ID: 269323
Czas pracy kierowcy
ID: 269323
ID: 269323
Stoję na cukrowni i czekam na rozładunek, a jest awaria czy cus to na tachografie pauza czy dyspozycja?? Świerzak jestem
Stoję na cukrowni i czekam na rozładunek, a jest awaria czy cus to na tachografie pauza czy dyspozycja?? Świerzak jestem
~Kotwa*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (13)
~Kotwa | jak w temacie... | |||
~Robson | To co ci pasuje w danym momencie. | |||
~Andrzej | ~Kotwa "... pauza czy dyspozycja??" Pau za (jak przykład) to jest w odtwarzaczach muzyki / wideo (wykonuje funkcje zatrzymania nagrywań). :-) Jako informacja/ W transporcie (Rozp. nr 561/2006/2020, Uoczpk i t. d. ) nie ma czegoś takiego jak pauza, a jest przerwa (co najmniej 15 minut) i odpoczynek dzienny / dobowy (co najmniej 9 godzin) / tygodniowy (co najmniej 24 godziny). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020. Art. 4. d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU; e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim; f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM; * (czyli, przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania i czas jest wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku i nieprzerwanego swobodnego dysponowania (Roz. nr 561/2006 Art. 4 ust. d i f). Art. 6. 5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego. (*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ; Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020. Art. 34. 5. Kierowcy: b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów: (i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu; (ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim; (iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE; (iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie; (v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ; Dyrektywa 2002/15/WE. Art. 3. a) "CZAS PRACY" oznacza: 1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy: - czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego. Czynności te, w szczególności, obejmują: (i) kierowanie; (ii) załadunek i rozładunek; (iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu; (iv) sprzątanie i konserwację techniczną; (v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd., - okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich; 2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową. Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy; b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają: - okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu. Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich, - dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu; REKOMENDUJĘ popatrzeć (w w w. akademiaczasupracy. pl). Co jest a co nie jest czasem pracy kierowców i jak / ile za to płaci się. h t t p s://www. youtube. com/watch?v=dFtR9I2d k48 (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Wiadomość : "Czas pracy: nie tylko za kółkiem" Utworzona : 2020-10-15 Źródło : etransport. pl Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku i/lub odpoczynku (dziennego / dobowego i/lub tygodniowego), kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej / roboczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach - 6 kolejnych godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w zmianie pracowniczej, 10 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej w zmianie pracowniczej, 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie pracowniczej, 60 godzin pracy ("jazda"+"młotki") w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy ("jazda"+"młotki") w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Uoczpk Art. 12, Art. 13, Art. 15, Art. 21 oraz Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2), 9 lub 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej, 56 / 34 godzin jazdy w tygodniu kalendarzowym, 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 1-3). Tylko "stuknięci na całą głowę" chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" (dyspozycja / dyżur -100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia lub czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy) i "młotkami" (inna praca - 100% wynadrodzenia) mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako karta kierowcy i tachograf cyfrowy. | |||
~Robson | Za siedzenie w pracy nikt nie płaci, tylko za pracę wykonaną. | |||
~Robson | Praca kierowcy wymaga samodzielnego myślenia, tak by jak najlepiej wykonać zadanie transportowe przy jednoczesnym przestrzeganiu wszelkich przepisów. W takiej sytuacji jak u atora wątku należy skonsultować z kierownikiem magazynu ile potrwa przerwa w rozladunkach, poinformować go o czasie swojej dyspozycji. Wtedy się ustali np kierowca robi pauze 9 godzin a po nie rozładunek. | |||
~Robson | Wszelkie wciskanie młotków w tachografie i udawanie pracy przez kierowcę nie ma sensu, zarządzajacy transportem szybko się zorientuje, że kierowca jest nieefektywny i oszukuje udając pracę, gdy śpi na łóżku. Kłamstwo ma krótkie nóżki, nie popłaca. | |||
~Ejut | Robson, to jak za nadzor nad zaladunkiem przed rampa, nie placisz, to ja podziekuje za robote u Ciebie. | |||
~Ordynator jest tylko 1! | Tylko młotki! | |||
~Kolego Maliniaka | Robson dzadtrans dawno zdechł Jeśli pracujesz i wykonujesz inne czynności nie prowadząc pojazdu to tylko młotki mają być włączone. A ty masz za to zapłacić jako pracodawca. Jeśli tego nie robisz to jesteś dalej dziadtrans i nikt nie będzie u ciebie pracował AMEN | |||
~Robson | Za pracę się płaci.. Za leżenie na wyrze, gdy tacho ustawione na inną pracę-nie. Czytać ze zrozumieniem ejut i inne tumany. | |||
RadekAdamczyk
| Problem ewidencji czasu pracy kierowcy jest coraz powszechniejszy (dla przykładu w ostatnich miesiącach można usłyszeć o o kierowcach czekających za węglem). Jeśli kierowca czeka za towarem czy też podobne historie, to oczywistym jest że taki człowiek jest w pracy. W pierwszej kolejności należy ustalić co i jak z pracodawcą. Następnym i chyba najlepszym krokiem będzie zaznajomienie się z bieżącymi przepisami (które zmieniają się jak w kalejdoskopie), które są zawarte na blogu kanelarii LegalTrans s://kt-l egaltrans. pl/ewidencja-czasu-p racy-kierowcow-jak-r ozliczac-czas-pracy- kierowcy/ Kilka minut lektury, a można się ustrzec ewentualnych kłopotów prawnych | |||
~driver | a są fajne sytuacje ze de*il kierowca przegnie pałe z młotkami i dostaje mandat 2500e za brak 45min przerwy I dla takich chwil warto życ Jezeli młotków jest za dużo to goscia eliminuje sie po 1 trasie | |||
~mrowka | Vzs pracy kierowcy jest również limitowany, kontrolowany i są kary za jego przekroczenie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.