ID: 68148
UPADŁOSC FIRM BO KRYZYS? POTEM BRAK KIEROWCÓW.
ID: 68148
ID: 68148
Firmy zasłaniaja sie tym niby kryzysem, mam wielu znajomych, którzy pracują w wielu rożnych branżach, u nich powstają trzecie zmiany ponieważ rosną zamówienia. Otrzymują premie itp. Zarobki za 5 dni pracy w tyg. ok 2200zł + premia. W transporcie pobono nic nie ruszyło. Dziwne? Kierowcy wciaz słyszą, beda zwolnienia, obnizki płac itp. Moim zdaniem jest to wykorzystywanie sytuacji, wielu z nas tak naprawde poważnie zaczelo myslec o zmianie zawodu. No bo po co tak tyrac jak inni zarabiają wiecej, widza sie z rodzina codziennie. Jak wresci się własciciele obudza to zacznie nas brakowac i co tedy. Znów zaczną dzwonic, pozwolą zarobic. Oby nie było za póżno.
Firmy zasłaniaja sie tym niby kryzysem, mam wielu znajomych, którzy pracują w wielu rożnych branżach, u nich powstają trzecie zmiany ponieważ rosną zamówienia. Otrzymują premie itp. Zarobki za 5 dni pracy w tyg. ok 2200zł + premia. W transporcie pobono nic nie ruszyło. Dziwne? Kierowcy wciaz słyszą, beda zwolnienia, obnizki płac itp. Moim zdaniem jest to wykorzystywanie sytuacji, wielu z nas tak naprawde poważnie zaczelo myslec o zmianie zawodu. No bo po co tak tyrac jak inni zarabiają wiecej, widza sie z rodzina codziennie. Jak wresci się własciciele obudza to zacznie nas brakowac i co tedy. Znów zaczną dzwonic, pozwolą zarobic. Oby nie było za póżno.
~john*.204.38.1
*.204.38.1
Posty (956)
~Ł ysy | Przygłup ku ku. Mama emerytka dała jeść, możesz sobie spokojnie pojeździć paluchem po globusie? Pamiętaj o pauzach. | |||
~Pan Ordynator | Nie o pauzach, a odpoczynkach matole. Ty się zresztą na tym nie znasz. Jesteś za bardzo ograniczony, na takie tematy. Lewe kwity, kradzież paliwa i dymanie, to jest glaca temat dla yełopa jakim jesteś. | |||
~Pan Ordynator | Spadam spać. A ty tu glaca znowu nie kwicz do rana. Trzymaj fason obsrajnogo. | |||
~patriko | Kiedys szefowej pokazalem wpisy glacy i 3 tauzeny z jakiegos watku przeczytala usmiala sie i mowi widzisz i jak ma byc normalnie jak takie oszolomy prowadza transport hehe tak-nadajecie sie na obserwacje psychiatryczna :) | |||
~Pan Ordynator | Na szczęście rynek ich wypluwa. Dlatego tyle kwiczą. Nara. | |||
~łysy | He he kamil do lopaty idz he he he | |||
~łysy | Taky pewoznik jak ty calo gemba byl | |||
Twardy72
| Dane SAMAR: "Natomiast w przypadku samochodów ciężarowych o DMC powyżej 6 ton w czerwcu tego roku w krajowych wydziałach komunikacji zostało zarejestrowanych 3 261 nowych pojazdów. Był to wynik o 26, 9% większy w porównaniu z czerwcem 2018 r. Od stycznia do czerwca br. w Polsce zarejestrowano 16 599 nowych ciężarówek, o 11, 3% więcej r/r" OLX oferty pracy dla kierowców zawodowych: 3600 ogłoszeń. Kryzys idzie, idzie, idzie i nie może dojść od 30 lat. | |||
~bakun | Twardy jak się kryzys w 2008 zaczynał to na nową naczepe trzeba było czekać coś około pół roku bo się producenci nie wyrabiali. Także twój argument trochę słaby jest. | |||
Nikifor1
| Prawdziwy kryzys w transporcie po 89r to był w połowie lat dziewięćdziesiątych potem zaczelo się powoli to wszystko rozkręcać | |||
~Pan Ordynator | Nie u wszystkich. Glaca i reszta druciarzy dalej mają kryzysa. | |||
~Pan Ordynator | Jak ma nie być kryzy u gumowca, skoro pojedzie taki do klienta i zaoliwi mu plac. Wiadomo przecież że fqrfiony klient pogoni potem kijem dziada, i roboty więcej nie da. | |||
~pijaczek czesio | tyłki niech sobie naoliwią niedlugo prokuratura sąd i pasiaki to czeka kazdego oszusta dziad transa :) | |||
Anucha
| Rynek psują globalne firmy, takie jak Waberer s Węgierski gigant transportowy Waberer8217; s przedstawił wyniki za I kwartał tego roku. Po kiepskim 2018 roku przyszedł jeszcze gorszy początek 2019 r. Powodem pogarszającej się sytuacji firmy są ceny paliw i opłaty tranzytowe, a także wzrost płac krajowych. Flota ciężarówek ze słoneczkiem wyraźnie się skurczyła 8211; firma sprzedała część trucków. Waberer8217; s International zakończył pierwszy kwartał tego roku ze stratą netto w wysokości 4, 4 mln euro. Sytuacja firmy nie poprawiła się niestety po 2018 r., który przyniósł straty netto na poziomie ok. 13, 9 mln euro. Choć w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku dochód firmy wzrósł nieznacznie (o 1, 8 proc. 8211; ze 178, 9 mln euro do 182, 2 mln euro), to zyski przed opodatkowaniem, odliczeniem odsetek i amortyzacji (EBITDA) osiągnięte w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. spadły aż o 24 proc. (z 19, 9 na 15, 2 mln euro). Powodu coraz trudniejszej sytuacji firma upatruje się w marżach pozostających pod presją dalszego wzrostu cen paliw, opłat drogowych i rosnących płac krajowych. W ramach działań ograniczających straty firma zdecydowała się na redukcję floty. Waberer8217; s nie tylko zrezygnował z zamówienia na 300 ciężarówek, ale i sprzedał jeszcze 241 ze swoich trucków. | |||
Anucha
| Słuchałem wywiadu działacza Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Powiedział, że Waberer s jest w stanie funkcjonować jak z jednego auta zostanie tylko kilkaset euro. Mowa jest tu o 400 euro. To właśnie oni między innymi zbijają stawki za fracht. | 1 | ||
~mt. | To teraz wyobraz sobie, co zrobia przewoznicy typu Girteka, ktorzy przetargi wygrywaja na poziomie ministerialnym zanim informacja o nich podana zostanie do publicznej wiadomosci? Konczy sie pomalu sen kierowczyn o 8 z przodu. Kolega natychmiast sprzedal zestawy, ktore zostaly splacone. Niecierpliwie czeka az splaci nastepne. Tez sprzeda. W tym roku to trzeci przewoznik, ktorego znam, ktory zrezygnowal. Poprzednich dwoch moze nie bylo gigantami, kilkanascie zestawow, ale odpadli. Ten rok jest rokiem liczenia strat. Niestety | 1 | ||
~3000zl | Kolejne szofery na bezrobociu. Szofery wy naprawdę jesteście aż tak tępi? Będziesz szoferu pracował jeszcze więcej za mniej. Tylko tak na siebie zarobisz. Bezrobotne szofery zaniżają zarobki. W dodatku miliony ukraincow są wstanie pracować jeszcze taniej. Do roboty lesery ! 21/9. Tylko podwójne jazda zawsze na max. Jedyny sposób rentowność floty. | 1 | ||
~Pan Ordynator | Dziadygi bruk. Tu nawet kwiczenie wam nie pomoże. | |||
~pijaczek czesio | polski dziad musi przestrzegac plac minimalnych i innych dodatkow jesli nie czeka go dluga odsiadka i przepadek mienia. niedlugo pakiet mobilnosci wybije z hlowy niewolnicze systemy | |||
~jarek ogarek | im wiecej firm upadnie tym lepiej dla kierowców zostaną tylko firmy z nowymi autami i płacące 10000 - oczywiscie pełny zus | |||
~pijaczek czesio | zostanie tylko pic za bledy ale czarna kawe w wiezeniu :) | |||
~Pan Ordynator | I pucowanie odbytu. | |||
Anucha
| Ja to rozumiem, jesteście źli sami na siebie, że za takie stawki dawaliście wykorzystywać się. :) Jak człowiek coś umie i przede wszystkim, potrafi wysłowić się, to sobie poradzi wszędzie. Ja nigdy nie pracowałem dla Polskiego przewoźnika. Kilkanaście lat temu jeździłem w Transpais-ie. Firma która zatrudniała 100 polaków płaciła już w tamtych czasach 3000 euro. Przy okazji pozdrawiam kolegów z Transpais koło Tarragony. Jak zaczął się kryzys w Hiszpanii, przestałem pracować. Teraz po kilkunastu latach przerwy jeżdżę dla Holendra, kursy po UK w systemie 2/2. | |||
~Transportowski | czesiu jeśli myślisz, ze płace minimalne są dla twojego dobra to od razu maszeruj w kolejkę pod Urzad Pracy. | 1 | ||
~Transportowski | Bruk zalicza przewoźnicy zatrudniający barachło typu ku ku na muniu. Kumaci dawno pozbyli się szumowin i pozatrudnialu kierowców ze wschodu. | 3 | ||
~Pan Ordynator | To uważaj kacapie aby cię któryś z nich nie wychędożył. | |||
~Ł ysy | Już są wystawione na sprzedaż zestawy Stanwexu. ciekawe za ile pójdą. Kolesie z Daleszyc, Bodzentyna, Widełek mają zapchane place. Zawsze to oni skupowali pojazdy padaczce. | 2 | ||
~Ł ysy | Anucha. Podajesz namacalne przykłady. Dla przygłupów z etransport twoje wywody nic nie znaczą. Oni wiedzą swoje. Przygłup ku ku ma monopol na racje. A jak mówi, że tak jest, tak być musi. | 1 | ||
~bywalec | Jak ktoś ma trochę oleju w głowie to wie, że im więcej firm upadnie tym lepiej dla pozostałych na rynku a gorzej dla kierowców. Pamiętajcie, że pracodawca nie zapłaci nigdy więcej niż musi. Nikt nie zakłada i nie prowadzi firmy, żeby to pracownik miał dobrze, tylko żeby to pracodawca miał dobrze, a pracownik jest tylko niezbędnym albo zbędnym trybem w tym całym procederze ( zależy od działalności firmy). Był czas, że kierowców brakowało, bo wzrastały wolumeny przewozowe i stado baranów dobierało zestawy w ciemno, później windowali stawki dla kierowców, bo nie było komu tym jeździć. Jednak bardzo szybko przyszła korekta i teraz będzie seria upadłości. O tych większych poczytacie w necie a o setkach mniejszych nawet się nie dowiecie. | 2 | ||
~Ł ysy | bywalec. Nie siej popeliny. Na Garbsenie było kilka wykładów na ten temat. Tamtejsze autorytety są innego zdania. | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz