Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jak wygląda jazda Volvo FH I-Save?

ID: 270439


Krzysztof Majcherczyk, kierowca ciężarówki w Alegre, jest jednym z trzech kierowców w Europie, którzy mieli okazję wypróbować nowe Volvo FH z I-Save.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (24)

kiero82
Nie ma co się oszukiwać, ale powiedzmy sobie szczerze, że...
Volvo, to jest najlepszy silnik, jaki kiedykolwiek wymyślono.
W mojej karierze Jeździłem wieloma sprzętami, kabiny były idealnie dopasowane do kierowcy, ale silnika volvo, a przede wszystkim tego momentu obrotowego, nie dorówna mu tego żadna inna marka.
W marcu minie 20 scia lat, od kiedy zacząłem karierę kierowcy, ale wg mnie volvo zawsze było na miejscu pierwszym.
tago1
Volvo je Volvo, gdyby tak tylko jeszcze kabinę miało troszku większą.

1

~I problem
Ta.
Najwyraźniej nigdy nie jeździłeś scania
kiero82
I problem
Też Jeździłem, ale to nie to samo.
Puchacz1
Dodam parę szczegółów o których Krzysztof "tester" nie wspomniał.
Volvo FH 500 I SAVE, nalot ponad 80 tys km.
W tym czasie bez awarii.
Zacznę od zużycia paliwa.
Volvo poszło w dół, w porównaniu do poprzednika którym jeździłem (FH 500) nawet 3-4 litry na 100km mniej.
Programy.
Ekonomiczny, normalny i jazda "górska".
Trzeba umieć z tego korzystać.
Program "ekonomiczny" to nic innego jak "odkrycie" Volvo tego co kierowcy w dawnych PKSach jeżdżący Autosanami, Jelczami itp wiedzieli 50siąt lat temu.
Jazda na "luzie" jest ekonomiczna:) :) :)
Spalanie max (jednostkowe) na "ekonomiku" pod górę na 12tym biegu około 65l/km, to mniej niż poprzednik o parę litrów na 100km, z wykorzystaniem mocy i momentu obrotowego.
Prowadzenie i trakcja bez zmian- bardzo dobra.
kabina
Trochę nieszczęśliwie umiejscowiony tablet z danymi komputera, radia itd.
Zmieniona "klamka" do zmiany biegów, to in plus.
Dorzucili cienki materacyk na łóżko by tak się nie odgniatało.
I me pytanie.
Kiedy Volvo wyautuje hałasujące ogrzewanie postojowe z lewego schowka?
Czasem praca tego ogrzewania jest dość hałaśliwa i uciążliwa.
Ale idzie przywyknąć do "ciasnoty" i innych mankamentów, bo to VOLVO!

1

~Przemyślenia
Tylko po co przywykać, skoro są inne auta na rynku nie mające tych mankamentów, a reszta wymienionych " zalet " volvo i tak jest tylko cieniem i naśladowaniem rozwiązań konkurencji?

Nawet autor powyższego wpisu jest zaskoczony faktem że 80tys i bez awarii..
Bo po co by o tym wspominał?
A dlaczego jest to auto kupowane? Z prostej przyczyny.
Kiedyś, za czasów modelu f10 czy f12 to było najbardziej idiotoodporne auto na rynku.
Trochę siła rozpedu i zmienionym wyglądem było też kupowane fh12.
Puchacz1
~Przemyślenia
2022- 12-27 10:20:11
Zaskoczony brakiem awarii?
Chyba źle odczytałeś.
A każdy może sobie wybrać w zakupie auto i model jaki mu odpowiada.
Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie też porównywał F12 do obecnego FH.
Z prostej przyczyny.
Obecnie nikt nie produkuje aut na miliony przebiegu tak jak F10 czy F12.
Część idiotoodpor*ości w obecnych Volvo FH jest zachowana.
Kto nie umie tym jeździć i korzystać z obecnie stosowanych systemów i programów, niech włączy "idiot system" w Volvo i on lepiej i ekonomiczniej pojedzie za niego niż by sam miał kombinować.
Zapomniałem o zastosowanym w kierownicy przycisku ograniczenia maksymalnej prędkości.
Świetna sprawa.
~Przemyślenia
Świetna sprawa stosowana w Man ach 20 lat temu.
Odkrycie dnia dzisiejszego volvo: D
Puchacz1
~Przemyślenia
2022- 12-27 10:49:26 Świetna sprawa stosowana w Man ach 20 lat temu.
Odkrycie dnia dzisiejszego volvo: D

Wypada porównać tylko skuteczność hamowania MANa i VOLVO "góralem" i czar pryska:) :) :)
Oczywiście MAN bez retardera.
Nie będę zabierał głosu na temat obecnego MANa bo nie mam porównania i nawet nie chcę porównywać trakcji, prowadzenia, szybkości zmiany biegów, mocy itp.
~Przemyślenia
Taak.
Volvo wymyśliło i opatentowalo super hamulec silnikowy.
I to tyle.
Ale w transporcie nie chodzi o to żeby hamować tylko jechać
No i poćwicz czytanie ze zrozumieniem.

Tylko po co przywykać, skoro są inne auta na rynku nie mające tych mankamentów, a reszta wymienionych " zalet " volvo i tak jest tylko cieniem i naśladowaniem rozwiązań konkurencji?
Puchacz1
~Przemyślenia
2022- 12-27 11:00:56
Konkurencj a VOLVO nie hamuje z górek, tylko zamyka "szafę" i leci na "Hiszpana"???
Można i tak.
Tylko trzeba się czasem i wyciągnąć pod górkę:) :) :)
Masz inne zdanie na temat VOLVO, kupuj inne auta.
Nie przywykaj:) :) :)
~Pilot podwodny
Volvo - auto idiotoodporne.
Co widać powyżej
Puchacz1
ostatnio posługuje się nickami:
~Pilot podwodny
użyte: 2022-12-27 13:11:33
~Przemyśle nia
użyte: 2022-12-27 11:00:56
~zycieee
użyte: 2022-12-27 07:45:02
~I problem
użyte: 2022-12-27 06:47:07
~mech
uży te: 2022-12-22 19:38:18
~dziecko na budowie
użyte: 2022-11-27 17:50:11
~janio
uż yte: 2022-11-24 19:48:21
~janusz mechanik
użyte: 2022-11-24 15:54:34
~oszukany

użyte: 2022-11-23 20:56:05
~freemen
użyte: 2022-11-16 13:43:09

Widać:) :) :)
~Pilot podwodny
Zauważyłeś co chciałeś.
Dla mnie to kwestia wyobraźni.
A wyobraźnia i idiotyzm to raczej przeciwne bieguny.
Ale co ci będę tłumaczył. Dla ciebie tylko volvo :d
Puchacz1
Nie muszę sobie wyobrażać jazdy Volvo FH 500 I SAVE.
Po prostu nim jeżdżę:) :) :)
~Fh 500 iSave
Witam. A co to za przycisk w kierownicy do ograniczania maksymalnej prędkości?? Też jeżdżę FH 500 i Save i się zastanawiam który to jest?
Puchacz1
Nad tempomatem.
Pierwsze dwa przyciski po lewej od koła kierownicy.
Popatrz i poczytaj instrukcję jak z tego korzystać.
Fh500iSave
To chyba nazywa się tempomat zjazdowy a nie ogranicznik maksymalnej prędkości bo już się pogubiłem czytając tam wyżej. Instrukcję oczywiście czytałem kilka razy nawet i tak to jest nazwane tam I oczywiście korzystam z tej funkcji bardzo często na zjazdach bo auto bynajmniej nie przekracza zadanej prędkości na zjeździe nawet o jedno oczko w przeciwieństwie do hamulca silnikowego gdzie potrafi o trzy oczka ponad 90 puścić zestaw albo i lepiej nawet.
Puchacz1
Jak zwał, tak zwał.
Dobrze, że wiesz co to.
Jak masz prędkość ponad 90km/h, nie baw się " góralem" tylko wciśnij ten przycisk.
Zredukuje prędkość do 90km/h lub do zadanej.
Pozdrowienia.
~Ł ysy
Kiero82. Po dwudzistu latach pracy dalej masz problem z pokonaniem trasy Poznań-Chojnice. Dalej szef boi się ciebie wypuścić.
~mn242
~Puchacz1 W pełni zgadzam się z tym wszystkim co napisałeś, Volvo ma swój urok, a jeśli chodzi o pracę skrzyni i silnika, to jest to bajeczka, jeszcze to fajne "miączenie" silnika pod górę cieszy ucho. Jeździłem sześć lat nowym FH12 E4, następnie trzy lata nowym TGX 480 i 460, teraz znów od dwóch lat FH 500, i zawsze gdy przychodzę do pracy i łapię za klamkę, to mo*da mi się cieszy, w Manie było odwrotnie. Może kabina większa, ale reszta lepsza w Volvo, łącznie ze schowkami, z których nic nie wypada po otwarciu
~XXXL
A co z jakością plastików w Volvo?Jeżeli chodzi o wnętrze kabiny, plastiki pękają, trzeszczą, urywają się, np. zaslonki okien, już w nowych egzemplarzach wszystko się urywa, jak by tego nie traktować, w nowych ciągnikach po deszczu woda potrafi się dostawać do wnętrza kabiny, i zalewa deskę rozdzielcza, to są nagminne przypadki, np. lodówkę wymyślił wg. mnie prawdziwy idiota, utrzymując np. tem. w lodówce 7 st. cel. z jednej strony od zamrażarki wszystko zamarza, natomiast z drugiej strony wszystko pływa w wodzie, nonsens!
~Użytkownik
Dzień dobry
Panowie chciałbym poznać wasze opinie na temat Volvo 500 I SAVE.
posiadam kilka sztuk nowego modelu

2022 przebieg 250000 tyś km bez awari

2023 przebieg 180000 tyś km awaria wtrysków naprawa na gwarancji
awaria wyświetlacza wgranie oprogramowania (koszty po naszej stronie )
mamy problem ze sprzęgłem ta usterka ma byś naprawiona na gwarancji ( wymiana sprzęgła )

2023 przebieg 165000 tyś km awaria turbo compaund rozsypało się koło rozrządu uszkodziło obudowę czego efektem były opiłki w misce olejowej i przytkanie pompy wymiana panewek podstawy filtrów oleju oleju naprawa na gwarancji

Są jeszcze dwie sztuki z 2024 tu jeszcze nic się nie dziej przebiegi do 60000 tyś km

Co roku dobieramy po 2-4 sztyki Volvo i od 2017 do 2021 roku nigdy nie mieliśmy takich problemów
czy może ktoś obiektywnie się wypowiedzieć na temat nowych modeli tego auta czy mieliście podobne problemy a może inne z góry dziękuje za odp
~mn242
W firmie gdzie pracuję, na dwadzieścia E6 500 kupionych kilka ok. 5 lat temu, przy jednym zatarł się silnik na autostradzie, reszta bez zarzutu do dziś. W zeszłym i tym roku zakupione kolejne dwadzieścia, I-save. Połowa 460, połowa 500. Przy jednej 460 wtryskiwacz do wymiany przy ok. 150tkm, w zeszłym miesiącu przy jednej 500 korba wyszła przez blok, przebieg ok 35tkm. Oczywiście wszystko gwarancja, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że obecne auta może i mało palą, ale są delikatne i zaprojektowane na pół miliona. Mamy też trzy dafy i kilkanaście MAN. Tamte też maja swoje problemy...
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.31.17

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels