Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Dwa razy pod rząd 24

ID: 252526


Witam zacząłem przygodę z transportem niedawno mam pytanie o dwie 24 pod rząd zacząłem pracę w poniedziałek po 45 godzinnej papuzie o 8:00 rano przez cały tydzień do piątku robiłem regularne pauzy dobowe w sobotę wykręciłem 24 godzinną pauzę w niedzielę zacząłem pracę o 11:00 i pracowałem do piątku w sobotę również zrobiłem 24 godzinną pauzę zacząłem również w niedzielę około 11:00 i pracowałem do piątku do godziny 20:00. O której godzinie powinienem zacząć w poniedziałek pracę pozdrawiam

Posty (25)

Wolf1301
5 lat temu
jak w temacie...
Pan_Ordynator
5 lat temu
W drugim tygodniu musisz mieć odpoczynek regularny 45 godzin.
Wolf1301
5 lat temu
2 razy pod rząd miałem skróconą pauzę do 24 czyli trzeci raz muszę mieć minimum 45 a kiedy zrekompensować te dwie 24
Pan_Ordynator
5 lat temu
Jeśli w pierwszym i drugim tygodniu będziesz miał tylko dwa po 24 to mandat masz pewny.
PavelSPM
5 lat temu
Wolf1301

REKOMEND UJĘ popatrzeć filmy o 2x24h pod rząd.
s://www. youtube. com/watch?v=ndNdXpWh qmY
s://www. youtube. com/watch?v=tiVYQLf1 Bag
s://www. youtube. com/watch?v=nehtkgQd Cd8
Pan_Ordynator
5 lat temu
Nie ważne ile razy z rzędu robisz po 24.
Rozpatrujesz każde dwa tygodnie po kolei i w każdych tych dwóch tygodniach musi być co najmniej jeden regularny 45.
Może być zrobiony na, przełomie tygodni.
PavelSPM
5 lat temu
Wolf1301

W ciągu każdych dwóch kolejnych tygodni (w jakimkolwiek wziętym dowolnym okresie czasu - czy to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ) od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia zobowiązano zmieścić się całkiem w pełnej mierze co najmniej jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku (24h-44:59h), nie zależnie w jakiejkolwiek kolejności, co nie wyłącza możliwość mieć w tym okresie (dwóch kolejnych tygodni) jeden tygodniowy odpoczynek (jakikolwiek) na styku dwóch tygodniów co przemieszcza się z jednego w drugi tydzień i ktury może być ZALICZONY (nie zrobiony całkiem w jednym konkretnym tygodniu lecz zrobiony całkiem (WYKORZYSTANY) w okresie dwóch kolejnych tygodni) tylko do jednego dowolnego z ich (Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 4. pkt. i). , Art. 8. ust. 6-9. ).
Pan_Ordynator
5 lat temu
Nie musi być w pełnej mierze jak pisze SPM, wystarczy część, aby go zaliczyć do danego tygodnia.
PavelSPM
5 lat temu
Wolf1301

Da się zrobić dwa skrócone tygodniowe okresy odpoczynku (24h-44:59h) w dwóch weekendach po kolei ale tylko jeśli zacząć pracować w pierwszym tygodniu niewcześniej niż we wtorek o 21. 00 godzinie (po zrobionym regularnym tygodniowym okresie odpoczynku 45h) i skończyć pracować nie później niż w sobotę o 03. 00 godzine trzeciego tygodnia, czynąć po pracy następny regularny tygodniowy okres odpoczynku (Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 8. ust. 6-9. ).

Jako przykład :
Tydzień 1 (Pn-Wt) - 45h.
Na styku (na przełomie) 1-2 tygodni (Nd-Pn) - 24h-44:59h.
Na styku 2-3 tygodni (Nd-Pn) - 24h-44:59h.
Tydzień 3 (Sb-Nd) - 45h.
W okresie czasu 1-2 tygodni są dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni) tygodniowe odpoczynki - 45h (w 1 tygotniu) i 24h-44:59h (na styku 1-2 tygodni).
W okresie czasu 2-3 tygodni są też dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni) tygodniowe odpoczynki - 24h-44:59h (na styku 2-3 tygodni) i 45h (w 3 tygodniu).

Jak najbardziej to przydaje się kiedy trzeba skorzystać z maksymalno dozwolonego czasu bez regularnego tygodniowego okresu odpoczynku (45h) jako 17 dob i 6 godzin, czyli 3 godziny plus 17 dob plus 3 godziny.
Pan_Ordynator
5 lat temu
Znów te same brednie.
Nie ma żadnego wymogu, aby odpoczynek regularny zaczynać w sobotę o 3. 00, aby go całego zmieścić w tygodniu.
Skończ człowieku z tymi bredniami.
PavelSPM
5 lat temu
~Pan_Ordynator (w profilu Agnieszka Gor... )
2020-06-30 10:09:34
Nie musi być w pełnej mierze... wystarczy część, aby go zaliczyć do danego tygodnia.

KŁAMSTWO!!!

C hociaż Art. 8. ust. 9. Roz. (WE) nr 561/2006. i daje pole manewru do ZALICZENIA tygodniowego okresu odpoczynku (regularnego lub skróconego), który przypada na dwa tygodnie, do JEDNEGO dowolnego z nich, czyli zrobinia tygodniowego odpoczynku z wyjściem poza ramki granic JEDNEGO tygodnia (okres od godz. 00. 00 w Pn do godz. 24. 00 w Nd), lecz ani jak NIE POZWALA ROZSZERZYĆ określony OKRES czasu - W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI (okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia), w którym (nie zależnie w jakimkolwiek wziętym dowolnym okresie czasu - czu to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ) zobowiązano WYKORZYSTANIE (zrobienie całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni) co najmniej jednego regularnego tygodniowego okresu odpoczynku (45h) i jedenego skróconego tygodniowego okresu odpoczynku (24h-44:59h), nie zależnie w jakiejkolwiek kolejności (Art. 8. ust. 6. ).

To że ktoś myląc się nie chce przyznać oczywistej rzeczy, że OKRES czasu - W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI (okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia) INTERPRETUJE SIĘ JEDNOKOWO jak w Art. 6. ust. 3. tak i w Art. 8. ust. 6. Roz. (WE) nr 561/2006, czyli nie zależnie w jakimkolwiek wziętym dowolnym okresie czasu (czy to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ), może być nie więcej niż 90 godzin jazdy jak i musi w tym okresie zmieścić się całkiem w pełnej mierze co najmniej jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku (24h-44:59h), nie zależnie w jakiejkolwiek kolejności, to jego osobista sprawa.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
Art. 4.
i) "tydzień" - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę (czyli dwa kolejne tygodni - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia)
Art. 6.
3. Łączny czas prowadzenia pojazdu W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI nie może przekroczyć 90 godzin.
6. W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI kierowca WYKORZYSTUJE co najmniej:
- dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
- jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem WYKORZYSTANYM JEDNORAZOWO PRZED KOŃCEM TRZECIEGO TYGODNIA następującego po danym tygodniu.

Art. 8. ust. 9. Roz. (WE) nr 561/2006. jest wprowadzony żeby można było stale pracować od poniedziałku do soboty (jak przykład powiedzmy do południa soboty - godz. 12. 00), każdorazowo odebrać regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i w każdy poniedziałek rankiem (godz. 09. 00) na nowo zacząć pracowniczy tydzień, pzy tym zawsze mając w każdym jakimkolwiek wziętym Z TYŁU dowolnym okresie czasu - W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI (od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia - czy to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ) WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni), co najmniej, jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku (24h-44:59h).

Jako przykład :
45h na styku (na przełomie) 1-2 tygodni (Sb-Nd-Pn).
Następne 45h na styku 2-3 tygodni (Sb-Nd-Pn).
I t. d.
W okresie czasu 1-2 tygodni są dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni) tygodniowe odpoczynki - 45h (na styku 1-2 tygodni) i 24h-44:59h (w Sb-Nd 2 tygodnia).
W okresie czasu 2-3 tygodni są też dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni) tygodniowe odpoczynki - 45h (na styku 2-3 tygodni) i 24h-44:59h (w Sb-Nd 3 tygodnia).
I t. d.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można ZALICZYĆ do dowolnego z nich, ale nie obu.

Art. 8. ust. 9. ani jak nie kasuje Art. 8. ust. 6. jak i NIE POZWALA ROZSZERZYĆ określony OKRES czasu - W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI (okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia). Art. 8. ust. 9. i Art. 8. ust. 6. (jak i inne artykuły przepisów Roz. (WE) nr 561/2006, Uoczpk, KP i t. d. ) jeden jednedo tylko uzupełniają a nie przeczą czy zastępują. Każdego artykułu trzeba pilnować i dotrzymywać synchronizując razem.

Jak można wcześniej coś zaliczyć czy nawet zacząć zaliczać do tego czego jeszcze nie istnieje, czyli nie nastało (do przyszłego tygodnia)? No... , jak??? To jest to samo jak dzielić skórę jeszcze nie zabitego niedźwiedzia. To jest z tej samej serii. ; -)
No... , trudno...

A może ktoś wierzy w cud, że tachografy cyfrowe nowej generacji (te które podpowiadają jaki i kiedy należy zrobić tygodniowy odpoczynek w obecnym tygodniu) znają do którego tygodnia kierowca zaliczył przeszły tygodniowy odpoczynek (zrobiony na styku (na przełomie) dwóch tygodni) lub może te tachografy znają zamiary czy plany kierowcy na przyszłość? ; -)
Oczywiście że tachografy tego nie znają (bo mają informację tylko z źródła danych przeszłych wydarzeń) i, jak wynik, podpowiadają z oparciem na to co mają (jednokowo jak i z jazdą 90 godzin dla dwóch kolejnych tygodni).

UWAGA !!!
Ważnie rozumieć że WYKORZYSTAĆ i ZALICZYĆ to duża różnica w znaczeniu. Można ZALICZYĆ tygodniowy okres odpoczynku (regularny lub skrócony), który przypada na dwa tygodnie, do JEDNEGO dowolnego tygodnia (okres od godz. 00. 00 w Pn do godz. 24. 00 w Nd), czyli zrobić tygodniowy odpoczynek z wyjściem poza ramki granic JEDNEGO tygodnia (Art. 8. ust. 9. ), ale to nie oznacza że ten odpoczynek zawsze będzie faktycznie WYKORZYSTANY (zrobiony całkiem w ramach granic DWÓCH kolejnych tygodni) w każdym konkretnym wyznaczonym okresie czasu - W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI (okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia - czy to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ) czy razem z rekompensatą PRZED KOŃCEM TRZECIEGO TYGODNIA, co jest nieodłaczne i obowiązkowe do wykonania (Art. 8. ust. 6. ).

Tygodniowy okres odpoczynku zawsze czyni się z oparciem na wcześniej zrobione tygodniowe okresy odpoczynku w poprzednich tygodniach lecz ani jak nie na planowane w przyszłości. Żeby dokładnie wiedzieć kiedy zacząć, którym sposobem (WYKORZYSTAĆ czy ZALICZYĆ) i jaki (regularny czy skrócony) można zrobić tygodniowy okres odpoczynku w obecnym tygodniu to trzeba popatrzeć WSTECZ i dokonać an alizy czy nie ma potrzeby w rekompensacie skróceń, kiedy, którym sposobem i jaki tygodniowy okres odpoczynku był zrobiony w poprzednim tygodniu.
Pan_Ordynator
5 lat temu
Masz urojenia.
Pan_Ordynator
5 lat temu
Wielu kierowców na stałych trasach kończy w sobotę po południu, zaczyna pracę w poniedziałek i tak przez cały rok nie mają żadnego odpoczynku regularnego zamieszczonego w tygodniu.
Wszystkie mają na przełomie tygodni i jest jak najbardziej prawidłowe.
Pan_Ordynator
5 lat temu
Urojenia Pawła SPM nie mają żadnego znaczenia.
PavelSPM
5 lat temu
~Pan_Ordynator (w profilu Agnieszka Gor... )
2020-06-30 10:27:25
"Wielu kierowców na stałych trasach kończy w sobotę po południu, zaczyna pracę w poniedziałek i tak przez cały rok nie mają żadnego odpoczynku regularnego zamieszczonego w tygodniu. Wszystkie mają na przełomie tygodni i jest jak najbardziej prawidłowe. "

Właśnie o tym pisałem.
Rozpłaszcz oczy czy załóż okulary, przeczytaj to jeszcze raz ze zrozumieniem i ponownie nie ośmieszaj się. ; -)
Twoja łotrowska treść, "słoneczko", nie czyni ciebie najpięńkniejszej. ; -)

Art. 8. ust. 9. Roz. (WE) nr 561/2006. jest wprowadzony żeby można było stale pracować od poniedziałku do soboty (jak przykład powiedzmy do południa soboty - godz. 12. 00), każdorazowo odebrać regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i w każdy poniedziałek rankiem (godz. 09. 00) na nowo zacząć pracowniczy tydzień, pzy tym zawsze mając w każdym jakimkolwiek wziętym Z TYŁU dowolnym okresie czasu - W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI (od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia - czy to w okresie czasu 1-2 tygodni, czy 2-3, czy 3-4 i t. d. ) WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni), co najmniej, jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku (45h) i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku (24h-44:59h).

Jako przykład :
45h na styku (na przełomie) 1-2 tygodni (Sb-Nd-Pn).
Następne 45h na styku 2-3 tygodni (Sb-Nd-Pn).
I t. d.
W okresie czasu 1-2 tygodni są dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni) tygodniowe odpoczynki - 45h (na styku 1-2 tygodni) i 24h-44:59h (w Sb-Nd 2 tygodnia).
W okresie czasu 2-3 tygodni są też dwa WYKORZYSTANE (zrobione całkiem w ramach granic dóch kolejnych tygodni) tygodniowe odpoczynki - 45h (na styku 2-3 tygodni) i 24h-44:59h (w Sb-Nd 3 tygodnia).
I t. d.
PavelSPM
5 lat temu
Wolf1301

Skróceni e tygodniowego odpoczynku MOŻNA skompensować tylko POZA POJAZDEM równoważnym odpoczynkiem WYKORZYSTANYM JEDNORAZOWO PRZED KOŃCEM TRZECIEGO TYGODNIA następującego po danym tygodniu, WYKORZYSTUJĄC ŁĄCZNIE Z innym okresem odpoczynku trwającym CO NAJMNIEJ DZIEWIĘĆ GODZIN (Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 8. ust. 6-8. ).

Rekompensatę NIE MOŻNA odebrać W POJEŹDZIE ponieważ rekompensata jest nie odebranej częścią regularnego tygodniowego okresu odpoczynku (45h), a taki odpoczynek, jak i jego część, wykorzystać w pojeździe NIE POZWALA (jako pośrednio, od wstecznego). Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 8. ust. 8. (proszę zauważyć że o możliwości odebrania rekompensaty w pojeździe nie ma żadnego wspominania).

Samo odebranie odpoczynku w pojeździe jest już a priori czynnością w ograniczonych i uszczuplionych warunkach. Pełnowartościowa rekompensata ani jak nie może być odebrana w ograniczonych ta jeszcze i w uszczuplionych warunkach.
Pan_Ordynator
5 lat temu
Tylko ty masz takie urojenia. Żadne służby kontrolne w żadnym kraju tego nie wymagają.
ninobzik
5 lat temu
Się kurde masz Agnieszka ; )
Wróciłaś z banicji??
Cza kurna uważać, doktór szaleju się nazarl i strzela na chybił trafił ; ) ; )
PavelSPM
5 lat temu
Wolf1301

Mandate za 45 godzin w kabinie:
Niemcy
Ma ndat 500 EUR dla kierowcy i 1500 EUR dla przewoźnika (60 EUR za każdą godzinę dla kierowcy i 180 EUR dla przewoźnika)
Francja
Mandat średnio 2300 EUR (maksymalna kara to 30 000 EUR, rok pozbawienia wolności)
Belgia
Mandat do 1800 EUR (przy postępowanio sądowym do 60 000 EUR)
Niderlandy
Mandat do 1500 EUR
Wielka Brytania
Mandat 300 GBP
Hiszpania
Mand at 2000 EUR
Włochy
Mandat do 1700 EUR oraz konieczność odebrania pełnego odpoczynku tygodniowego poza kabiną pojazdu.
Źródło: s://blogtransportowy . pl/tag/odpoczynek-ty godniowy/

REKOMEN DUJĘ popatrzeć (mandat za 45 godzin w kabinie).
s://www. youtube. com/watch?v=SAYyd14H DrI

W Polsce (jak i w innych krajach) też można otrzymać karę POŚREDNIO za odbierania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w pojeździe (pojazd ma nadwozie, kabina jest częścią nadwozia) wystarczy że inspektor kontrolujący nie uzna ten odpoczynek za regularny (zgodnie Art 8. ust. 8. Ustawy AETR oraz Roz. (WE) nr 561/2006) i ukara jak za skrócenie z koniecznością ponownego odebrania pełnego odpoczynku poza pojazdem. Wszystko możliwe, byle były by do tego nakaz "z góry" i pragnienie z chęcią u inspektora kontrolującego. ; -)

USTAWA o transporcie drogowym.
Załącznik nr 1
(ART. 92 UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1)
5. 4. Skrócenie tygodniowego okresu odpoczynku:
1) o czas do 1 godziny 50zł.
2) za każdą następną rozpoczętą godzinę 100zł.
Załącznik nr 3
(ART. 92A UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1)
5. 8. Skrócenie regularnego okresu odpoczynku tygodniowego, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone:
1) o czas do 3 godzin 150zł.
2) o czas powyżej 3 godzin do 9 godzin 300zł. 1. 26 PN
3) za każdą rozpoczętą godzinę powyżej 9 godzin 400zł. 1. 27 BPN
5. 9. Skrócenie wymaganego skróconego okresu odpoczynku tygodniowego:
1) o czas do 2 godzin 200zł.
2) o czas powyżej 2 godzin do 4 godzin 350zł. 1. 24 PN
3) o czas powyżej 4 godzin 450zł. 1. 25 BPN

Rozporządzeni e (WE) nr 561/2006.
8. JEŻELI KIEROWCA DOKONA takiego WYBORU, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju.
Pan_Ordynator
5 lat temu
Bziku codziennie nowy ban zaliczam, coby kuncikowe mogliby w spokoju bąki puszczać.
Pan_Ordynator
5 lat temu
Leun nawet sobie jakiegoś odrzutów cały wymyślil.
ninobzik
5 lat temu
Ano u mnie to samo, wycinają wszystko co tylko napiszę i po obiedzie banują.
Wieczorem przy łamanej bez cukru się podniecają i od ranka raporcik, wycinanie i ban.
A przy okazji, doktor banuje wszystkich którzy są oponentami do pis.
Będzie dobrze kwi kwi kwi ; ) ; )
Wolf1301
5 lat temu
Kochani koledzy nigdy nie robiłem skróconej 24-godzinnej pauzy w kabinie a tym bardziej regularnej 45 w zeszłym tygodniu jeden z kolegów zachorował i dlatego musiałem przyjść w niedzielę do pracy normalny system Jaki u nas w firmie Jest krótka pauza 24-godzinna następna 45 godzinna i dlatego wziął się ten problem i pytania po dwóch 24-godzinnych pauzach kiedy mogę rozpocząć pracę jeśli w piątek skończyłem o 20:00
Wolf1301
5 lat temu
Czyli 24 godziny skrócony następny robimy 45 plus 21 i znowuż 24 skrócony i znowuż 45 plus 21 tylko w jednym tygodniu zaszła taka zmiana z powodu choroby kolegi
ninobzik
5 lat temu
Skrócenie należy oddać do końca trzeciego tygodnia, licząc od daty skrócenia odpoczynku tygodniowego.
Można
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels