ID: 71259
DAF XF 105 - Problemy ze zużyciem oleju silnikow
ID: 71259
ID: 71259
Witam.
Jestem użytkownikiem kilkunastu samochodów DAF XF 105. W połowie z nich mam problem z ogromnym zużyciem oleju ok 5l na 4-5 tys. km. Jak wiadomo jest to fabryczna wadczy DAFa, jednak po okresie gwarancji, DAF w ogole nie poczuwa się do winy i zostawia użytkownika z bublem. Czy macie problemy z silnikami i macie skuteczny sposób na wyegzekwowanie od DAFa usuniecia wady fabrycznej?
Witam.
Jestem użytkownikiem kilkunastu samochodów DAF XF 105. W połowie z nich mam problem z ogromnym zużyciem oleju ok 5l na 4-5 tys. km. Jak wiadomo jest to fabryczna wadczy DAFa, jednak po okresie gwarancji, DAF w ogole nie poczuwa się do winy i zostawia użytkownika z bublem. Czy macie problemy z silnikami i macie skuteczny sposób na wyegzekwowanie od DAFa usuniecia wady fabrycznej?
~mixtrans*.186.104.11.ipv4.supernova.orange.pl
*.186.104.11.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (37)
~kierowca | witam mam kłopot z olejem silnikowym bo pokazał mi się w paliwie i nie wiem od czego mam zacząć naprawe | |||
~ktosik | od znalezienia serwisu | |||
~kierowca | kolego jak tak masz pomagać to lepiej zaszyj się pod kołdro u mamusi i poczekaj aż dorośniesz | |||
~ktosik | kierowca - jak masz naprawiac, to najpierw do szkoly idz. | |||
~warsztat sochaczew | Jak pokazał się w paliwie, to rozszczelniły się pompy, pompa niskiego ciśnienia lub uszczelnienia wtryskiwaczy. Zapraszam 660-984-552 | |||
~Warsztat sulechów | Jak macie problem z silnikami Daf z braniem dużej ilośći oleju naprawimy silniki i skrzynie biegów wszystkie z gwarancją Zapraszmy 601786560 | |||
~wargol | Ja mysle zeby wymienic uszczelniacze | |||
~krzyś | witam wszystkich ja mam dafa z 2008 z maja 460 oleju nie bierze, auto serwisowane kupiłem go w niemczech i wszystko jest ok, ma przejechane 680000 tysięcy, kabina wysoka naprawde fajne auto, nie trzeba oszczędzać na oleju. | |||
~DAF EEV | Witam mam okazję kupić Daf XF 105 460 EEV z grudnia 2008roku, jak myślicie bedzie brał olej czy nie. Można to rozpoznać po kodzie silnika. Na co zwrócić uwagę? | |||
max-daf
| Witam. Nie powinien już brać oleju, problem tuleji i tłoków został usunięty wraz w połową roku 2008. Jak auto jest z grudnia to nie masz sie raczej czego obawiać ( chyba że był extremalnie użytkowany) podaj numer ramy tego dafika postaram się sprawdzić czy było coś robione. | |||
~tomek przewożnik | DAF XF 105 460km z 2008r problem z bardzo wysokim ciśnieniem powietrza w zbiorniku paliwa | |||
~ktosik | udroznij odpowietrznik. w zbiorniku to raczej podcisnienie bedzie, a nie cisnienie | |||
~tomek przewożnik | po uruchomieniu silnika to po minucie pracy jest kilka atmosfer powietrza w dużym zbiorniku prawdopodobnie powietrze idzie z przewodu co paliwo wraca każdy ręce rozkłada niewiadomo z czego to się bierze na zbiorniku odpowietrznik jest drożny ten co na smoku jest | |||
ese
| Powietrze, czy spaliny? Kiedyś, przy tradycyjnej pompie wtryskowej w jednym wtryskiwaczu zawiesiła się iglica i przez powrót ciśnienie znad tłoka szło do zbiornika | |||
~tomek przewożnik | to jest powietrze | |||
~ktosik | kierowca zapomnial odlaczyc weza do przedmuchiwania zbiornika | |||
~ktosik | odkrec przewod powrotny i sprawdz czy tamtedy robi kompresje | |||
Kollo
| Pęknięta głowica :/ daj głowice na sprawdzenie, innej przyczyny nie widzę kolego. Pozdrawiam | |||
~czesio | Jakie zużycie oleju? Mam data 105/410 z 2008r przebieg 770tys i dolewam 5 litrów na 70000tys bo po tylu robię wymianę | |||
~kierowca | ja mam dafa z 2008r. jednym slowem zlom. | |||
~manager | A jaki olej lejesz? Bo ja teraz jak zmieniłem na Revline to problem jakby znikł. Może to prawda, że wybór oleju ma także tutaj znaczenie.. Na Revline jeździ dużo więcej i silniejsze auto i chyba najmniej korowodów | |||
~zcx | manger tego revline to nalej sobie do lepetyny, moze przestaniesz pisac bzdury. | |||
~kovcia82 | moim zdaniem manager akurat ma racje, bo u mnie podobny problem zniknal jak zmienilem z revline na oleje od LucArt ; ) Jezeli sie olejow nie stosuje zgodnie z zaleceniami producenta to tak jest hehe | |||
~Wala | łatwo można sprawdzić czy auto podlega tzw. olejarz owi i w jakim zakresie. W jednych trzeba wymienić tuleje, pierścienie, sprężyny zaworowe a w innych jeszcze do tego szklanki Zapraszam do siebie takie silniki robimy 2, 3 w miesiącu tel. 603-923-925 | |||
~bardoniz | w moim przypadku oleje, które kupuje w Lucart też się sprawdzają, ale to nie revline tylko Liquid Molly - kovcia masz calkowita racje ze jak sie nie stosuje do zalecen producenta to pozniej sa problemy... coz trzeba myslec zanim sie cos zrobi :) | |||
~kierowca kochanki | Najprawdopodobniej masz tureckie pierścienie... wymień na oryginalne dafoskie... oryginalne tzn nie chińskie lub inne zamienniki, wymień tuleje... wszystko na oryginał... i będzie cacy... | |||
~cranol1 | Hmmm.. bardoniz Lucart ma dobre oleje i nie tylko Liqui Moly ale tez np. Valvoline - ja mam ten, bo dla mojego silnika jest znacznie lepszy od Liqui ; ) Aczkolwiek warto sie w tym punkcie sprzedazowym zaopatrywac w takie rzeczy. | |||
Estepe
| Daf xf 105 510km 2008r Pomoze ktos jak zdiagnozowac problem z tuleiami czy uszkodzona glowica?? Objawy to duze cisnienie w ukladzie chlodzenia (zbiorniczek wyrownawczy), wyrzuca plyn. Oleju bierze ok 1l na 1000km Sprawdzanie plynem na obecnosc co2 w zbiorniczku nic nie dalo, plyn nie zmienil koloru. Kompresor wymieniony Zapozn alem sie z wypowiedziami na forum i innymi informacjami zastanawiam sie dlaczego plyn nie zmienil koloru z niebieskiego na zolty, plyn ok po zetknieciu z co2 zmienia kolor. | |||
~Lotto | Opadnięta lub pęknięta tuleja, głowice daf ma bardzo solidne. | |||
~budyn | Przerobilem wiele roznych marek oleju do Dafa i najmniejsze ubytki daf wykazuje na Castrol Low saps, Przebiegi miedzy przegladami 90 tys. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.