ID: 252961
Firmy nie mogą obniżać składek na ubezpieczenie społeczne przy umowach zagranicznych
ID: 252961
ID: 252961
Sytuacja nie powinna być okazją do wykorzystywania różnic między systemami socjalnymi obowiązującymi w poszczególnych krajach UE.
Sytuacja nie powinna być okazją do wykorzystywania różnic między systemami socjalnymi obowiązującymi w poszczególnych krajach UE.
~etransport.pl
Posty (174)
~Marek | Firma matka w Holandii zatrudniała przez swoje biuro na Cyprze, a rzekomy dumping socjalny uprawiają przewoźnicy z Europy Wschodniej... | |||
~kiero | Na tym cudownym zachodzie są gorsze dziady niż w Polsce. | |||
ninobzik
| Tego ich nauczyła pseudo konkurencja aus polen. Żeby przetrwać na rynku musieli szukać cięć kosztów. | |||
scancargo
| ninobzik czy ty masz syndrom małego siusiaka to jest czeste, miałem społke gmbh w Haburgu wiec wiem z doświadczenia Niemcy nie są krystaliczni jak wiekszsość osób mysli Niemcy po prostu się nie schylaja po drobne oni robią wałki ale na gruga kase, czy ty wiesz np że jeszcze w latach 90 tych niemiecka firma mogła odpisać od podatku łapowke wydana w innym kraju w celu pozyskania kontraktu i żadna konkurencja z Polski ich niczego nie uczyła, Niemcy po prostu kradli tylko w świetle prawa i na wiekszą skale, | 1 | ||
ninobzik
| Łapówki? ? Tak, tak, słyszałem o tym, tylko był problem z rozliczaniem, gdy łapówkarz część wydał na ssaki leśne, nie będące ujęte w oficjalnym rozliczeniu rocznyiu. No i oczywiście gdy kontrakt nie doszedł jednak do skutku, a łapówki zostały wzięte, to wtedy lapownikowi obcinano włosy e nosie i publicznie chłostano. | 1 | ||
~Marek | ninobzik - PL przewoźnik zatrudnia kierowcę zgodnie z przepisami swojego kraju i wysyła go w trasę, więc o żadnym dumpingu nie ma mowy. NL przewoźnik zatrudnia kierowcę w spółce na Cyprze po to, żeby płacić swoim kierowcom mniej niż wymaga to ustawodastwo jego kraju NL i nie widzisz problemu... To, że w PL mieliśmy długo niższe koszty pracy zachód kompensował sobie innymi czynnikami - przede wszystkim niższym kosztem kapitału, np. kredytów lub leasingu i to były przewagi znacznie bardziej odczuwalne. | 1 | ||
ninobzik
| No tak, bo zachodnie banki i lizingodawcy to są instytucje charytatywne. Zapominasz o jednej rzeczy, polski gumniak nigdy nie płacił zgodnie z przepisami prawa. %, kilometry, jakieś kółka, kwity inblanco na delegacje, nie płacił za nocleg etc etc. Teraz żeby nie paść, zatrudnia dalej na podobnych zasadach panuff z UA, bo wykorzystuje fakt, że nie znają polskiego prawa, bardzo im zależy na jakiejkolwiek formie pracy etc. Tutaj mamy dumping i polskie chamstwo !! | |||
ninobzik
| Dlaczego Polska firma, jedna z największych w Europie padła? ? Bo PKS transport międzynarodowy nie wytrzymał rodzimej konkurencji. Bo nie mógł konkurować płacąc uczciwie kierowcą, z tymi którzy obniżając, zaniżając wynagrodzenia, stawali się tańsi i oferowali niższe stawki. To tak dla przypomnienia fakty z rodzimego rynku!! | 1 | ||
~kiero | Szoszon w Polsce zarabia tyle samo co Polski 6 razy więcej niż u siebie na Ukrainie. Polak w Niemczech zarabia połowę tego co Niemiec i tyle samo co Polak w Polsce? Pytanie brzmi Kto tu jest dymany i przez kogo? | 1 | ||
Puchacz1
| PEKAES miał w d... konkurencję. Miał swoje kontrakty. Po zakupie przez Pana K... transport przestał mu się opłacać. Za mały zysk. Milioner wyszedł z założenia- lepsze deko handlu niż kilo roboty. I sprzedawał swoją robotę "Pazdziochom ". | |||
ninobzik
| Szoszony to inaczej panoffie z UA !! Kiero pomyśl zanim coś bełkotać będziesz!! Od kiedy to Polak na niemieckiej umowie zarabia mniej, aniżeli gwarantuje wszystkim niemieckie prawo? Już dziś ci tłumaczyłem co oznacza "standard". To że ciebie dymają jak burą sucz, nie oznacza, że każdy lubi być dymany. | |||
Puchacz1
| Ninobzik. PKS to napis na przystanku w twojej wsi. Międzynarodowy to PEKAES. | |||
~kiero | Mucha bzyk tego nie odróżnia | |||
~kiero | Bzyk Polak u Niemca zarabia minimum, niemiec zarabia dwa razy więcej od Polaka | 1 | ||
~Nero | Ale on przecież nie napisał, że Polak zarabia mniej niż pozwala niemieckie prawo, tylko że mniej zarabia od Niemca. Bzik, naskakujesz, a nie zrozumiałeś co napisał... | |||
~kiero | O jest juz kolejny idiota na forum. Witamy szoszona gromkimi brawami | |||
ese
| Pekaes czy PeKaEs? Bo to różnica. A generalnie, to była to państwowa firma w której państwowe firmy zamawialy usługę i placiły państwowymi pieniędzmi dowolną kwotę która była na fakturze. Nikt nic nie negocjował. W momencie gdy doszła do głosu ekonomia, okazało się że się tak dziąłać nie da. Podobnie jak PGR-y i SKR-y. Prawie wyłącznie one mogły kupić nowy sprzęt. Który, zdewastowany kupował na przetargu rolnik za cenę nowego. I tak się kręciło. Mnie interesuje coś innego. Dlaczego mamy wielkie hale magazynowe typu Panattoni itp. a nie mamy PKS-u, Hartwiga itd. Były nieruchomości. Byli ludzie. Know-how. Dlaczego tego nie utrzymano?? | |||
~kiero | Szoszon na dowod swojej racji wklej teraz jakiś wyrok sądu Najwyższego lub Trybunału Konstytucyjnego. Nieważne jaki byle był. Idioci i tak to łykną | |||
Puchacz1
| ese. Chyba żyłeś w tamtych czasach. Należało wszystko sprzedać (prywatyzować ) co państwowe. To było ich "5 minut". Bo przyjdą następni rządzący i też będą chcieli zarobić. | |||
Puchacz1
| PavelSPM. Szekspir to raczej dramaturg i poeta. Nie bajkopisarz. | |||
~Nero | O Panie, znowu przyszedł beton z Białorusi ze swoim wklejkami. | |||
~kiero | Nero zaraz znów będziesz jak siwy wałach. Zaraz kolejne wklejki będą | |||
~Nero | Hehe, siwy wałach :D Dzisiaj już z nim nie będę dyskutował. Wyciągnąłem wnioski po wczorajszym wieczorze :) | |||
~kiero | On tak do każdego pisze. Ma gotowe te same teksty. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.