ID: 252270
Rozważają zakaz regularnych tygodniowych okresów odpoczynku w kabinie
ID: 252270
ID: 252270
Mowa o Szwajcarii, gdzie wniosek Radzie Narodowej w tej sprawie przedłożył poseł Bruno Storni.
Mowa o Szwajcarii, gdzie wniosek Radzie Narodowej w tej sprawie przedłożył poseł Bruno Storni.
~etransport.pl
Posty (364)
~Kojot | Wklejają informacje na temat zakazu pauz 45 w pojeździe. A ty głupi jesteś zcx czy udajesz glupka!?? | 2 | ||
PavelSPM
| W Niemczech, Belgii i Francji i t, d. to że nie ma w Art 8. ust. 8. Ustawy AETR lub Roz. (WE) nr 561/2006 oparcia na słowa "tylko i wyłącznie" i/lub "w kabienie" nie przeszkodziło wprowadzić i nadal praktykować karę za regularny tygodniowy okres odpoczynku odbierany kierowcą w pojeździe (pojazd ma nadwozie, kabina jest częścią nadwozia). ; -) | 1 | ||
ninobzik
| Paweł. Gimbusy laykowcy szalikowcy. Te ćwoki na czele z zcx i tak tego nie zakumaja. ; ) ; ) | 1 | ||
~zcx | paweł a ty czytasz to co zamierzasz wkleić? | |||
ninobzik
| Głupek ZCX połknął poobiednią dawkę leku i wrócił, aby dalej ujadać ; ) ; ) | |||
~zcx | 2020-06-22 14:36:41 Głupek ZCX połknął poobiednią dawkę leku i wrócił, aby dalej ujadać ; ) ; ) A ty idioto dalej nie wiesz który art i pkt aetr zakazuje tygodniowego regularnego w pojeździe | |||
PavelSPM
| ninobzik 2020-06-22 14:22:40 "Paweł... Te ćwoki na czele z zcx i tak tego nie zakumaja. ; ) ; ) " Oni mogą i nie zakumać (nie szkodzi), najważniej jest to aby innych nie wprowadzili w błąd. ; -) | |||
~zcx | to który to pkt 8 art aetr zakazuje regularnego tygodniowego w pojeździe? | |||
ninobzik
| Paweł w sumie to i racja. Z tym że jak sam widzisz, pomimo że przedłożysz prawilna informacje, to forumowy depill zcx, kiero etc. I tak nie kumają, starając się wciskać ciemnotę dzień za dniem. | |||
ninobzik
| A nie mówiłem ; ) ; ) Depil zcx dalej szczeka. !) !) | |||
PavelSPM
| ~zcx 2020-06-22 14:32:43 "paweł a ty... " Czep się lepiej do słupa. ; -) Z tobą dyskutować - samego siebie nie poważać. | 1 | ||
~zcx | AETR Artykuł 8 Czas odpoczynku 1. W każdym dwudziestoczterogodz innym okresie kierowca korzysta z dziennego okresu odpoczynku wynoszą cego co najmniej jedenaście kolejnych godzin, który to okres moe by skrócony do minimum dziewięciu kolejnych godzin, nie częściej niż trzy razy w każdym tygodniu, pod warunkiem e przed upływem następnego tygodnia otrzyma równoważny okres odpoczynku, stanowicy rekompensat. W dni, kiedy odpoczynek nie jest skrócony zgodnie z pierwszym akapitem, może by wykorzystany w dwóch lub trzech oddzielnych okresach w cigu dwudziestu czterech godzin, z których jeden musi trwa przynajmniej osiem kolejnych godzin. W tym przypadku minimalna długo odpoczynku jest zwiększona do dwunastu godzin. 2. W każdym trzydziestogodzinnym okresie, gdy pojazd jest prowadzony co najmniej przez dwóch kierowców, każdy kierowca jest uprawniony do okresu odpoczynku trwającego nie mniej ni osiem kolejnych godzin. 3. W trakcie każdego tygodnia jeden z okresów odpoczynku, o którym mowa w ustpach 1 i 2, przedłuża si, jako odpoczynek tygodniowy, do ogólnej liczby czterdziestu piciu kolejnych godzin. Taki okres odpoczynku może by skrócony do minimum trzydziestu sześciu kolejnych godzin, jeżli będzie on odbierany w miejscu normalnej bazy pojazdu lub w miejscu zamieszkania kierowcy, albo do minimum dwudziestu czterech kolejnych godzin, jeżli jest odbierany gdzie indziej. Każde skrócenie będzie rekompensowane równoważnym okresem odpoczynku odbieranym łącznie przed upływem trzeciego tygodnia, następujcego po tygodniu, o którym mowa. 4. Tygodniowy okres odpoczynku, rozpoczynajcy si w jednym tygodniu i kontynuowany w następnym tygodniu , może by dołączony do któregokolwiek z tych tygodni. 5. W przypadku przewozu pasażerów, do którego ma zastosowanie artykuł 6 ustp 1 akapit czwarty, tygodniowy okres odpoczynku mona przełożyć do tygodnia następujcego po tygodniu, za który ten odpoczynek przysługuje, i mona go dołączyć do tygodniowego odpoczynku za ten drugi tydzień. 6. Każdy odpoczynek, stanowicy rekompensat za skrócenie dziennego i/lub tygodniowego okresu odpoczynku, musi by dołączony do innego odpoczynku co najmniej ośmiogodzinnego i będzie udzielony na danie kierowcy, w miejscu parkowania pojazdu lub w miejscu zamieszkania kierowcy. 7. Dzienny okres odpoczynku może by wykorzystany w pojeździe, jeżeli jest on wyposażony w miejsce do spania i znajduje si na postoju. 8. Niezależnie od postanowień ustępu 1, jeżeli kierowca wykonujcy przewozy towarów lub pasażerów towarzysz y pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem, dzienny okres odpoczynku może zostać przerwany nie więcej niż jeden raz, jeżeli są spełnione następujące warunki: - musi istnieć możliwo spędzenia tej czci dziennego okresu odpoczynku, która jest wykorzystywana, na lądzie przed lub po czci dziennego okresu odpoczynku odebranej na promie lub w pocigu, - okres między dwiema częściami dziennego okresu odpoczynku musi by jak najkrótszy i w żadnym razie nie może przekroczy jednej godziny przed wejściem na pokład lub zejściem z pokładu, przy czym formalności celne są włączone do operacji wejścia lub zejścia z pokładu, - podczas dwóch czci okresu odpoczynku kierowca musi mieć możliwość korzystania z łóżka lub miejsca do spania. Przerwany w taki sposób dzienny okres odpoczynku przedłuża si o dwie godziny. | |||
ninobzik
| Muszę zanotować słowa Pawła. Z depilem zcx dyskutować, to jak samego siebie nie szanować !! Zaprawdę powiadam mądre słowa !! ; ) | |||
~zcx | I kolejne pytanie od kiedy to obowiązują przepisy i ustawy bez aktu wykonawczego czy normatywnego. | |||
~zcx | Idioto NINOBZIK od kiedy w Polsce obowiązuje zakaz o którym tak drzesz ryja? | |||
ninobzik
| Przyglupiasty troll zcx, cytując ów zapis, nie ma pojęcia, że AETR i WE to bliźniacze przepisy, więc w odniesieniu do krajów, których dyrektywa WE dotyczy, należy brać pod uwagę rozszerzenia socjalnych zapisów, w których jest mową o zakazie pauz 45 godzin w budzie. Czyli głupek zcx cytuje bezmyślnie ha ha ha | |||
~zcx | teraz niech idioci znajdą pkt zakazujący regularnego tygodniowego w pojeździe ~zcx 202 0-06-22 14:54:46 | |||
~zcx | 2020-06-22 14:59:48 Przyglupias ty troll zcx, cytując ów zapis, nie ma pojęcia, że AETR i WE to bliźniacze przepisy, więc w odniesieniu do krajów, których dyrektywa WE dotyczy, należy brać pod uwagę rozszerzenia socjalnych zapisów, w których jest mową o zakazie pauz 45 godzin w budzie. Czyli głupek zcx cytuje bezmyślnie ha ha ha zacytowałe m a ty nawet nie przeczytałeś nie mówiąc o zrozumieniu. | |||
PavelSPM
| ninobzik 2020-06-22 14:46:50 "... I tak nie kumają, starając się wciskać ciemnotę dzień za dniem. " Powiedziałem by że specjalnie i naumyślnie to czynią z korzystną celą. Na wprowadzonym w błąd pracowniku (kierowcy) lepiej zarabia się. ; -) | 1 | ||
ninobzik
| Leżysz i kwiczysz. Słowo kluczowe "bliźniacze" Wzion i się zaorał depil ; ) ; ) | 1 | ||
ninobzik
| Paweł, mnie się zdaje, że w przypadku depila zcx, chodzi tylko o to, by jego racja była zawsze na wierzchu. Aczkolwiek robi to świadomie i z premedytacją, więc może być tutaj drugie dno. Tym bardziej, że to jest trol zcx na usługach administracji | |||
~zcx | Przeczytał IDIOTA NINABZIK 8 art aetr zamieszczony wyżej? czy kolejny raz za trudne to dla ciebie? | |||
~zcx | to może już policzył domy pod zastaw do karnetu tir? | |||
~zcx | Mówisz IDIOTO NINOBZIK, że zakaz obowiązuje mimo braku aktu wykonawczego. to gratuluje wiedzy, jest identyczna jak o karnecie tir, czyli zerowa | |||
ninobzik
| Słowo kluczowe bliźniacze, e odniesieniu do tematu ma zastosowanie rozszerzenia socjalnego wg, zapisu WE !) ; ) Ojjj matołek oj biedny głupcze Żeby się za coś zabrać, to cza kurna to rozumieć ; ) ; ) | 1 | ||
PavelSPM
| ~zcx 2020-06-22 14:54:46 AETR Arty kuł 8 Czas odpoczynku 1. W każdym dwudziestoczterogodz innym okresie kierowca... Ale uśmiałem się. A jeszcze pyta (2020-06-22 14:32:43) "paweł a ty czytasz to co zamierzasz wkleić?". Podałeś przestarzałą wersję Ustawa AETR. Otwórz oczy czy załóż okulary i ponownie nie ośmieszaj się. ; -) Ustawa AETR. (z dnia 10 grudnia 2013 r. ) Artykuł 8 15 Okresy odpoczynku 1. Kierowca korzysta z dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku, które określone są w artykule 1 litera (o) i (p). 2. W każdym 24-godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku. Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24-godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. 3. Na zasadzie odstępstwa od postanowień ustępu 2, w ciągu 30 godzin od zakończenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należący do kilkuosobowej załogi musi skorzystać z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin. 4. Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku. 5. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku. 6. (a) W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej: (i) dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub (ii) jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu. Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24-godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. (b) Na zasadzie odstępstwa od postanowień ustępu 6 litera (a) kierowca samodzielnie wykonujący międzynarodowy przewóz osób, inny niż przewóz regularny, może przełożyć tygodniowy okres odpoczynku przez maksymalnie dwanaście kolejnych okresów 24-godzinnych po poprzednim regularnym tygodniowym okresie odpoczynku, z zastrzeżeniem że: (i) przewóz trwa co najmniej 24 kolejne godziny na terytorium Umawiającej się Strony lub państwa trzeciego innego niż państwo, w którym przewóz został rozpoczęty, oraz (ii) kierowca po skorzystaniu z odstępstwa wykorzysta: a) dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub b) jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po zakończeniu okresu odstępstwa, oraz (iii) po upływie czterech lat od wdrożenia tachografu cyfrowego przez państwo, w którym pojazd jest zarejestrowany, pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodne z wymogami suplementu 1B do załącznika, i (iv) po 1 stycznia 2014 r. w przypadku prowadzenia pojazdu w godzinach od 22:00 do 06:00, pojazd obsługuje załoga kilkuosobowa lub okres prowadzenia, o którym mowa w artykule 7, jest skrócony do trzech godzin. (c) Na zasadzie odstępstwa od postanowień ustępu 6 litera (a) kierowcy należący do kilkuosobowej załogi w każdym tygodniu wykorzystują regularny tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 45 godzin. Okres ten może być skrócony do co najmniej 24 godzin (skrócony tygodniowy okres odpoczynku). Każde skrócenie należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu. Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24-godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. 7. Odpoczynek wykorzystywany jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku wykorzystuje się łącznie z innym okresem odpoczynku trwającym co najmniej 9 godzin. 8. Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy przewidziane w projekcie konstrukcyjnym i pojazd znajduje się na postoju. 9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można zaliczyć do dowolnego z nich, ale nie obu. Artykuł 8 bis 16 Odstępstwa od postanowień artykułu 8 1. Na zasadzie odstępstwa od postanowień artykułu 8, w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami, z zastrzeżeniem spełnienia następujących warunków: (a) musi istnieć możliwość spędzenia tej części dziennego okresu odpoczynku, która jest wykorzystywana na lądzie, przed lub po części dziennego okresu odpoczynku odebranej na pokładzie promu lub w pociągu, (b) okres między dwiema częściami dziennego okresu odpoczynku musi być możliwie jak najkrótszy i w żadnym przypadku nie może przekraczać jednej godziny przed wejściem na pokład lub zejściem z pokładu, przy czym formalności celne włącza się do operacji wejścia lub zejścia z pokładu. Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub kuszetkę. 2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu objętego zakresem niniejszej umowy lub powrotu z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub w pociągu i posiada dostęp do odpowiedniego miejsca do spania. 3. Czas spędzony przez kierowcę kierującego pojazdem nieobjętym zakresem niniejszej umowy do lub z pojazdu objętego zakresem niniejszej umowy, który nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani w bazie pracodawcy, gdzie kierowca zazwyczaj pracuje, jest traktowany jako "inna praca". | |||
ninobzik
| Głupku, najpierw się tworzy akt prawny, a później są tworzone do tego przepisy wykonawcze. Tym bardziej, że jest to akt prawny dotyczące wielu państw. Więc każde z państw z osobna tworzy zapisy wykonawcze ) / ustala wysokość mandatu. Czego znów depil zcx nie rozumie !?? | |||
~El Ordynatores. | Szoszo co tam certujesz coconie? Pertolnij całe 561, nie rozdrabniaj się. | |||
~zcx | 2020-06-22 15:24:34 Głupku, najpierw się tworzy akt prawny, a później są tworzone do tego przepisy wykonawcze. Tym bardziej, że jest to akt prawny dotyczące wielu państw. Więc każde z państw z osobna tworzy zapisy wykonawcze ) / ustala wysokość mandatu. Czego znów depil zcx nie rozumie !?? Czyli idioto nie obowiązuje co sam przyznałeś ale szczekasz najgłośniej. | |||
ninobzik
| Rozjechał się idi, ots zcx, a taki mundry chciał być :) | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.