Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Polski transport drogowy upada! ZMPD i TLP łączą siły w walce o przewoźników

ID: 279703


Od kondycji transportu drogowego zależne są inne ważne dla naszego kraju branże, takie jak motoryzacyjna, paliwowa i cały sektor usług finansowych.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (115)

~gregor
30 lat zrujnowali transport w eu. teraz skowyt.
~Dziad
Przewoźnicy są sami sobie winni, w poprzednich latach jak była dobra koniunktura wystarczyło nie zwiększać floty! Ten kto miał 10 zestawów dokupił drugie 10, ten kto 50 zwiększył powiedzmy na 80 lub więcej. Większość tych niby przedsiębiorców ma poważne problemy z matematyką. Wystarczyło utrzymać wtedy tylko istniejącą flotę aut i podnieść stawki o 50%. Brak samochodów spowodowałby podniesienie frachtów, i tym sposobem tzw przedsiębiorca zarabiałby takie same pieniądze, a może i większe przy automatycznie zdecydowanie niższych kosztach! NIESTETY WYSZŁA CHCIWOŚĆ i PAZERNOŚĆ ! Nie żal mi tych...
To pisze tzw dziad trans
Ł ysy
Dziad. Jakie to wszystko proste.
Wstarczyło wprowadzić w życie twoje spistrzeżenia, a świat byłby piękny i bogaty.
Jednak przed wejściem w świat piękny i bogaty chciałbym zadać kilka pytań. Chciałbym poznać twoją receptę na rozwiązanie powyższych problemów.
1. Co z zagraniczną konkurencją?
Zapewn e znasz sposoby powstrzymania jej ekspansji na polski rynek.
2. Co z dziadem nad dziadami czyli kierowcą na swoim? Jak powstrzymać k o o r wę transportową burdelizującą rynek?
Madry człek z ciebie, nie powinieneś mieć problemów, czekam na odpowiedzi.
Ł ysy
Teraz najważniejsze. Od lat parkingowi mędrcy piszą o konieczności powiększania floty.
"Cza się rozwijać". Według parkingowych mędrców, ten, który nie zwiększa ilości pojazdów jest nieudacznikiem.
A tu proszę, dziad preferuje stojących w miejscu nieudaczników.
Dynamicznie rozwijających się nazywa chciwymi i pazarnymi ludzikami.
Nic z tego nie rozumiem.
Powiało głupotą czy rozsądkiem?
~Ordynator oryginal!
Dziad uważaj, bo Łysa glaca ma kawał pasztetowej pod ręką.
~Dziad
Po pierwsze, nie interesują mnie tak zwani parkingowi mędrcy. Wg mnie dokupowanie sprzętu za kolosalne kwoty (130 tys euro konik+ naczepa 38tys euro ) nie nazwałbym rozwijaniem się, a strzałem w stopę ! Tzw mielenie kasy. Natomiast zwiększenie przychodu przy istniejącej flocie, a i owszem. Jest to system naczyń połączonych, potrzeba mniej aut, mniejsze koszty, mniej tzw kierowców (znawców parkingowych). . Rynek wtedy by wymusił większe frachty, a kto wie czy firmy produkcyjne wtedy by nie ograniczyły się trochę z wystawianiem ładunków spedycji na rzecz bezpośrednio przewoźnikowi. Co do konkurencji z innych krajów, myślę iż popełnili te same błędy, odnośnie zwiększania ilości sprzętu a dodatkowo stworzyło to chore systemy pracy np. 3/1, a może i nawet typowe koczowanie po 2, 3 miesiące w klamocie, żeby tylko spłacać horrendalne raty. Mało tego mniejsze zapotrzebowanie na kierowców wymusiło by może normalność, efektywność i szacunek dla pracodawcy i wzajemnie. Nie jestem rasistą, ale zobacz kto już jest niby trzymaczem kierownicy (Pakistan, Gruzją, Ukraina - to już norma ). Tak też i z autami, mniejsze zapotrzebowanie, niższa cena powiedzmy (80-90tys e koń), rynek po prostu został przegrzany
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia !
TERAZ CZEKAM NA HEJT
Ł ysy
Dziad. S) usznie, czekaj na hejt. Czego się spodziewasz, po tym bełkocie. Trudno bełkot nazwać odpowiedzią na postawione pytania.
Myślisz koleś życzeniowo upraszczając wszystko.
Ł ysy
Dziad. Jak jest wszyscy wiemy. Napisz co zrobić, aby było inaczej.
~Remik
Te łysek powinieneś skakać przez kobyłkę a nie za transport się brać!
Uwierz, że tam się większą kasę zarabia niż w transporcie ale co można oczekiwać od nieudacznika...
~Ręka Ordynatora!
W transporcie wygrywają kierowcy i spedycje. Przewoźnicy to wszystko finansują.
~Ręka Ordynatora!
Trzeba wyjątkowo nie potrafić oceniać rynku decydując się na zostaniem przewoźnikiem w tych czasach.
~Ręka Ordynatora!
Jeśli ktoś nie potrafi oceniać rynku to nie nadaje się do prowadzenia biznesu. A kto nie nadaje się do prowadzenia biznesu, a jednak próbuje to fatalnie na tym wyjdzie.
~Głowa Ordynatora!
Także ja będę monitował obecną sytuację.
~Naczelny Ordyn Ordynator!
Och tak, w mym przekonaniu rzeczywiście TAK!
~Naczelny Ordyn Ordynator!
I tera buuuummmm cyk kurna!
~LOGIC
Całkowicie sie zgadzam z kolegą o nicku Dziad... Zamiast kosić kase, kiedy brakowało aut, wiekszośc wpadła w obłed nazywany dynamicznym rozwojem. Skutkowało to drastycznym wzrostem cen samochodów, jak to w końcu po pół roku a czasem dłużej dowieźli, rozpoczeło drastyczny wzrost dniówek kierowców. Niektórzy czekali na Scanie tak długo, że jak już je dostali to starych nie było komu ożenić, no to trzeba było zwiększyć flote minimum dwukrotnie lub wiecej bo pierwotnie, chcieli zrobić podmianke 100% i takie tam skromne 30-50% dynanicznego rozwoju. W taki to sposób, doszłiśmy do braków 150 tyś kierowców w kraju do osbadzenia nikomu niepotrzebnego sprzętu, często i starego i nowego... Żenada to mało powiedziane
~Kris
Logik ogranicz swoją twórczość, odpoczywaj.
~300D
LOGIC to samo zrobili sadownicy i chodowcy drobiu, tak samo postąpiły hurtownie części samochodowych, tak samo sieci sklepów spożywczych, tak samo banki, apteki itd... wszyscy poszli w ilość no i pękło.
~Krzysiek
Świetne słowa dajta kupana to wam poleje.
~kiero
300D co ci tam bulgoczesz?
~kiero
300D zrób sobie baranka to ci przejdzie.
~SanchoPanchokierowca Ząbki
Złapmy się za rączki, pomódlmy do Dziwisza
Transparen ty w łapki
~!!!iiii
LOGIC ale co ciebie zdziwiło. To tak jakbyś powiedział zarządowi Lidla, Biedronki nie budujcie marketów towar i tak sprzedaż i może drożej, nie wykładają wszystkiego na półki jak ludzie zobaczą, że brakuje towaru to przyjadą i będą płacić więcej? ??
~!!!iiii
Przecież to normalne, że jak masz sygnał z rynku, że możesz się rozpędzić to jedziesz. Problem taki, że jak wciskasz do dechy to patrzysz tylko przed siebie i nie dostrzegasz zagrożeń.
~LOGIC
!!! uważam, to porównanie, za nietrafne. Ani biedronka ani lidl nie osiągneły jeszcze penetracji rynku i z kazdym wybudowanym marketem zyskują, czy to przez dojeżdzanie watahy ostatnich małych sklepików czy tez poprzez wciąganie w konsumpcjonizm, coraz szerszech mas społecznych :) Natomiast tu się odegrał normalnie cały cyrk. Wygłodniałe społeczeństwo rzuciło się na markety po covidzie i ustaniu niebezpieczeństwa otwartego konfliktu wojennego i zaczeły się pielgrzymki do galerii i zakupy skondensowane w czasie. Przewoźnicy szaleńcy, jak ćma do ognia polecieli na zakupy nówek sztuk, bez grama refleksji, ze biorą zobowiązanie wieloletnie potęgując najpierw ceny samochodów potem czymaczy ku swojej powolnej zgubie.
~!!!iiii
Łysy jednym ze sposobów rozwiązania problemu to np ustawowo a najlepiej na poziomie UE skrócenie terminów płatności do 14-21dni,
Rozliczanie usług transportu na osobnej pełnej księgowości i jeśli nie ma dochodu brak możliwości uzyskania kolejnych wypisów z licencji.
Oprócz posiadania CKZ jeszcze pozytywna opinia od zrzeszenia transportowego do którego byłby obowiązek przystąpienia.
Auta powinny zjeżdżać i wyjeżdżać do kraju licencji co najmniej raz na 28dni z ładunkiem aby wyeliminować otwieranie firm "skrzynek". przez obcy kapitał tylko ze względu na obniżenie kosztów.
Zmiana sposobu wynagradzania kierowców aby panowała równość wynagrodzenia w ramach jednej firmy a nie kierunków i rodzajów transportu. (to osobny temat)
Zmiana prawa restrukturyzacji (to też osobny temat)
To tak na szybko.
~!!!iiii
No tak ale patrząc najprościej jak się da na to co wcześniej pisał DZIAD i pozytywnie to zaopiniowałeś to przecież najprościej gdyby taki Lidl, Biedronka itd ograniczyły dostępność towaru to osiągnęłyby lepsze wyniki. Tylko to tak nie działa a nasza działalność jest licencjonowana i dość mocno ostatnio regulowana to powinna ta regulacja iść po całości a nie tylko wybrane aspekty, które nie trzymają się logiki.
~LOGIC
To ja odpowiem przewrotnie. Jakimś cudem biedronka i Lidl nie otwierają się w każdej pipidowie i z pewnością nie zmienia planu ekspansji tylko dlatego że na chwilę ludzie zaczęli kupować więcej... W przewoźnicy huraa do salonów, 130 koła euro daj od razu 5 jak kawę postawisz. 500 dniówka siadaj za dajerw i czymaj o kurde słabe frachty...
~Ordynator oryginal!
Wszystko, co jest licencjonowane można okładać zakazami, nakazami i karać za wszystko karać.
~!!!iiii
LOGIC tylko oni (markety) zwiększając przychody, ilość obiektów nie zwiększają tak zatrudnienia. Chciałem tylko uzmysłowić pokrętną logikę myślenia, że niby to przedsiębiorca nie myśli, bo mógł się nie rozwijać z trendem rynkowym tylko pozostać w stagnacji i by teraz nie marudził. Uważam, że nie do końca tak jest tylko zbyt wiele dziś mamy narzędzi aby nie upaść lub takich co pomaga wyjść przedsiębiorcy suchą stopą i dlatego tak ochoczo i dynamicznie parli naprzód. Dziś jeden z drugim będzie mówił, że inni zaniżają stawki i się nie opłaca a może teraz ja przewrotne, że nie zaniżają tylko dostosowują do własnych realiów i one jeszcze mają zapas marży a ci rozgrzani przeszła koniunktura powoli dotykają dna i to naprawdę nie są drobni gracze tylko jeszcze mają jakieś "cudowne" sposoby na powstrzymanie agonii.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.224.59.50

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels