ID: 270439
Jak wygląda jazda Volvo FH I-Save?
ID: 270439
ID: 270439
Krzysztof Majcherczyk, kierowca ciężarówki w Alegre, jest jednym z trzech kierowców w Europie, którzy mieli okazję wypróbować nowe Volvo FH z I-Save.
Krzysztof Majcherczyk, kierowca ciężarówki w Alegre, jest jednym z trzech kierowców w Europie, którzy mieli okazję wypróbować nowe Volvo FH z I-Save.
~etransport.pl
Posty (24)
kiero82
| Nie ma co się oszukiwać, ale powiedzmy sobie szczerze, że... Volvo, to jest najlepszy silnik, jaki kiedykolwiek wymyślono. W mojej karierze Jeździłem wieloma sprzętami, kabiny były idealnie dopasowane do kierowcy, ale silnika volvo, a przede wszystkim tego momentu obrotowego, nie dorówna mu tego żadna inna marka. W marcu minie 20 scia lat, od kiedy zacząłem karierę kierowcy, ale wg mnie volvo zawsze było na miejscu pierwszym. | |||
tago1
| Volvo je Volvo, gdyby tak tylko jeszcze kabinę miało troszku większą. | 1 | ||
~I problem | Ta. Najwyraźniej nigdy nie jeździłeś scania | |||
kiero82
| I problem Też Jeździłem, ale to nie to samo. | |||
Puchacz1
| Dodam parę szczegółów o których Krzysztof "tester" nie wspomniał. Volvo FH 500 I SAVE, nalot ponad 80 tys km. W tym czasie bez awarii. Zacznę od zużycia paliwa. Volvo poszło w dół, w porównaniu do poprzednika którym jeździłem (FH 500) nawet 3-4 litry na 100km mniej. Programy. Ekonomiczny, normalny i jazda "górska". Trzeba umieć z tego korzystać. Program "ekonomiczny" to nic innego jak "odkrycie" Volvo tego co kierowcy w dawnych PKSach jeżdżący Autosanami, Jelczami itp wiedzieli 50siąt lat temu. Jazda na "luzie" jest ekonomiczna:) :) :) Spalanie max (jednostkowe) na "ekonomiku" pod górę na 12tym biegu około 65l/km, to mniej niż poprzednik o parę litrów na 100km, z wykorzystaniem mocy i momentu obrotowego. Prowadzenie i trakcja bez zmian- bardzo dobra. kabina Trochę nieszczęśliwie umiejscowiony tablet z danymi komputera, radia itd. Zmieniona "klamka" do zmiany biegów, to in plus. Dorzucili cienki materacyk na łóżko by tak się nie odgniatało. I me pytanie. Kiedy Volvo wyautuje hałasujące ogrzewanie postojowe z lewego schowka? Czasem praca tego ogrzewania jest dość hałaśliwa i uciążliwa. Ale idzie przywyknąć do "ciasnoty" i innych mankamentów, bo to VOLVO! | 1 | ||
~Przemyślenia | Tylko po co przywykać, skoro są inne auta na rynku nie mające tych mankamentów, a reszta wymienionych " zalet " volvo i tak jest tylko cieniem i naśladowaniem rozwiązań konkurencji? Nawet autor powyższego wpisu jest zaskoczony faktem że 80tys i bez awarii.. Bo po co by o tym wspominał? A dlaczego jest to auto kupowane? Z prostej przyczyny. Kiedyś, za czasów modelu f10 czy f12 to było najbardziej idiotoodporne auto na rynku. Trochę siła rozpedu i zmienionym wyglądem było też kupowane fh12. | |||
Puchacz1
| ~Przemyślenia 2022- 12-27 10:20:11 Zaskoczony brakiem awarii? Chyba źle odczytałeś. A każdy może sobie wybrać w zakupie auto i model jaki mu odpowiada. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie też porównywał F12 do obecnego FH. Z prostej przyczyny. Obecnie nikt nie produkuje aut na miliony przebiegu tak jak F10 czy F12. Część idiotoodpor*ości w obecnych Volvo FH jest zachowana. Kto nie umie tym jeździć i korzystać z obecnie stosowanych systemów i programów, niech włączy "idiot system" w Volvo i on lepiej i ekonomiczniej pojedzie za niego niż by sam miał kombinować. Zapomniałem o zastosowanym w kierownicy przycisku ograniczenia maksymalnej prędkości. Świetna sprawa. | |||
~Przemyślenia | Świetna sprawa stosowana w Man ach 20 lat temu. Odkrycie dnia dzisiejszego volvo: D | |||
Puchacz1
| ~Przemyślenia 2022- 12-27 10:49:26 Świetna sprawa stosowana w Man ach 20 lat temu. Odkrycie dnia dzisiejszego volvo: D Wypada porównać tylko skuteczność hamowania MANa i VOLVO "góralem" i czar pryska:) :) :) Oczywiście MAN bez retardera. Nie będę zabierał głosu na temat obecnego MANa bo nie mam porównania i nawet nie chcę porównywać trakcji, prowadzenia, szybkości zmiany biegów, mocy itp. | |||
~Przemyślenia | Taak. Volvo wymyśliło i opatentowalo super hamulec silnikowy. I to tyle. Ale w transporcie nie chodzi o to żeby hamować tylko jechać No i poćwicz czytanie ze zrozumieniem. Tylko po co przywykać, skoro są inne auta na rynku nie mające tych mankamentów, a reszta wymienionych " zalet " volvo i tak jest tylko cieniem i naśladowaniem rozwiązań konkurencji? | |||
Puchacz1
| ~Przemyślenia 2022- 12-27 11:00:56 Konkurencj a VOLVO nie hamuje z górek, tylko zamyka "szafę" i leci na "Hiszpana"??? Można i tak. Tylko trzeba się czasem i wyciągnąć pod górkę:) :) :) Masz inne zdanie na temat VOLVO, kupuj inne auta. Nie przywykaj:) :) :) | |||
~Pilot podwodny | Volvo - auto idiotoodporne. Co widać powyżej | |||
Puchacz1
| ostatnio posługuje się nickami: ~Pilot podwodny użyte: 2022-12-27 13:11:33 ~Przemyśle nia użyte: 2022-12-27 11:00:56 ~zycieee użyte: 2022-12-27 07:45:02 ~I problem użyte: 2022-12-27 06:47:07 ~mech uży te: 2022-12-22 19:38:18 ~dziecko na budowie użyte: 2022-11-27 17:50:11 ~janio uż yte: 2022-11-24 19:48:21 ~janusz mechanik użyte: 2022-11-24 15:54:34 ~oszukany użyte: 2022-11-23 20:56:05 ~freemen użyte: 2022-11-16 13:43:09 Widać:) :) :) | |||
~Pilot podwodny | Zauważyłeś co chciałeś. Dla mnie to kwestia wyobraźni. A wyobraźnia i idiotyzm to raczej przeciwne bieguny. Ale co ci będę tłumaczył. Dla ciebie tylko volvo :d | |||
Puchacz1
| Nie muszę sobie wyobrażać jazdy Volvo FH 500 I SAVE. Po prostu nim jeżdżę:) :) :) | |||
~Fh 500 iSave | Witam. A co to za przycisk w kierownicy do ograniczania maksymalnej prędkości?? Też jeżdżę FH 500 i Save i się zastanawiam który to jest? | |||
Puchacz1
| Nad tempomatem. Pierwsze dwa przyciski po lewej od koła kierownicy. Popatrz i poczytaj instrukcję jak z tego korzystać. | |||
Fh500iSave
| To chyba nazywa się tempomat zjazdowy a nie ogranicznik maksymalnej prędkości bo już się pogubiłem czytając tam wyżej. Instrukcję oczywiście czytałem kilka razy nawet i tak to jest nazwane tam I oczywiście korzystam z tej funkcji bardzo często na zjazdach bo auto bynajmniej nie przekracza zadanej prędkości na zjeździe nawet o jedno oczko w przeciwieństwie do hamulca silnikowego gdzie potrafi o trzy oczka ponad 90 puścić zestaw albo i lepiej nawet. | |||
Puchacz1
| Jak zwał, tak zwał. Dobrze, że wiesz co to. Jak masz prędkość ponad 90km/h, nie baw się " góralem" tylko wciśnij ten przycisk. Zredukuje prędkość do 90km/h lub do zadanej. Pozdrowienia. | |||
~Ł ysy | Kiero82. Po dwudzistu latach pracy dalej masz problem z pokonaniem trasy Poznań-Chojnice. Dalej szef boi się ciebie wypuścić. | |||
~mn242 | ~Puchacz1 W pełni zgadzam się z tym wszystkim co napisałeś, Volvo ma swój urok, a jeśli chodzi o pracę skrzyni i silnika, to jest to bajeczka, jeszcze to fajne "miączenie" silnika pod górę cieszy ucho. Jeździłem sześć lat nowym FH12 E4, następnie trzy lata nowym TGX 480 i 460, teraz znów od dwóch lat FH 500, i zawsze gdy przychodzę do pracy i łapię za klamkę, to mo*da mi się cieszy, w Manie było odwrotnie. Może kabina większa, ale reszta lepsza w Volvo, łącznie ze schowkami, z których nic nie wypada po otwarciu | |||
~XXXL | A co z jakością plastików w Volvo?Jeżeli chodzi o wnętrze kabiny, plastiki pękają, trzeszczą, urywają się, np. zaslonki okien, już w nowych egzemplarzach wszystko się urywa, jak by tego nie traktować, w nowych ciągnikach po deszczu woda potrafi się dostawać do wnętrza kabiny, i zalewa deskę rozdzielcza, to są nagminne przypadki, np. lodówkę wymyślił wg. mnie prawdziwy idiota, utrzymując np. tem. w lodówce 7 st. cel. z jednej strony od zamrażarki wszystko zamarza, natomiast z drugiej strony wszystko pływa w wodzie, nonsens! | |||
~Użytkownik | Dzień dobry Panowie chciałbym poznać wasze opinie na temat Volvo 500 I SAVE. posiadam kilka sztuk nowego modelu 2022 przebieg 250000 tyś km bez awari 2023 przebieg 180000 tyś km awaria wtrysków naprawa na gwarancji awaria wyświetlacza wgranie oprogramowania (koszty po naszej stronie ) mamy problem ze sprzęgłem ta usterka ma byś naprawiona na gwarancji ( wymiana sprzęgła ) 2023 przebieg 165000 tyś km awaria turbo compaund rozsypało się koło rozrządu uszkodziło obudowę czego efektem były opiłki w misce olejowej i przytkanie pompy wymiana panewek podstawy filtrów oleju oleju naprawa na gwarancji Są jeszcze dwie sztuki z 2024 tu jeszcze nic się nie dziej przebiegi do 60000 tyś km Co roku dobieramy po 2-4 sztyki Volvo i od 2017 do 2021 roku nigdy nie mieliśmy takich problemów czy może ktoś obiektywnie się wypowiedzieć na temat nowych modeli tego auta czy mieliście podobne problemy a może inne z góry dziękuje za odp | |||
~mn242 | W firmie gdzie pracuję, na dwadzieścia E6 500 kupionych kilka ok. 5 lat temu, przy jednym zatarł się silnik na autostradzie, reszta bez zarzutu do dziś. W zeszłym i tym roku zakupione kolejne dwadzieścia, I-save. Połowa 460, połowa 500. Przy jednej 460 wtryskiwacz do wymiany przy ok. 150tkm, w zeszłym miesiącu przy jednej 500 korba wyszła przez blok, przebieg ok 35tkm. Oczywiście wszystko gwarancja, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że obecne auta może i mało palą, ale są delikatne i zaprojektowane na pół miliona. Mamy też trzy dafy i kilkanaście MAN. Tamte też maja swoje problemy... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.