ID: 284317
Elektryki w transporcie: realna opcja czy kosztowna utopia?
ID: 284317
ID: 284317
Czy elektryczne ciężarówki mogą zastąpić diesle w długodystansowym transporcie? Volvo Trucks stawia na innowacyjne baterie ze stałym elektrolitem, które mają radykalnie wydłużyć zasięg i zwiększyć efektywność pojazdów. Nie tylko o tych kwestiach związanych z ciężką elektromobilnością, z okazji Dnia Baterii, rozmawiamy z Tomaszem Łysiakiem, Electromobility Managerem z Volvo Trucks Polska.
Czy elektryczne ciężarówki mogą zastąpić diesle w długodystansowym transporcie? Volvo Trucks stawia na innowacyjne baterie ze stałym elektrolitem, które mają radykalnie wydłużyć zasięg i zwiększyć efektywność pojazdów. Nie tylko o tych kwestiach związanych z ciężką elektromobilnością, z okazji Dnia Baterii, rozmawiamy z Tomaszem Łysiakiem, Electromobility Managerem z Volvo Trucks Polska.
~etransport.pl
Posty (17)
~maly | czekamy na pozary... z niecierpliwoscia | 1 | ||
~Walo | Jeśli czas pełnego ładowania trwa pół godziny i na pełnym ładowaniu zrobi 2 tysiące km z ladunkiem to można się przerzucać na elektryki | |||
~Jesteś tym CO2 do redu | Kto chce popełnić seppuku niech po same kule wejdzie w elektryki, dowie się na własnej skórze jak smak ma rewolucja technologiczna. | |||
g-a
| Totalna bzdura. Po pierwsze skąd wezmą lit do produkcji baterii. Po drugie skąd wezmą kasę na wymianę co jakiś czas tychże baterii. Po trzecie skąd wezmą energię do ładowania tego badziewia, szczególnie w pochmurne dni bez wiatru. Po trzecie nawet jak wprowadzą 20 stopień zasilania i wszystko inne powyłączają to jak prześlą taką masę prądu. Zdaje się że nikt nawet nie zastanowił się przez minutę nad powyższymi problemami. | |||
~Jesteś tym CO2 do redu | g-a Źle zakładasz. Bo zakładasz, że w przyszłości nie będziesz musiał zrezygnować z części dóbr, które masz i do których masz dostęp i prawo. Świat elektryków docelowo nie jest przewidziany dla wszystkich, nawet nie jest przewidziany dla większości. Używanych elektryków prawie nie będzie (w porównaniu ze spalinowymi). | |||
g-a
| Nie wiem kto popełnia błąd. Każde szaleństwo kiedyś się kończy. Z większym lub mniejszym hukiem. Ludziom wydawało się na przykład że komuna będzie trwać wiecznie. Obecne ekoszaleństwo też zdaje się zbliza się do nieuchronnego końca. | |||
~bary | Kosztowna utopia. Ale dla garstki sznasa na biznes bez odpowiedzialnosci | |||
~300D | w transporcie towarów dalej niż granica powiatu realne tak samo jak to że zamieszkamy na marsie osobówki, transport miejski jak najbardziej | |||
g-a
| Pojedź sobie takim osobowym wynalazkiem z Poznania do Warszawy i z powrotem. Najlepiej w taką pogodę jak dziś. Może w trzy dni się wyrobisz. Powodzenia. | |||
~300D | meganka żelazko 1, 5 dci spala na tej trasie 4/100 peugeot 2. 0 hdi 5, 5/100 po co miałbym się jakimś elektrykiem męczyć? | |||
~300D | dawno temu wyrosłem z popiertalania po 200/h lokalnie używam elektryka a w trasy diesla i tyle w temacie panie g-a | |||
~300D | co innego tor słomczyn tam się zapiertala subarakiem | |||
g-a
| Goowno mnie obchodzi gdzie i czym się telepiesz | |||
~300D | słusznie | |||
~300D | od piątku bez ładowania dziś dopiero podłączyłem | |||
~maly | taa dlatego nie jezdzisz i siedzisz na forum haha | |||
~300D | na zime lepsze to od roweru jakieś coś około 300km. na tydzień |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.