Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kierowca i nadgodziny

ID: 259297


Skąd się biorą, jak je rozliczać i czy lepiej ich unikać, czy może wręcz przeciwnie – generować jak najwięcej?

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (74)

~Foflok
*lenie o szopenie. Doba jest stałym elementem bo to ułatwia pracę programom kontrolnym.
~Foflok
Nadgodziny w tym zawodzie zobaczycie (tak 90%) jak świnia niebo.
~kiero
Aby mieć zapłacone za nadgodziny najpierw trzeba je wypracować, a niewielu kierowców to robi.
~kiero
Ja mam 600 złotych ryczaltu za nadgodziny i jest ok.
Oczywiście ryczałt poza podstawą
~kiero
"Ekspert" nie wspomniał o systemie równoważnym, gdzie czas pracy w dobie moze wynosić 12 godzin i moze byc zrównoważony w innym dniu do średniej 8.
I wtedy nadgodzin jest 0

12 godzin to już nie tak łatwo wypracować w dobie więc i nadgodzin nie ma.
PavelSPM
No jak bez obalających komentarzy ze strony pseudo 8222; przewoźników8221;? "Rozbrajająca" informacja, ta jeszcze która ma wpływ na finansy.
No właśnie, nieprawdopodobne. :-)

Jako informacja.

Ryczałt za nadgodziny nie zwalnia z obowiązku wypłaty wynagrodzenia za nadgodziny i dodatku za nadgodziny

Kodeks pracy pozwala pracodawcy zastąpić wynagrodzenie za nadgodziny i dodatek za nadgodziny ryczałtem.
Wysokość ryczałtu za nadgodziny powinna odpowiadać przewidywanemu wymiarowi pracy w godzinach nadliczbowych.
Przykładowo ryczałt za nadgodziny może przewidywać pracę w wymiarze 10 nadgodzin miesięcznie wg stawki 20 zł za 1 nadgodzinę, co daje kwotę 200 zł ryczałtu za nadgodziny miesięcznie.
Każda nadgodzina przepracowana ponad ten ryczałt nie zawiera się w ryczałcie i powinna być płatna osobno, poza ryczałtem!
Stanowis ko takie jest od lat i bez zastrzeżeń popierane przez Sąd Najwyższy ( n. p. Wyrok SN z 27 stycznia 2016 r, sygn. I PK 25/15; czy starsze Wyroki SN z 12 września 2008 r., I BP 4/08 i z 17 czerwca 2008 r., I PK 307/07 ). Sąd Najwyższy wielokrotnie stwierdzał, iż ryczałt za nadgodziny nie pozbawia pracownika roszczeń o wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych, nieobjętych ryczałtem. Inaczej rzecz ujmując, jeżeli pracownik w określonym czasie wykonywał pracę w godzinach nadliczbowych, za którą przysługuje wynagrodzenie w kwocie wyższej niż uzgodniony między stronami ryczałt, to należy mu się wynagrodzenie w części przewyższającej ryczałt.
Jeżeli zatem liczba faktycznie przepracowanych godzin nadliczbowych w danym miesiącu przekroczy liczbę nadgodzin, objętych ryczałtem, pracownik ma prawo żądać wynagrodzenia za nadgodziny i dodatku za nadgodziny ponad ryczałt.
Z żalem stwierdzić trzeba, iż w wielu polskich przedsiębiorstwach transportowych ryczałt za nadgodziny jest kwotą symboliczną, nawet w części nie pokrywającą należnego kierowcom wynagrodzenia i dodatku za nadgodziny.
Jeżeli pracodawca nie wypłaca kierowcy wynagrodzenia i dodatku za nadgodziny ponad ryczałt, kierowca ma prawo:
- wystąpić do sądu pracy z żądaniem zasądzenia wynagrodzenia za nadgodziny oraz dodatku za pracę w nadgodzinach wraz z odsetkami za zwłokę,
- poinformować o naruszeniu przepisów prawa pracy Państwową Inspekcję Pracy oraz Inspektorat Transportu Drogowego i żądać zaprzestania naruszeń przez pracodawcę i ukarania go w prawem przewidziany sposób.

Czas wolny od pracy w zamian za nadgodziny - prawo kierowcy, a nie pracodawcy

Pracod awca nie ma prawa żądać od kierowcy złożenia wniosku o udzielenie czasu wolnego od pracy w zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych.
Kierowca ma prawo swobodnie zdecydować, czy w zamian za nadgodziny chce czasu wolnego, czy też żądać wynagrodzenia za nadgodziny wraz z dodatkiem za nadgodziny.
Jeżeli pracownik nie złoży wniosku o udzielenie mu czasu wolnego w zamian za nadgodziny, pracodawca ma obowiązek :
- wypłacić kierowcy wynagrodzenie za nadgodziny wraz z dodatkiem za nadgodziny, albo
- udzielić kierowcy czasu wolnego za nadgodziny, ale w wymiarze o połowę wyższym niż liczba nadgodzin, i z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
Jeżeli pracodawca wbrew woli kierowcy nakłania kierowcę do złożenia wniosku o udzielenie czasu wolnego od pracy w zamian za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych, kierowca ma prawo :
- odmówić złożenia wniosku,
- wystąpić do sądu pracy z żądaniem zasądzenia wynagrodzenia za nadgodziny oraz dodatku za pracę w nadgodzinach wraz z odsetkami za zwłokę,
- poinformować o naruszeniu przepisów prawa pracy Państwową Inspekcję Pracy oraz Inspektorat Transportu Drogowego i żądać zaprzestania naruszeń przez pracodawcę i ukarania go w prawem przewidziany sposób.

Źródło : h t t p://zarobkikierowcy. pl
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)
~serwisont
hehehhee :D
szoszon bedzie pouczal polskiego specjaliste z zakresu kodeksu pracy :D

te, szoszon, wez mu napisz maila ze swoimi rewelacjami :D
~Fran
cos takiego jak nadgodzina w zawodzie KIER nie istnieje,
jest to spowodowane tym,
ze pracodawca mysli, ze KIER wystarczajaco stoi gdy spi
~kiero
Wystarczy zliczyc z karty kierowcy czas jazdy i innej pracy.
I widać całą prawdę o pracy kierowcy.
Niewielu ma ponad 200 godzin pracy w miesiącu.
~kiero
Szoszon wkleja wszystko gdzie coś zauważy o dietach czy ryczaltach.
To że przepisy są nieaktulne dla niego to nieistotne.
~//~
Nie, no jak niby to "panowie" (nie mylić z prawdziwym) ta bez kłamliwośmierdzącego szoszokania i demonstracji pseudo "wyższości"?
No właśnie, byłoby nieprawdopodobnie. :-)

Wyzywanie to tylko rozśmiesza (nic więcej), a informacja rozbraja i ma wpływ na finanse. :-)

2021-05-16 15:59:25
"... To że przepisy są nieaktulne... to nieistotne. "

A Kodeks Pracy, który powołuje się na Rozp. MPiPS, już też nieaktulny, czyli nie dotyczy pracownika (kierowcy) zatrudnionego na Umowie o pracy? Nie???
To po co pseudo "pracodawcy" / "przewoźnicy" podsuwają do podpisania że to kierowca sam chce i zobowiązuje się, jeśli pozwolą na to przepisy, nocować w pojeździe? No... , to po co???

Gówno chociażby dopóki go nie zaczepisz nie śmierdzi, co ani jak nie da się powiedzieć o prowokatorach.
Jak widać tu i indziej, "kłamliwośmierdzią" i "śmierdzią", ta jeszcze soszokając, stale cały czas.
Co za łotrowska i podła treść... :-)
silwio
Szoszo... białoruskie... znowu marzy...
~Fran
kiero, jak czub robi zaladunek na Lozku to 200h rzeczywiscie jest realne
~kiero
Szoszon nie rozumie po polsku
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.129.70.157

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels