ID: 61722
dopuszczalna ładowność
ID: 61722
ID: 61722
Witam wszystkich
Jakie sa dopuszczalne tonaże jakie możemy ładować na samochody ciężarowe? Jakie są ograniczenia tonaży narzucone prawnie w Polsce oraz na terenie UE. Jakiej wagi nie powinny przeraczać ładunki oraz ładowane zestawy? Czy mam przestrzegac max wagi zestawu 40 t czy kierowac sie masa ladunku do 24t??
I druga sprawa - kto ponosi odpowiedzialność na załadowany tonaż i jakie jest postępowanie oraz odpowiedzialność w razie wypadku/zdarzenia drogowego w momencie przekroczenia dopuszczalnych ładowności? Firma transportowa czy zaladowca rowniez?
Jakie sa Wasze doswiadczenia? Bo u nas klient zada ladowania mu towaru w ilosciach nawet do 27 ton tlumaczac sie ze przeciez jego przewoznik sie na to godzi i tak chce.
Witam wszystkich
Jakie sa dopuszczalne tonaże jakie możemy ładować na samochody ciężarowe? Jakie są ograniczenia tonaży narzucone prawnie w Polsce oraz na terenie UE. Jakiej wagi nie powinny przeraczać ładunki oraz ładowane zestawy? Czy mam przestrzegac max wagi zestawu 40 t czy kierowac sie masa ladunku do 24t??
I druga sprawa - kto ponosi odpowiedzialność na załadowany tonaż i jakie jest postępowanie oraz odpowiedzialność w razie wypadku/zdarzenia drogowego w momencie przekroczenia dopuszczalnych ładowności? Firma transportowa czy zaladowca rowniez?
Jakie sa Wasze doswiadczenia? Bo u nas klient zada ladowania mu towaru w ilosciach nawet do 27 ton tlumaczac sie ze przeciez jego przewoznik sie na to godzi i tak chce.
~log*.3.255.86
*.3.255.86
Posty (18)
~lutek | koledzy orientujecie się może czy są aktualnie jakieś ograniczenia tonażowe na drodze nr 190 | |||
~forumowyIdiota | W europie dopuszczalna masa waha się w granicach 38-60t dot. C+N 40t- Austria, Łotwa, Mołdawia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry 38t- Białoruś, Rosja, Ukraina, Albania, 44t- Włochy, GB, Luxemburg, Litwa, Estonia, Bułgaria, Francja, Grecja ale np. Skandynawia - Szwecja Finlandia 60t, Norwegia 47t, Holandia 50t, Czechy Dania 48t, Gruzja 36t, pojazdy z przyczepą generalnie to samo, ale są wyjatki jak np. : Bułgaria 40t, Francja 40t, Norwegia 50t naciski na oś napędową zaczynają się od np. : 6t - Cypr, 8t- Uzbekistan, 10t -Rosja, Polska, Finlandia, 10, 5t -Irlandia, 11, 5t - GB, Turcja, Słowenia, Słowacja, Luxemburg, Hiszpania, Niemcy, Czechy, 13t Maroko, Francja, Algieria to tak w skrócie... | 1 | ||
~lutek | pytam o tą 190 bo już tam dawno nie jechałem a teraz to wiadomo dziś znaku zakazu nie ma a jutro już stoi np 10T | |||
~forumowyIdiota | lutek 190? ale co gdzie? Polska?Niemcy?Kazahs tan?Autostrada, landówka a może 190m drogi asfaltowej na osiedlu Słowiańskim | |||
~lutek | odcinek wyrzysk - gniezno | |||
~Mario | Panowie mam pytanie jezdze autem ciezarowym DMC 12 T mam trzy osie ile na os przypada to jest zestaw ciezarowka +przyczepa lub jezdze tez zestawem ciagnik i naczepa DMC 40 T 5 osi ile na os przypada pomoze ktos slyszalem tzy opcje dlatedo pytam jak to obliczyc | |||
~kierowca | MArio: W naszym pięknym kraju który jeszcze nie wdrozyl unijnych przepisów na drogach krajowych na os napedowa może przypadać 11. 5t. Na niektórych 10t, a na wszystkich innych tylko 8t. Natomiast wg Unijnych przepisów to: na os pojedyncza 8t na os blizniacza napedowa w samochodzie 11. 5t na os blizniacza w przyczepie 10t. Piszesz ze masz pojazd o DMC 12t, ale czy to masa samego pojazdu czy tez przyczepy | |||
~albin | tu jest w miare ładnie wszystko wyjasnione ://www. strychalski. eu/warto_wiedziec, biblioteka_kierowcy_ zawodowego, porady_praktyka, dopuszczalne_wymiary _i_masy_pojazdow. html, z tym ze Szwajcaria obecnie 40t | |||
~albin | www. strychalski. eu przechodzimy w zakladke WARTO WIEDZIEC potem BIBLIOTEKA KIEROWCY ZAWODOWEGO potem PORADY PRAKTYKA potem DOPUSZCZALNE WYMIARY I MASY POJAZDÓW | 1 | ||
~mario | 12 t razem z przyczepa DMC trzy osiemowi ze jak 3 osie 12 t podziel na 3 i jest 4 na os | |||
~kicham | auto ciężarowe trzyosiowe ma dmc, przeważnie, min. 24t auto ciężarowe o dmc 12t plus przyczepa w dowodzie rej. jest napisane nacisk na oś to co innego ( rozmieszczenie ładunku też ma wpływ, jeszcze większy w przypadku zestawu) | |||
~radzio | mam pytanie w polskim dowodzie rejestracyjnym wpis DMC 40 t. Ale ciagnik jest 3 osiowy czy moze podejmowac ladunki 48 t jesli dany kraj na to zezwala np Czechy w kabotazu. Wg dokumentacji producenta ladownosc zestawu 48t wiec sie wszystko zgadza | |||
300D
| radziu, weż ty ogarnij jakieś podstawy, jąkasz coś o czymś... | |||
~radzio | 300D mam ciagnik 3 osiowy w dowodzie F3 - 40 ton (bo niby tyle jest dopuszczalne DMC w Polsce) ale chce ciagac ladunki w kabotażu do 48t DMC (np czechy) -3 osiowy ciągnik+3 osiowa naczepa ciągnik ma homologacje fabryczna na owe 48t i nie chciał bym być wyhaczony w czechach przez ich ITD za przekroczenie DMC i zaplata pokuty | |||
300D
| nie wiem jak jest w Czechach ale widzę, że dalej się jąkasz. Podstawy które miałem na myśli to dmc ładowność homologacja rmc masa własna i takie tam... Jak się dowiesz o co ci chodzi to łatwiej będzie uzyskać odpowiedż. | |||
300D
| Moim zdaniem wygląda to tak... Masz w dowodzie 40dmc i wszystko. Poza tym nacisk na oś na danej drodze. | |||
~poczatkujacy | Podepne sie pod temat: Obecnie śmigam ategiem 824 z tandemem. caly zestaw 11. 9dmc według dowodu mam 5t ładowności a realnie zestaw wazy 9t czyli ładowności zostaje 2. 9t pytanie czy w razie ewentualnego wypadku będę odpowiadal za przeladowanie?teoret ycznie nie musze wiedzieć ze zestaw ma zanizona masę wlasna i w rzeczywistości wazy 2t wiecej niz w dowodzie | |||
Rovan
| Dostaniesz mandat przy ewentualnym ważeniu za przeładowanie albo pozostaje Ci ładować po 2, 9t |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.