ID: 283042
Branża TSL przed nowymi wyzwaniami, a ogromna część przewoźników jest na granicy wypłacalności
ID: 283042
ID: 283042
Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) zadłużony jest na ponad 1, 4 mld zł, a do odzyskania od swoich dłużników ma ponad pół miliarda zł. Niestety, barier ograniczających branżę transportową jest znacznie więcej. Oprócz wzrastającej liczby niewypłacalności, sen z powiek przewoźnikom spędzają również nowe regulacje i niepokojące dane.
Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) zadłużony jest na ponad 1, 4 mld zł, a do odzyskania od swoich dłużników ma ponad pół miliarda zł. Niestety, barier ograniczających branżę transportową jest znacznie więcej. Oprócz wzrastającej liczby niewypłacalności, sen z powiek przewoźnikom spędzają również nowe regulacje i niepokojące dane.
~etransport.pl
Posty (644)
~Hycel | Scan cargo poertolisz już jak potłuczony. U Polaka nie trzeba manewrować między marketami? Polak nie liczy sobie za uszkodzenie palety? Polak nie liczy sobie za uszkodzenie lub obcierke pojazdu? U Polaka nigdy nie trzeba wstawać o 4 rano? U Pola nie trzeba zabezpieczać towaru pasami? To wszystko jest robione jak u dziada za granicą tylko za mniejsze pieniądze. Kierowcy którzy przenieśli się do Niemca a wcześniej pracowali u Polaka też mają coś do powiedzenia a Polski dziad chce żeby zamknęli się. | |||
jacek-kuba
| Hycel zostaw gnidy, bo zaraz zasmrodzą całe forum. Bulionerzy którzy chcieli się dorabiać na żurku i mielonych z bułką w swoich szczękach -wyszli na gołodupców i obecnie tylko ogórki kiszone sprzedają na kleparzach. | |||
~kris | Hycel ale własnie o to chodzi ze helmut nie jest lepszy od mariana jak sie niektórym wydaje. A to ze zarobki sa wyzsze w de to nie jest zasługa helmuta bo on na własnym podwórku tez płaci minimalną. A ty masz pretensje do dziada ze polska gospodarka stoi nizej niz niemiecka. Dlaczego nie porównujesz niemca do szwajcara? | |||
~!!!iiii | Kris bo co Ty?? bo to nie o taki mezalians chodzi a rzeczywistość musi sprostać wyobrażeniom a jak tego nie robi to trzeba znaleźć winnego gdy się jest ofiarą. Czego tu nie rozumiesz. | |||
~!!!iiii | Oczywiście ostatnie zdanie / pytanie jest retoryczne. I tak wiem nie użyłem interpunkcji "?" | |||
jacek-kuba
| niemiec to największy złodziej europy. Dziad jest wszędzie podobny. Ale nasz jest najgorszy -ponieważ wywodzi się bezpośrednio od kacapa -a to była nacja najgorsza z najgorszych. Wiem, że teraz potomkowie kacapów mogą się rzucić -ale taką mają naturę. W czasie wojny jak niemiecki żołnierz gwałcił kobiety-to dostał kulę w łeb od oficera. bolszewia gwałciła zbiorowo i na koniec podcinała gardła. Chociaż obecnie, chyba więcej gwałtów jest u niemych jak u ruskich. Tak czy inaczej -to dzikie nacje. Natomiast to co robili najwięksi ukraińscy przyjaciele i bracia naszego dziada, tego żadne słowa nie oddadzą. | |||
~LOGIC | Cała ta dyskusja jest bez znaczenia, tak długo, jak długo kierowców po 80 Euro można mieć na pęczki... W tej sytyacji, gadanie, do "dziadów" że mają płacić wiecej, jest po prostu czczą paplaniną. Żeby "dziady" rozważyły płacenie wiecej niż 80 Euro, grupa czymająca musi sie na 80 Euro niezgaddzać. A to że w innych rejonach płacą wiecej to tylko słabo świadczy o czymających, że nie korzystają/ | |||
jacek-kuba
| 80 euryków jest powoli na 1/3 etatu. Ale dziad nie ma obecnie kierowców. Od dziada odchodzą nawet ostatni alko. | |||
~scan cargo | Hycel ale ty porównujesz to co jest nieporównywalne tak samo jak porównujecie tylko zarobki jeszcze raz jakie masz ryzyko obcierki w przypadku jak robisz 10 marketów dziennie czyli 30 na 3 dni vs jak masz 1 zał i 1 rozładunk w tym samym czasie sekundo ile masz na cross trade wymian palet a ile na dystrybucji ja ci powiem na Niemcy szwecja nie miałem od 5 lat ani jednej wymiany palet a na dystrybucji masz ja prawie zagwarantowaną codziennie po kilka razy co do wstawanie znow co innego jak zaczynasz codziennie na magazynie a co innego jak ci akurat tak wypadnie zgodnie z tacho co do zabezpieczania to też patrz jak wyżej ale znow skupiłeś sie na utys, kiwaniu na tym że nie można mieć pracy u dziada i zarobków jak w CH jak napisał łysy po co utyskiwac skoro kasa i możliwosci sa otwarte dla wszystkich co spełniaja wymogi po to aby dowalić czy coś udowodnić co? ?? że w DE czy CH pensja minimalna jest wyższa | |||
~LOGIC | I tu sie możemy zgodzić, że sie nie zgadzamy. Dziad może miec tylu kierowców ile chce po 80 Eryków i to na tułanine po zachodzie. Inna sprawa, że rasowy "dziad" nawet na tych SUPER warunkach, jest ostrożny w zatrudnianiu, bo umówmy sie, ze nie o te 20-50 euro oszczedności dziennie chodzi a o sytuacje na rynku. Inaczej sie zatrudnia, jak masz to w sumie gdzieś a innaczej, jak siadasz już na podpietych do jaj akumulatorach (dynamiczni) Wiec tam szanse na cisniecie są lepsze. / | |||
~Patryk pogromca dziadow | Dziad trans dostaje od ludzi ze spedycij kostkę do wylizania i ma się cieszyć jak piesek być wiernym panu spedytorowi i nawet jak mu zostaje z pracy na frytki ma się kłaniać w pas właścicielowi spedycij. Właściciel spedycij z laptopem przy stole bez ryzyka przejmuje w sposób legalny kasiore dziada :) | 1 | ||
jacek-kuba
| Dynamiczni jeżdżą po całej Europie. Dziad dojeżdża max do granic województwa- bo musi za ciężarówką jechać pomoc drogowa. Jakby dziad wysłał sprzęt na koniec Portugalii, to już tam zostanie. Naprawa lub transport, przewyższy wartość zestawu, a przeładunek i kary za towar -załatwią dziada na perłowo. | |||
jacek-kuba
| Dziad pisze o transporcie międzynarodowym, widząc granicę z czechami. | |||
~kris | Tak wiemy patryk. Obserwowałes swojego dziada w akcji i teraz wszystko wiesz o relacji dziad-spedycja. Niestety dziad wylizał kostke i dla ciebie nie zostało wiec dostałes kopa w dooopę i teraz jęczysz ze ty bys te kostki wział i zupę ugotował. Ale dziad miał psa wiec dla ciebie nic nie zostało. Teraz marzysz zeby komornik wziął sie za twojego dziada i zlicytował jego skarpety. | |||
~!!!iiii | Patryk na litość Boską przestań już z tymi farmazonami. Kto Tibie zabrania być sprytniejszym od przysłowiowego "dziada małorolnego" i zacząć wykuwać swój los przez laptop na stole i "bez ryzyka przejąć kasiore dziada". Idź w świat i wykorzystaj swój dar i potencjał do pogromu dziada | |||
Ł ysy
| scan cargo. Czuję się pominięty. Od kilku lat nie zatrudniam obcokrajowców. | |||
~scan cargo | iiii ale do tego trzeba mieć sporo umiejetnosci saamo CE + uprawienia na koperki nie wystarczy, podejrzewam że umiejetnosci nabyte w pizzeri przy piecu też sie tu nie przydadza stad też jego wieczne wycie | |||
~scan cargo | koperki :-) koparki oczywiscie za szybko pisze i klikam wyslij, i pozniej Jacenty mi sie czepia że nie dbam o gramatyke ortografie i interpunkcje | |||
~Patryk pogromca dziadow | Haha jakie oburzenie ze szef spedycij prywatnie jezdzi Maybachem A dziad ledwo wiąże koniec z końcem:) Trzeba było się uczyć czegoś A nie tylko sprzedać majątek odziedziczony i klamoty pod spedycje :) Tak gnojki jak to sami sobie napisaliście. Z końcem roku nastąpi koniec większości dziadów. Jedynie wyjazd do świąt Wielkanocnych może jeszcze dziada utrzymać na powierzchni inaczej rynek wypluje jak gó/wno z przerebla | 1 | ||
~Patryk pogromca dziadow | nie zatrudnia obcokrajowców hehe jak to ładnie brzmi :) A może obcokrajowcy kładą laske na pracę u niego :) W sumie to to samo :) | |||
~Patryk pogromca dziadow | Ale trzeba mieć dziad firmeke żeby nawet mongoł powiedział krótkie spier/dalaj dziadu | |||
~gulden | Łysy co tam przed brama robi premiumka w pokrzywach, naczepa przekoszona. Szrot i tyle. | |||
~driver | Panowie ale sie kopiecie na tej ostatniej prostej w tym roku Wiekszosc zakładów z poczatkiem grudnia zamyka rok Wiec juz nikt tu bardzo nie poszaleje Wyjada jeszcze jakieś ochłapy i bedzie dlugi odpoczynek od pracy Ktos miał w listopadzie jakiś zryw pracy? nie sadze W grudniu bedzie klapa po całosci Odważni wyjada i wrócą na pusto I zobaczymy jak to bedzie przeczekać do marca bez pracy | |||
~gulden | W przyszłym roku 30% zatrudnionych w motoryzacji do zwolnienia. | |||
~tak | driver nie przesadzaj. do końca roku ruch jakiś będzie na pewno. Może bez szału ale będzie szło. | |||
~!!!iiii | Patryku miłościwy daj szansę, jeszcze nie kończ świata dziada. Na kogo, będziesz mógł przelać swoją frustrację, kogo obwiniać będziesz jak już pogromisz dziada??? Młody jesteś, jeszcze wiele przeszkód Ciebie w życiu spotka i nie z każdą sobie poradzisz jak byś chciał, bo to co lub jak byś chciał nie znaczy, że ktoś to obiecał. Jak już zabraknie tych dziadów to gdzie znajdziesz obiekt winy swoich niepowodzeń??? Pozostaw sobie ten wentyl w postaci dziada, spójrz na Jacka "elokwencja, inteligencja, filozof, ekonomista w jednej osobie autorytet i kaznodzieja miłując siebie z wielką wzajemnością " a gdyby zabrakło dziada to nikt by nawet tego u niego nie zauważył. | |||
~kiero | driver u nas przyjmuje się dodatkowych kierowców. Kurierka ma teraz żniwa. | |||
Ł ysy
| Jest Patryk, jest chrzanowski przygłup, jest wesoło. Bez nich świat byłby smutny. | |||
Ł ysy
| kiero. Ty masz zawsze żniwa. Uświadom sobie, twoje pierdy przestały działać. | |||
~driver | Kurierka ma żniwa Teraz a w styczniu bedzie stac Ludzie nie mają kasy Poszaleja do swiąt i do kolejnych bedzie Do końca roku bedzie tylko gorzej Wiele załadowców mowiło o zmiejszeniu wolumenu w listopadzie gdzie zawsze było na pełnym oporze roboty Np w hucie z pazdziernika przełożyli ładunki na listopad aby cokolwiek ładować i to sie zakończyło 8. 11 Od 12 lipa ładuja 20% mocy A jak załadujesz to rozładunki poprzesuwane na tydzień do przodu Ja mam ładunki od 12. 11 a dosatwa planowana na 20. 11 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.