ID: 260399
Realna groźba likwidacji kilkudziesięciu tysięcy miejsc pracy w transporcie
ID: 260399
ID: 260399
Czy z kury znoszącej złote jajka zostanie tylko rosół?
Czy z kury znoszącej złote jajka zostanie tylko rosół?
~etransport.pl
Posty (351)
~Gucio | Dlatego napisałem że na zachodzie UE firmy nie płaczą i nikt nie lamentuje, który kraj zachodniej UE protestował przeciwko PM - żaden no właśnie. | |||
~Milicja | ~Gucio głup/ki cieszyły się z płacy minimalna w DE później w FR itd. Ćwierć mózgi myślały że za prostą pracę będą wynagradzani workami z pieniędzmi albo złotem, taki sam los będzie po pakiecie, jedyn minus tego tworu to 1 przerwa 45h w kraju. Czyli ch/uj wielki. | |||
~Kris | Jakim wyjątkiem jest Gucio? On powtarza te same bzdury tylko bardziej kulturalnie ale przekaz jest ten sam. Tylko ze kazde zdanie to podwójne zaprzeczenie. Skoro na zachodzie roboty w opór to co im polskie firmy przeszkadzają? Narracja jest taka za zabrali robote niemcom. To jak to w koncu jest? Podobno niemiec nie chce siedziec w budzie to co mu przeszkadza ze polak siedzi. Weźcie się w koncu zdecydujcie | |||
~dobry kolega | ten Gucio to jakis wynalazek medyczny. | |||
Ł ysy
| Poniżej Podolska, prajtycznie do samego Rostowa nad Donem przez istatnie kilka lat powstały prawdziwe latyfundia liczące po kilka tysięcy hektarów. Embargo zrobiło swoje. Rosyjskie rolnictwo ruszyło i to zajebiście. Za moment Rosja będzie samowystarczalna. Obserwator 0007, mało wiesz, głośno krzyczysz. | |||
~Olo | Lysy de bilu. Ceny zarcia i nieruchomosci W Poznaniu nie odbiegaja od a*alogicznego Magdeburga. Wiec Mieszkaniec Poznania czemu ma jezdzic po Niemczech za polowe stawki Niemca? Ty chcialbys kosic kasiorke jak kazdy niemiecki prezio, a placic kierowcy jak psu. Te regulacje probuja ten temat wyprostowac, ale bedzie jak bedzie, bo Polska to dziki kraj cytujac klasyka | 1 | ||
Ł ysy
| Ł ysy. Podszywający się szmaciarzu, sraj gdzie chesz i kiedy chesz. | |||
Ł ysy
| Gucio. Czy ty jesteś zdrowym człowiekiem? Zdrowym na umyśle? | |||
Ł ysy
| Olo. Jak wy się przygotujecie do koszenia zajebistej kasiory, natychmiast uruchamiam szwalnię. Będę szył wory na kasiorę. Mam nadzieję, że będą potrzebne. | |||
~Wielki Szu | Im więcej dziaduf padnie tym lepiej dla szofera | |||
~Kris | Kumidan biorę poprawkę że wczoraj był piątek wieczór i jeszcze nie wytrzeźwiałes dlatego piszesz takie bzdury. Poza tym nawet na trzeźwo twoje wpisy to przerost formy nad treścią tzn dużo pisania zero treści. | |||
~Wielki Szu | Kumidan dużo wysiłku włożył w pisaninę swoją. Kumidanie- a to nie wiesz o tym ze grając na czyimś podwórku trzeba się dostosować jako gość w kierunku gospodarza? Polski dziad zanizyl stawki do tego stopnia że nikomu w krajach starej Unii nie opłaca się wsiadać za fajere. Polski dziad nie posiada zaplecza w obcych krajach i jego samochody okupują parkingi i nie wszystkim się to musi podobać? ? Można by jeszcze dużo pisać. Podsumowując- kto lubi kiedy w jego własnym domu goście robią świniarnię? ? | 1 | ||
~Kris | Kumidan nie potrafie wskazać gdzie jest tresc w twoich wpisach. Bo jej tam nie ma. I na tym polega problem. | |||
~Kris | Wielki szu to jak to jest z tymi stawkami w de? POlacy zanizyli stawki i niemcom nie opłaca się jezdzić? To jak PM wymusi podniesienie stawek to co się stanie? Niemcy zaczna jezdzić? To chyba wtedy nie bedzie miejsca dla polskich miszczuff | |||
~Wielki Szu | Polskie miszcze nie poczebujo żeby dziadtrans się o nich martwił. A co z rozjepanym transportem francuzkim czy belgijskim? ? Oni polskim dziadom tego nie darują. A tak z innej beczki to duże PGR y poradzą sobie z biurokracją zwiazana z PM ale małe " firmy " szuwarowo- garażowe raczej nie. | |||
~Kris | Ale nikt sie nie martwi polskim miszczem. W tym cały problem. I nikt nie rozje. bał transportu zachodniego bo oni by sami i tak tej masy towarowej nie obsłużyli sami. A nawet jesli polskie firmy jezdzą taniej to jest z korzyscią dla ich gospodarek mimo ze moze pojedyncze firmy na tym tracą. I to jest problem polskiego miszcza. Patrzy na bardzo mały wycinek rzeczywistosci a nie na całościowy obraz gospodarki | |||
~Kris | Polski miszcz sie jara PM ale nie doczytał ze tam jest mowa o tym ze ma zarabiac taką samą stawkę co niemiec ale to jest brutto. NIgdzie nie pisze ze ma zarabaic tyle samo na rękę. Więc polski miszcz dostanie brutto tyle samo. A jedynym kto na tym zarobi bedzie polski ZUS | |||
~Kris | Ale polski miszcz sie cieszy ze dziad zapłaci bo on jest za głoopi zeby zrozumiec ze to dziad nie płąci tylko miszcz bo to jego kasę zabiera mu zus obiecując emeryturę a za 20 lat powie mu sory ale nie mamy twojego płaszcza tzn pieniędzy i co nam zrobisz. | |||
~Wielki Szu | Kris moja skromna rada- szanuj przeciwnika a bajki o tym ze im niższe składki na ZUS tym lepiej dla szofera to wciskaj takim jelopom jak ginekolog amator i jemu podobni. | 1 | ||
~Kris | Ja nie twierdze ze nizsze składki sa lepsze czy gorsze. Ja tylko pisze ze to są pieniadze kierowcy i moze z nimi robic co chce. Wazne zeby miał swiadomosc ze to jego kasa a nie dziada. Chce ją odkłądac na przyszła emeryturę albo wydac tu i teraz to jego sprawa. Mi nic do tego. | |||
~Kris | Cała dyskusje mozna sprowadzic do tego ze niestety większosc nie rozumie jak działa system i kto i jakie pieniądze pobiera. Zresztą to nie dotyczy tylko kierowców. Na drugim biegunie są tzw specjalisci którym rząd probuje zniesc limit składki na zus powyzej 30 krotnosci zarobków | |||
Puchacż1
| Szczepcie się kochani, tylko to nas ocali. Dużo zdrowia życzę. | |||
~Wielki Szu | Znajomy byl uziemiony przez kontuzje w pracy na pół roku. Tyrał u niemca. 4500 PLN co miesiąc na konto. U polskiego Pana 1700 złotych. Trzeba by żonę i dzieci posłać do pracy. Taka to mała subtelna różnica w oskladkowaniu. | 1 | ||
~Kris | Wielki szu a to wina dziada czy kierowcy? Fundusz płac jest stały przy obecnych stawkach. To kierowca decyduje ile w ramach powiedzmy 10 tys tego funduszu bierze teraz a reszte odkłada w zusie. Masz kilka wariantów: do ręki 8 tys do ZUS 2 albo do reki 5 i do zus 5 tys. | |||
~Wielki Szu | Ale po co? ? U niemca ma 9 tyś na rękę i wysokie składki. Po co mu warianty polskiego oszusta? ? | |||
~Gucio | W Niemczech kierowca obcokrajowiec praca pn-pt weekendy wolne śmiało zarobi 2500 e na rękę (kierowca z doświadczeniem 1-3 lata) - oczywiście niemiecki komunikatywny, niemiecki kierowca za tyle nie pojedzie ma całkiem inną kasę. Fakt jest w D też wiele firm co wykorzystują brak znajomości języka i wtedy kierowcy obcokrajowcy za system 2/1, 3/1 dostają średnio 1800-2300e na rękę. Żaden Niemiec nie zgodzi się na pracę w jakiś systemach, tak jak całe Beneluxy. Kierowcy obcokrajowcy tracą wiele bo dostają pracę przez pośredników -który wiadomo swoje zarobić musi. Jak znasz język to ogarniesz sobie w D pracę sam za naprawdę dobre pieniądze, nie będąc gościem w domu - oczywiście Twoim domem są Niemcy. W Polsce żeby zarobić 9 tys zł na rękę to trzeba cały miesiąc spędzić w ciężarówce, a taka średnia krajowa ( po kilkunastu ofertach i rozmowach) to 7500netto i to też w systemach lub kółkach po 12 dni. | 1 | ||
~Kris | No i własnie tu konczy sie dyskusja. Bo ty uwazasz ze to przedsiebiorca cie oszkuje bo nawet nie wiesz jakie polskie panstwo pobiera składki na zus a ile potem z tego wypłaca. A rzeczywistosc jest taka ze polski zus bierze wiecej niz niemiecki a wypłaca mniej. Nie wiem czy ty jestes taka mendą ze nie chce tego wiedziec czy jestes tak głoopi ze tego nie rozumiesz | |||
~Kris | I na pytanie kierowców dlaczego niemiec płąci wiecej niz polak jak mu powiesz ze składki na zus w de są nizsze to usłyszysz ze kierowca ma to w doopie bo dla niego polski przedsiebiorca to jest dziad i złodziej. Dlatego jedyne logiczne wyjscie. wyjezdzajcie do niemiec i nie męczcie siebie ani pracodawców swoja osoba. Wszyscy będą zadowoleni. Takze błagam skonczcie wypisywac ile zarabia sie w de a ile w polsce. Bo wy i tak nie rozumiecie skąd te roznice sie biorą. | |||
~Kris | A jak ktos chce to niech rano w piekarni powie ze dwie ulice dalej bułki są tansze. | |||
~Wielki Szu | Otwierać firmy w NRD jak patus smardzewicki chce to zrobić przy pomocy prawnika ze Świecka I po herbacie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.