Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pracownicy spoza UE stali się niezbędni dla polskich dużych i średnich przedsiębiorstw

ID: 283141


Polskie firmy dostrzegają stale rosnące znaczenie pracowników spoza UE, jednocześnie potrzeba bardziej transparentnego i stabilnego prawa migracyjnego staje się coraz bardziej paląca dla planowania rozwoju przedsiębiorstw. Świadczą o tym zaprezentowane w PAP wyniki badania sondażowego „Migranci w polskich firmach. Praktyki, prognozy i bariery zatrudnienia. Doświadczenia pracodawców”.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (19)

~Wyrocznia
Niektórzy forumowi mędrcy (głupcy) głoszą że siferów jest za dużo. Zapewne dlatego właśnie wyżej wspomniane firmy (kołchozy) ściągają już nie białorusinów i braci ukraińców (hehe) tylko eskimosów, turbany oraz małpy z Afryki.

2

szatan
~Wyrocznia, nie trzeba być mędrcem aby spojrzeć na ogłoszenia o pracę i stwierdzić że proponowane wynagrodzenia dla kierowcy w ostatnim czasie spadły o około 500-1000zł/miesiąc. Jak sobie tłumaczysz taki stan rzeczy? Brakiem kierowców? To że przewoźnicy proponują najniższą krajową na umowie, lub trochę więcej jest zapewne spowodowane walką o pracownika... Za dużo sprowadzono imigrantów dlatego stawki za przewozy spadły, a zwiększając liczbę zatrudnionych żebraków z dalekich krajów przewoźnicy pogłębiają jeszcze kryzys w transporcie, ale w pierwszej kolejności tym którzy zatrudniają na lepszych warunkach i to właśnie największe kołchozy psują rynek najbardziej dlatego należałoby wprowadzić płatne pozwolenia na pracę w wysokości np. 2tyś zł/miesiąc aby wyrównać konkurencję (rząd zmniejszyłby sobie trochę swoją za dużą dziurę).
~Darek
szatan- co Ty palisz? Po nowym roku zobaczysz że za 15. 000 szofera nie znajdziesz. W niemczech znając podstawy języka bez problemu 3000 eryków a i tak brakuje jak donoszą media 100. 000 kiermanów.
W Polsce nikt już dziada i jego dzieci dorabiać nie chce po 15 godzin dziennie. Teraz kolej na czarne małpy i talibów.
~lolo
dziad transy zamiast dać uczciwa umowę uczciwą płacę dobre godne zarobki to wolą walić w kulki najnizsza krajowa i 500 dniówki szeptane a na koniec po powrocie niespodzianka na koncie - sama najnizsza krajowa - cudzoziemiec glupi nie zna kodeks pracy to się da łatwo omotać a jezdzić umie - polak będzie na bezrobociu długooooo po to im to potrzebne !!
~Wyrocznia
Drogi szatanie a gdzie ja napisałem coś o zarobkach? Pisałem że jest zapotrzebowanie na kierowców skoro ściąga się ich na potęge z dzikich zakątków świata. Zarobki to inna kwestia, aczkolwiek związana z powyższym. Nie wiem skąd masz wyliczenia o spadku wynagrodzeń w zakresie 500-1000 zł. Jeśli turban jeździ za 70-80 euro to nie dziwne że małorolny nie ma ochoty płacić więcej polakowi. Nie jestem ekonomistą, ale to prawo rynku. Druga sprawa to najniższa krajowa. W jakim transporcie? Krajowym, międzynarodowym (dwustronny/przerzut y)? Natomiast zgadzam się że zarobki spadły w odniesieniu do minimalnej krajowej i przez to trzymanie kierownicy w pl jest mniej atrakcyjne. No bo jeżeli jeszcze w 2018 minimalna wynosiła 2100 PLN to łatwo policzyć że minimalne wynagrodzenie przysłowiowej sprzątaczki wzrosło o 100%. Teraz policz o ile wzrosło twoje wynagrodzenie w tym czasie o ile jesteś kierowcą?
g-a
Dalej zaklinajcie rzeczywistość. Świetnie wam idzie.
~sid
A po pracy molestujo kobity i corki szoferakow...
~pocztowy
W Berliner Zeintung ukazał się Artykuł Prasowy o olbrzymich dotacjach Rządu Niemieckiego na Przebranżowienie i szkolenia pracowników z innych Branż na Kierowców Zawodowych, Niemcy stawiają na Niemieckich Pracowników, uzasadnia się to iż 70 % całego transportu w EU obsługują kierowcy z Europy Wschodniej, jakie wnioski? ?? Niemcy dążą do Wojny z Rosją siłami Wojsk Polskich, Litwy, Estonii, Łotwy, Słowacji, Czech, Rumunii...
A na końcu Niemieccy Politycy dogadają się z Putinem a Polska wraz z Naszym Transportem, Przemysłem... będzie w Ruinie, Jakieś Pytania Panowie Kierowcy, Dziennikarze tegoż Szacownego Forum? ??
~pks poland
ja nawet za 20. 000 sr@m na tę robotę szefuncie... tak dla jasności... najpodlejsza branża w kraju to transport.
~Beryl
Od lat kerowców ciągle szukają te same firmy...

Dobrych firm się nie opuszcza od tak, to jeszcze na swoje miejsce znajduje się następcę żeby szef nie musiał szukać.
W dobrych firmach jest sporo lokalsow z małym udziałem innych. Firmy gdzie jest dużo ludzi z różnych odległych miejsc to już jest dno.
~Beryl
Te same firmy mają czasami po kilka ogłoszeń - taka firma to dno pod dbem, albo szef podpytuje kierowców konkurencji ile płaci konkurencja żeby mu kierowcy nie uciekali (znany przypadek poznańskiej firmy płacącej od kilometra, a kierowcy spieprzyli do tej płacącej dniówki i ryczałty w lepszym systemie, niestety wraz z tamtymi kierowcami przyszlo pogorszenie atmosfery w firmie pojawiła się patologia).
~kiero
Widziałem Eskimosów na reniferach jak podążają w kierunku polskich firm transportowych. Mongołowie nie dojechali bo po drodze ruskie koniki im zżarły z głodu.
szatan
~Wyrocznia, sprowadzanie kierowców z trzeciego świata nie świadczy o braku kierowców, tylko o tym że państwo na takie sprowadzanie przystaje i tutaj działa wolny rynek, przedsiębiorcy sprowadzają tańszych aby zarobić więcej. Niestety każda akcja przynosi jakąś reakcję, gdy przewoźnicy z tanim kierowcą w kabinie godzą się na niższą stawkę to stawki spadają i pozostali zostają zmuszeni do sprowadzania następnych imigrantów. Na taniej sile roboczej ostatecznie zarabia tylko państwo. Pinokio za kulisami:, ... gospodarka najszybciej rosła gdy ludzie pracowali za miskę ryżu... "
~Hycel
Wyrocznia. Nie liczy się zarobków kierowców porównując do minimalnej krajowej tylko do średniej.
Minimalną krajową nie jest żadnym miarodajnym wyznacznikiem. Wiele wahatów w małych miasteczkach prze minimalną krajową nigdy nie powstanie a co do sprzątaczek chodzi przez minimalna krajową panie zamiast jednego domu obsługują 10 w firmie sprzątającej.
~Hycel
Pocztowy. A ja w jakimś artykule czytałem że w Niemczech jest ponad milion wydanych prawa jazdy c+e. Tylko większość leży w szufladzie dlatego że Niemiec nie jest idiotą. Lepiej Niemcowi jest pracować gdzieś na magazynie lub na kasie w Lidlu za stawkę te sama co na LKW unikając ryzyka mandatu oraz krótszego czasu pracy.
Niemców jest wystarczająca dużo przeszkolonych
~Wyrocznia
Hycel odnoszę się do minimalnej bo małorolni do czasu wprowadzenia pakietu mobilności najczęściej płacili minimalną, a nie średnią krajową plus dieta. Do tego jeśli minimalna rosła najczęściej dieta spadał o kilka euro.
~Hycel
Zgadza się. Ale minimalną krajową niczego nie odzwierciedla. Żeby wyliczyć poziom rzeczywistych spadków zarobków kierowców należałoby podzielić to przez średnia krajową. Pamiętaj że w latach 2018 dużo jeździło jeszcze na kilometrowe i magnesie a sprzątaczek i innych pracowników zarabiających powyżej minimalnej.
Wraz ze wzrostem minimalnej krajowej wzrastają ceny oraz procentowa liczba pracowników zarabiających minimalna.
~kiero
Duńczycy poszukują spawaczy. Oferują naprawdę wysokie wynagrodzenia i bardzo elastyczny kalendarz pracy. W ciągu miesiąca można zarobić nawet 21 tys. złotych netto. Po co się tułać po parkingach.
~Hycel
21 tysięcy i mieszkać w dani w wynajmowanej kawalerce. To jest alternatywą dla tych których nic w Polsce nie trzyma. Podobnie Duńczycy płacą parobkom na świńskich farmach
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.129.63.214

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels