ID: 260862
Jakie zmiany czekają przewoźników w najbliższych latach?
ID: 260862
ID: 260862
Sam Pakiet Mobilności nie jest aktem prawnym, jednak wywiera wpływ na przepisy krajowe i unijne, a co się z tym wiąże – sytuację przedsiębiorstw, które działają w branży transportowej.
Sam Pakiet Mobilności nie jest aktem prawnym, jednak wywiera wpływ na przepisy krajowe i unijne, a co się z tym wiąże – sytuację przedsiębiorstw, które działają w branży transportowej.
~etransport.pl
Posty (110)
~Wielki Szu | Ciebie łachudro demoudy raczej ścigać nie będą. A ty na zachód nie jeździsz. Gorzej będzie kiedy zachód na demoludy się przestawi. Stawkami glace zniszczą. | |||
~Ł ysy | Pany Kieroffce, zajmijcie się sobą. O nas nie musicie się martwić. | |||
~Wielki Szu | Demoludy. | |||
Piotrek1984
| Przeczytałem te przepisy o pakiecie mobilności prosto z ustawy. Nie polecam na noc. Ale mogę powiedzieć jedno. Interpretować to mozna na miliony sposobów. Ci Co to napisali, to nie są jednak głaby, bo pisali to Niemcy i Francuzi. Napisali to tak, żeby to ich racja była najmojsza w razie draki o szczegóły w przyszłości. W skrócie, interpretacje na setki sposobów. Podobnie jak z Polską konstytucja towarzysza Kwaśniewskiego i Millera. Dziękuję za uwagę. | |||
~Wielki Szu | Nie bądź szczurołap taki pewny. Cała girteka ruszy na demoludy. Zniszczą cię. | |||
~Ł ysy | Jak się zachód przestawi na demoludy, ofert sprzedaży nówek będzie do bólu. Będę wybierał kolor kabin pod kolor oczu żony, kotów, psów. | |||
~Ł ysy | Girteka funkcjonuje kupę lat, jakoś do tej pory nie zniszczyła polskich "dziadów" i już nie zniszczy. | |||
~Wielki Szu | Według nowych przepisów Pis polskie uposarzenia tez będą musiały być podniesione. Nawet na krajówce. | |||
~skg dk | nawet ich podniesienie realnie je zmniejszy poorzez nadmierne opodatkowanie i inflacje | |||
~x-man | wasze obecne netto zamieni sie na brutto oddanie 32% podatku i innych oplat i bedziecie szesliwi bo na reke bedzie mniej ale podatki trza placic | |||
~Ł ysy | Wielka szmata. Jak ty to wydumałeś?Co się zmieni na krajówce? Pobory kierowców mają wzrosnąć? Wzrośnie wysokość daniny zwanej podatkami. | |||
~Wielki Szu | Ł ysy leszczu. Wszystko się liczy co wam daje kopa w odbyt. Nam - polskim szoferom na was nie zależy. Im więcej was padnie tym lepiej dla nas. Stary kozi bobku. | |||
~Kris | Nie wiem czym kieroecy sie jarają. Nawet zakladajac caly miesiac pi niemieckiej stawce 180 godzin jazdy plus jakies dyzury plus jakas praca to nie ch bedzie 230 godzin x 9 euro brutto to 2070 euro. To netto bedzie 1500 euro. I to przy zalozeniu ze jestes 4 tygodnie na terenie niemiec. A dodatkowo odpadnie dieta i ryczalt. Zarobi polski zus a kierowca bedzie mial wielkie g. A firmy nie podniosą wyplat chyba ze stawki wzrosną. A jak nie wzrosną to tak czy siak iles firm padnie bo nie sa w stanie pokryc tych podwyzek vo wiekszosc jezdzi juz na zero albo na 2 tys zl zysku z auta. A opowiesci o tym ze pojdą do biemca jezdzic mozna miedzy bajki wlozyc. Skoro do tej pory nie poszli to juz nie pojdą. Albo zaakceptują nizsze wyplaty albo bezrobocie. Innej alternatywy nie ma. | -1 | ||
~Kris | O wyjezdzie na zachod zapomnijcie. Twierdzicie ze na zachodzie sa tysiace miejsc pracy. To dlaczego niemiec sie nie stara pozyskac kierowcow z polski? Przeciez moglbydac 5 tys euro i w bydlecych wagonach byscie tam jechali. A jednak placa minimalną niemiecką. To brakuje im kierowcow czy nie? | -1 | ||
~Wielki Szu | Czemu ty dziadyransie się o nas - polskich szoferow tak martwisz? ? Prowadź swoją firmę szuwarowo garażową na klepisku. Odczep się od nas | |||
~Gucio | Tak się składa że ofert pracy dla kierowców na zachodzie czy to Niemcy, Benelux, Francja -o Anglii nie mówię (jest poza UE) jest masę i nawet jak padnie jakiś procent firm z UE wschodniej to i tak rynek się nie wypełni. W UK już do pracy kierowcy powołano wojsko i żołnierze dostarczają towary do marketów, a firmy toczą miedzy sobą walkę o kierowców. | 1 | ||
~Kris | Gucio ponawiam pytanie. Skoro brakuje tylu kierowcow to czemu nie podniosą wyplaty tylko jakies wojsko angazują? Jakby dali 5 tys euro to nawet ja bym zrobil prawo jazdy i pojechal. | |||
~Kris | Szu o ciebie sie nie martwie. Dla ciebie nie ma juz ratunku. Gloopi umrzesz | |||
~skg dk | w uk nie chodzi o braki kierowcow tylko wprowadzono elektroniczny nadzor pandemiczny i jesli system uzna ze trzeba isc na kwarantanne to pracownik nie zglasza sie do pracy i braknie im pol miliona ludzi | |||
~Gucio | Odnośnie projektu zmian w polskim transporcie - najpierw ten Rząd razem z innymi Państwami UE wschodniej i RO, BG próbowali niby zaskarżać ten PM -że taki szkodliwy, a teraz sami chcą wprowadzić zmiany które całkowicie jeszcze bardziej zaszkodzą - to tak jakby mimo wszystko robili prezent firmą zachodniej UE i zależało Im na faktycznym upadku jakiegoś tam procenta firm transportowych. A w TVP tak pięknie mówią jak to walczą o polski przemysł, rozwój i firmy -szkoda że to ma się ni jak do rzeczywistych spraw. | 1 | ||
~Kris | Bo sie teraz dziady z rzadu zorientowaly ze brakuje im kasy wiec te zmiany to forma podwyzki podatkow. A zwalą na PM | |||
~Kris | Sobie policzyli ze jak kierowca zarobi 7 tys netto to wpadnie w drugi prog podatkowy wiec mozna go wyj. bac na picie i na skladce zdrowotnej | |||
~x-man | kris o tym pisalem wyzej, ze dostana drugi prog podatkowy i na reke beda miec mniej jak obecnie i beda szczesliwi bo podatki trza placic. normalnie odwrocona logika. bede miec mniej ale bede miec wiecej | |||
~Kris | A wracajac do rzekomego braku kierowcow na zaxhodzie. Nikt nie zabrania bogatemu niemcowi placic 5 tys euro. A jednak tego nie robi tylko placze ze brakuje kierowcow. Ale nawet bogaty niemiec dziala zgodnie z rachunkiem ekonomicznym wiec wie ze gdyby dal 5 tys euro to mialby kierowcow tylko ze wtedy by nie zarobil. I kolo sie zamyka. Ale dla polskiego kierowcy to zbyt skomplikowany proces myslowy | |||
~Kris | X-men ale tym gląbom sie wydaje ze beda siedziec na l4. To ich zaraz zus wyleczy. A pracodawca pozbedzie sie chorowitego kierowcy bo i tak pozytek z niego zaden | |||
~//~ | Pseudo "pracodawcom / przewoźnikom" nie pasowali (stałe narzekali) niby to wielkie ale nie opodatkowywane zagraniczne diety z ryczałtami za noclegi (63 (RO) -124 (CH) e/doba, zależy od kraju docelowego podróży służbowej) przy niskiej minimalnej podstawie (2800 zł. brutto, czyli 18, 3 zł/h (4 e/h) brutto), no to teraz (po wejściu całego Pakietu Mobilności) będą "cieszyć się" z większej prawie w 3 razy opodatkowywanej pogodzinnej płacy zgodnie z krajem UE (D - 9. 5 e/h brutto, F - 10. 39 e/h brutto, B - 10-15 e/h brutto, NL - 9. 72 e/h brutto, DK - 168. 56 dkk/h (około 22 e/h) brutto, A - 10. 09 e/h brutto i t. d. ; źródło: s://csk. pl/placa-minimalna/) i "przymykanie oczy" państwa polskiego na zaniżenie diet (śmieciowe Umowy o pracy, sprzeczne sądowe decyzji wyroków i t. d. ) im ani jak nie pomoże, bo jeśli ogólne wypłaty dla pracowników będą niższe niż u sąsiada (D, F i t. d) to oni utracą konkurencyjność na rynku pracy UE (pracownicy po prostu pójdą pracować do zagranicznego pracodawcy). Ogólno całkowite zlikwidowanie diet i ryczałtów w polskim prawie (jeden z mnóstwa, proponowanych Rządem polskim, wariantów zmniejszenia kosztów pracodawcy) tylko zmotywuje polskich pracowników odejść pracować do zagranicznego pracodawcy bo tam (D, F i t. d) o takim głupstwie (o zlikwidowaniu diet) nie ma nawet i mowy. Oczywiście że Rząd polski na pewno trochę "pomoże" pracodawcom i zmieni wewnętrzne przepisy a mianowicie odnośnie zagranicznych diet w stronę zaniżania stawek, prawdopodobnie na współczynniki powiększonych godzinowych stawek zgodnie krajów UE. Pętla na szyi "pracodawcom / przewoźnikom" co raz mocniej zaciąga się... | 1 | ||
~Kris | O jest ruski kolchoznik. A czemu ty nie jedziesz do niemiec czy francji skoro tam tak dobrze placą? | |||
~driver | W czym problem zapłacimy opodatkowane wynagrodzenie i znikoma dieta czy inny ryczałt Podatek po stronie pracowników i z czym problem Koszt nie do podważenia A jest myk gdy kierowca będzie chciał pracować będzie musiał zrobić zwrot w gotówce | -1 | ||
~Piotrek | Odrazu ci kartę do bankomatu dam marzycielu he he he | |||
~Piotrek | Przy pierwszej próbie zostajesz nagrany i sprawa trafia do prokuratury za taki numer zawias i utrata dobrej reputacj i koniec działalności pajacu! |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.