ID: 283141
Pracownicy spoza UE stali się niezbędni dla polskich dużych i średnich przedsiębiorstw
ID: 283141
ID: 283141
Polskie firmy dostrzegają stale rosnące znaczenie pracowników spoza UE, jednocześnie potrzeba bardziej transparentnego i stabilnego prawa migracyjnego staje się coraz bardziej paląca dla planowania rozwoju przedsiębiorstw. Świadczą o tym zaprezentowane w PAP wyniki badania sondażowego „Migranci w polskich firmach. Praktyki, prognozy i bariery zatrudnienia. Doświadczenia pracodawców”.
Polskie firmy dostrzegają stale rosnące znaczenie pracowników spoza UE, jednocześnie potrzeba bardziej transparentnego i stabilnego prawa migracyjnego staje się coraz bardziej paląca dla planowania rozwoju przedsiębiorstw. Świadczą o tym zaprezentowane w PAP wyniki badania sondażowego „Migranci w polskich firmach. Praktyki, prognozy i bariery zatrudnienia. Doświadczenia pracodawców”.
~etransport.pl
Posty (19)
~Wyrocznia | Niektórzy forumowi mędrcy (głupcy) głoszą że siferów jest za dużo. Zapewne dlatego właśnie wyżej wspomniane firmy (kołchozy) ściągają już nie białorusinów i braci ukraińców (hehe) tylko eskimosów, turbany oraz małpy z Afryki. | 2 | ||
szatan
| ~Wyrocznia, nie trzeba być mędrcem aby spojrzeć na ogłoszenia o pracę i stwierdzić że proponowane wynagrodzenia dla kierowcy w ostatnim czasie spadły o około 500-1000zł/miesiąc. Jak sobie tłumaczysz taki stan rzeczy? Brakiem kierowców? To że przewoźnicy proponują najniższą krajową na umowie, lub trochę więcej jest zapewne spowodowane walką o pracownika... Za dużo sprowadzono imigrantów dlatego stawki za przewozy spadły, a zwiększając liczbę zatrudnionych żebraków z dalekich krajów przewoźnicy pogłębiają jeszcze kryzys w transporcie, ale w pierwszej kolejności tym którzy zatrudniają na lepszych warunkach i to właśnie największe kołchozy psują rynek najbardziej dlatego należałoby wprowadzić płatne pozwolenia na pracę w wysokości np. 2tyś zł/miesiąc aby wyrównać konkurencję (rząd zmniejszyłby sobie trochę swoją za dużą dziurę). | |||
~Darek | szatan- co Ty palisz? Po nowym roku zobaczysz że za 15. 000 szofera nie znajdziesz. W niemczech znając podstawy języka bez problemu 3000 eryków a i tak brakuje jak donoszą media 100. 000 kiermanów. W Polsce nikt już dziada i jego dzieci dorabiać nie chce po 15 godzin dziennie. Teraz kolej na czarne małpy i talibów. | |||
~lolo | dziad transy zamiast dać uczciwa umowę uczciwą płacę dobre godne zarobki to wolą walić w kulki najnizsza krajowa i 500 dniówki szeptane a na koniec po powrocie niespodzianka na koncie - sama najnizsza krajowa - cudzoziemiec glupi nie zna kodeks pracy to się da łatwo omotać a jezdzić umie - polak będzie na bezrobociu długooooo po to im to potrzebne !! | |||
~Wyrocznia | Drogi szatanie a gdzie ja napisałem coś o zarobkach? Pisałem że jest zapotrzebowanie na kierowców skoro ściąga się ich na potęge z dzikich zakątków świata. Zarobki to inna kwestia, aczkolwiek związana z powyższym. Nie wiem skąd masz wyliczenia o spadku wynagrodzeń w zakresie 500-1000 zł. Jeśli turban jeździ za 70-80 euro to nie dziwne że małorolny nie ma ochoty płacić więcej polakowi. Nie jestem ekonomistą, ale to prawo rynku. Druga sprawa to najniższa krajowa. W jakim transporcie? Krajowym, międzynarodowym (dwustronny/przerzut y)? Natomiast zgadzam się że zarobki spadły w odniesieniu do minimalnej krajowej i przez to trzymanie kierownicy w pl jest mniej atrakcyjne. No bo jeżeli jeszcze w 2018 minimalna wynosiła 2100 PLN to łatwo policzyć że minimalne wynagrodzenie przysłowiowej sprzątaczki wzrosło o 100%. Teraz policz o ile wzrosło twoje wynagrodzenie w tym czasie o ile jesteś kierowcą? | |||
g-a
| Dalej zaklinajcie rzeczywistość. Świetnie wam idzie. | |||
~sid | A po pracy molestujo kobity i corki szoferakow... | |||
~pocztowy | W Berliner Zeintung ukazał się Artykuł Prasowy o olbrzymich dotacjach Rządu Niemieckiego na Przebranżowienie i szkolenia pracowników z innych Branż na Kierowców Zawodowych, Niemcy stawiają na Niemieckich Pracowników, uzasadnia się to iż 70 % całego transportu w EU obsługują kierowcy z Europy Wschodniej, jakie wnioski? ?? Niemcy dążą do Wojny z Rosją siłami Wojsk Polskich, Litwy, Estonii, Łotwy, Słowacji, Czech, Rumunii... A na końcu Niemieccy Politycy dogadają się z Putinem a Polska wraz z Naszym Transportem, Przemysłem... będzie w Ruinie, Jakieś Pytania Panowie Kierowcy, Dziennikarze tegoż Szacownego Forum? ?? | |||
~pks poland | ja nawet za 20. 000 sr@m na tę robotę szefuncie... tak dla jasności... najpodlejsza branża w kraju to transport. | |||
~Beryl | Od lat kerowców ciągle szukają te same firmy... Dobrych firm się nie opuszcza od tak, to jeszcze na swoje miejsce znajduje się następcę żeby szef nie musiał szukać. W dobrych firmach jest sporo lokalsow z małym udziałem innych. Firmy gdzie jest dużo ludzi z różnych odległych miejsc to już jest dno. | |||
~Beryl | Te same firmy mają czasami po kilka ogłoszeń - taka firma to dno pod dbem, albo szef podpytuje kierowców konkurencji ile płaci konkurencja żeby mu kierowcy nie uciekali (znany przypadek poznańskiej firmy płacącej od kilometra, a kierowcy spieprzyli do tej płacącej dniówki i ryczałty w lepszym systemie, niestety wraz z tamtymi kierowcami przyszlo pogorszenie atmosfery w firmie pojawiła się patologia). | |||
~kiero | Widziałem Eskimosów na reniferach jak podążają w kierunku polskich firm transportowych. Mongołowie nie dojechali bo po drodze ruskie koniki im zżarły z głodu. | |||
szatan
| ~Wyrocznia, sprowadzanie kierowców z trzeciego świata nie świadczy o braku kierowców, tylko o tym że państwo na takie sprowadzanie przystaje i tutaj działa wolny rynek, przedsiębiorcy sprowadzają tańszych aby zarobić więcej. Niestety każda akcja przynosi jakąś reakcję, gdy przewoźnicy z tanim kierowcą w kabinie godzą się na niższą stawkę to stawki spadają i pozostali zostają zmuszeni do sprowadzania następnych imigrantów. Na taniej sile roboczej ostatecznie zarabia tylko państwo. Pinokio za kulisami:, ... gospodarka najszybciej rosła gdy ludzie pracowali za miskę ryżu... " | |||
~Hycel | Wyrocznia. Nie liczy się zarobków kierowców porównując do minimalnej krajowej tylko do średniej. Minimalną krajową nie jest żadnym miarodajnym wyznacznikiem. Wiele wahatów w małych miasteczkach prze minimalną krajową nigdy nie powstanie a co do sprzątaczek chodzi przez minimalna krajową panie zamiast jednego domu obsługują 10 w firmie sprzątającej. | |||
~Hycel | Pocztowy. A ja w jakimś artykule czytałem że w Niemczech jest ponad milion wydanych prawa jazdy c+e. Tylko większość leży w szufladzie dlatego że Niemiec nie jest idiotą. Lepiej Niemcowi jest pracować gdzieś na magazynie lub na kasie w Lidlu za stawkę te sama co na LKW unikając ryzyka mandatu oraz krótszego czasu pracy. Niemców jest wystarczająca dużo przeszkolonych | |||
~Wyrocznia | Hycel odnoszę się do minimalnej bo małorolni do czasu wprowadzenia pakietu mobilności najczęściej płacili minimalną, a nie średnią krajową plus dieta. Do tego jeśli minimalna rosła najczęściej dieta spadał o kilka euro. | |||
~Hycel | Zgadza się. Ale minimalną krajową niczego nie odzwierciedla. Żeby wyliczyć poziom rzeczywistych spadków zarobków kierowców należałoby podzielić to przez średnia krajową. Pamiętaj że w latach 2018 dużo jeździło jeszcze na kilometrowe i magnesie a sprzątaczek i innych pracowników zarabiających powyżej minimalnej. Wraz ze wzrostem minimalnej krajowej wzrastają ceny oraz procentowa liczba pracowników zarabiających minimalna. | |||
~kiero | Duńczycy poszukują spawaczy. Oferują naprawdę wysokie wynagrodzenia i bardzo elastyczny kalendarz pracy. W ciągu miesiąca można zarobić nawet 21 tys. złotych netto. Po co się tułać po parkingach. | |||
~Hycel | 21 tysięcy i mieszkać w dani w wynajmowanej kawalerce. To jest alternatywą dla tych których nic w Polsce nie trzyma. Podobnie Duńczycy płacą parobkom na świńskich farmach |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.