ID: 265180
Pauza tygodniowa
ID: 265180
ID: 265180
Zacząłem jechać we wtorek o 13 czyli pauzę 24h muszę zrobić do wtorku do 13?
Zacząłem jechać we wtorek o 13 czyli pauzę 24h muszę zrobić do wtorku do 13?
Posty (13)
bartus141
| jak w temacie... | |||
~Naczelny ordynator et! | Nie. | |||
~Donn Diego | Musisz zacząć najpóźniej w poniedziałek o 13:00. | |||
~Oskar | bartus141 Jako informacja. Tygodniowy okres odpoczynku zawsze czyni się z oparciem na wcześniej zrobione tygodniowe okresy odpoczynku w poprzednich tygodniach. Żeby dokładnie wiedzieć kiedy zacząć, którym sposobem ("WYKORZYSTANYM" czy "ZALICZONYM") i jaki (regularny czy skrócony) można zrobić tygodniowy okres odpoczynku w obecnym tygodniu to trzeba popatrzeć WSTECZ i dokonać an alizy czy nie ma potrzeby w rekompensacie skróceń, kiedy, którym sposobem i jaki tygodniowy okres odpoczynku był zrobiony w poprzednim (ich) tygodniu (iach). Również przy tym nie trzeba zapominać i o ograniczeniach 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3). Każdego obowiązującego przepisu trzeba pilnować i dotrzymywać synchronizując razem. WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych) ani jak NIE ZABRANIA SIĘ ta jeszcze i w odpowiednich okolicznościach nawet MOŻE BYĆ OBOWIĄZKOWYM do wykonania (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych kalendarzowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden musi być regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych kalendarzowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa muszą być regularnymi (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 8 ust. 6) lub po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin "jazdy" w tygodniu kalendarzowym, 60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin "jazdy" w dwóch kolejnych tygodniach kalendarzowych (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 3). Jako przykłady : 1. W drodze ODSTĘPSTWA, 0 tydzień - 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) 1 tydzień - 45h 2 tydzień - 24h-44:59h 3 tydzień - 24h-44:59h 4 tydzień - 9/11h plus 2x1min-21h plus 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Śr 24:00/22:00 - Pt 17:58/16:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) 5 tydzień - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) lub 0 tydzień - 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) 1 tydzień - 24h-44:59h 2 tydzień - 24h-44:59h 3 tydzień - 9/11h plus 2x1min-21h plus co najmniej 1min tygodniowego odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Pt 20:59/18:59 - Nd 14:57/12:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY) 4 tydzień - 45h (rozpoczęcie odpoczynku nie później niż w Sb 03:00) 2. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12). 3. Wystarczy kierowcy, który MA PRAC Ę związaną PRZEWAŻNIE TYLKO Z JAZDĄ na pojazdach objętych przepisami Rozp. nr 561/2006/2020, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin "jazdy" (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie miał OBOWIĄZKOWY do wykonania tygodniowy odpoczynek (zza braku innej pracy) w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2-3. ). | |||
~Dominik | bartus141 Źródło informacji. Rozp. nr 561/2006/2020 r. Art. 6. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY * (60 godzin pracy - "jazda" plus "inna praca" w tygodniu kalendarzowym i średnie 48 godzin pracy w tygodniu kalendarzowym w okresie rozliczeniowym) ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. 3. Łączny czas prowadzenia pojazdu W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI nie może przekroczyć 90 godzin. Art. 8. 6. W ciągu każdych kolejnych dwóch tygodni * (W KAŻDYCH DOWOLNYCH OKRESACH DWUTYGODNIOWYCH) kierowca WYKORZYSTUJE co najmniej: a) dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku; lub b) jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się NIE PÓŹNIEJ niż PO zakończeniu SZEŚCIU OKREAÓW 24 GODZINNYCH, licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. W drodze ODSTĘPSTWA od akapitu pierwszego KIEROWCA wykonujący międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy MOŻE, poza państwem członkowskim siedziby, WYKORZYSTAĆ KOLEJNE SKRÓCONE TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU, POD WARUNKIEM ŻE w ciągu kolejnych czterech tygodni * (W KAŻDYCH DOWOLNYCH OKRESACH CZTEROTYGODNIOWYCH) WYKORZYSTA przynajmniej CZTERY TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU, z których PRZYNAJMNIEJ DWA będą REGULARNYMI tygodniowymi okresami odpoczynku. Do celów niniejszego ustępu UZNAJE SIĘ, ŻE KIEROWCA WYKONUJĄCY MIĘDZYNARODOWE PRZEWOZY DROGOWE, jeżeli ROZPOCZYNA on DWA KOLEJNE SKRÓCONE TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU POZA PAŃSTWEM CZŁONKOWSKIM SIEDZIBY PRACODAWCY i POZA PAŃSTWEM SWOJEGO ZAMIESZKANIA. 6b. Każde SKRÓCENIE tygodniowego okresu odpoczynku NALEŻY ZREKOMPENSOWAĆ równoważnym okresem odpoczynku WYKORZYSTANYM JEDNORAZOWO PRZED KOŃCEM TRZECIEGO TYGODNIA następującego po danym tygodniu. W przypadku gdy WYKORZYSTANO dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku zgodnie z ust. 6 akapit trzeci, NASTĘPNY OKRES tygodniowego odpoczynku MUSI BYĆ POPRZEDZONY OKRESEM ODPOCZYNKU WYKORZYSTYWANYM JAKO REKOMPENSATA za te dwa skrócone tygodniowe okresy odpoczynku. 7. Odpoczynek wykorzystany jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku WYKORZYSTUJE SIĘ ŁĄCZNIE Z innym okresem odpoczynku trwającym CO NAJMNIEJ DZIEWIĘĆ GODZIN. Art. 8. 8. REGULARNE tygodniowe okresy odpoczynku ORAZ DOWOLNY tygodniowy okres odpoczynku trwający PONAD 45 GODZIN wykorzystywany jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku NIE MOGĄ BYĆ wykorzystywane W POJEŹDZIE. Muszą one być wykorzystane w odpowiednim dla każdej płci miejscu zakwaterowania wyposażonym w odpowiednią infrastrukturę noclegową i sanitarną. Wszelkie koszty zakwaterowania poza pojazdem pokrywa pracodawca. 8a. Przedsiębiorstwo transportowe organizuje pracę kierowców w taki sposób, aby umożliwić im powrót do centrum operacyjnego pracodawcy, które jest zwyczajową bazą dla danego kierowcy i w którym rozpoczyna się jego tygodniowy okres odpoczynku, w państwie członkowskim siedziby pracodawcy lub powrót do miejsca zamieszkania kierowcy w każdym okresie czterech kolejnych tygodni, tak aby WYKORZYSTALI oni przynajmniej jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku lub tygodniowy okres odpoczynku trwający ponad 45 godzin WYKORZYSTYWANY jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku. Jednakże w przypadku gdy kierowca WYKORZYSTAŁ dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku zgodnie z ust. 6. przedsiębiorstwo transportowe organizuje pracę tego kierowcy w taki sposób, by mógł on wrócić * (do centrum operacyjnego pracodawcy, które jest zwyczajową bazą dla danego kierowcy, w państwie członkowskim siedziby pracodawcy lub do miejsca zamieszkania kierowcy) przed rozpoczęciem regularnego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego ponad 45 godzin WYKORZYSTYWANEGO jako rekompensata. Przedsiębiorstwo dokumentuje, w jaki sposób spełnia ten obowiązek, i przechowuje tę dokumentację w swoim lokalu oraz przedstawiają na żądanie organów kontrolnych. " 9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można ZALICZYĆ do dowolnego z nic * (czyli do jednego tygodna), ale nie obu. (*) - wyjaśnienie. | |||
~Naczelny ordynator et! | Kołchoźnik odpalił. Te yepaka krowy ty wydoił? | |||
~kiero | Szoszon a co na to Putin? | |||
zośka
| Skąd takie informacje Jerzy posiadasz? | |||
~Janusz | ale do 2 kwietnia są inne przepisy... | |||
Puchacz1
| Jak to skąd? Od kolegów! ~Jerzy Uw aga!!! Informacje te zostały zbudowane na bazie adresu IP, należy wziąć pod uwagę, że piszący mógł korzystać np. z kawiarenki internetowej lub innego miejsca publicznego. ostatnio posługuje się nickami: ~Jerzy uż yte: 2022-03-13 13:55:45 ~Dominik użyte: 2022-03-13 12:55:49 ~Oskar uż yte: 2022-03-13 12:50:26 ~Karol uż yte: 2022-02-21 12:59:26 ~Krzysztof użyte: 2022-02-21 12:39:17 ~Bartosz użyte: 2022-02-21 12:30:36 ~Bogusław użyte: 2022-02-15 15:08:56 ~dbfgjgg użyte: 2022-02-15 14:13:41 ~kdvfbft użyte: 2022-02-15 14:04:43 ~dnvbrt u żyte: 2022-02-15 13:24:43 ~ldbvgt u żyte: 2022-02-15 13:07:26 ~ldbgft u żyte: 2022-02-15 12:29:33 ~fnvbg uż yte: 2022-02-15 11:56:30 ~rsvx uży te: 2022-02-11 20:27:01 ~Michał u żyte: 2021-10-11 10:50:12 ~//~ użyt e: 2021-07-02 17:03:10 | |||
zośka
| Co to oznacza? | |||
Puchacz1
| Zośka. Jeśli to do mnie pytanie, to oznacza że jeden człowieczek umie zmieniać tylko nicki a nie potrafi zadbać o zmianę IP przy trolowaniu. | |||
zośka
| A jakie ma to znaczenie? Nadal nie wiadomo skąd informacja o wypuszczeniu przestępców z więzień. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.