ID: 252200
Oszustwo z „neutralizacją dokumentów” w tle. Jak uniknąć wyłudzenia towaru?
ID: 252200
ID: 252200
Poniżej przypadki ukazujące, jakimi metodami oszuści próbują wyłudzić towar od firm produkcyjnych i jak mogą manipulować wykonawcami zleconych przewozów.
Poniżej przypadki ukazujące, jakimi metodami oszuści próbują wyłudzić towar od firm produkcyjnych i jak mogą manipulować wykonawcami zleconych przewozów.
~etransport.pl
Posty (51)
~Jacek | Z artykulu wynika, ze to nie neutralizacja listu przewozowego byla tutaj kluczowa, ale zmiana adresu dostawy. To, ze we wskazanym przypadku pojawil sie temat "neutralizacji" niewiele zmienia, moim zdaniem. Tak jak sama neutralizacja nie niesie wiekszego ryzyka dla zadnej ze stron (pod warunkiem wlasciwego wykonania), to zmiana adresu dostawy zawsze i u kazdego spedytora powinna budzic dodatkowa czujnosc. | |||
jacek-kuba
| No sprytny, bystry chłopak. Ciekawe ilu gamoni na 100 młodych, gniewnych w ciasnych garniturkach, wtopiłoby towar. Swoją drogą podjeżdża pod firmę w IT, zestaw z butami z PL. Firma zamknięta na 4 spusty-stanie przez weekend. Nagle zjawiają się 4 busy, naklejki firmowe, 8 ludzi i pytają co przywiózł. No to jak chcesz i pomożesz, to przerzucamy kartony do małych i jeszcze po sklepach rozwieziemy-a macie pieczątkę, wszystko mamy spoko, więc ładują. Co by było jakby Policja się nie zainteresowała co tak przerzucają? Podobna sytuacja-kolejka do rozładunku, podchodzi niby cieć i ostatnie auto bierze-mówi na inny magazyn, obok, jedź za mną bo nie zdążymy-rozładowali sztaplarką i kiero czeka na papiery. Wreszcie idzie na firmę a tam magazyn wewnątrz opuszczony, towar przeładowany na inne auto przez przeciwległą stronę i beret. | |||
J-23
| Znajomy miał tak podobnie wiózł chińskie paczki do hurtowni we Włoszech pełniutki zestaw i po przyjechaniu na miejsce nie mógł znaleźć konkretnego numeru - podjeżdża chińczyk to do mnie mówi dawaj na plac - na placu mnóstwo busów i chińczyków jak mrówek chwila moment rozładowany zapina plandekę chińczyk zaraz ma przynieść papiery z pieczątką auta się rozjeżdżają mija dłuższa chwila i... * nie ma nikogo towaru nie ma papierów nie ma pieczątki nie ma - finito | |||
cds-odszkodowania
| Nie spotkałem się jeszcze z neutralizacją listu przewozowego (CMR), która nie wiązałaby się ze zmianą miejsca dostawy. W neutralizacji chodzi o ukrycie kontrahentów, ale kupujący (i jego adres), który figuruje w pierwotnym liście przewozowym po sprzedaży towaru nie chce, żeby jego kontrahent (kupujący) wiedział gdzie kupił towar. Po neutralizacji listu CMR zmieniają się nie tylko dane nadawcy i odbiorcy, ale również adresy przyjęcia towaru i dostawy - ten będzie właściwy dla klienta, który kupił towar od naszego kupującego, a wcześniej odbiorcy. O to chodzi w neutralizacji dokumentów. Jeżeli zlecającym i jednocześnie osobą wydającą instrukcje będzie oszust - zonk gotowy. Często też dochodzi do zmiany m. dostawy bez neutralizacji listu CMR. Jeżeli wszyscy są uczciwi, wszystko zagra, ale gdy zleceniodawca będzie oszustem, towar zginie - chyba, że przewoźnik lub spedytor będą działać jak w artykule. To fakty i działanie przyniosło efekty. A co do tego wydania chińczykom i rozładowania towaru do busów, to jest zwykłe kretyństwo kierowców, a czasem też przewoźników. Pędzik, drugie zlecenie i wyładowują towar temu, kto go zechce wziąć. Lipa. Takie przypadki też mieliśmy. | |||
ninobzik
| Nie mniej nie więcej, tylko towar z Pl wyjeżdża na polskich kwitach, zamiana polega na zmienie nadawcy np, na niemieckiego i odbiorca no, w Szwajcarii jest przekonany, że kupił towar od germanca. Trochę to śmieszne, bo towar i tak pozostał oklejony w polskich barwach. Grunt że papier przyjął czarodziejską przemianę i wszystkie strony są zadowolone. Ile przepłacił odbiorca, ., ., pozostaje tajemnicą handlową | |||
~zcx | Śmieszny to ty jesteś idioto ninobzik | |||
Puchacz1
| Ninobzik. Szwajcaria to nie jest najlepszy przykład:) :) :) Tylko i aż tyle ci napiszę:) | |||
ninobzik
| Jest dobrym przykładem, bo znam temat z autopsji. ; ) ; ) Chcesz znowu się rozwodzić nad tematyką związaną z cłem etc ; ) ; ) Nie takie rzeczy się odpierdziela, i wszystko jak najbardziej jest legalne ; ) | |||
ninobzik
| Widzę, że mój fan zcx nadal w czarnej dziurze i tylko głowę wychyla, poszczekujac przy tym jazgotliwie ; ) ; ) | |||
Puchacz1
| Wynika z tego że służby celne CH to idioci :) | |||
Puchacz1
| Ninobzik. Przypomnę Ci tylko że CH nie należy do UE i Unii Celnej. Idioci ci ich celnicy :) :) :) | |||
~Dziady już ledwo kwiczoo | Co ma celnik do papierów. Ladujesz w pl jedziesz na urząd celny do spedycji np w basel. Oni robią papiery "jak trzeba" i jesteś na Szwajcarii. Skąd celnik ma wiedzieć gdzie ladowales faktycznie jak wszystkie dokumenty świadczą że w DE | |||
~zcx | Teraz idiota poucza o procedurach celnych. | |||
Puchacz1
| Do Basel jedziesz z PL na kwitach ze skupu złomu? Jakie to szczęście że nigdy nie pracowałem u przemytników i kombinatorow:) :) | |||
~Dziady już ledwo kwiczoo | Do basel można jechać na cmr polska- np Berno. Na granicy idziesz do spedycji dają Ci gotowe dok celne plus oryginalne cmr z zal w DE. Swoje wyrzucasz. O to chodzi w neutralizacji żeby klient nie wiedział kto jest producentem a kto pośrednikiem. Każdy o tym wie a ten jeździ 40 lat i głupka udaje :) | |||
Puchacz1
| Do Berno w CH jedziesz od zaladowcy na CMR? | |||
ninobzik
| Kolega powyżej dobrze gada. Są jeszcze inne pomysły, także legalne. Granulat z Orlenu, jadący jako niemiecki, poprzez Szwajcarię, a kończący swój "bieg" w Italii. Oczywiście jako szwajcarski produkt. Big bagi, obklejone "Orlen", ale kto by na to zwracał uwagę. W dokumentach jest madein CH, i wszystko gra ; ) ; ) Nie będę się rozpisywać na temat clenia polskich towarów, w NL, i stają się półproduktem, który jednak jedzie niezmiennie z miejsca w Pl, poprzez Nl, do CH. Puchacz, właśnie dlatego i tylko dlatego, że wewnętrzne przepisy celne Ch, zasadniczo różnią się od UE, a zarazem CH jest marką samą w sobie. Czyli jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze ; ) | |||
~zcx | A odbiorca w italii jest tak głupi jak idiota niabzik że nie wie co to Orlen i z jakiego kraju. | |||
ninobzik
| Apropo ZCX. Czy mógłbyś łaskawie argumentami swoje pokwikiwania uzasadnić !? Szczekanie dla szczekania?? Trochę to śmieszne i przypomina zabawę w piaskownicy ; ) ; ) | |||
Puchacz1
| To kierowca w międzynarodowce ma mieć wiedzę jakie dokumenty otrzymuje na przewóz do CH z PL. Przy kontroli leży i kwiczy. Trzeba być idiota żeby własny tyłek pozostawiać za przemytników i kombinatorow. Sprzedający nie robi odprawy celnej w PL? | |||
~zcx | "Szwajcarja jest marką" Ale idiota odjechał |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.