ID: 252492
Karta Kierowcy a wpis manualny i kontrola
ID: 252492
ID: 252492
Witam,
Jestem świeżym kierowcą który aktualnie został bez pracy przez pracodawcę. Problem polega na tym, że pracodawca ostrzegł mnie, że muszę przeczekać okres 3 miesięcy dlatego, że na mojej karcie był robiony źle wpis manualny i z tego powodu mam do zapłacenia około 3tys podczas kontroli ITD, ale pracodawca powiedział mi, że to się kasuję po 3 miesiącach. Mam pytanie Czy pracodawca mnie okłamał na złość? Czy rzeczywiśćie muszę odczekać 3 miesiące żeby znowu zacząć prace na ciężarówce. Pozdrawiam
Witam,
Jestem świeżym kierowcą który aktualnie został bez pracy przez pracodawcę. Problem polega na tym, że pracodawca ostrzegł mnie, że muszę przeczekać okres 3 miesięcy dlatego, że na mojej karcie był robiony źle wpis manualny i z tego powodu mam do zapłacenia około 3tys podczas kontroli ITD, ale pracodawca powiedział mi, że to się kasuję po 3 miesiącach. Mam pytanie Czy pracodawca mnie okłamał na złość? Czy rzeczywiśćie muszę odczekać 3 miesiące żeby znowu zacząć prace na ciężarówce. Pozdrawiam
~Krzysztof*.dynamic.chello.pl
*.dynamic.chello.pl
Posty (27)
~Krzysztof | jak w temacie... | |||
~Ordynator zostań w domu! | Dziada niech turla dropsa. | |||
~No ja piorkuje | Krzysztof to ty musisz wiedzieć czy cię okłamał że masz zke wpis zrobiony. Przecież to ty robiłeś wpis. A wcześniej szkolenie ( kw) z tego zakresu Po drugie nie mam pojęcia skąd 3 miesiące. Zapisy z tacha i z karty kierowcy przechowuje się przez rok. Poza tym gdzie masz się zatrudniać? W nowej firmie czy u tego samego? W nowej firmie nie ma znaczenia co robiłeś w poprzedniej | |||
~Krzysztof | Chciałbym sie zatrudnić w nowej firmie ponieważ zostałem zwolniony | |||
~Krzysztof | Tzn. On mi powiedział, że zle robiłem wpis poniewaz tam byl stary tachograf i trzeba bylo robic wpis manualny tak jakby 2x po wczytaniu karty. Wydrukował mi jakies błedy i kary jak mnie zwalniał i powiedział mi, że jesli nie chce płacic kary podczas kontroli ITP to musze odczekać 3 miesiące ponieważ po 3 miesiącach sie to kasuje | |||
~Ppp | Hehe. nie słuchaj ino ogień na tloki | |||
~Szukaj szukaj | I juz wiadomo skąd szoszon czerpie wiedzę :D Ehh gdyby nie to jutube.. :D | |||
maro12
| Szkoda tylko, że robi to z błędami. Z poważnymi dość błędami. | |||
maro12
| Nie piszę o błędach w pisowni, a o błędach w interpretacji przepisów. Jeśli Ty ich nie widzisz, oznacza ze tez nie znasz przepisów kolego. | |||
ninobzik
| Zatem wskaż choćby trzy błędy Chętnie się dowiem co sobą reprezentujesz | 1 | ||
~Niuch niuch | Zwracam uwagę na to że nawet podczas wpisu manualnego trzeba obowiązkowo czynić wpis "kraj zakończenia / rozpoczęcia" w końcu / początku zmiany pracowniczej, Idę do kibla lub sklepu w czasie odpoczynku. Oczywiście kk zabieram ze sobą. Wg interpretacji szoszon muszę zrobić wpis rozpoczęcia i zakończenia pracy. Czyli przerywam odpoczynek. No super porada | |||
maro12
| Przypomnij sobie, jak kilka dni temu wmawiał, że dotarcie do hotelu bądź domu z auta poza bazą kierowca zawsze zapisuje wpisem manualnym jako inna praca. Bo wedlug jego interpretacji dojazd oznacza kazdy sposób dotarcia. Zgadzasz się z tym kolego czy nie? | |||
ninobzik
| W trakcie delegacji każda czynność związana z jakąkolwiek pracą na rzecz pracodawcy powinna być rejestrowana jako praca. Czyli zdanie pokoju hotelowego oraz wszelkie czynności administracyjne są pracą. Czego kolega nie rozumie?? | 1 | ||
ninobzik
| Jeżeli nie kończysz zmiany wpis o zakończeniu/rozpoczę ciu jest zbyteczny. Podstawy leżą i kwiczą u was, a wy się bierzecie za tematy które mogą być dla was zabojcze | 1 | ||
ninobzik
| Odpowiedz sobie sam. Czy w trakcie jazdy do auta dysponujesz swobodnie swoim czasem? ? Podpowiadam, ., NIE !! Jeszcze coś czego kolega nie rozumie?? | 1 | ||
ninobzik
| Przecież dyspozycja, dyżur, "inna praca", ., oznacza jedno i to samo ; ) ; ) W tachografie są tylko trzy opcje., praca, odpoczynek i dyspozycja, więc nie trudno się domyślić o co chodzi ; ) ; ) | 1 | ||
maro12
| To by było dziś na tyle. Dziękuję. | |||
maro12
| Inna praca i dyspozycja to to samo? Gratuluję wiedzy. | |||
ninobzik
| Podaj poprawną nazwę innej pracy Chętnie się posmieje ; ) Zaraz się okaże że mamy cztery funkcje w zapisie manualnym ; ) Dawaj !! Nie wstydź się ; ) ; ) | 1 | ||
ninobzik
| Już nie dziwię się, że dostajesz baty od osób związanych z branżą a obytych z praktyką. W dodatku nie czytasz ze zrozumieniem. | 1 | ||
ninobzik
| Brak podstawowych zasad, znajomości przepisów, nawet problem z logicznym myśleniem. Czyli jak zawsze, dyskusji zero z amatorem, tylko negacja nas zasadzie nauki z garbsena ; ) | 1 | ||
PavelSPM
| ~Szukaj szukaj (~se latam, ~No ja piorkuje, ~Beka z glabow, ~Jasiu, ~kiero llu, ~gdzie ta normalnosc?, ~Cxz i t. d. ) 2020-06-29 06:07:53 "... szoszon... " Śmieć wielotwarzowy, rozpłaszcz oczy czy załóż okulary, przeczytaj to ze zrozumieniem i ponownie nie ośmieszaj się. ; -) Cię nazwać COCO czy COCONEM to chociaż jest to logicznie bo CO-kasz. Ludzi mieszkających na wschodzie poza Polską (a mianowicie w Białorusi) nazywać SZOSZO czy SZOSZONAMI to, co najmniej, jest głupstwem. Oni nie SZO-kają, bo przeważnie powszednio posługują się językiem rosyjskim i rzadko białoruskim, w których nie ma takiego ("SZO", czyli po polsku "CO") brzmienia (wiem bo jestem obywatelem Białorusi polskiej narodowości i od urodzenia mieszkam w Białorusi). Tak że nadaremne te twoje stałe wypociny z tym wyzywaniem, tylko ośmieszasz sam siebie. ; -) | 1 | ||
PavelSPM
| ~Niuch niuch (~Szukaj szukaj, ~se latam, ~No ja piorkuje, ~Beka z glabow, ~Jasiu, ~kiero llu, ~gdzie ta normalnosc?, ~Cxz i t. d. ) 2020-06-29 08:20:47 "... Idę do kibla lub sklepu w czasie odpoczynku. Oczywiście kk zabieram ze sobą. Wg interpretacji szoszon muszę zrobić wpis rozpoczęcia i zakończenia pracy. Czyli przerywam odpoczynek. No super porada" Zamiana nicków głupoty, jak i łotrowskiej treści, nie chowa. ; -) Śmieć wielotwarzowy, jeszcze paz rozpłaszcz oczy czy załóż okulary, przeczytaj to ze zrozumieniem i ponownie nie ośmieszaj się. ; -) "... trzeba obowiązkowo czynić wpis "kraj zakończenia / rozpoczęcia" W KOŃCU / POCZĄTKU ZMIANY PRACOWNICZEJ... " | 1 | ||
PavelSPM
| maro12 2020-06-29 08:00:23 "... robi to z błędami. Z poważnymi dość błędami. " 2020-06-29 08:13:58 "... piszę... o błędach w interpretacji przepisów... nie znasz przepisów... Udowodni. Podaj argumenty z Moimi cytatami. Narazie to tylko kwiczysz obmawiając Mnie. | 1 | ||
PavelSPM
| maro12 2020-06-29 08:22:18 "Przypomni j sobie, jak kilka dni temu wmawiał, że dotarcie do hotelu bądź domu z auta poza bazą kierowca zawsze zapisuje wpisem manualnym jako inna praca. Bo wedlug jego interpretacji dojazd oznacza kazdy sposób dotarcia... " Mało że kłamiesz jak "siwy wałach" to jeszcze przypisujesz swoje chore domyślienia. Mi nie ciężko powtórzyć co pisałem. ; -) Ponieważ jednak pojazd nie jest zaparkowany ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie, w której zwykle pracuje - swój ODPOCZYNEK (czyli ZAKOŃCZENIE ZMIANY PRACOWNICZEJ) kierowca może liczyć (por. art. 9. ust. 2. R561/2006) dopiero od chwili zakończenia formalności meldunkowych w Hotelu, a następny dzień pracy (ZMIANY PRACOWNICZEJ) rozpocznąć już w chwili zdawania kluczy w recepcji. Fraza "Czas spędzony na dojeździe... " w por. art. 9. ust. 2. R561/2006 wykorzystuje się jako ogólno zbierające wyrażenie. Prawodawca (ustawodawca) w tym przepisie zjednoczył w jednym słowie ("na dojeździe") wszystkie możliwe sposoby przemieszczenia kierowcy (dojście, dojeżdżanie, dopływanie, dolot) do miejsca postoju pojazdu lub powrotu z tego miejsca. Ale nie to najważniejsze w tym. Najważniejsze to że pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje. Bezsprzeczny dowód że prawodawca (ustawodawca) w tym (por. art. 9. ust. 2. R561/2006) przepisie zjednoczył w jednym słowie ("na dojeździe") wszystkie możliwe sposoby przemieszczenia kierowcy (dojście, dojeżdżanie, dopływanie, dolot) - PROM ani jak nie jeździ a płynie (jeśli liczyć prom statkiem to marynarze mówią - chodzi). Samolot też nie jeździ a lata. ; -) Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 6. 1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje WSZYSTKIE czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowego, W SZCZEGÓLNOŚCI: 6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego (podróż służbowa jest nieodłaczną częścią zadania służbowego; odbieranie regularnego tygodniowego okresu odpoczynku po za pojazdem jest zobowiązaną koniecznością przy długich podróżach służbowych)... ; 7) niezbędne formalności administracyjne (wszystko co jest związane z meldunkiem w Hotelu jak i z zdawaniem kluczy w recepcji jest formalnością administracyjną) ; Tylko niby to "panowie" (nędzne motłochy), chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" i "młotkami" mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako KK i tachograf, ta jeszcze i tym publicznie chwalą sie namawiając innych też tak czynić. Śmiech na sali... ; -) | 1 | ||
PavelSPM
| 2020-06-29 08:39:30 "Swego czasu SPM strasznie ma mnie bluzgał, gdy zanegowałem jego uporczywe twierdzenie, że nie da się wyjąć karty kierowcy bez wpisu o kraju zakończenia. Dziś już chyba umie to robić... " Udowodni. Podaj argumenty z Moimi cytatami. Narazie to tylko nadal kwiczysz obmawiając Mnie. ; -) | 1 | ||
PavelSPM
| ~Krzysztof Prosta zasada - kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do koji lub do kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. (WE) nr 561/2006. ). Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk. Art. 10. pkt. 3. ). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 30-60% wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9. pkt. 2-3. i 5-6. ). Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania. Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku, kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach 10 czy 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie, 60 godzin pracy w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym. (Uoczpk Art. 12., Art. 15., Art. 21. ). | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz