~M!?
| Co Ty Hycel pier/dol/isz?!
Aż mnie z zasypiania podniosło... | | | |
~M!?
| Należy też rozstrzelać 30 procent społeczeństwa... Będzie wtedy mniej CO2 w wydechu... | | | |
~Hycel
| Srayver. A jaki jest poziom bezrobocia? Codziennie jakieś newsy z zamknięcia zakładu wstawiasz. Co się dzieje z tymi ludźmi? Wyparowują czy zapominają iść po zasiłek do pośredniaka? Z M nie ma o czym rozmawiać bo głupszy jest od ciebie | | | |
~Hycel
| Gość nie ogarnia prostej zasady proinflacyjnej. Im więcej pieniędzy bez pokrycia w konkretnych dobrach tym większa inflacja bo o dostatku w ostateczności świadczy ilość dóbr a nie pieniedzy | | | |
~K.
| To się ich zapytaj Pewnie znajdą pracę bo jest w tej dziurze 3 zakłady z czego 1 zatrzymał produkcję w poprzednia środę 2 też już pomału wypycha ludzi ucinając wynagrodzenie pracują za najniższa bo premie znikły A ten kupiony we wrześniu przez ukraincow zaczyna zwalniać bo zamyka działy produkcji Jest biedronka stokrotka i netto tam mogą szukać pracy | | | |
~Hycel
| Głupku. Zakład produkcyjny zatrudnia kilkaset osób na a biedronka kilka. Sytuacja wygląda inaczej gdy zakład produkcyjny wygasza produkcję a gdzieś obok powstaje że dwa magazyny logistyczne lub przeładunkowe. | | | |
~M!?
| Tak tak Hycel... Bankierzy z za kierownika sa w stanie zaproponować mechanizmy obronne inflacyjne w całym pakiecie... Plus rozwój oczywiście... Mówisz - masz... Jednak ET ma swoje zalety... Kabaret, że Ho Ho.. | | | |
~K.
| Masz rację powstaje po to aby magazynować Nie istniejąca produkcję To tak jak intel we Wrocławiu Patryk się zachwcal i co na jakim etapie zrezygnowali a miało pracować 1800osob Myślę że powstanie magazyn logistyki na kapustę bo ten region słynie z produkcji kapusty jabłek wiśni śliwek | | | |
~K.
| Może być port przeladunkowy tylko jest problem bo do pociągu to w każdą stronę min 60km Ty to byś na pustyni mógł założyć hurtownie piasku | | | |
~Hycel
| M ja tylko pisze o podstawach ekonomi które w szkole średniej są wykładane. Nic specjalnego. Uważam że podstawy ekonomii zza kierownicy też powinni znać. Ty nie znasz jesteś tylko osiołkiem do dymania przez system.
Z drugiej strony lewactwo już nauki przyrodnicze neguje nie wspominajc o ekonomi. | | | |
~!!!iiii
| Dziękuję Jacku, że mnie oświeciłeś, bom głupi i nie wiedziałem. Mielismy niepisany układ ale chyba się stęskniłeś, bo się do mnie zwracasz. Mój wpis nie był do Ciebie tylko stwierdzał fakt rozbieżności między rzeczywistością a domkiem z kart za 2mln (rubli) Wartość firmy właśnie była takim przykładem, bo dziś chętnych na firmę transportową nie ma. Ty jak zawsze nie zrozumiałeś przekazu ale to moja wina, bo przeceniam Twoje możliwości dedukcji.
Dobrego dnia. | | | |
~Skokomioko
| W pewnym zakładzie ma otrzymać wypowiedzenie 150osób. Pewna firma transportowa pozbywa się taboru. Pewna duża huta ogranicza produkcje i wygasza piec. Driver czy ty jesteś normalny? | | | |
~driver
| stara mapa z wrzesnia ale punktów porzybywa Nikt nie mowi o tym ze tez zwalniają tak po kilka kilkanascie osób aby nie robic szopki Np od maja co miesiąc wydają po 30-35 wypowiedzeń aby nie przekroczyc progu 10% zatrudnienia Docelowo firma zwolni 400 osób z 800
. money. pl/gospodarka/nowa-m apa-zwolnien-fala-re dukcji-etatow-przeta cza-sie-przez-polske -7067781680540288a. html | | | |
~LOGIC
| Co ciekawie, aktualnie zwalniani są po prostu w szampańskich nastrojach :) Wielu z nich robi sobie nawet przerwe miesiąc czy dwa, zanim zaczną szukać pracy, bo jest przecież taki git, że nie ma się co spieszyć, najwyżej za ten czas wzrosną wynagrodzenia... | | | |
~driver
| pewnie bedą czekac az powstaną nowe logistyki i magazyny przeładunkowe pod nieistniejącą produkcje Ale jest coś na rzeczy bo u nas Polmlek w maju zlikwidował całą produkcje zwolnił 120 osób i tez nikt pracy bardzo nie szukał Czekaja na lepsze czasy | | | |
~kris
| A driver zwany einsteinem ekonomii to wszystko przewidział. Zawczasu sprzedał zelazo i kupił 100 ton zdechłych ryb z kanału gliwickiego. Teraz bedzie siedział w lesie podglądał zające. Prad ma z fotowoltaiki. Bedzie jadł ryby z grilla. | | | |
~Skokomioko
| Nie ma nic złego w czekaniu/ zrobieniu sobie przerwy od pracy. Driver zakopał rope, żelazo stoi pod płotem i też czeka. Narazie tylko driver zdaje sobie sprawę, że jest przej3bane i tak trzymać. | | | |
~LOGIC
| jeśli pensje tylko rosną, to takie taktyczne czekanie i niepodejmowania pracy może być korzystne. Żeby sie potem nie o podwyżki nie prosić... | | | |
~Skokomioko
| Każdy ma inną sytuacje. Dla prawie każdego jest oczywistym, że czekanie generuje straty. Ale przecież nie zawsze chodzi o pieniądze. | | | |
~scan cargo
| Panowie dziady nie dziwcie sie takiego a nie innego odbioru rzeczywistosci przez kadre pracownicza, 1 w 2019 były wszelkie oznaki przegrzania gospodarki i de facto powino w ciągu roku 2 dojsc do tzw samoregulacji gospodarki, tu nie ma aż tak wielkiej filozofi to tak po prostu działa, ale nastepił Covid który niby ludzi przeraził ale kadra pracownicza była wniebowzieta bo siedziała w domu i płacili kase, kogo głownie czyscili średnich przedsiebiorców, pozniej po covidzie już generalnie było eldorado, poźniej inflacja i znow strach ale zaraz poszły podwyzki minimalnej i podwyzki pensji i znow euforia, obecnie nikt już nie wierzy w kryzys, i wszyscy sa przekonani że jak znow bedzie źle to rzady wyczaruja kase jak w covidzie
nikt też nie rozumie że przez 30-40 lat zachód korzystał z Chin czyli mieli prawie darmowych niewolników + Europa miała tanie weglowodory z Rosji i wszyscy byli happy, niestety układ sił sie zmiienił niewolnicy poszli do przodu zaczeli sami pzrejmować rynki i firmy, bo zachód myslał że bedzie im płacił nic nie wartym papierem bedzie leżał i pośredniczył i zajmie sie tylko logistyka i usługami a produkować bedzie ktoś inny, bo przecież producent im nie wejdzie na ich rynki jak sie okazało uczeń przerósł mistrza | | | |
~scan cargo
| Ja nawet ze studiów pamietam to że tłumaczyli nam że produkcja to już przeżytek że im wyższy rozwój kraju tym wiecej usług i pośrednictwa i że kraje zachodnie beda dążyć do całkowitego pozbycia sie produkcji bo to meczace szkodliwe psuje krajobraz itp :-) | | | |
~SanchoPanchokierowca Ząbki
| XI peng z Putinem połowę im zaj.. li zysków z przelewów międzynarodowych i innych.
Także teraz będą doić firmy małe i motłoch. | | | |
~driver
| Zadzwoniłem do znajomego On siedzi wysoko w bardzo duzej spedycji Gadamy uczciwie tak bynajmniej mi sie wydaje I powiedział jedno z 7tys ładunkow dziennie kiedy było normalnie dzis ładuja max 4tys a srednio ok 3tys dziennie Z prowadzanych aut znikło min50% Po spotkaniach i rozmowach z przewoznikami mowi że od stycznia wielu jeszcze odpadnie z transportu miedzynarodowego Bo przy tych stawkach nie zamierzaja wymieniac tachografów To potwierdza sie z rozmową z srewisu 500 tachografów leży na półce i nikt nie umawia sie na wymiane Jezeli taki moloch sprdycyjny mowi że nie ma pracy i nawet prognoz ma ładunki to chyba nie bedzie dobrze Podał przykład Isovera z Gliwic szło 5-7 dziennie wełny na Austrie a od wrzesnia idzie max 2 tygodniowo gdzie mają wyłącznosc Tak Kris wygląda nieustające pasmo sukcesu w transporcie | | | |
~LOGIC
| Driver, też stawiałem teze, że wielu nie zmieni tachografów... i tu jest wielke pytanie, czy mimo drastycznie spadającej ilości ładunków, aut tez nie braknie... | | | |
~driver
| nie braknie Bo teraz jeszcze prowadza firmy walke o ładunki Spedycje sie smieją ze przewoznicy spuscili gacie do kostek i proponuja mniejsze stawki bezposrednio | | | |
~LOGIC
| może tak być, że odejdzie dużo ludzi, a ładunków ubędzie jescze mniej, w końcu teraz jesteśmy w "szczycie sezonu" :) czyli jesieni | | | |
~driver
| czego sie spodziewac jak spedycja co ma potecjał dzienny odebrac 7tys ładunkow w europie dochodzi do tego że odbiera mniej niż połowe w szczycie sezonu Moze firmy czekają na zime | | | |
~kris
| I znowu bajki zmchu i paproci. Proponuję pojechac pod izovera i zoabaczyc ile tam aut czeka na załadunek. Nigdy w tym roku nie widziałem na parkingu wiecej niz 2-3 auta ile razy tam jechałem. Wczoraj parking zaje. bany po brzegi. Ale wiadomo driver wie najlepiej. | | | |
~kris
| Driver zrozum ze kazdy moze twoje farmazony sprawdzic w 5 minut. Nie wstyd ci robic z siebie takiego błazna? | | | |
~driver
| A poczekamy z tym sprawdzeniem do grudnia? I zobaczymy reakcje kierowców w styczniu Jezeli Spedycja pt LKW W mowi że transport staje A jak wiadomo to duży gracz na rynku europy Mowi wprost że auta staja sie zbedne na rynku | | | |