ID: 258576
Baśka, strzała pustyni
ID: 258576
ID: 258576
Najzwyklejszy Star 29 zwany Baśką pokonał blisko pół wieku temu Saharę robiąc trasę liczącą 15, 7 tys. kilometrów.
Najzwyklejszy Star 29 zwany Baśką pokonał blisko pół wieku temu Saharę robiąc trasę liczącą 15, 7 tys. kilometrów.
~etransport.pl
Posty (17)
~egon | piekna historia i szacun z a wyczyn jechać takim gów nem jak star do afryki, - polacy nigdy nie robili dobrych samochodów -niestety z przyczyn od nich nie zaleznych, dobrze, ż e to wszystko upadło i dzis młodzi kierowcy nie musze sie męczyc na tych złomach -tak jak my | |||
~kiero | Star 266. Kto jeździł to wie. | |||
~emeryt | jezdziłem takim s tarem 29 - 1979 -83 r w pks łodz 3 oddzial ul gibalskiego i do 1983 r w niektorych pks mozna bylo jeszcze spotkac stary 29 ale z uwagi na braki w benzynie skasowano je- jezdziło to na nisko oktanowej niebieskiej beznynie, mozna je było jeszcze spotkac w pthw i w społdzielniach mleczarskich przy zaopatrzeniu sklepów w mleko, pamietam jak w czerwcu 1982 r takim starem 29 + przyczepa pojechałem w trase łodz -szczecin - łodz i to na holu za jelczem, zaoszczędzonym paliwem podzielilismy sie z kolegą z jelcza, pozatym bardzo brał olej -superol, i przez tydzien magazynowałem olej z przydziału, żeby potem moc pojechac dalej w trase -bo dalsza trasa to wiecej godzin i wiecej kasy, zazwyczaj woziłem bawełne w skrzyniach na dolny sląsk - kzbp kłodzko, bielawa itd lub do białegostoku do fabryki fasty albo złom do herby za czestochowe star jak star jak czlowiek dbał to i jechał | |||
Puchacz1
| Już wtedy kierowcy wiedzieli co to jest ruch bezwładny :) :) :) 2, 3, 4, 5 i luz. I się toczył:) :) :) | |||
Puchacz1
| Jeździłem takim z furgonem. Drzwi z tylu i z boków przesuwne. | |||
Puchacz1
| Emeryt. Superol to chyba do diesli się lało wtedy. Do benzyniakow był inny chyba ale może skleroza? | |||
Puchacz1
| ~zcx O właśnie:) :) :) Dzięki. | |||
Puchacz1
| Nie lepiej się zalogować? To też nie gwarantuje podróbek ale... | |||
~marzenia i upadek | oczywiście emeryt musiał się nakraść bo inaczej nie dało rady | |||
~emeryt | nikt nikogo nie okradal, byla norma spalania, jesli nie wychodziles to płaciles z wyplaty tzw przepal, jesli dbałes i glaskales auto wtedy zyles, takie byly realia tamtych czasow - oszczednosci tez nie mozna bylo wykazywac bo obcieliby norme takie byly czasy | |||
~minus | Co chwile regulacje, dokrecania, wymiany i naprawy. Star to byl zlom, nie ma co sie oszukiwac. | |||
~kiero | Puchacz co ty ćpasz idioto | |||
~maly | minus dzieki bogu ze sief dal nowa paryzane albo robura z kontraktem serwisowym bo z placu bys nie wyjechal galoty pelne... | |||
~egon | kupa zlomu nic wiecej -typowy przykład braku troski o człowieka, z wygód dla kierowcy był tylko daszek przeciwsłoneczny | |||
~emeryt | zaletą było to ze zimą nawet przy -30 odpalało to od kopa, mozna było odpalac na korbe, i oczywiście bardzo cicho w kabinie spokojnie mozna było rozmawiac nawet szeptem nie tak jak w star 200 -gdzie po 20 h jazdy łodz -koszalin - łodz człowiek wychodiz głuchy | |||
~kiero | Tera to byg gaz założył i jezdzil za pol ceny. | |||
~dość hobby i marzeń | w nowych konstrukcjach np BUS, łepki po dwudziewstu godzinach jazdy też mają dosyć |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.