Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Oszustwo z „neutralizacją dokumentów” w tle. Jak uniknąć wyłudzenia towaru?

ID: 252200


Poniżej przypadki ukazujące, jakimi metodami oszuści próbują wyłudzić towar od firm produkcyjnych i jak mogą manipulować wykonawcami zleconych przewozów.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (51)

~Jacek
Z artykulu wynika, ze to nie neutralizacja listu przewozowego byla tutaj kluczowa, ale zmiana adresu dostawy. To, ze we wskazanym przypadku pojawil sie temat "neutralizacji" niewiele zmienia, moim zdaniem.
Tak jak sama neutralizacja nie niesie wiekszego ryzyka dla zadnej ze stron (pod warunkiem wlasciwego wykonania), to zmiana adresu dostawy zawsze i u kazdego spedytora powinna budzic dodatkowa czujnosc.
jacek-kuba
No sprytny, bystry chłopak. Ciekawe ilu gamoni na 100 młodych, gniewnych w ciasnych garniturkach, wtopiłoby towar.

Swoją drogą podjeżdża pod firmę w IT, zestaw z butami z PL. Firma zamknięta na 4 spusty-stanie przez weekend. Nagle zjawiają się 4 busy, naklejki firmowe, 8 ludzi i pytają co przywiózł. No to jak chcesz i pomożesz, to przerzucamy kartony do małych i jeszcze po sklepach rozwieziemy-a macie pieczątkę, wszystko mamy spoko, więc ładują. Co by było jakby Policja się nie zainteresowała co tak przerzucają? Podobna sytuacja-kolejka do rozładunku, podchodzi niby cieć i ostatnie auto bierze-mówi na inny magazyn, obok, jedź za mną bo nie zdążymy-rozładowali sztaplarką i kiero czeka na papiery. Wreszcie idzie na firmę a tam magazyn wewnątrz opuszczony, towar przeładowany na inne auto przez przeciwległą stronę i beret.
J-23
Znajomy miał tak podobnie wiózł chińskie paczki do hurtowni we Włoszech pełniutki zestaw i po przyjechaniu na miejsce nie mógł znaleźć konkretnego numeru - podjeżdża chińczyk to do mnie mówi dawaj na plac - na placu mnóstwo busów i chińczyków jak mrówek chwila moment rozładowany zapina plandekę chińczyk zaraz ma przynieść papiery z pieczątką auta się rozjeżdżają mija dłuższa chwila i... * nie ma nikogo towaru nie ma papierów nie ma pieczątki nie ma - finito
cds-odszkodowania
Nie spotkałem się jeszcze z neutralizacją listu przewozowego (CMR), która nie wiązałaby się ze zmianą miejsca dostawy. W neutralizacji chodzi o ukrycie kontrahentów, ale kupujący (i jego adres), który figuruje w pierwotnym liście przewozowym po sprzedaży towaru nie chce, żeby jego kontrahent (kupujący) wiedział gdzie kupił towar. Po neutralizacji listu CMR zmieniają się nie tylko dane nadawcy i odbiorcy, ale również adresy przyjęcia towaru i dostawy - ten będzie właściwy dla klienta, który kupił towar od naszego kupującego, a wcześniej odbiorcy. O to chodzi w neutralizacji dokumentów. Jeżeli zlecającym i jednocześnie osobą wydającą instrukcje będzie oszust - zonk gotowy. Często też dochodzi do zmiany m. dostawy bez neutralizacji listu CMR. Jeżeli wszyscy są uczciwi, wszystko zagra, ale gdy zleceniodawca będzie oszustem, towar zginie - chyba, że przewoźnik lub spedytor będą działać jak w artykule. To fakty i działanie przyniosło efekty. A co do tego wydania chińczykom i rozładowania towaru do busów, to jest zwykłe kretyństwo kierowców, a czasem też przewoźników. Pędzik, drugie zlecenie i wyładowują towar temu, kto go zechce wziąć. Lipa. Takie przypadki też mieliśmy.
ninobzik
Nie mniej nie więcej, tylko towar z Pl wyjeżdża na polskich kwitach, zamiana polega na zmienie nadawcy np, na niemieckiego i odbiorca no, w Szwajcarii jest przekonany, że kupił towar od germanca.
Trochę to śmieszne, bo towar i tak pozostał oklejony w polskich barwach.
Grunt że papier przyjął czarodziejską przemianę i wszystkie strony są zadowolone.
Ile przepłacił odbiorca, ., ., pozostaje tajemnicą handlową
~zcx
Śmieszny to ty jesteś idioto ninobzik
Puchacz1
Ninobzik.
Szwajcaria to nie jest najlepszy przykład:) :) :)
Tylko i aż tyle ci napiszę:)
ninobzik
Jest dobrym przykładem, bo znam temat z autopsji. ; ) ; )
Chcesz znowu się rozwodzić nad tematyką związaną z cłem etc ; ) ; )
Nie takie rzeczy się odpierdziela, i wszystko jak najbardziej jest legalne ; )
ninobzik
Widzę, że mój fan zcx nadal w czarnej dziurze i tylko głowę wychyla, poszczekujac przy tym jazgotliwie ; ) ; )
Puchacz1
Wynika z tego że służby celne CH to idioci :)
Puchacz1
Ninobzik.
Przypomnę Ci tylko że CH nie należy do UE i Unii Celnej.
Idioci ci ich celnicy :) :) :)
~Dziady już ledwo kwiczoo
Co ma celnik do papierów. Ladujesz w pl jedziesz na urząd celny do spedycji np w basel. Oni robią papiery "jak trzeba" i jesteś na Szwajcarii. Skąd celnik ma wiedzieć gdzie ladowales faktycznie jak wszystkie dokumenty świadczą że w DE
~zcx
Teraz idiota poucza o procedurach celnych.
Puchacz1
Do Basel jedziesz z PL na kwitach ze skupu złomu?
Jakie to szczęście że nigdy nie pracowałem u przemytników i kombinatorow:) :)
~Dziady już ledwo kwiczoo
Do basel można jechać na cmr polska- np Berno. Na granicy idziesz do spedycji dają Ci gotowe dok celne plus oryginalne cmr z zal w DE. Swoje wyrzucasz.

O to chodzi w neutralizacji żeby klient nie wiedział kto jest producentem a kto pośrednikiem. Każdy o tym wie a ten jeździ 40 lat i głupka udaje :)
Puchacz1
Do Berno w CH jedziesz od zaladowcy na CMR?
ninobzik
Kolega powyżej dobrze gada.
Są jeszcze inne pomysły, także legalne.
Granulat z Orlenu, jadący jako niemiecki, poprzez Szwajcarię, a kończący swój "bieg" w Italii.
Oczywiście jako szwajcarski produkt.
Big bagi, obklejone "Orlen", ale kto by na to zwracał uwagę.
W dokumentach jest madein CH, i wszystko gra ; ) ; )

Nie będę się rozpisywać na temat clenia polskich towarów, w NL, i stają się półproduktem, który jednak jedzie niezmiennie z miejsca w Pl, poprzez Nl, do CH.

Puchacz, właśnie dlatego i tylko dlatego, że wewnętrzne przepisy celne Ch, zasadniczo różnią się od UE, a zarazem CH jest marką samą w sobie.
Czyli jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze ; )
~zcx
A odbiorca w italii jest tak głupi jak idiota niabzik że nie wie co to Orlen i z jakiego kraju.
ninobzik
Apropo ZCX.
Czy mógłbyś łaskawie argumentami swoje pokwikiwania uzasadnić !?
Szczekanie dla szczekania??
Trochę to śmieszne i przypomina zabawę w piaskownicy ; ) ; )
Puchacz1
To kierowca w międzynarodowce ma mieć wiedzę jakie dokumenty otrzymuje na przewóz do CH z PL.
Przy kontroli leży i kwiczy.
Trzeba być idiota żeby własny tyłek pozostawiać za przemytników i kombinatorow.
Sprzedający nie robi odprawy celnej w PL?
~zcx
"Szwajcarja jest marką"
Ale idiota odjechał
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.58.18.135

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels