ID: 68148
UPADŁOSC FIRM BO KRYZYS? POTEM BRAK KIEROWCÓW.
ID: 68148
ID: 68148
Firmy zasłaniaja sie tym niby kryzysem, mam wielu znajomych, którzy pracują w wielu rożnych branżach, u nich powstają trzecie zmiany ponieważ rosną zamówienia. Otrzymują premie itp. Zarobki za 5 dni pracy w tyg. ok 2200zł + premia. W transporcie pobono nic nie ruszyło. Dziwne? Kierowcy wciaz słyszą, beda zwolnienia, obnizki płac itp. Moim zdaniem jest to wykorzystywanie sytuacji, wielu z nas tak naprawde poważnie zaczelo myslec o zmianie zawodu. No bo po co tak tyrac jak inni zarabiają wiecej, widza sie z rodzina codziennie. Jak wresci się własciciele obudza to zacznie nas brakowac i co tedy. Znów zaczną dzwonic, pozwolą zarobic. Oby nie było za póżno.
Firmy zasłaniaja sie tym niby kryzysem, mam wielu znajomych, którzy pracują w wielu rożnych branżach, u nich powstają trzecie zmiany ponieważ rosną zamówienia. Otrzymują premie itp. Zarobki za 5 dni pracy w tyg. ok 2200zł + premia. W transporcie pobono nic nie ruszyło. Dziwne? Kierowcy wciaz słyszą, beda zwolnienia, obnizki płac itp. Moim zdaniem jest to wykorzystywanie sytuacji, wielu z nas tak naprawde poważnie zaczelo myslec o zmianie zawodu. No bo po co tak tyrac jak inni zarabiają wiecej, widza sie z rodzina codziennie. Jak wresci się własciciele obudza to zacznie nas brakowac i co tedy. Znów zaczną dzwonic, pozwolą zarobic. Oby nie było za póżno.
~john*.204.38.1
*.204.38.1
Posty (956)
~Ł ysy | Przygłup ku ku. Mama emerytka dała jeść, możesz sobie spokojnie pojeździć paluchem po globusie? Pamiętaj o pauzach. | |||
~Pan Ordynator | Nie o pauzach, a odpoczynkach matole. Ty się zresztą na tym nie znasz. Jesteś za bardzo ograniczony, na takie tematy. Lewe kwity, kradzież paliwa i dymanie, to jest glaca temat dla yełopa jakim jesteś. | |||
~Pan Ordynator | Spadam spać. A ty tu glaca znowu nie kwicz do rana. Trzymaj fason obsrajnogo. | |||
~patriko | Kiedys szefowej pokazalem wpisy glacy i 3 tauzeny z jakiegos watku przeczytala usmiala sie i mowi widzisz i jak ma byc normalnie jak takie oszolomy prowadza transport hehe tak-nadajecie sie na obserwacje psychiatryczna :) | |||
~Pan Ordynator | Na szczęście rynek ich wypluwa. Dlatego tyle kwiczą. Nara. | |||
~łysy | He he kamil do lopaty idz he he he | |||
~łysy | Taky pewoznik jak ty calo gemba byl | |||
Twardy72
| Dane SAMAR: "Natomiast w przypadku samochodów ciężarowych o DMC powyżej 6 ton w czerwcu tego roku w krajowych wydziałach komunikacji zostało zarejestrowanych 3 261 nowych pojazdów. Był to wynik o 26, 9% większy w porównaniu z czerwcem 2018 r. Od stycznia do czerwca br. w Polsce zarejestrowano 16 599 nowych ciężarówek, o 11, 3% więcej r/r" OLX oferty pracy dla kierowców zawodowych: 3600 ogłoszeń. Kryzys idzie, idzie, idzie i nie może dojść od 30 lat. | |||
~bakun | Twardy jak się kryzys w 2008 zaczynał to na nową naczepe trzeba było czekać coś około pół roku bo się producenci nie wyrabiali. Także twój argument trochę słaby jest. | |||
Nikifor1
| Prawdziwy kryzys w transporcie po 89r to był w połowie lat dziewięćdziesiątych potem zaczelo się powoli to wszystko rozkręcać | |||
~Pan Ordynator | Nie u wszystkich. Glaca i reszta druciarzy dalej mają kryzysa. | |||
~Pan Ordynator | Jak ma nie być kryzy u gumowca, skoro pojedzie taki do klienta i zaoliwi mu plac. Wiadomo przecież że fqrfiony klient pogoni potem kijem dziada, i roboty więcej nie da. | |||
~pijaczek czesio | tyłki niech sobie naoliwią niedlugo prokuratura sąd i pasiaki to czeka kazdego oszusta dziad transa :) | |||
Anucha
| Rynek psują globalne firmy, takie jak Waberer s Węgierski gigant transportowy Waberer8217; s przedstawił wyniki za I kwartał tego roku. Po kiepskim 2018 roku przyszedł jeszcze gorszy początek 2019 r. Powodem pogarszającej się sytuacji firmy są ceny paliw i opłaty tranzytowe, a także wzrost płac krajowych. Flota ciężarówek ze słoneczkiem wyraźnie się skurczyła 8211; firma sprzedała część trucków. Waberer8217; s International zakończył pierwszy kwartał tego roku ze stratą netto w wysokości 4, 4 mln euro. Sytuacja firmy nie poprawiła się niestety po 2018 r., który przyniósł straty netto na poziomie ok. 13, 9 mln euro. Choć w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku dochód firmy wzrósł nieznacznie (o 1, 8 proc. 8211; ze 178, 9 mln euro do 182, 2 mln euro), to zyski przed opodatkowaniem, odliczeniem odsetek i amortyzacji (EBITDA) osiągnięte w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. spadły aż o 24 proc. (z 19, 9 na 15, 2 mln euro). Powodu coraz trudniejszej sytuacji firma upatruje się w marżach pozostających pod presją dalszego wzrostu cen paliw, opłat drogowych i rosnących płac krajowych. W ramach działań ograniczających straty firma zdecydowała się na redukcję floty. Waberer8217; s nie tylko zrezygnował z zamówienia na 300 ciężarówek, ale i sprzedał jeszcze 241 ze swoich trucków. | |||
Anucha
| Słuchałem wywiadu działacza Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Powiedział, że Waberer s jest w stanie funkcjonować jak z jednego auta zostanie tylko kilkaset euro. Mowa jest tu o 400 euro. To właśnie oni między innymi zbijają stawki za fracht. | 1 | ||
~mt. | To teraz wyobraz sobie, co zrobia przewoznicy typu Girteka, ktorzy przetargi wygrywaja na poziomie ministerialnym zanim informacja o nich podana zostanie do publicznej wiadomosci? Konczy sie pomalu sen kierowczyn o 8 z przodu. Kolega natychmiast sprzedal zestawy, ktore zostaly splacone. Niecierpliwie czeka az splaci nastepne. Tez sprzeda. W tym roku to trzeci przewoznik, ktorego znam, ktory zrezygnowal. Poprzednich dwoch moze nie bylo gigantami, kilkanascie zestawow, ale odpadli. Ten rok jest rokiem liczenia strat. Niestety | 1 | ||
~3000zl | Kolejne szofery na bezrobociu. Szofery wy naprawdę jesteście aż tak tępi? Będziesz szoferu pracował jeszcze więcej za mniej. Tylko tak na siebie zarobisz. Bezrobotne szofery zaniżają zarobki. W dodatku miliony ukraincow są wstanie pracować jeszcze taniej. Do roboty lesery ! 21/9. Tylko podwójne jazda zawsze na max. Jedyny sposób rentowność floty. | 1 | ||
~Pan Ordynator | Dziadygi bruk. Tu nawet kwiczenie wam nie pomoże. | |||
~pijaczek czesio | polski dziad musi przestrzegac plac minimalnych i innych dodatkow jesli nie czeka go dluga odsiadka i przepadek mienia. niedlugo pakiet mobilnosci wybije z hlowy niewolnicze systemy | |||
~jarek ogarek | im wiecej firm upadnie tym lepiej dla kierowców zostaną tylko firmy z nowymi autami i płacące 10000 - oczywiscie pełny zus | |||
~pijaczek czesio | zostanie tylko pic za bledy ale czarna kawe w wiezeniu :) | |||
~Pan Ordynator | I pucowanie odbytu. | |||
Anucha
| Ja to rozumiem, jesteście źli sami na siebie, że za takie stawki dawaliście wykorzystywać się. :) Jak człowiek coś umie i przede wszystkim, potrafi wysłowić się, to sobie poradzi wszędzie. Ja nigdy nie pracowałem dla Polskiego przewoźnika. Kilkanaście lat temu jeździłem w Transpais-ie. Firma która zatrudniała 100 polaków płaciła już w tamtych czasach 3000 euro. Przy okazji pozdrawiam kolegów z Transpais koło Tarragony. Jak zaczął się kryzys w Hiszpanii, przestałem pracować. Teraz po kilkunastu latach przerwy jeżdżę dla Holendra, kursy po UK w systemie 2/2. | |||
~Transportowski | czesiu jeśli myślisz, ze płace minimalne są dla twojego dobra to od razu maszeruj w kolejkę pod Urzad Pracy. | 1 | ||
~Transportowski | Bruk zalicza przewoźnicy zatrudniający barachło typu ku ku na muniu. Kumaci dawno pozbyli się szumowin i pozatrudnialu kierowców ze wschodu. | 3 | ||
~Pan Ordynator | To uważaj kacapie aby cię któryś z nich nie wychędożył. | |||
~Ł ysy | Już są wystawione na sprzedaż zestawy Stanwexu. ciekawe za ile pójdą. Kolesie z Daleszyc, Bodzentyna, Widełek mają zapchane place. Zawsze to oni skupowali pojazdy padaczce. | 2 | ||
~Ł ysy | Anucha. Podajesz namacalne przykłady. Dla przygłupów z etransport twoje wywody nic nie znaczą. Oni wiedzą swoje. Przygłup ku ku ma monopol na racje. A jak mówi, że tak jest, tak być musi. | 1 | ||
~bywalec | Jak ktoś ma trochę oleju w głowie to wie, że im więcej firm upadnie tym lepiej dla pozostałych na rynku a gorzej dla kierowców. Pamiętajcie, że pracodawca nie zapłaci nigdy więcej niż musi. Nikt nie zakłada i nie prowadzi firmy, żeby to pracownik miał dobrze, tylko żeby to pracodawca miał dobrze, a pracownik jest tylko niezbędnym albo zbędnym trybem w tym całym procederze ( zależy od działalności firmy). Był czas, że kierowców brakowało, bo wzrastały wolumeny przewozowe i stado baranów dobierało zestawy w ciemno, później windowali stawki dla kierowców, bo nie było komu tym jeździć. Jednak bardzo szybko przyszła korekta i teraz będzie seria upadłości. O tych większych poczytacie w necie a o setkach mniejszych nawet się nie dowiecie. | 2 | ||
~Ł ysy | bywalec. Nie siej popeliny. Na Garbsenie było kilka wykładów na ten temat. Tamtejsze autorytety są innego zdania. | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.