ID: 283393
Kierowcy zawodowi na wagę złota. Jak UE planuje wypełnić lukę po emerytach?
ID: 283393
ID: 283393
W obliczu braku oznak poprawy w zakresie niedoboru kierowców zawodowych, podczas konferencji EU Labour Mobility Practitioners’ Network przedstawiciele Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) po raz kolejny zwrócili uwagę na potencjał, jaki stanowią kierowcy z krajów spoza UE.
W obliczu braku oznak poprawy w zakresie niedoboru kierowców zawodowych, podczas konferencji EU Labour Mobility Practitioners’ Network przedstawiciele Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) po raz kolejny zwrócili uwagę na potencjał, jaki stanowią kierowcy z krajów spoza UE.
~etransport.pl
Posty (52)
~kiero | Szukam pracy, ale wszędzie dziadostwo. Małe zarobki i wielkie wymagania. Chcą taniego co wyjedzie na kilka miesięcy. Nas zwalniają i wymieniają. Taka prawda, a pracy nie ma ! | |||
~Czymacz | Jak pracy nie ma jak często kierowcą nie może się o urlop doprosić... Nie ma nawet skoczka, nie mówiąc o kierowcy na etat. | |||
~Cipki w transporcie | Kierowca nie może się doprosić urlopu w drugiej połowie roku bo jest dla swojego pracodawcy trybikiem, nie jest człowiekiem, tylko kosztem, który należy trzymać w ryzach. Trzeba być psopolitym głooopkiem żeby o urlop się prosić, a nie sobie go poprostu brać. Kierowca jest mobingowany nawet jak idzie do szpitala, lub ma zaplanowane ważne badania i co, przez to kierowcy się nie badają, lub nie leczą bo pracowaca bedzie smutny? Czymacz naprawde jestteś czymaczem pospolitym, który nie bierze urlopu pomiedzy wrzesniem a grudniem żeby chlebodawca nie był zły. | |||
~Cipki w transporcie | Uderz w stół a nożyce sie odezwą. Nie ma normalnej pracy w zawodzie kierowcy, bo jest masa frajerów, którzy boją się nawet zapytać o urlop, lub zgłosić chorobowe. Czesto ci gamonie z głebokiej wsi nie znają swoich praw, boją się w ogóle chyba pomyślec że mogliby coś innego robić w swoim życie. Frajezry psują miejsce pracy sobie i innym. | |||
~Hycel | ~Patryk pogromca dziadów około dzień temu No jak ma być dobrze jak od nowego roku minimalna dniowka za 8h wszędzie wyniesie 200zl. Pójdzie taki cieć na 8h i ma 200zl obiad zje w domu A dziad transi ogłaszają stawki 250zl za 15h pracy i spanie w kabinie po tej męce kierowca zje w knajpie i też mu zostanie 200zl więc dziad transi szkolic najbliższa rodzine bo inaczej plajta szybciutko Dziadt rans scan cargo twierdził niedawno że kierowcy mają darmowy nocleg w kabinie i to trzeba docenić. | |||
~!!!iiii | A nie trzeba? ?? Nikt nie każe spać w kabinie. Masz wypłatę to za 60e znajdziesz nocleg ze śniadaniem w *** a z kartą klienta to i pewnie za 50e. Co to jest dla klasy średniej, bo kieriwcy zarabiają min średnia krajową. Takie prawo. | |||
~!!!iiii | Jeszcze jak firma miała by flotę z kabiną bez sypialki to auta spokojnie w kl3, więc oszczędzasz na opłatach drogowych, kiero nie zużywa paliwa jak przepala auto, bo laptop wysysa baterie i zimą nie używa Webasto. Same plusy normalnie win win. Kierowca śpi wygodnie a szef ma oszczędności, że tego nie kazaki wprowadzić przy pakiecie mobilności i wszystko byłoby jasne. Kierowcy spali by po hotelach a środowisko by odetchnęło. Genialne w swojej prostocie | |||
~Piotr | Zamiast ściągać z poza uni pracowników niech zaczną płacić porządnie i zaliczyć pracę kierowcy do szkodliwe i szybszej emerytury. Człowiek spędza 80%czasu w ciężarówce za pensje zwykłego człowieka na produkcji. Nie dziw żelodzi nie chcą jeździć za te śmieszne pieniądze. Unijni mądrale niech sami podjeżdża i zobaczą jak to wygląda. Szefowie firm transportowych niech zaczną płacić uczciwie i swoi kierowcy będą. | |||
Ł ysy
| Piotr. Przebudź się, gdzie na produkcji zarobisz 8 tyś zł? Czekam na odpowiedź. | |||
Ł ysy
| Uczciwie -znaczy jak? Wedle waszych marzeń czy zgodnie z zawartą umową? Jak kasa nie pasuje, wystarczy nie podejmować pracy. | |||
~Czymacz | Cipek w transporcie. Nie wiem gdzie ty pracujesz że sam dyktujesz warunki pewnie nigdzie. Ale u mnie jest tak że nie jestem sam tylko kiero jest dużo i musimy jakoś robotę szeryfowi wykonać a kierowców jest na rynku za mało żeby kogoś na czas urlopów poszukać... | |||
~Donald Truck | i tak jest za dużo chętnych na tego typu pracę | |||
~Obieżyświat | Czymacz... swoim wpisem potwierdzasz tylko że należysz do największej grupy jełopów i przygłupów na drogach. Pomyśl dlaczego? Myślenie podobno nie boli ale doświadczenie życiowe podpowiada mi że u wielu boli i to mocno... | |||
~LOGIC | Oddam w promocji bożonarodzeniowej wszystkich swoich kierowców za zdumiewająco niską cenę 1/100 ich wagi w złocie... dorzucam opłacenie ich z góry za rok pracy w waszych firmach w dowolnie przez was wybranych systemach. Promocja ograniczona czasowo... | |||
~Transportowski | Kierowców jest jak psów w schronisku, wszędzie słychać wycie i narzekania. Wszędzie kolejki na załadunek i rozładunek, po drogach jeździ was tysiące, na parkingu nie ma gdzie zaparkować po zmierzchu. I stawki - widać po stawkach, że nie brakuje ani aut ani kierowców na rynku. | |||
~kiero | Szukam dobrej pracy do roku. Same dziady. Płaca albo mało, albo bardzo mało. Wymagają coraz to dłuższych wyjazdów. Wszytko się posypało przez te polskie łady i palety mobilności. Jak mnie powiedział jeden z dziadów przy wypłacie -Ja daje ci prawie dychę, a państwu musze oddać ponad połowę z tego. Dziad się śmiał że to państwo mnie okrada nie on. Mógłby dać mi 17k, bo tyle go kosztuje. On tyle płaci, a że mnie zabierają to nie jego problem. Dziad tłumaczy, że jak chleje tanie piwo to płace 5zł za puszkę. Ale nie pytam ile zostaje sprzedawcy i ile zabiera państwo. Dla mnie cena to 5zł. I on ma tak samo. Tez wybiera jak najtaniej. I tak oto juz rok szukam dobrej pracy i przez to dodedłem do wniosku, że nie ma pracy złotej. Kierowca to zawód bardzo prosty. Wręcz prymitywny. Nic nie trzeba umieć. No prawie nic. Wiem ile misisz wiedzieć choćby na magazynie. Kierowca nie wie nawet 1/10 z tego. przeciętnie nie zna dobrze czasów pracy, nie potrafi obsługiwać komputera, a o językach nie ma co mówić. Prosty chop od przysłowiowej łopaty do kręcenia kierownicą. I panowe trzeba spojżeć prawdzie w oczy. TAK JEST. Od kierowcy nie ma prawie żadnych wymagań. Ma jechać, a jeździć prawie każdy potrafi. Właśnie dla tego nie mogę zlalesc dobrej firmy, bo patrząc na to kogo się zatrudnia w roli kierowcy, wszystkie firmy są dobre. Jeszcze. Tak jeszcze, bo kierowcy na zachodzie zarabiają tyle i le przeciętny prosty pracownik. Tak tez będzie w pl Pościągają ukrów, czarnych i ciapanych. Bedą jeździć w cenie magazyniera. Na szczęcie ja, jak każdy kierman mam wyuczony zawód. Bedze zarabiał dychę za 8 godzin codziennie w domu. Co nie, prawda? Każdy kierowca ma możliwość pracy za dychę po 8 godzin codziennie w domu. I dla tego jeździ po trzy miesiące za kilka tysięcy. Tak kilka tysięcy! Cała resztę przeżre, przepije i przepali. A, powoli zaczynam się wstydzić mojego zawodu. W społeczeństwie jestem odbierany jako nieudacznik maruda. I to tez są kolejne zmiany, zmiany które juz wystąpiły na zachodzie. Tam wstyd być kierowcą. | |||
~kiero | Kierowcy od lat wyzywają pracodawców, wszyscy dziady! Ale prawda jet całkiem inna. To było ich błogosławieństwo. Prosty niewykwalifikowany chłop zarabiał dychę, jak mało kto ! Kierowca nie ma szans nawet na połowę z tego w innej pracy. I teraz się oczy niektórym otwierają. Zwalnia się, albo go wywalają za głupoty i się zaczyna bieda. Pracy nie ma, a jak jest top za grosze. Do innej pracy kierowców nie chcą, a jak chcą to za nędzne grosze. Wszyscy juz nas znają. Wiedza kim jest kierowca i boją się nas, omijają na kilometr. Wola ukra ale nigdy nie kierowcę! Ci co jeszcze myślą, że to oni rozdają karty niech się sami przekonają. Na magazyniera nie masz szans. Nigdzie cię nie wezmą ! Możesz jeździć w międzynarodówce, bo krowy transport padł. A jak gdzieś jeszcze jest to ledwie ciągnie i płacą jałmużnę. Wniosek jest prosty. To koniec panów kierowców. Pany kierowcę wylatują z firm, lub sami się zwalniają myśląc ze znajdą cos lepszego. Ale to błąd logiczny pana kierowcy. Juz po nim. Jego znają w okolicy, a wiele firm ma zakaz zatrudniania polskich problemowych kierowców. Więc życzę powodzenia panom kierowcom. Odejdą jak dinozaury pozostawiając pos sobie tylko smród. | |||
~kiero | ~Transportowski 32 minut temu Kierowców jest jak psów w schronisku, wszędzie słychać wycie i narzekania. Wszędzie kolejki na załadunek i rozładunek, po drogach jeździ was tysiące, na parkingu nie ma gdzie zaparkować po zmierzchu. I stawki - widać po stawkach, że nie brakuje ani aut ani kierowców na rynku. A idź z nimi pogadaj po polsku. Prawda jest taka że jesteście dziadami finansowymi przy ukraińskich przewoźnikach. Oni kase wożą w walizkach w banknotach 500 ojro. | |||
~kiero | kiero, mnie to nie obchodzi co ukr nosi. Mnie interesuje moja kieszeń, a ta ostatnio strasznie zbiedniała. Zarabiam mniej, inflacja zżera jeszcze szybciej moje uszczuplone zarobki. A w dodatku pełno ukrów co zgodzą się jadzic taniej i dłużej. Z nami kieowcami się szanującymi pracodawcy nie chcą nawet rozmawiać. Ogłoszenienia są po ukraińsku, a jak polak zadzwoni to nie ma pracy. Słyszysz mamy komplet. I tak wszędzie. Nas nie chcą nawet gdybyśmy byli tańsi od ukra. Szefowie nie chcą się użerać z palniętym prostym polskim kierowcą. Nie chce wysłuchiwać i uspokajać prostaka. Sami się doigraliśmy. Polaków nie chcą nigdzie. A ja jaki kiero z 20 letnim starzem nie zminę zawodu. Powiem w prost, ja się nie nadaję do pracy na etacie. Całe życie robiłem co chcę jak chcę. Co wieczór piwko, co weekend chlanie. Albo z kolegami albo sam w kabinie. Takie życie jest nie możliwe poza kabina. W domu mam same problemy. Życie codzienne nie dla mnie. W kabinie odpalam silnik i na tym kończą się moje problemy. Lodówka pod ręką, łózko też. Jeść, pić, spać. Wszytko mam i nikt mi nie marudzi. Ale mamy przerąbane. Kiedys to się kłócili o kierowców. Mogłem wybrać z dnia na dzień. A dzisiaj tragedia. Wszędzie Ukraince i małe zarobki. A ceny masakryczne. Bida z nędzą. Tera cza siedzieć cicho i robić za grosze, bo jak się odezwę to wylecę z roboty. Ot sobie polepszyliśmy. | |||
~kiero | kiero kiero, w polskich firmach Ukraińców już mało zostało, rosyjskojęzyczni to Białoruś, chociaż i oni prą na zachód. A to że polski przewoźnik biednieje, przecież głosował przeciw pisowi i w referendum nie brał udziału. Pretensje do swojej głupoty 100 razy konkretnie :) :) :) | |||
~Hycel | 5 dni temu A nie trzeba?? Nikt nie każe spać w kabinie. Masz wypłatę to za 60e znajdziesz nocleg ze śniadaniem w *** a z kartą klienta to i pewnie za 50e. Co to jest dla klasy średniej, bo kieriwcy zarabiają min średnia krajową. Takie prawo Dziadyga błysną intelektem. Ale nie mam nic przeciwko. Można powrócić do kwestii diet i ryczałtów hotelowych. Będziesz dziadu ryczaut hotelowy płacił to możesz wymontować z kabiny łóżko i wabasto bo klimy postojowej pewnie i tak nie masz. Ale na twoim miejscu jednak pomimo bólu doupy łóżko i wabasto bym zostawił chociażby na wypadek stania pod firmą gdzieś na strefie gdzie nie ma w pobliżu hoteli. Łóżko i wabasto w budzie dziadu to jest przede wszystkim tobie wygoda! Kierowca nie musi planować trasy od hotelu do hotelu dzięki czemu maksymalnie wykorzystuje swój czas pracy i jazdy i twoje zasrane pieniądze. | |||
~Hycel | Hotel robotniczy jakieś standardy musi mieć przynajmniej wspólna wygódkę. Polski dziadtrans kabinę uważa za kilkugwiazdkowy hotel i za chwilę będzie chciał opłaty za spanie w nim. Nie mam nic przeciwko temu żeby dziadtrans tak planował trasy żeby w swoim domu spać. Bezdomni z noclegowni raczej nie jeżdżą na ciężarówkach, każdy ma swój dom lub mieszkanie wynajmowane lub własnościowe i tych wygód dziadowskich raczej nikt nie potrzebuje. | |||
~=rakowy indygo | Ich w h-j z noclegami. Z takich noclegów można bardzo łatwo przynieść w torbie pluskwy do kabiny, a potem do domu. Potem weź gazuj swoje mieszkanie, kabinę... lepiej, taniej, bezpieczniej, wygodniej spać w kabinie. Spania w kabinie nie rozumieją ludzie związani z turystyką, mają w tym interes, żeby napuszczać ludzi na niepotrzebne koszta. | |||
~=rakowy indygo | Bardzo często ludzie niezwiązani z transportem nie mogą sobie wyobrazić spania w aucie i to na parkingu! Dla nich to jak fizyka kwantowa. Z drugiej strony nie lubię jak kierowcy zawodowi chodzą po mieście, zaczepiają obcych ludzi i proszą ich o nocleg to jest żenujące. Z drugiej strony skoro tak robią, więć pewnie im się udaje być goszczonymi za free. | |||
~Hycel | Mao jest kabin z pluskwami w których przybysze ze wschodu pół roku jeździli? Tak samo i z hotelami. Ale temat nie tego dotyczy tylko że dziadtrans używa argumentu darmowego noclegu w kabinie jako dodatkowe atuty atrakcyjności pracy na C+E | |||
~Hycel | CyklonB ponoć dobry był w odwszawianiu i odpluskwianiu. Łysy co najwyżej może kabiny czyścić odkurzaczem parowym. | |||
tagoo
| Jak będziecie głosować na tęczowego Dupiarza Zalewajkę, to gospodarka Kraju wystrzeli zaraz następnego dnia PO wygranych wyborach jak korek z ruskiego szampana !!! Transport odbuduje się i najdalej trzeciego dnia zabraknie składów do przewozów !!! No jak tam czują się uśmiechnięci, a już zwolnieni wyborcy ćpunów i pijaków nierządu Made in Germany? ! | |||
tagoo
| aa przypomniało mi się. Jak wybory wygra tęczowy Dupiarz, to masło będzie PO 5 złotych. Skąd biorą się tacy ludzie, którzy jeszcze w dalszym ciągu wierzą zawodowym oszustom. | |||
~Hycel | Powiem tak: dobrze by było jak na garbatego żeby w Polsce jak rządzi PO to prezydent z PiSu. Albo odwrotnie. Najgorsza jest sytuacja jeśli PiS ma parlament i prezydenta albo PO. Wtedy przynajmniej się dra i nie podpisują antypolskich ustaw | |||
~Geju | Ja weekenduje teraz w domu a mój chłopak Misio Kakaowe Oczko w trasie i jakoś tak mi brakowało parkingowego klimatu więc wyszedłem przed blok i zes. rałem się pod klatką. Od razu poczułem się lepiej. Później nasz. czałem do butelki i wyrzuciłem przez balkon. Mogę iść spokojnie spać... Miłej nocki dla wszystkich drajwerów |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.