Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Polskie braki kadrowe: nadzieja w edukacji i pracownikach z Azji

ID: 270629


Na polskim rynku pracy brakuje aż 150 tys. zawodowych kierowców ciężarówek i autobusów. Przyczyną tej luki jest słabe zainteresowanie młodych Polaków pracą w zawodzie kierowcy oraz - spowodowany wojną - brak pracowników z Ukrainy.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (84)

~kieroUK
Z UK chętnie wyślą do Polski pakistanów i turbaniarzy.
~robert
Idąc tokiem myślenia transdziada, każdy pracownik lufthansy nie powinien strajkować tylko samemu świadczyć usługi lotnicze. Jest to myślenie z epoki słusznie minionej.
~300D
na pewno nie jestem fanem multikulti
to pomieszanie z poplataniem zrobili głupi i pazerni przewoźnicy
kieyś ścigali sie w posiadaniu hektarów, potem nie chciało się robić w polu to zaczęli sie ścigać w posiadaniu tirów
zjepali doszczętnie rynek transportowy bijąc sie o ilość posiadanych kredytów
dzieci posłali do szkół żeby robić nie musiały, żeby w biurach pracowały
wychodowa li stada wykształconych głupków
no i tak oto zawód kierowcy stał się obciachem.
~Rikszarz
Łysy ma rację. Ja myślę poważnie czy nie uderzyć do seminarium.
~Ł ysy
300D. "Wychodowali"-brawo ty.
Miło się czyta, jak pisze człek wykształcony.
~leży z drutem pod premium
Ł ysy
2023-01-06 14:59:21 300D. "Wychodowali"-brawo ty.
Miło się czyta, jak pisze człek wykształcony.

co ty tam piertolisz wielki byznesmanie
co 7 k na wakacje dla 4 osobowej rodzinki to kasa taka że szok
co masz jeszcze do powiedzenia druciarzu
~300D
jesteś wyjątkowo spostrzegawczy
błys kotliwy przystojny wysportowany i masz zajepiście mocną psychikę
jak ten psikuta bez s
~męczennik transportu
Łysy.
Idą z twoim tokiem myślenia powinienem do końca życia jeździć z łysymi oponami i wystającymi drutami.
Ponieważ kierowcy nic się nie należy.
Zachowaj te mądrości dla siebie bo są z dnia na dzień coraz głupsze
~300D
druciaz nie wie jak błysnąć to sie zaczyna szukanie błędów ortograficznych
naj większa ludzka świnia zaczyna pouczać
typowy przykład dziadowskiej hołoty
~!!!iiii
~leży z drutem pod premium
2023-01-06 10:04:32 robert
202 3-01-06 09:21:16 Trzeba głębiej sięgnąć do kieszeni. Tylko kasa może przyciągnąć młodych a nie bezsensowne gadanie. Ludzi na rynku pracy nie brakuje.

chooja przyciągniesz kasa, myślisz że dziadtrans da 1-2 k więcej i będzie kolejka za praca stała tak jak u glatze transport?
młodzi mają wyjepane na tą robote i to konkretnie
taki gimbus w obcisłych spodniach przed kostke i w skarpetkach stopkach nie wsiądzie za fajera nawet po kraju za 15 k
jedyny ratunek dla dziadtransów to eskimosi albo jakis koorfa nepal

I tu masz dużo racji idziemy w kierunku cywilizowanych krajów i kształcimy rasy dyrektorskie a do prac prostych będziemy musieli ściągać biedotę (w porównaniu do naszego PKB per obywatel) z zagranicy i to coraz odległej. Tak jak to robią kraje zachodnie już od kilkunastu lat.
Młodzi już nawet TV nie oglądają i nie rozumieją, że informacje przez środki komunikacji mobilnej/ IT są filtrowane pod odbiorce wg jego poglądów i upodobań.
~Greg
Ten co wykorzystuje pracownika do dzwigania 60 kg opony na warsztacie jest dziadem.
A Stanislaw Rosol z tego co opowiada, tak wykorzystuje.
Od tego sa windy i transportery pchane na takich koleczkach jak wozki sklepowe.

Kierowcow nie brakuje dlatego ze to ciezka praca, ale przez:
-presje psychiczna wywolywana przez spedytora (praca bardzo kontrolowana przez GPS) i stres kierowcy
-dniowki codzienne po 13 h w pracy (miEdzynarodowka)
-zbyt malo przerwy 47 minut nie wystarczy na samodzielne obranie i ugotowanie ziemniakow, usmazenie schabowego, zrobienia surowki, ZJEDZENIE, umycie garnka, patelni, talerza, schowanie (rozmontowanie-bezpi eczenstwo!) kuchenki z kartusza a w 48 minucie dzwoni PAN SPEDYTOR spytac dlaczego jeszcze stoisz (bardzo kontrolowana praca i presja psychiczna)
-dziadowskie przepisy wynagrodzeniowe gdzie mozna placic w pakiecie mobilnosci przez premie uznaniowe, wiec de facto mozna nie placic zgodnie z prawem obowiazujacym od 2 lutego 2022

Chochliku jak masz wyzywac od idio... to wyzywaj swoja matke czy ojca, ale nie mnie.
~300D
noo tak Grek.
robote która kiedyś mogła fascynować cieszyć dając szacunek i dobrą kasę dziś można wypunktować do trzech
- tacho
-fix
- mandat pół pensji
azjaci jeszcze o tym nie wiedzą
~Greg
3 litry,
ja mandatu nie dostaje, jade jednostajnie 80 po autostradzie,
zadnego profitu z tego nie mam aby jechac 84 czy 89,
PAN SPEDYTOR za mandat mi nie zaplaci, szef powiedzial ze mandatu nie pokrywa.
Mi to nie robi, 20 minut pozniej dojade do korka na autostradzie. Co za roznica? A przerwy i tak mam 47 minut, bo w 48 minucie PAN SPEDYTOR dzwoni zatroszczyc sie o Los.
~Hycel
O losie co będzie jak Azjaci rzucą w pysk kluczykami polskiemu dziadowi? Obawiam się że kontynętów już zabraknie.
~Hycel
Polskiego filcaka już Ukraińcy i Białorusi mają dość
~!!!iiii
Greg chcesz wymagać to płać lub inaczej zacznij zatrudniać. Z tego co piszesz nikt nie każe Tobie łamać przepisów tylko pilnuje skrupulatnie tego za co płaci, więc w czym problem, że w pracy trzeba pracować?
Przepisy tworzyła komisja trójstronna, związkowcy z solidarności, zrzeszenia ZMPD, OZPTD, TLP czyli korpotransy i Ministerstwo. Z czego to postulaty związkowców Solidarności były bardziej uwzględnione niż kropotransów. Należysz do wolnych związków, że narzekasz??
~Greg
wykrzykniki,
problem wynika z tego, jak czytasz ze zrozumieniem, ze byc w pracy trzeba zbyt dlugo (narzuca sie koniecznosc po 13h w pracy w miedzynarodowce)
z tego
wynika inny problem, braku personelu, bo mlodzi wola prace na miejscu po 8 h w pracy (wybieraja zdrowe podejscie do zycia bez stresu)
prolem
lezy w ustaleniach unijnych sprzed 15 lat (561/2006) ktore sa zdezaktualizowane pomiedzy myslami mlodych a myslami starych dziadow co to ustalali
MANnalegalu
gdybyscie byki takie kozaki w biurze przy szefie jak na parkingowych debatach... to byscie na robote nie narzekali
~!!!iiii
Wchodził do szpitala przez izbę przyjęć i chyba izba pamięci jeszcze dla niego była zamknięta.
Zobacz Gulden tacy źli lekarze, takie fury trzymają w garażu, takie gaże każą sobie płacić i z biedną kaczką nie mogą sobie poradzić. Tą eunuchową kaczkę, która uważa się za lepszy sort i jednego z najmądrzejszego osobnika na tej ziemi powinni odstawić się do weterynarza a on napewno podjąłby decyzję o utylizacji osobnika z takimi jednostkami chorobowymi. Po prostu koszty utrzymania tej kaczki versus korzyści posiadania przemawiają za słuszną dawką usypiająco-zwiodczaj ącom.
~!!!iiii
Greg ale piszesz od rzeczy nie tu jest problem i przepisy AETR obowiązują też w transporcie krajowym i to od bardzo dawna. A propos spożywania posiłków w pracy.
Jak idziesz do pracy stacjonarnej np na 8-9h w zakładzie pracy (8h na stanowisku pracy w tym 30m przerwy bez nadgodzin) plus przyjazd i dojazdy do pracy to po za domem ok 11-12h to też w pracy obierasz i gotujesz ziemniaki i zmywasz po obiedzie??? Powiem więcej, pracownik mobilny / kierowca ma możliwość w ciągu wykonywania obowiązków "wyskoczyć" na coś do jedzenia do baru czy restauracji lub tak zorganizować sobie przestrzeń pracy w przypadku kierowców aut z dużą kabiną gdzie mógłby sam przygotować sobie posiłek. W międzynarodowych przewozach zarabiają już po zachodniemu i pamiętam teksty kierowców w walce o Pakiet Mobilności, że chcieliby zarabiać jak zachodni koledzy, bo chcieliby tak jak oni jadać w barach a nie gotować w kabinie. Pakiet Mobilności od 11 miesięcy jest w mocy, więc o co chodzi. Zjazd na 45min na autohof lub centre routiere i gut apettit/bon apetiit. No tak 2200-2600eu to MAO.
~!!!iiii
Greg i powtórzę jeszcze raz chcesz wymagać, pracować wg własnych zasad, bezstresowo, w ilości godzin, które Tobie pasują to załóż firmę (są reklamy, że zrobisz to bez wychodzenia z domu) i pracuj jak chcesz oraz zarabiaj jak chcesz tylko czy otaczającą rzeczywistość gospodarcza będzie chciała się z Twoimi zasadami pogodzić. Próbuj każdy przedsiębiorca ryzykuje może Ty będziesz prekursorem i pokażesz jak robi się kasę dyspozycją kierowcy po 8h. Rynek jest otwarty i czeka na innowacyjnych liderów rynku. Powodzenia
tago1
Wykrzykniki, masz rację, ale nie do końca. Nie zawsze pauza 45 wypadnie w miejscu, gdzie jest możliwość kupienia czegoś gotowego do jedzenia, a bardzo często i najczęściej na dzikusie w szczerym polu, gdzie nie uświadczysz nawet ob. sra. nego WC. Tak samo tyczy się prysznica. Jak siedzi się przed kompem w przytulnym biurze, to na ogół i z zasady ma się bezpośredni dostęp do czysciutkiej i wypachnionej toalety oraz aneksu kuchennego i wydaje się to tak oczywistą oczywistością, że nie dopuszcza się do siebie, że tak nie może mieć kiero w międzynarodówce, czy nawet po kraju. Nie zacietrzewiaj się i wykaż więcej empatii.
tago1
Ordynator pisze Mao i ja temu lemingowi przyznaję rację. Nie pisz, że zarobki u naszego przewoźnika są już takie same jak na zachodzie. Jeszcze dużo brakuje. Opiszę na własnym przykładzie. Jeździłem na chłodni w międzynarodówce u Polskiego przewoźnika i mimo, że zarabiałem bardzo dobre pieniądze wówczas, to kiedy przeniosłem się do guldena, to w systemie 3/1 zarabiam tyle, co u Polaka musiałbym przejeździć 33 dni w miesiącu, bez wysiadania z budy. Powtórzę więc za Ordynatorem Mao, chociaż jestem świadomy, że płacicie na granicy możliwości finansowych. Gdzieś jest pies pogrzebany.
~!!!iiii
tago ok. Tylko nie myl infrastruktury z przepisami. Nie będę polemizował z tym, że rozbudowa infrastruktury nie dogania wzrostu gospodarczego UE i zwiększenia transport drogowego. Dziwi mnie, że jakoś przy tworzeniu PM nikt nie chciał rozmawiać na ten temat. Nikt nie poruszył tematu, że co "x km" na trasach powinny być takie i takie parkingi, że na strefach przemysłowych muszą być wybudowane bezpłatne parkingi z węzłem sanitarnym lub przy firmach, które obsługują "X" volumen pojazdów ciężarowych mają obowiązek posiadać miejsc parkingowych wraz z sanitariatami dla 20% dziennego volumenu. O tym walczący z Pakietem Mobilność od strony pracowników nawet nie chcieli napomknąć. Najważniejsze to ochrona własnych rynków wewnątrznych i niby dla dobra pracowników powroty co 4 tyg a pojazdów co 8 tyg. Nie rozumiem dlaczego nie kierowca i pojazd co 2 lub 3 tyg. Mając 40 zestawow niemiałbym z tym problemów. Dla kogo te przepisy???.
~!!!iiii
tago zarobki w Niemczech i Polsce.
Pisze to jakiś kolejny raz.
Jaka jest średnia krajowa w DE a średnie zarobki kierowcy C+E.
Jaki stosunek zarobków prostej pracy stacjonarnej do zarobków kierowcy C+E w DE. I porównaj to do Polski.
Drugi aspekt. Ile etatów za komputerem przy biurku jest płatnych po 8-11000tys netto po 3-5 miesięcznym kursie i bez obowiązku większego wykształcenia jak posiadanie tego kursu??? Nie pisz, że to brak empatii.
~!!!iiii
Warto też wspomnieć, że koszt kursu zwraca się po 1 - 3mc otrzymanej pracy po zakończeniu kursu.
~300D
Warto też wspomnieć że młody bez doświadczenia nie dostanie roboty nigdzie
tak mu sie to zwróci panie wykrzykniki
~!!!iiii
300sta w latach 90tych uwierzyłbym w to co piszesz ale dziś to bzdura.
Ponad połowa ogłoszeń ma zapis, że przyjmą bez doświadczenia.
tago1
Wykrzykniki, a o czym na forach piszę chyba najczęściej? Wszyscy od kiero wymagają czegoś, co przerasta możliwości psychiczne i przede wszystkim fizyczne, a w zamian nie dają tak podstawowej sprawy jak parkingów w odpowiedniej ilości wyposażonych w darmowe i czyste sanitariaty !!! To jest jedna z głównych przeszkód, która odstrasza nowych kiero. Młody po jednym najdalej trzecim miesiącu jazdy i nieustannej walki o kawałek ziemi pod kołami na pauzę i wypoczynek nocny, poddaje się i mówi dziękuję.
~!!!iiii
Tago to gdzie ci forumowi goście byli jak powstawały zapisy PM???Pracowano nad zapisami PM ponad 8lat !?!?
Najważniejsze postulaty to było co pisałem powyżej i oczywiście kasa, bo my mieszkający i zatrudnieni w Polsce chcemy zachodnich płac, bo związkowcy z FR/Benelux itp mówią, że nam się należy, że dieta to nie wynagrodzenie itp.
Co niby przekracza możliwości psychiczne i fizyczne???
Czy badania lekarskie i psychofizycznych są nie adekwatne do profesji??
Wyjaśnij , bo nie rozumiem.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.16.15.149

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels