ID: 252015
Pakiet Mobilności: To prawie koniec i wielka przegrana Polski
ID: 252015
ID: 252015
Komisja TRAN odrzuciła wszystkie poprawki korzystne dla polskich przewoźników.
Komisja TRAN odrzuciła wszystkie poprawki korzystne dla polskich przewoźników.
~etransport.pl
Posty (177)
~Gucio | Na własnym podwórku nie potrafią zrobić porządku z nieuczciwymi firmami gdzie warunkiem pracy jest magnes, wyłącznik, gdzie auta jeżdżą przeładowane ponad normę (ostatnie przykłady kontenerów, zbiorników na szambo) , nie potrafią zrobić porządku z firmami wynagradzającymi kierowców z akordu km, % (co jest niezgodne z przepisami) , a chcieliby ugrać coś w Brukseli. Od początku prac nad PM byliśmy na przegranej pozycji. | 1 | ||
~Szokista | Miały dziady złoty róg. | 1 | ||
~Dawid87 | spokojnie Gucio, dwa kabotaże potem przerzut i tak cały miesiąc, jedna 45h w kraju rejestracji samochodu w przypadku PL to Zgorzelec Lub Olszyna, gdzie jest napisane że nie można płacić z Km lub % | -1 | ||
~Gucio | Prawidłowe wyliczenie wynagrodzenia kierowcy powinno opierać się na zapisach z karty cyfrowej oraz z posiadanych przez niego wykresówek. Na tej podstawie przedsiębiorca jest w stanie określić dokładnie składniki pensji, takie jak: godziny nadliczbowe, dyżury czy godziny pracy w porze nocnej. Jednocześnie, jak wynika z artykułu 10 rozporządzenia 561/2006/WE, firma transportowa nie może wypłacać zatrudnionym kierowcom żadnych składników wynagrodzenia (nawet w formie premii czy dodatku do wynagrodzenia), uzależnionych od przebytej odległości i/lub ilości przewożonych rzeczy, jeżeli ich stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu drogowemu lub zachęcać do naruszeń tej wytycznej. | 1 | ||
~Dawid87 | Panowie nie rozumie zachowania większości łączników, ponoć firmy proszą się o kierowców. płacą po 8-10 tyś, a wy potrzebujecie pomocy, jak nie pasuje klucze na stół i do łopaty, sasza wania czeka na wolne auto, im pasuje wszystko, 2-3 a czasem 6 miesięcy w trasie to dla nich nie problem, | |||
~kierownik szlabana | Dzięki ci panie za ten prezencik... amen. | |||
~Fireblade | Dawidku87 jak szasza, wasza i inni Twoi byli pracownicy dorwią Cie w bramie po tym jak porzucą zestawy które lizingujesz, to bedzies, śpiewał cienkim głosem i następny lizing będzie na implanty żebyś miał czym przeżuwać!! Żal mi ciebie chłopcze!! Twój imienik 1984 | |||
~Dawid87 | Fireblade o mnie się nie martw, od kilku lat prowadzę spokojnie sobie transport, dokładnie jak zatrudniłem pierwszego Ukraińca o porzucenie auta jestem spokojny, o to że dorwią mnie w bramie też jestem spokojny, ty martw się o swoje miejsce pracy bo po wprowadzeniu pakiety ładunki do polski będą za kilka groszy nie wszystkie firmy poradzą sobie z pakietem | |||
~x-man | zobaczymy kto tu sie bedzie cieszyl na koncu. takie durnowate regulacje do prowadza tylko do tego ze firmy sie pozamykaja i pozwalniaja ludzi i bedzie wieksze bezrobocie, ale zgodnie z dyrektywa uniwesytetu garbsen im wiecej dziadow padnie tym lepiej dla kierowcow. bedzie zarabiac jeszcze mniej niz teraz a wiecej pracowac | |||
~Fireblade | Dawid1987 aż ciekaw jestem jaka stawka u ciebie za km? Moja ostatnia stawka za km była 50gr plus podstawa - wszyscy poszli siedzieć oprócz kierowców - taka to robota była!! | |||
~Mad Max | Co się głupki cieszycie z jakiegoś pakietu mobilności? Już liczycie wirtualne pieniądze? 99 % z was nie wie o czym ten pakiet jest, a się do niego modlicie... Tepaki : ). Robotę szanujcie, bo na chleb wam zabraknie, . hehe. | |||
~kierowcä | I w taki oto sposob europa zachodnia rozwiaze sobie problem braku kierowcow. | |||
ninobzik
| I mamy z przyglupem tartacznym wątpliwą przyjemność tańczyć. Wszyscy mają się martwić, tylko on jeden przetrwa wszystko i PM, bo, ., jak sam pisał, ., panoffie z UA, nie chcą nawet podstawy, którą musi wypłacać pracodawca. I taki oto baran zabiera głos w sprawie PM. Śmiać się, czy płakać !? ; ) ; ) | |||
~Profesor z Garbsena | I bardzo dobrze jak padnie polski CHYTRY DZIAD - GUMOFILC DOROBKIEWICZ to pojedziemy pracować do niemieckiego PANA za porządne pieniądze i porządne składki do ZUS (niemieckiego) za 10 lat pracy u niemca będzie większa emerytura niż za 40 lat pracy u polskiego dziada!!! POZA TYM przecież padnie tylko dziad a robotę zrobić i tak trzeba będzie i ładunek przewieś ! Co za różnica robić u niemca w systemie 2/2 czy też u też u dziada albo w innych systemach, skoro i tak chłopaki jadą na 3 czy 4 tygodnie to można tak samo do niemieckiego PANA jechać... | |||
~Profesor z Garbsena | Prawda jest taka, że w Polsce jest za dużo firm transportowych i za dużo kierowców a transport został sprowadzony przez DZIAD - BIZNESMENÓW do poziomu NIEWOLNICTWA. Normalnie to powinno być tak, że jedziesz z punktu A do punktu B i wracasz do domu i przez 2 tygodnie można wykonać transport w każde miejsce w europie i wrócić z ładunkiem powrotnym... a NIE żeby 3 miesiące koczować po parkingach i robić robote za helmuta czy żabojada - to nie jest normalne i to nie jest transport międzynarodowy - to jest współczesne niewolnictwo, wynikające z biedy oraz chęci dorobienia się. | |||
~Profesor z Garbsena | takich cwaniaczków jak DAWID87 powinno się do więzienia pakować - jeśli ktoś go zna poproszę o namiary na niego. | 1 | ||
~Kierowca | U nas też powoli wszystko wraca do normy, praca etransport: dam pracę woj. łódzkie z wczoraj 8 ofert pracy tylko z jednego dnia, znowu przewoźnicy będą wydzwaniać do kierowców szukających pracy... | |||
~Gucio | W Niemczech też od dawna widać dyskryminację firm z PL przykład zał/rozł po godzinie 15-stej Polak od razu czekać do jutra rana, auto z Niemiec rozł/zał bez problemu (mimo że kierowca Polak), ale już podejście inne. Niemcy dobrze wiedzą, że kierowcy będą musieli gdzieś pracować, a jak PM wykończy część firm z UE wschodniej to dla nich dobrze nie będą musieli szkolić nowych kierowców (co jest kosztowne i długotrwałe w Niemczech) , bo będą mieli już gotowych z doświadczeniem od Nas i naszych sąsiadów. Wycinając z rynku część firm z UE wschodniej ktoś na tym zyska i to nie mało. I nie żebym źle życzył Naszym firmom. | 1 | ||
~Dawid87 | Do kierowców będą dzwonić do łączników już nie, Poza tym musisz być lepszy od Ukraińca jeżeli szukasz pracy, musisz jechać na minimum kilka miesięcy w trasę za max 55 euro z podstawą ( umowa 1/2 lub 1/4 etatu ) przedstawisz lepsze warunki możesz liczyć na pracę, jak nie to do łopaty, | -1 | ||
~Kierowca | Zgadza się, jak teraz Polscy kierowcy robią kabotaże po Niemczech to dla nich kwestia zmiany firmy na niemiecką, reszta bez zmian | 1 | ||
~x-man | Gucio dodaj tylko jeszcze jeden punkto do tej wylicznaki jak pojawi sie wiecej kierowcow na rynku to pensje beda nizsze i tyle z tego bedzie. juz w tej chwli w przeliczeniu na godziny firmy placa minimalna stawke a potem to stanie sie standardem. Stawki na dla firm pojda w gore a zarobki praciównikow w dol. | |||
~Dawid87 | juz takie bicie piany było kilka razy, przed wprowadzeniem płacy minimalnej i zakazu 45h w samochodzie, na forum łączniki przepowiadały przyszłość z fusów po kawie, już wtedy Polskie firmy miały padać a zachodnie się odradzać, ten pakiet ma taką samą przyszłość chu/ja się zmieni, | -1 | ||
~x-man | wiele malych firm sie zamknie bo nie dadza rady tej biurokracji obrobic. duze beda jeszcze wieksze. trzeba poczekac jak to faktyczenie bedzie wygladac. na pewno nie podniesie to zarobkow. ale im wiecej dziadow padnie tym bedzie lepiej dla kierowcow motto wiecznie zywe |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.