ID: 253698
Jakie zmiany przynosi Pakiet Mobilności?
ID: 253698
ID: 253698
Dowiesz się tego podczas webinaru ekspertów Kancelarii Transportowej ITD-PIP, który odbędzie się dzisiaj, 26 sierpnia o godzinie 10:00.
Dowiesz się tego podczas webinaru ekspertów Kancelarii Transportowej ITD-PIP, który odbędzie się dzisiaj, 26 sierpnia o godzinie 10:00.
~etransport.pl
Posty (131)
~Adam | Pakiet mobilnosci to temat rzeka dla forumowych sioferakow. | |||
~kiero | Tydzień temu na osobnym wątku opisałem wszystkie dobre zmiany dla szoferakow, które dał im pakiet mobilności | |||
~Ł ysy | Mieliśmy zamiar szyć wory na pieniądze płynące z PM. Projekt upadł, kasy u szoferów nie będzie. Firmy budowlane wstrzymały zatrudnianie pracowników. Nie będą budowane domy z basenami. | |||
~kiero | To dopiero część pierwsza, za niecałe 18 miesięcy część druga pakietu. Siofery znów będą zgnębione | |||
~Gucio | Akurat budowlanka idzie pełną parą, pracy dla pomocników budowlanych, murarzy, stolarzy, monterów, elektryków, wykończeniówka jest dużo. Pomocnik na budowie średnio 180zł dniówka praca po około 10h dziennie - czyli pracownik niewykwalifikowany, o dniówkach fachowców nie będę nawet pisał. | 1 | ||
~Transportowski | A co na to ku ku na muniu? | |||
~Ł ysy | Gucio. Mam rozumieć, że kierowcy zamienią przytulne kabiny na place budów za 180 zł dniówki? | |||
~Transportowski | Ł ysy strach się bać, wszak polski kierowca ma tyle fachów w ręku, że codzienni może pracować w innym zawodzie. | |||
~Gucio | 2020-08-26 11:56:21 Ja mówię o tym co jest w branży budowlanej, a kto zamieni kierownicę na inne zajęcie to już jego sprawa. Uwierz mi na słowo, że ceny za pracę w tzw. wykończeniówce potrafią przyprawić o ból głowy zleceniodawców i to na dobrą ekipę trzeba jeszcze sporo się naczekać, bo mają zajęcia na nawet 2 lata do przodu. Kto remontuje dom, mieszkanie to wie o czym mówię. | |||
~Transportowski | Gucio chyba nie sądzisz, że szofer, który od 20 lat siedział w budzie pójdzie z dnia na dzień układać płytki? Taki szofer może jedynie pozamiatać, gdyż ma praktykę w zamiataniu naczepy. | |||
PavelSPM
| UWAGA !!! Rejestracja przekraczania granic na wykresówcy (zaznaczenie kodu kraju) już jest obowiązkową czynnością przy obsłudze tachografu a*alogowego (dla cyfrowego od dnia 2 lutego 2022 r. ). ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2020/1054 z dnia 15 lipca 2020 r. Artykuł 2 W rozporządzeniu (UE) nr 165/2014 wprowadza się następujące zmiany: 11) w art. 34. wprowadza się następujące zmiany: c) w ust. 6. (a*alogowy tachograf) dodaje się literę w brzmieniu: "f) symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy. Na początku pierwszego postoju kierowcy w tym państwie członkowskim kierowca wprowadza również symbol państwa, do którego wjechał, po przekroczeniu granicy państwa członkowskiego. Ten pierwszy postój odbywa się w najbliższym możliwym miejscu postoju na granicy lub po jej przekroczeniu. W przypadku gdy przekraczanie granicy państwa członkowskiego odbywa się na promie lub w pociągu, kierowca wprowadza symbol państwa w porcie lub na stacji przybycia. "; d) ust. 7. otrzymuje brzmienie: "7. Kierowca wprowadza w tachografie cyfrowym symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy. Od dnia 2 lutego 2022 r. kierowca na początku pierwszego postoju po przekroczeniu granicy państwa człon172; kowskiego wprowadza również symbol państwa, do którego wjechał. Ten pierwszy postój odbywa się w najbliż172; szym możliwym miejscu postoju na granicy lub po jej przekroczeniu. W przypadku gdy przekraczanie granicy państwa członkowskiego odbywa się na promie lub w pociągu, kierowca wprowadza symbol państwa w porcie lub na stacji przybycia... " Nie ma przepisów co ustalają, regulują lub zabraniają mieć kilka rozpoczynań i zakończeń w jednej pracowniczej zmianie. Jest tylko kiedy należy obowiązkowo zrobić wpis symbolów państw w tachografie cyfrowym (na początku i w końcu dziennego okresu pracy, Roz. nr 165/2014. Art. 34. ust. 7. ) i możliwa ilość zapamiętywania tych wpisów w pamięci karty kierowcy (42-56 par wpisów, w zależności od typu karty). Jak przykład, tachograf cyfrowy w swojej pamięci pamięta 365 par tych wpisów. Przypominam dla wszystkich prawdziwych kierowców. Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie archiwizację godzin pracy i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t, d). Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo CMR-ek i t. d. ) jak i sczytujące urządzenie dla KK nie drogo kosztują. Wystarczy nie podpisywać wątpliwych dokumentów, ta jeszcze inblanko, i po sprawie (nie trzeba będzie w przyszłości iść do sądu). |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.