ID: 56149
odpoczynek tygodniowy w podwojnej obsadzie
ID: 56149
ID: 56149
panowie mam zaczac w podwojnej obsadzie i ktos mi wciska ze na takiej obsadzie, odpoczynek tygodniowy wykorzystuje sie dopiero po 6 okresach 30 godzinnych czyli ze dopiero po 180 godzinach a to wychodzi przeciez ponad siedem dobowych okresow. moze ktos poradzic cos sensownego???
panowie mam zaczac w podwojnej obsadzie i ktos mi wciska ze na takiej obsadzie, odpoczynek tygodniowy wykorzystuje sie dopiero po 6 okresach 30 godzinnych czyli ze dopiero po 180 godzinach a to wychodzi przeciez ponad siedem dobowych okresow. moze ktos poradzic cos sensownego???
~CHMARA*.114.115.218
*.114.115.218
Posty (9)
~Macias | LIczymy okresy dobowe -24h Czyli 6x24h. pozdr | |||
barracuda
| Jak wyżej. Nic dodać, nic ująć. | 1 | ||
~janek | Nie zrozumial czuje w pauzach | |||
~Xxxxxcc | Zaczynasz w poniedzialek o 8 rano i maxymalnie w niedziele o 7:59 musisz stanąć na pauze aby ci tydzień na tydzień nie wszedł, czy to w pojedynczej czy podwojnej obsadzie. | |||
~ktosik | Art8 pkt 6 obowiazuje każdego Czuli - tygodniowa po 6 okresach 24h lub minimum 24 w jednym i 45h w drugim tygodniu To tak w skrocie | |||
~Kostek | Jak zacząłem w poniedziałek o 19, 15 to mogę do poniedziałku 9, 14 do pauzy 24 h | |||
~Czasomierz | Możesz nawet do 9. 15 | |||
~Oliwier | ~Kostek Jako informacja. Tygodniowy okres odpoczynku zawsze czyni się z oparciem na wcześniej zrobione tygodniowe okresy odpoczynku w poprzednich tygodniach. Żeby dokładnie wiedzieć kiedy zacząć, którym sposobem ("WYKORZYSTANYM" czy "ZALICZONYM") i jaki (regularny czy skrócony) można zrobić tygodniowy okres odpoczynku w obecnym tygodniu to trzeba popatrzeć WSTECZ i dokonać an alizy czy nie ma potrzeby w rekompensacie skróceń, kiedy, gdzie, którym sposobem i jaki tygodniowy okres odpoczynku był zrobiony w poprzednim (ich) tygodniu (iach) (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6-9). Również przy tym nie trzeba zapominać i o ograniczeniach 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3). Każdego obowiązującego przepisu trzeba pilnować i dotrzymywać synchronizując razem. WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych) ani jak NIE ZABRANIA SIĘ ta jeszcze i w odpowiednich okolicznościach nawet MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych kalendarzowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych kalendarzowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6) lub po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 3). Jako przykłady : 1. Nie korzystając odstępstwem. Tydzień 0 - 45h Tydzień 1 - 24h-44:59h (co najmniej 24 godziny odpoczynku są zmieszczone do Nd 24:00) Tydzień 2 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 03:00) 2. W drodze ODSTĘPSTWA. Tydzień 0 - 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 1 - 45h Tydzień 2 - 24h-44:59h Tydzień 3 - 24h-44:59h Tydzień 4 - 9/11h plus 2x1min-21h plus 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/16:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 5 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) lub Tydzień 0 - 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 1 - 24h-44:59h Tydzień 2 - 24h-44:59h Tydzień 3 - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) Tydzień 4 - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) 3. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12). 4. Wystarczy kierowcy, który MA PRACĘ związaną PRZEWAŻNIE TYLKO Z JAZDĄ na pojazdach objętych przepisami Rozp. nr 561/2006/2020, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie musiał czynić tygodniowy odpoczynek (zza braku innej pracy) w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3. ). W Kodeksie Pracy (Art. 129. § 1) jest coś takiego jak obowiązek zmieścić się w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. Nic dziwnego że, po kolejnych dwóch przedłużonych tygodniach po 6 dni pracy w tygodniu (lub tygodniowym odpoczyneku 24h), trzeba w trzecim tygodniu obowiązkowo skrócić ilość dni pracy nawet do 3 dni, żeby spełnić odpowiednie zobowiązania pewnych przepisów. | |||
~Erwin | Co za głupoty. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz