ID: 270123
Projekt w sprawie tachografów
ID: 270123
ID: 270123
Przepisy zmienionej dyrektywy rozszerzyły zakres regulowanej kontroli na pracowników wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego i kierowców objętych zakresem stosowania dyrektywy 2002/15/WE.
Przepisy zmienionej dyrektywy rozszerzyły zakres regulowanej kontroli na pracowników wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego i kierowców objętych zakresem stosowania dyrektywy 2002/15/WE.
~etransport.pl
Posty (37)
~Ejut | kiero ktory porzadniejszy co zobaczyl "jak jest przepisowo" to wlozyl prawko do szuflady i pracuje w innym zawodzie rypacze to dziadki PRL-owskie oraz mlodzi-gnebieni w szkole | |||
~Pan Kierowca | Odezwały się same głupi forumowe nie znające przepisów i nie potrafiący normalnie pracować. Wam do wideł wracać a nie być Panem Kierowcą. | |||
~Ejut | pan normalnie to jest podjechac pod rampe, wejsc po schodach i zgarnac miotla a jak nie ma rampy to znaczy ze szef jest do D skoro nie przewidzial i nie wyposazyl w sprzety uprzedzajac rozwiazanie ze w plandece to kijem od miotly lod rozbic i "ze pasem ze pasem mozna" to jestem ciekaw jak naczepa zaladowana po brzegi styropianem gdzie chcesz wlezc? -jak sie nie chce miec wypadnietego dysku albo polamanego kregu po upadku z wysokosci po wejsciu bezposrednio na dach TO NIE WCHODZISZ juz przerabialem takich dziadow z PRL-u sprytnych inaczej co wyzywal od cip "bo nie wejdzie" a sam spadl i teraz lezy warzywko a ubezpieczalnia wypiela sie, bo "prace na dachu wykonywal w ramach hobby". Poza tym skoro taki madry pan to czemu wyzywa? Smiesza mnie takie smieszki. A jak przyjdzie zmierzyc sie z choroba po upadku, to zbiorki robia i sieja ponury nastroj. Nie bylo trzeba zgrywac wielkiego Gieroja. | |||
~Pan Kierowca | Kierowcy zawodowo radzą sobie bez problemu ze śniegiem na różne sposoby. I nie jęczą z tego powodu. | |||
~Pan Kierowca | Nie radzisz sobie z tym, to zmień zawód, zanim kogoś zabijesz spadającym lodem z naczepy. I to będzie twoja wina wyłącznie, a nie szefa czy spedytora. | |||
~10 letni Kierowca | Ciekawe co piszecie, ze wszystkim musimy sobie radzic sami... jak zgarnac snieg gdy naczepa zaplombowana, jak komanos wymykiem?? Co do pracy, lubie ja ale nie daje sobie wchodzic na glowe pseudo spedytorom-przekazni kom co nie znaja topografii europy. Pracujejemy najdluzej ze wszystkich zawodo po 70h tygodniowo niejadnokrotni kilka nocy pod rzad, gdzie juz slychac ze chca zrobic 4 dniowy tydzien pracy ale nie nam. Jestesmy zawodem gdzie mozemy byc najwiecej kontrolowani przez różne sluzby i karani za przewinienia niezalezne od nas i to na duze kwoty Moze czas zeby ktos o nas pomyslal. Ale chyba tak nie bedzie. Sami musimy zadbac o siebie. Może czas na zaladunku stac na pracy, jezdzic troche wolniej zamias ruszac po pauzie 9:01 to 10:30. Tym sposobem zamias np. 4 zaladynkow tygodniowo i spinania w sumie 40 pasow zrobi sie 3 zaladunki i zepnie 30 pasow... reszte zostawiam wam drodzy koledzy kierowcy. | |||
~Ejut | 10 letni, dla mnie nie jest prblemem spinac pasami ladunek (mlotki do 8h) natomiast jak widze "pomagacza" co wyzywa od cip, gllupkow, a nie pomoze, nie da porady, to omijam myslowo takiego dyletanta, nawet nie podejmuje rozmowy 4 dniowy tydzien pracy nie wejdzie, to jest tylko taki temat przedwyborczy. | |||
~Scania | Nie znacie podstaw. Dzienny czas pracy kierowcy to do 12 godzin, tygodniowy max 60. Nie dziwię się więc, że byle spedytor ma was za śmieci. | |||
~Kierowca | Moje pytanie od lat brzmi dlaczego kierowca może w ciągu doby pracować 15 godzin? Pytam się czym praca kierowcy się różni od innych? Ciągle walczy się z notorycznym przekraczaniem przepisów przez kierowców itp. A nikt nie mysli o tym żeby zmienić przepisy odnośnie czasu pracy. Dlacze brakuje kierowców? Myślę że dopóki w temacie czasu pracy nic się nie zmieni to kierowców nie będzie przybywać. A druga sprawa to fakt że dożylismy czasów gdzie kierowca stał się przysłowiowym chłopcem do bicia. Trzeba zacząć poważnie robić coś w kierunku żeby nieść kierowcy pomoc a nie robić wszystko żeby utrudnić jemu i tak już ciężka i stresująca pracę bo inaczej za kilka lat nie będzie kto pracować w tym zawodzie. Proponuję żeby ustawodawca głęboko się nad tym zastanowił. | |||
~Scania | Bo tacy jak ty kierowca nadal są niedouczenia, dlatego z was się śmieją. Pisałem wcześniej, że kierowca może pracować maksymalnie 12 godzin w ciągu jednej zmiany, ty natomiast dalej z uporem maniaka piszesz o 15 godzinach. Oznacza to, że nie rozumiesz przepisów i nawet nie starasz się zrozumieć. | |||
~Scania | Dlatego jesteś chłopcem do bicia, każdy cieć i spedytor cię pogania i nie traktuje poważnie, bo jesteś zbyt głupi i nie zasługujesz na poważne traktowanie. | |||
~Scania | U mnie jest sprawa prosta, kończy się czas pracy, to kończę pracę i odpoczywam. | |||
~Pabloo | Nie wzięliście pod uwagę odbierania pauzy na załadunku. Czego oczekuje szef lub spedytor. 12 h? Powiadasz? Co ty o tym możesz wiedzieć. Pauza czasem ogranicza się do 8 godzin realnie. Jeść musisz, prysznic musisz, toaletę musisz, a wtedy nie odpoczywasz. | |||
~Scania | Chooj mnie obchodzi co oczekuje spedytor. Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowcy jest to inna praca. A z drugiej strony rozpoczynasz dzienny odpoczynek to robisz co chcesz Idziesz spać, jeść, pod prysznic, na dziwki. To jest twój odpoczynek. | |||
~Ejut | Jest scania, przeklinacz i obrazacz. Czas w pracy to czas pracy-jazdy, pracy-warsztatu, pracy-dokumentow, pracy-mycia, pracy-obs. codz., dyzuru i przerw. Od wcisniecia rozpoczecia do wcisniecia zakonczenia moze byc nawet 13-15h. | |||
~Ejut | do warsztatu zaliczam tez tankowanie, a do dokumentow zaliczam tez zaladunek/wyladunek | |||
laki81
| Co do kwestii odśnieżania aut obecnie mandat wynosi 3 tys zł, auto ma być całe odśnieżone tyczy się wszystkich uczestników dróg. | |||
~Scania | 2022-12-12 10:16:47 Jest scania, przeklinacz i obrazacz. Czas w pracy to czas pracy-jazdy, pracy-warsztatu, pracy-dokumentow, pracy-mycia, pracy-obs. codz., dyzuru i przerw. Od wcisniecia rozpoczecia do wcisniecia zakonczenia moze byc nawet 13-15h. Bzdury, czas dyżuru i przerw nie liczy się do czasu pracy kierowcy | |||
~Scania | Dzienny czas pracy kierowcy to max 12godzin, w tygodniu max 60 godziny. Tygodniowy czas jazdy to max 56, pod warunkiem nieprzekroczenia 60 godzin pracy. Czyli jeśli masz w tygodniu 10 godzin innej pracy to jechać możesz max do 50 godzin, nie 56. Za to może być kara od ITD i Bag, gdyż tak to jest sformułowane w rozp 561/2006 | |||
~Ł ysy | Kierowawa. Putasz czym się różni praca kierowcy? Zarobkami. W żadnym z prostych zawodów nie ma takich zarobków. | |||
~Scania | I tym, że po 17 latach po wprowadzeniu w życie rozp 561/2006 i ustawy o czasie pracy kierowców nadal wielu nie zna tych przepisów, a zarabiać by chcieli conajmniej dychę na rękę. | |||
~!!!iiii | Scania nie wymagaj aby kierowcy potrafili połączyć trzy zagadnienia i jeszcze je ze sobą połączyć w logiczny ciąg na osi czasu. Czas prowadzenia pojazdu, czas dyspozycji, czas pracy do tego nocny 10h czas pracy w dobie i jeszcze w takich okresach tygodniowych lub dwutygodniowych. | |||
~At77 | Z ciężarówkami to już przesadzają a za busy wiozące ludzi... po 600- 700 km codziennie - to się nie wezmą ! Tam by się tacho obowiązkowe przydało... | |||
~!!!iiii | UE (KE) zrobiłaby jakby widziała z tego korzyść lub eliminacje zagrożenia ale na tą chwile większa korzyść jest jak tacho nie ma niż jakby było. Pomyśl gdzie takie busy latają i z kim? | |||
~Nie tir | 15godz pracy, 9 godz odpoczynku =doba 24 godz, i tak można 3 ×W tygodniu, podpowiadam to idiocie który pewnie masa kompleksów i pusto głowie obraża ludzi którzy ciężko pracują za kierownica | |||
~Vincent | ~Scania 2022-12-12 11:03:51 "... czas dyżuru i przerw nie liczy się do czasu pracy kierowcy" Wyjaśni enie. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 6 3. DO CZASU PRACY kierowcy WLICZA SIĘ PRZERWĘ w pracy trwającą 15 MINUT, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. Art. 10. 3. W przypadku gdy kierowca, do którego stosuje się zadaniowy czas pracy, nie wypracował dobowego wymiaru czasu pracy, okresy, o których mowa w ust. 1 * (DYSPOZYCJA), ZALICZA SIĘ DO CZASU PRACY w wymiarze 8 godzin, a w pozostałym zakresie do czasu dyżuru. (*) - wyjaśnienie ~Sc ania 2022-12-12 11:42:01 "... po 17 latach po wprowadzeniu w życie rozp 561/2006 i ustawy o czasie pracy kierowców nadal wielu nie zna tych przepisów... " Jak widać, w wiedzy tamtych Rozp. i Ustawy daleko nie odszedłeś od niby to "wielu" kierowców. :-) | |||
~Adr | Masakra ile tych problemów ile tych kontroli obowiązków A może by tak zmienił czas pracy kierowcy z 15 godzina 12 A może by tak skrócił czas pracy kierowcy miesięczny i liczył to od wożenia do wyciągnięcia karty kierowcy bo wtedy jest człowiek w pracy choćby nawet na łóżku ale jest w pracy i może by tak wreszcie podniósł z wypłaty do góry bo póki co to wszystko naciąga się godzinami przeliczcie sobie to ile Kierowca spędza z godzin w samochodzie a ile zwykły urzędnik w pracy | |||
~Adr | Może by tak zmienił czas pracy kierowcy z 15 na 12 godzin a może by skrócił czas pracy miesięcznej kierowcy i liczył od włożenia do wyciągnięcia karty z tachografu nawet gdy Kierowca jest na tak zwanym łóżku przecież jest w kabinie jest w pracy i może by tak podniósł wypłaty do góry bo póki co to nadciąga się wszystko godzinami kierowca ma 300 400 godzin miesięcznie i zarabia mniej niż zwykły pracownik pracując po 168 godzin miesięcznie przeliczając wypłatę do godzin | |||
~Scania | Obowiązuje kodeks pracy i ustawa o czasie pracy kierowców, a nie widzimisię i zachcianki kierowców. | |||
~Scania | Nie tir 2022-12-12 22:40:25 15godz pracy, 9 godz odpoczynku =doba 24 godz, i tak można 3 ×W tygodniu, podpowiadam to idiocie który pewnie masa kompleksów i pusto głowie obraża ludzi którzy ciężko pracują za kierownica Bzdury . Możesz mieć 12 godzin pracy, a nie 13 cz 15. A 9 w tygodniu możesz mieć więcej jak trzy. Podstawy zrozum. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.