ID: 53169
SPISUJEMY POMYSŁY NA OBNIŻENIE KOSZTÓW TRANSPORTU!!!
ID: 53169
ID: 53169
Panowie i Panie, pomysł powstał po tym jak naczytałem się jak to w transporcie źle... Może współnymi siłami uda nam sie wypracować jakiś złoty srodek, na obnizenie kosztów i lepsze życie co? Wszelkie pomysły nawet te najdziwniejsze mile widziane...
Panowie i Panie, pomysł powstał po tym jak naczytałem się jak to w transporcie źle... Może współnymi siłami uda nam sie wypracować jakiś złoty srodek, na obnizenie kosztów i lepsze życie co? Wszelkie pomysły nawet te najdziwniejsze mile widziane...
~Olek*.static.ip.netia.com.pl
*.static.ip.netia.com.pl
Posty (443)
~PolakNaStawce10% | Zdycydowanie Spolka w Sofii w Bulgarii. Teraz nie musze miec GPSa jako Firma Bulgarska. Rzeczywiscie PIT i CIT sa tutaj liniowe po 10%. Nie3 musze byc przez 183 dni w Sofii. Mam Prezesa na miejscu. | |||
~Pan Kierowca | zapomniałem dodać w ich miejsce zatrudnić rumunów, i tych za wschodniej granicy | |||
sarmatia
| Dzień dobry, no to ja dorzucę coś ze swojej działki, być może kogoś zainteresuje. Uważam że dobrym pomysłem na obniżenie kosztów działalności może być faktoring. Czytam tu na forum różne opinie i wciąż niestety widzę, że dużo osób uważa że faktoring jest potwornie drogi że może sięgać nawet ponad 30% - takie opinie wynikają z błędnej kalulacji (chętnie to rozwinę jeśli ktoś sobie życzy). Nominalny koszt faktoringu oscyluje przeważnie gdzieś w okolicach 3-4% od obrotu. CO WIĘCEJ: mając natychmiastowy dostęp do gotówki można negocjować lepsze stawki (skonta) u swoich dostawców, np dostawcy paliwa. Ponadto w faktoringu następuje przejęcie wielu obowiązków związanych z monitorowaniem spłat, upomnieniami itd. W dużej części obowiązki te przejmuje faktor co uwalnia część mocy przerobowych firmy - pracownicy mogą się skupić na innych zajęciach, np pozyskiwaniu nowych zleceń itd. Sprawne rozegranie tych oszczędności może bardzo wydatnie zredukować nominalny koszt faktoringu, w pewnym sensie firma zaczyna finansować się sama. No i oczywiście najważniejsze: faktoring pozwala na zwiększenie obrotu bez ryzyka utraty płynności finansowej. Nie chcę tu się specjalnie rozwodzić, jeśli będzie zapotrzebowanie to chętnie rozwinę dowolny, związany z faktoringiem, wątek. W razie czego zapraszam do kontaktu lub odwiedzenia mojej strony: biznesfaktoring. pl | |||
~przewoźnik | faktoring ponoć dobra rzecz ale: - faktoring przyjmie fakture jesli wystawiona jest przez polską firmę nie spotkałem się jeszcze aby ktoś przyjął zagraniczną fakture - jeśli na zleceniu jest klauzula " zakaz cesji bez pisemnej zgody" juz po faktoringu - 3-4% prowizji mozna wsadzić między bajki przeważnie jest 5-9% | |||
~z. | gnebca odswiezam Twojego posta :D popatrz na transa ile firm poszło za Twoją radą :D ~Gnebca gamoni 2016-12-08 09:54:53 "kierow ca jest bardzo ważnym elementem firmy transportowej - dobry kierowca przynosi niewymierne zyski dla firmy - musi być odpowiednio wynagradzany i należycie traktowany a wtedy firma generuje zyski co innego tyczy się gamoniów siedzących za biurkiem typu spedytor dyspozytor czy logista lub nawet ksiegowa - praktycznie ich zaangażowanie w prace jest niskie, umiejetnosci slabe i nic od nich nie zależy - PROPONUJE ICH WYMIENIC NA TANICH UKRAINCOW lub MONGOŁÓW " | |||
jacek-kuba
| logista to pewnie mongoł jakiś | |||
MANnalegalu
| kilometrowka albo od frachtu dla kierowcy na tym sie wybijesz. nielegalne ale przynoszace duzy zysk | |||
~Dziad | Zatrudnić Ukrainców. Chołote wysłac do kopania rowów. | |||
jacek-kuba
| W sumie to ciekawa opcja, jak mongoł zatrudni ukraińców. | |||
sarmatia
| ~przewoźnik Dzień dobry i dziękuję za opinię. Myślę że należałoby w kilku miejscach doprecyzować. Czy pisząc że nie spotkał się Pan z tym aby faktor przyjął fakturę od zagranicznej firmy ma Pan na myśli to że: a) Prowadzi Pan firmę zarejestrowaną np. na Słowacji i chce korzystać z usług któregoś z polskich faktorów czy: b) Prowadzi Pan firmę zarejestrowaną w Polsce ale wystawia Pan faktury zagranicznym kontrahentom. Jakkolwiek sytuacja a) rzeczywiście mogłaby być problematyczna to sytuacja b) jest jak najbardziej normalna i nie widzę tu problemu - jest to tzw faktoring eksportowy w tym wypadku eksport usługi. Jeśli chodzi o stawkę to również należałoby nieco doprecyzować. Stawka 5-9% pachnie mi raczej dyskontem faktur (czyli wykupem pojedynczych faktur). Takie rozwiązanie stosowane jest najczęściej w przypadku braku stałych kontrahentów - czyli łapaniem pojedynczych zleceń z różnych źródeł. Wtedy rzeczywiście taka stawka może mieć miejsce ponieważ rośnie ryzyko niepewności co do wypłacalności kontrahentów. W moim wpisie chodziło mi jednak raczej o klasyczny faktoring czyli sytuację gdy ma Pan stabilną, powtarzalną współpracę z jakimś kontrahentem (zagranicznym lub polskim). W takim wariancie faktor może się przyjrzeć kondycji danego kontrahenta i uznać, że spokojnie wyjdzie na swoje przy stawce 3-4 %. Oczywiście ma Pan rację jeśli umowa zawiera zakaz cesji to uniemożliwia zawarcie umowy faktoringowej. To jest jednak po prostu jedna z przeszkód które czasem trzeba w biznesie pokonywać. Jeśli Pana firma byłaby dla faktora wartościowym klientem (czyli jeśli ma Pan dobrych, wypłacalnych kontrahentów) to całkiem możliwe że pomoże taką umowę renegocjować. Czasami wystarczy spokojna rozmowa i wytłumaczenie czym jest faktoring i jak działa. Oczywiście jeśli po drugiej stronie jest ktoś kto ma złe intencje i planuje wymigiwanie się od płacenia lub notoryczne przekraczanie terminu płatności, to taki ktoś może na faktoring kręcić nosem ale jeśli jest to poważny partner który nie planuje takich numerów to nie ma się czego obawiać. Pozdrawiam i zachęcam do kontaktu w razie jakichkolwiek pytań - biznesfaktorin. pl | |||
sarmatia
| PS. przepraszam za literówkę w ostatnim wpisie, strona to oczywiście biznesfaktoring. pl | |||
~KrakuswSofii | Ja dalej jestem na |Bulgarskich stawkach 10% PIT i CIt mam Spolke w Sofii Kosze zyski z Polskich i niemieckim klientow a wszystko mam ozusowane i opitowane w Sofii. Teraz jedziemy nad morze z zona. Na wakacje a potem odpoczynek. Milego oszczedzania koledzy ze Spolkami w Sofii. Nie trzeba byc przez 183 dni w roku w Sofii. Wystarczy miec Prezesa na miejscu. I tak robie i nic mi nie Robia. | |||
~kasia | tutaj nie ma co obnizac kosztow, tylko trzeba jezdzic po normalnych, cywilizowanych stawkach, a nie zajmowac sie cieciami. spedycje zarabiaja na was ogromna kase, a wy jak dziady bierzecie frachty za czapke gruszek | |||
~Disel Dieta | Ja proponuje zatrudnić roboty a czemu bo nie będą paliwa spuszczac i jeździć 24h | |||
~OszczednyiMadry | Ja przenioslem tez Spolke do Sofii i mam super. Kupilem sobie juz dwa apartamenty nad Morzem Czarnym w Bulgarii. | |||
ese
| ~OszczednyiMadry posluguje sie tez nickam ~Oszczedny iMadry ~KrakuswSofi i ~PolakNaStawce10% ~Madry Chlop ~CiekawyChlop ~Realista ~Porown aj ~Do Nowy | 1 | ||
~tomiaszek | jest jeden dobry środek... dobrze, sprawiedliwie opłacać pracownika-kierowcę. .. i tyle | -1 | ||
~Robert | Jakie pytanie taka odpowiedz. Maksymalne obniżenie kosztów transportu to rezygnacja z takiej usługi. Proste. Już od jakiegoś czasu jako wasz klijent obniżam koszty transportu wymagając coraz więcej od przewoźnika. | |||
~bosss | ty to sobie możesz wymagać, ale w kiblu | |||
~Nowak | Obiecujmy kierowcom złote góry a przy pierwszej pensji 2000 plus mały bonus powiedzmy 50 zł. A potem następny i następny... | |||
~MalwinaBossFinance | Witam serdecznie, ze swojej strony mogę Państwu zaproponować faktoring (na poziomie około 2% +/-) (kwota za fakturę w 24h od zlecenia) a także różne sposoby finansowania (kredyty, leasingi). Pomożemy w każdej sytuacji (współpracujemy z 70 instytucjami finansowymi jak banki, Towarzystwa Ubezpieczeniowe, firmy Leasingowe i Faktoringowe ) Zapraszam do kontaktu, Malwina Wawrowska, m. wawrowska@bossfinanc e. pl tel. 511500621 | |||
~Pytajacy | Witam z tego co wyczytalem to mozemy obnizyc koszty: Mniej Druku Faktoring Po lskie a nie Chinskie czesci do Tirow Firma w Bulgarii a nie w Polsce Czy sa jakies jeszcze pomysly czy temat do zamkniecia? | |||
MANnalegalu
| 200zl za weekend dla kiero i placa od kilometra | |||
~Krzysztof | Witam, Jak najbardziej istnieją sposoby na obniżenie kosztów transportu, jak i obniżenie kosztów całego przedsiębiorstwa. Przede wszystkim przeprowadzając Ewidencję czasu pracy kierowców. Zwłaszcza teraz, kiedy przychodzi do rozliczenia pracownika wg. minimalnej francuskiej, niemieckiej, austriackiej, czeskiej... a ewentualne kary za nieodpowiednie rozliczenie czasu pracy, np we Francji, to 500tyś euro. Warto się dowiedzieć więcej na ten temat, gdyż dotyczy on wszystkich w transporcie drogowym, nie tylko księgowych. A i księgowych warto zapytać czy dobrze orientują się w bieżących zmianach, tak dla bezpieczeństwa. Oprócz ewidencji, następnym dobrym sposobem na uniknięcie dodatkowych kosztów jest zaopatrzenie się w program do samodzielnego wyliczania plików ddd, albo oddać się pod opiekę specjalistów. Następnym sposobem jest zrobienie wewnętrznego audytu, przy pomocy eksperta prawa transportu drogowego, który sprawdzi pełną dokumentację i wskaże błędy konieczne do poprawy, by w przypadku kontroli mieć spokój. Także opcji jest wiele, a dopiero wtedy przedsiębiorca może się zająć na spokojnie transportem. Resztę warto zostawić specjalistom. Po więcej informacji zapraszam do kontaktu kko@viggen. pl | |||
karzełreakcji
| Nie zapalac aut, bo przepału narobia. Nie lac diesla do kotła, bo auto spali, a jak nie spali, to kierowca spusci. Wyłaczac wszystkie swiatła, bo auto ma jezdzic, a nie swiecic i w nocy wszystkie koty czarne. | |||
~xyz | 1/ wy-pier-dolic wszystkich sorrka 90% polskich Panow kierowców, filozofów alkoholików i zlodzi, którzy chcą jezdzić 2/1 kase brać po 10 tyś i dniowka jazdy 7 h pauzy 17h. w to miejsce zatrudnić Ukraincow lub Białorusinów. którzy znają w przeciwieństwie do polaczków obce jezyki min jeden i są solidni i uczciwi oczywiście jeśli pracodawca wobec nich jest taki sam... sam to sprawdziłem i jestem na wielkim plusie... | 3 | ||
~Sancho Pancho | Z górki w korku zgasić silnik, w razie potrzeby popchnąć samochód | |||
~Piotrek | Witam ktos moze podac namiary do tych co rejestruja Spolki w Bulgarii | |||
~Mirek | Zwolnić spedytora kierowcę wsiąść samemu | |||
~PrawdziwyPrzedsiembi orca | Ja polecam te ekipe z Sofii mi wyszlo dzieki nizszemu PIT CIt liniowo 10% jest w Sofii nawet przy miliardowych zyskach przy PIT 10 % i nizszym ZUS wychodzi okolo 1, 450 zl od kierowcy za muesiac. Oto namiary do tych chlopow co mi pomogli miec wiecej w kieszeni +359 885 053 868. Nie sponsoruje juz durny projekt 500 plus. Z tych oszczednosci sie dziele z kirowcami w postaci 13 wyplaty. Takze trzymajcie firmy w Polsce a nie bedziecie mieli wyzsze wyplaty dla kierowcow. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.