potrzebuje porady proszę o kontakt 516783805, biuro@sdirect. pl- ubezpieczam ponad 60 firm z branży. transportowej | |||
~espi | kazdy posiada inna flotę, innna szkodowsc, dodatkowo ceny cały czas się zmieniają. jeżeli chce ktos poznać ofertę lub potrzebuje porady zapraszam, wystarczy ze podadzą Państwo regon a od ręki powiemy jakie stawki możemy zaproponować. 516-783-805 biuro@sdirect. pl. obsługuje ponad 60 firm z branży transportowej | |||
~ESPI | Rynek cały czas się zmienia. każdy posiada inna flotę, inna szkodowsc, dodatkowo ceny cały czas się zmieniają. jeżeli chce ktos poznać ofertę lub potrzebuje porady zapraszam, WYSTARCZY ŻE PODADZĄ PAŃSTWO REGON A OD RĘKI POWIEMY JAKIE STAWKI MOŻEMY ZAPROPONOWAĆ -POS IADAMY DODATKOWE ZNIŻKI BUDŻETOWE -MOŻEMY W PRZYPADKU MAŁYCH FIRM TRANSPORTOWYCH TWORZYĆ FLOTY W SWOICH KOMPETENCJACH NA KORZYSTNYCH SKŁADKACH BEZ WNIOSKOWANIA DO CENTRALI. -POSIADAMY BARDZO DOBRE OFERTY NA POJAZDY LEASINGOWE, DZIĘKI TEMU MOŻECIE SPORO PANSTWO ZAOSZCZĘDZIĆ UBEZPIECZAJĄC INDYWIDUALNIE NIZ PRZEZ LEASING - Stawki od 2400zł za OC na Ciągnik, Sam Ciężarowe pow 3, 5T od 750zł, AC od 1, 3% sumy ubezpieczenia Jeżeli ktos byłby zainteresowany przedstawienie oferty, lub potrzebuje porady proszę o kontakt 516783805, biuro@sdirect. pl- ubezpieczam ponad 60 firm z branży. | |||
~ESPI | od Stycznia stawki dużo towarzystw podniosło a cześć odchodzi od ubezpieczenia Ciągników Siodłowych. WCIĄŻ JEDNAK MAMY PODPISANE UMOWY Z TOWARZYSTWAMI NA PODSTAWIE KTÓRYCH MOŻE OFEROWAĆ DOŚĆ ATRAKCYJNE STAWKI ORAZ TWORZYĆ MAŁE FLOTY BEZ WNIOSKOWANIA DO CENTRALI. WYSTARCZY ŻE PODADZĄ PAŃSTWO REGON A OD RĘKI POWIEMY JAKIE STAWKI MOŻEMY ZAPROPONOWAĆ -POS IADAMY BARDZO DOBRE OFERTY NA POJAZDY LEASINGOWE, DZIĘKI TEMU MOŻECIE SPORO PAŃSTWO ZAOSZCZĘDZIĆ WNIOSKUJĄC DO LEASINGU O INDYWIDUALNE - Stawki od 2400zł za OC na Ciągnik, Sam Ciężarowe pow 3, 5T od 750zł, AC od 1, 3% sumy ubezpieczenia Jeżeli ktos byłby zainteresowany przedstawienie oferty, lub potrzebuje porady proszę o kontakt 516783805, biuro@sdirect. pl- ubezpieczam ponad 60 firm z branży. | |||
~TANIE UBEZPIECZENIA | TANIE UBEZPIECZENIA CIĄGNIKÓW SIODŁOWYCH PONAD 15 TOWARZYSTW UBEZPIECZENIOWYCH W JEDNYM MIEJSCU ZAPRASZAMY SPRAWDŹ ZADZWOŃ TEL. 696 232 892 LUB TEL. 609632892 | |||
espi
| Jeżeli klient bezszkodowy w dalszym ciągu można uzyskać stawkę nawet 3900zl za ciągnik, 516783805 | |||
~Sylwester | Stawki w dalszym ciagu na poziomie 3900zł. korzystne pakiety leasingowe 516-783-805 | |||
~espi | OC już za 3900 dla bezszkodowego, 4400zł nawet przy kilku szkodach, sprawdź ofertę 516783805 | |||
~espi | OC NA Ciągnik już za 3900 dla bezszkodowego, 4400zł nawet przy kilku szkodach, sprawdź ofertę 516783805 | |||
~espi | OC NA Ciągnik już za 3500 dla bezszkodowego, 4400zł nawet przy kilku szkodach, sprawdź ofertę 516783805 | |||
~Luk | TANIE UBEZPIECZENIA CIĄGNIKÓW SIODŁOWYCH PONAD 15 TOWARZYSTW UBEZPIECZENIOWYCH W JEDNYM MIEJSCU ZAPRASZAMY SPRAWDŹ ZADZWOŃ TEL. 696 232 892 LUB TEL. 609632892 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.