Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Polski transport drogowy upada! ZMPD i TLP łączą siły w walce o przewoźników

ID: 279703


Od kondycji transportu drogowego zależne są inne ważne dla naszego kraju branże, takie jak motoryzacyjna, paliwowa i cały sektor usług finansowych.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (123)

~Remik
Te łysek powinieneś skakać przez kobyłkę a nie za transport się brać!
Uwierz, że tam się większą kasę zarabia niż w transporcie ale co można oczekiwać od nieudacznika...
~Ręka Ordynatora!
W transporcie wygrywają kierowcy i spedycje. Przewoźnicy to wszystko finansują.
~Ręka Ordynatora!
Trzeba wyjątkowo nie potrafić oceniać rynku decydując się na zostaniem przewoźnikiem w tych czasach.
~Ręka Ordynatora!
Jeśli ktoś nie potrafi oceniać rynku to nie nadaje się do prowadzenia biznesu. A kto nie nadaje się do prowadzenia biznesu, a jednak próbuje to fatalnie na tym wyjdzie.
~Głowa Ordynatora!
Także ja będę monitował obecną sytuację.
~Naczelny Ordyn Ordynator!
Och tak, w mym przekonaniu rzeczywiście TAK!
~Naczelny Ordyn Ordynator!
I tera buuuummmm cyk kurna!
~LOGIC
Całkowicie sie zgadzam z kolegą o nicku Dziad... Zamiast kosić kase, kiedy brakowało aut, wiekszośc wpadła w obłed nazywany dynamicznym rozwojem. Skutkowało to drastycznym wzrostem cen samochodów, jak to w końcu po pół roku a czasem dłużej dowieźli, rozpoczeło drastyczny wzrost dniówek kierowców. Niektórzy czekali na Scanie tak długo, że jak już je dostali to starych nie było komu ożenić, no to trzeba było zwiększyć flote minimum dwukrotnie lub wiecej bo pierwotnie, chcieli zrobić podmianke 100% i takie tam skromne 30-50% dynanicznego rozwoju. W taki to sposób, doszłiśmy do braków 150 tyś kierowców w kraju do osbadzenia nikomu niepotrzebnego sprzętu, często i starego i nowego... Żenada to mało powiedziane
~Kris
Logik ogranicz swoją twórczość, odpoczywaj.
~300D
LOGIC to samo zrobili sadownicy i chodowcy drobiu, tak samo postąpiły hurtownie części samochodowych, tak samo sieci sklepów spożywczych, tak samo banki, apteki itd... wszyscy poszli w ilość no i pękło.
~Krzysiek
Świetne słowa dajta kupana to wam poleje.
~kiero
300D co ci tam bulgoczesz?
~kiero
300D zrób sobie baranka to ci przejdzie.
~SanchoPanchokierowca Ząbki
Złapmy się za rączki, pomódlmy do Dziwisza
Transparen ty w łapki
~!!!iiii
LOGIC ale co ciebie zdziwiło. To tak jakbyś powiedział zarządowi Lidla, Biedronki nie budujcie marketów towar i tak sprzedaż i może drożej, nie wykładają wszystkiego na półki jak ludzie zobaczą, że brakuje towaru to przyjadą i będą płacić więcej? ??
~!!!iiii
Przecież to normalne, że jak masz sygnał z rynku, że możesz się rozpędzić to jedziesz. Problem taki, że jak wciskasz do dechy to patrzysz tylko przed siebie i nie dostrzegasz zagrożeń.
~LOGIC
!!! uważam, to porównanie, za nietrafne. Ani biedronka ani lidl nie osiągneły jeszcze penetracji rynku i z kazdym wybudowanym marketem zyskują, czy to przez dojeżdzanie watahy ostatnich małych sklepików czy tez poprzez wciąganie w konsumpcjonizm, coraz szerszech mas społecznych :) Natomiast tu się odegrał normalnie cały cyrk. Wygłodniałe społeczeństwo rzuciło się na markety po covidzie i ustaniu niebezpieczeństwa otwartego konfliktu wojennego i zaczeły się pielgrzymki do galerii i zakupy skondensowane w czasie. Przewoźnicy szaleńcy, jak ćma do ognia polecieli na zakupy nówek sztuk, bez grama refleksji, ze biorą zobowiązanie wieloletnie potęgując najpierw ceny samochodów potem czymaczy ku swojej powolnej zgubie.
~!!!iiii
Łysy jednym ze sposobów rozwiązania problemu to np ustawowo a najlepiej na poziomie UE skrócenie terminów płatności do 14-21dni,
Rozliczanie usług transportu na osobnej pełnej księgowości i jeśli nie ma dochodu brak możliwości uzyskania kolejnych wypisów z licencji.
Oprócz posiadania CKZ jeszcze pozytywna opinia od zrzeszenia transportowego do którego byłby obowiązek przystąpienia.
Auta powinny zjeżdżać i wyjeżdżać do kraju licencji co najmniej raz na 28dni z ładunkiem aby wyeliminować otwieranie firm "skrzynek". przez obcy kapitał tylko ze względu na obniżenie kosztów.
Zmiana sposobu wynagradzania kierowców aby panowała równość wynagrodzenia w ramach jednej firmy a nie kierunków i rodzajów transportu. (to osobny temat)
Zmiana prawa restrukturyzacji (to też osobny temat)
To tak na szybko.
~!!!iiii
No tak ale patrząc najprościej jak się da na to co wcześniej pisał DZIAD i pozytywnie to zaopiniowałeś to przecież najprościej gdyby taki Lidl, Biedronka itd ograniczyły dostępność towaru to osiągnęłyby lepsze wyniki. Tylko to tak nie działa a nasza działalność jest licencjonowana i dość mocno ostatnio regulowana to powinna ta regulacja iść po całości a nie tylko wybrane aspekty, które nie trzymają się logiki.
~LOGIC
To ja odpowiem przewrotnie. Jakimś cudem biedronka i Lidl nie otwierają się w każdej pipidowie i z pewnością nie zmienia planu ekspansji tylko dlatego że na chwilę ludzie zaczęli kupować więcej... W przewoźnicy huraa do salonów, 130 koła euro daj od razu 5 jak kawę postawisz. 500 dniówka siadaj za dajerw i czymaj o kurde słabe frachty...
~Ordynator oryginal!
Wszystko, co jest licencjonowane można okładać zakazami, nakazami i karać za wszystko karać.
~!!!iiii
LOGIC tylko oni (markety) zwiększając przychody, ilość obiektów nie zwiększają tak zatrudnienia. Chciałem tylko uzmysłowić pokrętną logikę myślenia, że niby to przedsiębiorca nie myśli, bo mógł się nie rozwijać z trendem rynkowym tylko pozostać w stagnacji i by teraz nie marudził. Uważam, że nie do końca tak jest tylko zbyt wiele dziś mamy narzędzi aby nie upaść lub takich co pomaga wyjść przedsiębiorcy suchą stopą i dlatego tak ochoczo i dynamicznie parli naprzód. Dziś jeden z drugim będzie mówił, że inni zaniżają stawki i się nie opłaca a może teraz ja przewrotne, że nie zaniżają tylko dostosowują do własnych realiów i one jeszcze mają zapas marży a ci rozgrzani przeszła koniunktura powoli dotykają dna i to naprawdę nie są drobni gracze tylko jeszcze mają jakieś "cudowne" sposoby na powstrzymanie agonii.
~Maciek
Jak by płacili uczciwie zaobili by troszkę mniej i tylu nie wyjechalo by zagranicę. Ale co zrobić jak kierowca jest ostatni w przewodzie pokarmowym
~Bolek
Maciek, co to znaczy płacić uczciwie? Ile chciałbyś zarabiać miesięcznie? Nie wstydz się. Zamiast o przewodzie pokarmowym, napisz prosto.
~Władek
szukamy logicznych aspektów malejącej koniunktury w gospodarce - transporcie, budownictwie czy handlu a ja mam wrażenie że tu nie ma logiki
Obecnie żadna gałąź gospodarki nie może się pochwalić wzrostem
wszystko na minusie !
Nie tylko w Polsce ktoś kto obserwuje wyniki gospodarcze UE to widzi że wszędzie jest podobnie
Przypadek nie sądzę !
g-a
Przy kompletnym braku kasy w budżecie na wszystko ze szpitalami włącznie wszystkie firmy muszą paść na ryj. Po prostu podatki zusy pity city i co tam jeszcze je zarżną. Nad czym tu jeszcze debatować.
~Turfir
"szukamy logicznych aspektów malejącej koniunktury w gospodarce - transporcie, budownictwie czy handlu a ja mam wrażenie że tu nie ma logiki"

Główną przyczyną jest starzejące się społeczeństwo które ma inną dynamikę wydatków, wydaje mniej na inne rzeczy niż ludzie młodzi (single), pary lub rodziny z dziećmi.
Trend będzie narastał bo społeczeństwo jest nie dosc że starsze to Polaków od ponad 10 lat coraz szybciej ubywa.
Obostrzenia pokazały jak poprzez zwiększenie leków w laickim zachodnim społeczeństwie można się pozbyć ludzi starych i schorowanych będących balastem dla systemu.
~Turfir
Do 2030 odejdzie w zaświaty kilkadziesiąt milionów Europejczyków to spory cios dla gospodarki, dlatego imigracja oraz migracja ludzi w wieku rozrodczym (do 35 do max 40 roku życia) jest taka ważna dla gospodarek.

Przewiduje się że dzietność od roku 2026 będzie wolniej spadala, a po czasie będą wzrosty oczywiście o ile rządzący znowu nie wymyślają głupich pomysłów przez które ucierpią dzieci i młodzież
~pks poland
niech upada. paliwo będzie tańsze.
~ehh
jeszcze rok i nic tu nie zostanie.
kierowcy złośliwie się cieszą - nie macie z czego, właściciele większości firm są ustawieni i nie muszą się martwić o przyszłość, zamkną ten szajs zwany transportem i będą z boku obserwować jak to się wszystko wali, oni nie muszą się męczyć i dawać się dłużej dymać państwu polskiemu i unii europejskiej.
Pytanie tylko co wy wtedy zrobicie? Kto będzie wygranym i przegranym? Tu nie chodzi o wojnę kierowcy-właściciele , tu już chodzi o dobro narodowe ale większość z nas nie rozumie tego pojęcia.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.139.99.32

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels