ID: 249050
Kierowcy uwierzyli w bańke podobną jak w 2009 r
ID: 249050
ID: 249050
witam, czy nie macie wrażenia że tak naprawdę presja inflacyjna wywindowała zarobki kierowców do poziomów nonsensu, jesli porównamy to jakielkolwiek bańki spekulacyjnej, to można znaleźć sokoro podobieństw w 2009 roku tez wszyscy wierzyli że taniej nie może być że ceny mieszkań dosiegna cen w Hiszpani itp, i każda bańka tworzy się podobnie. studiując bańke w transporcie można wyłapać kilka momantów, mianowicie jak ktoś przesledzi wskażniki w DE i EU, szczyt koniunkuty przypadł na 2017 a wzrosty mocne byly w 2016, idac dalej w 2016 roku mielismy najtansze paliwo i była równowaga na rynku bid /ask kierowców i duże zapotrzebowanie na transport, wtedy tez wprowadzono dość popularne w nastepnych latach wynajmy długoterminowe, cechowały się one tym że przewoxnik mial zapeniony świety spokoj nie musiał inwestowac dużego kapitału, i nie wiązał się mocno ze sprzetem, co napedzało ten rynek tak że firmy w krótkim okesie zwiekszały tabor nawet i kilkunastokronit e potęzna presja na rynku niemieckim doprowadziła do tego że niemcy którzy wcześniej dosć wysoko trzymali poprzeczke wymagań co do kierowców obniżyli ją prawie do zera, czyli każdy kto trzymał kierownice nawet jak nie znał słowa po niemiecku miał szanse na prace w DE w lepszej lub gorszej firmie, wiadomo to spowodowało odpływ kierowców do DE, a firmy w PL musiały uzupełniac braki kierowcami z UA. dlaczego w innych zawodach nie wytworzyła się bańka na zarobkach, to proste kierowca mieszka na aucie jedzenie zabiera z domu widomo do lekarza idzie w PL to samo inne usługi, w innych zawodach gdzie ludzie musza zapłacic za mieszkanie i inne opłaty bazowe, po prostu nie ma az takiej roznicy żeby sklaniało to duża ilość osób do pozostawienia dzieci i wyjazd na klika miesiecy za granice, dlatego tez wypłaty kierowców zbliżyły sie do wypłat za granicą, każdy kierowca porównuje zarobki w DE, ale popatrzcie na inne kraje np kasa w PL w praktyce zrownala się z kasa kierowco na IT oni tam zarabiaja 1, 8 -2, 2 E za miesiac za cały miesiac a nie za 3/1, i teraz w mojej ocenie w chwili obecnej nastapi korekta ale nie za duża, bo cały czas nie ma nadwyżki kierowców nad liczba miejsc, ale po prostu te zarobki zatrzymaja się na kilka lat a inflacja zrobi swoje
witam, czy nie macie wrażenia że tak naprawdę presja inflacyjna wywindowała zarobki kierowców do poziomów nonsensu, jesli porównamy to jakielkolwiek bańki spekulacyjnej, to można znaleźć sokoro podobieństw w 2009 roku tez wszyscy wierzyli że taniej nie może być że ceny mieszkań dosiegna cen w Hiszpani itp, i każda bańka tworzy się podobnie. studiując bańke w transporcie można wyłapać kilka momantów, mianowicie jak ktoś przesledzi wskażniki w DE i EU, szczyt koniunkuty przypadł na 2017 a wzrosty mocne byly w 2016, idac dalej w 2016 roku mielismy najtansze paliwo i była równowaga na rynku bid /ask kierowców i duże zapotrzebowanie na transport, wtedy tez wprowadzono dość popularne w nastepnych latach wynajmy długoterminowe, cechowały się one tym że przewoxnik mial zapeniony świety spokoj nie musiał inwestowac dużego kapitału, i nie wiązał się mocno ze sprzetem, co napedzało ten rynek tak że firmy w krótkim okesie zwiekszały tabor nawet i kilkunastokronit e potęzna presja na rynku niemieckim doprowadziła do tego że niemcy którzy wcześniej dosć wysoko trzymali poprzeczke wymagań co do kierowców obniżyli ją prawie do zera, czyli każdy kto trzymał kierownice nawet jak nie znał słowa po niemiecku miał szanse na prace w DE w lepszej lub gorszej firmie, wiadomo to spowodowało odpływ kierowców do DE, a firmy w PL musiały uzupełniac braki kierowcami z UA. dlaczego w innych zawodach nie wytworzyła się bańka na zarobkach, to proste kierowca mieszka na aucie jedzenie zabiera z domu widomo do lekarza idzie w PL to samo inne usługi, w innych zawodach gdzie ludzie musza zapłacic za mieszkanie i inne opłaty bazowe, po prostu nie ma az takiej roznicy żeby sklaniało to duża ilość osób do pozostawienia dzieci i wyjazd na klika miesiecy za granice, dlatego tez wypłaty kierowców zbliżyły sie do wypłat za granicą, każdy kierowca porównuje zarobki w DE, ale popatrzcie na inne kraje np kasa w PL w praktyce zrownala się z kasa kierowco na IT oni tam zarabiaja 1, 8 -2, 2 E za miesiac za cały miesiac a nie za 3/1, i teraz w mojej ocenie w chwili obecnej nastapi korekta ale nie za duża, bo cały czas nie ma nadwyżki kierowców nad liczba miejsc, ale po prostu te zarobki zatrzymaja się na kilka lat a inflacja zrobi swoje
Posty (920)
ninobzik
| Można, po kursie. Robisz czeladnika, następnie praktyka przez 3 lata i podchodzisz do egzaminu na mistrza. | 3 | ||
~TSL | I co do podsumowania ludzi bez pokory, którzy tu kresuja sie na Bog wie kogo, pomyslcie o tym że w społeczeństwie są prestizowe zawody nie zawsze najlepiej opłacane jak nauczyciel wykładowca akademicki, profesor, i są też zawody tzw pożyczetczne społecznie które ze wzglęu na bardz niski prestiż społeczny muszą być dodatkowo gratyfikowane aby przyciągnąc kandydatków np kierowca ' smieciarki " serwis sprzątający, woźny, i drodzy kierowcy jak myslicie do której grupy nalezycie do pierwszej czy drugiej, , nie chce się bawić w psychologa ale to forum daje wam przez chwile namiastke bycia kim ważym, odebrania sie na dziadtransie zwyzywania go bez konsekwencji | 1 | ||
~Transportowski | Co to za dyskusje? Tacho wyjechane to pauza 9 h i raniutko start. Zarabiać na swój nędzny los szofery. Ukraińcy jakoś nie wyjechali, podwyżek nie będzie. | |||
kiero82
| Faktycznie. Wypadło mi to z głowy, że można robić przyuczenia do zawodu. Był u nas taki jeden gość na praktykach. Czyli wtedy masz wykształcenie podstawowe z zawodem. Czyli idzie. Ja tam 3 lata bujałem się na Grynwaldzka152. To były czasy :-) | 1 | ||
~Pan teraz O! | Transparówa o czem plumkasz? | -1 | ||
kiero82
| Transgaloty Jak to kuku pisze, bujaj dzwona. | 1 | ||
ninobzik
| Znów błąd. Nazbyt pochopnie wydajesz opinie. Jesteś zbyt pewny siebie, i przeświadczony o swoich racjach. Fakty, ., - części forumowiczów nie ma nic wspólnego z pracą kierowcy. Jest to duża większość. Dwa, ., bez liku tutaj płatnych userow, robiących propagandę, pod wieloma nickami. Trzy, ., niewielka ilość osób, zorientowana jest w temacie i robi sobie ubaw, zabi/jając nudy w trasie. Cztery, ., jest część domorosłych mitomanow/kierowców, którzy są niereformowalni i jest to ich sposób na życie. Taki nałóg. Pięć, ., . nie jest to forum branżowe, . Jest to forum, awanturniczość rozrywkowe, z domieszką psychotropów To tak po krotce ; ) | 3 | ||
~Pan teraz O! | Oooo, zdecydowanie tak! | 1 | ||
ninobzik
| Kiero 82. Ja mam technika eksploatacji maszyn i pojazdów. Mam także czeladnika hydrauliki oraz spawacza. Pytali na kursie o wykształcenie, ale nie był to warunek. Zresztą papier wszystko przyjmie. Grunt to praktyka i jakas smykałka do takiej roboty | 3 | ||
ninobzik
| Co tak ; ) ; ) Awantura czy rozrywka ; ) ; ) | 4 | ||
~TSL | pokusiłem sie o przeczytanie kilku wątków 5 % jest na temat a dalej to jest własnie pokazywanie jaki jestem wazny. jaki jeestem kozak jak mam na wszytsko wyj.. , tak każdy człowiek chce się czuć ważny jak ktoś przeczyta Biblie to uświadomi sobie wierząc lub nie że Jezus wg pisma oczywiscie bo mnie tam nie było pozwolił się ludziom poczuć kimś ważnym i wyjątkowym, i nawet jak sie popatrzy na piramide masłowa to zaraz po papu dachu nad głową kolejne miejsce zajmuje własnie potrzeba akceptacji społecznej, to jest to co wy tu uskuteczniacie na tym forum licytujac się który jest wazniejszy kto komu mocniej dowali, czy jakieś takie jak dla mnie głupoty pod tytułem dziady tyle lat oszukiwały, czy dziad ma bo ukradł, a czy nie przyszło wam do głowy że rynek rzadzi sie nie zawsze ale czesto podazą i popytem, wtedy kiedy była wysoka podaż kierowców a popyt niski to pracodawcy stawiali warunki potem było odwrotnie teraz jest w miare równowaga, czy wy myslicie że tylko w transporcie sa nieuczciwe firmy, po prostu tu jest wiecej sutuacji trudnych do oceny, uszkodzenie kto ponosi odpowiedzialnośc jakieś spoźnienia, jakies problem na załadunku cała masa których w innych zawodach nie ma, rynek pracy w EU jest przeregulowany, rynek pracy w krajach rozwijajacych sie nie istnieje, chyba w USA było to do pewnego momentu najbliższe ideału ale też juz coraz mocniej dłubią. wiec dajcie na luz podnoscie kwalifikacje wbrew pozorom macie mase czasu można ten czas wykorzystac na nauke jezyka czytanie, dokształcanie się i niech bedzie najwiecej za kierownica tych co robią to z pasji a nie za kare | 1 | ||
~Pan teraz O! | nino mój wpis był do kiero 82, który kazał Transparówie bujać dzwona. Niech buja frajer i gilgota! | 1 | ||
kiero82
| Spoko Nino. Byłem teraz pooglądać tego nasierowskiego na żywo. Nic ciekawego nie powiedział :-) | 1 | ||
ninobzik
| Tsl Zwróć uwagę na określenie "awanturniczo rozrywkowe z domieszką psychotropów" Tut aj nikt niczego nie jest w stanie udowodnić. Fakt, ., jest tutaj klika bałwochwalców, w którą od lat naparzaja przygodni forumowicze, nie związani ze sobą. Jednak klika, uwaza że to jedna osoba od 20 lat ich maltretuje. To taki mechanizm samoobrony, aby. mogli czuć się bezpiecznie w swoim chlewiku/gronie. Po za tym, dużo tutaj płatnych userow. | 3 | ||
ninobzik
| Kiero 82 Nie smatriu na pajaców. Jednak im nie zadroszcze, jest to kawałek ciężkiego chleba, w obecnych czasach. Dziwią mnie komentarze tutaj, ale jest to wynik zazdrości. To takie nasze polskie | 3 | ||
~TSL | Nnobzik ale zobacz jak mi odpisałes a jak odpiwujesz innym :-) mi odpisałes odnosząc sie do wpisu bez inwektyw, czyli jednak swiadomośc kształtuje byt jest prawda bo jednak jesli byś przebywał non stop w srodowisku osob wykształcowych i na poziomie ( bo te 2 rzeczy nie zawsze idą w parze ) zaraz bys sie chcial dostosowac, ja dopiero po kilku latach zaczalem przeklinac bo zauwazyłem że jak normalnie merytorycznei tlumacze to nie docierało i jak nie było ' k.. masz robić tk i tak bez pierd... ' to to dzialało a wczesniej tłumaczenie dlaczego masz wykonać to zadanie tak i tak nie skutkowało, a i co do innego wpisu nigdy nie pomiatałem kierowcami nigdy nie atakaowałem niesprowokowany, i to nie tak że jak ktoś jest wyszczekany to jest be jesli ma cos sensownego do powiedzenia to czemu nie, kiedyś w USA mieli problem z oblodzeniem kabli wysokiego napięcia, i zrobli burze mózgow i tegie umysły myslałły co zrobic były pomysły typu zwiększyć opor*ość to pzrewody sie beda grzały sople spadna ale wiadomo strata energi, było jescze kilka innych pomysłów ale każdy miał jakies wady i wpadł gościu z ulicy jak go opisali tzw :żul " i stwierdził że on by puscił nad słupami i kablami ognistego anioła chyba jakos tak i wiecie co poszli tym tropem i od tamtej pory problem sopli jest rozwiazywany przelotem samolotu odrzutowego nad kablami co skutecznie zrzuca sople i nie zrywa kabli, to zapamietałem ze studiów i dlatego zawsze jestem otwarty na to co maja ludzie do powiedzenia i dlatego zawsze czytam wpisy pod akrykuwały chociaz jest coraz gorzej bo czasmai trzeba przepłynąc przez moze gowna żeby znależć wyspy normalności | 1 | ||
~kierowca | ~TSL 2020-02-10 21:06:48 Żeby zawód kierowcy był wykonywany z pasją, to trzeba skończyć z systemami po kilka tygodni w budzie i kategorycznie wziąć się za firmy opierające wynagrodzenie kierowcy na akordzie km, %, do tego wyczyścić z rynku wszelkich cwaniaków od magnesów, wyłączników i będą wtedy kierowcy z pasją. | 1 | ||
ninobzik
| Ciekawie piszesz. Rzadkość na tym forum. Zresztą zaraz cię zjadą od profesorów i doszukują się elaboratów, albo filozofii. Dlatego rozmawiam z hamem po hamsku a złodziejowi, który czuje się bezkarny, proponuję skracanie go o członki. Tutaj tylko tak można przetrwać. Ja się już nie przejmuje, raczej bawi mnie to bagno. Tutaj każda indywidualność jest niszczona na starcie. Lub druga opcja, - albo jesteś z nami, albo przeciw nam. I są tutaj świry, które razem nie pozwolą tobie żyć. Jestem za wymianą poglądów, jednak i tutaj pojawia się problem, bo wystarczy że nie postawisz przysłowiowej kropki nad I, i zrazu cię zajadą gremialnie. Przeinaczanie, wyrywanie zdań z kontekstu, dopisywanie teorii do tezy własnej itd, to jest standardem. Musisz poobserwować foruma, aby zakminic, co i w czym ; ) | 3 | ||
najemnik
| TSL to ty zacząłeś przeklinać bo inni koło ciebie przeklinali? Czyli nie byłeś w stanie dotrzeć do człowieka bez słów na k i h a teraz docierasz? No i to usprawiedliwianie " bo inni... " Chyba nie bardzo wiesz sam o czym piszesz... | -1 | ||
~TSL | hmm jest taki dowicp panie inspektorze ja na jednej karcie to zarabiam na zycie a druga tak z czyystej pasji, nie zgodze sie z Tobą zobacz na USA jeszcze do zeszłego roku nie było tam żadnego tacho ani żadnego wymysłu komunistycznego, tu nie chce strzelac bo nie mam danych ale wydaje mi się że w stanach jest dużo wiecej firm ja i moj truck niż w europie czyli własniciel sam siedzi za kółkiem, a to o czymś swiadczy, oczywiscie jest to kwestia wolności wyboru i zdrowego rozsądku w USA regulowała to podaz i popyt w EU regulowali to lewacy ja akturat tych co znam Kierowców przez duże K to dostają ' tzw pierdzileca jesli by mieli siedziec 45 h na Garbsenie | 1 | ||
~TSL | z przekleństwwami to jest tak że inaczej nie docierało, i teraz pomysl jestes np przedstawicielem w branzy HItech to nie pojdziesz na rozmowe z inzynierem produkcji i nie bedziesz z nim rozmawiał jak pod budką z piewem, w drugą stronę rozmawiaj tak z czescia kierowców to nie zrozumieją o co chodzi ba oni nie chca nawet zrozumieć, przekleństwa są oczywiscie droga na skróty jak nie masz czasu na tłumaczenie lub jest przejawem bezlisności, na chwile obecną już znow mam spokój ja jasno postawiłem wymagania kierowcy to samo i znaleźlismy linie demarkacyjna i nikt nikomu nie wchodzi na głowę | 1 | ||
ninobzik
| Zgadzam się 45 to koszmar. W USA było 15 godzin, czy to jazdy czy pracy. 15 godzin i pauza. Chyba mieli książki do wypełnienia formularza odnośnie pracy za kółkiem. Tutaj to nie przejdzie. Zresztą, same regulację czasu jazdy i pracy mogą zostać, Tutaj korporacja nie puści żyły zysków, którymi dzieli się z państwem i dzięki temu politycy mają czym przekupić wyborców i kółko się kręci. W sumie gdyby ten rynek uwolnić, to było by ciekawe. Tylko zobacz jak wielu darmozjadów/pośredni ków by straciło | 3 | ||
~kris | Odnosnie USA był taki artykuł na 40ton ze wprowadzenie tachografów zwiększyło liczbę wypadków. | 1 | ||
ninobzik
| Ooo, Kidman wstał lewą nogą, w dodatku spiesząc do kloaki, przypindolil czajnikiem we framugę. Jednak najgorsze co go spotkało, to fakt że toi toi wyparowało, bo zapomniał szambiarzom zapłacić za wynajem. Nie martw się, jutro możesz spokojnie nasr/ac obok legowiska swego. Plus jest taki, że nie musząc ruszać się ze swej nory, unikniesz nieszczęśliwych wypadków. A przecież wszyscy pragniemy, abyś był szczęśliwy ; ) ; ) | 2 | ||
~driver | wczoraj miałem przyjemność rozmawiać z kolegą który miał 40 szt ale twierdził ze konczy ten biznes wysłał właśnie 20 na bruk zdaje samochody do końca tego roku konczac przygodę z transportem skupia się na swojej produkcji a transport zleci komus | |||
~Pan teraz O! | Prawidłowo. Dziady na bruk. | |||
~x-man | TSL wsyzstko ladnie pieknie. tylko jesten jeden problem 90 % narodu pracuje za kare, i na zlym stanowisku. kierowca wie lepiej jak ba byc jego praca zaplanowan, ba nawet wiedza lepiej jak negocjowac stawki z kliekentem albo podpisac umowe. ja slysze codziennie ze "robota" jest do * musze plandeke otworzyc i pasy znow zapinac. wirz mi po dluzsyzm czasie to sie noz w kieszeni zaczyna otwierac. jak sie pytam dlaczego nie zmienisz tej "roboty" jak jest tak zle i na miejscu w biedronce placa lepiej to albo nie ma odpowiedzi albo ja nic innego nie potrafie. pozniej sie znajdzie kilku "przyglupow" i opowiadaja bajki na forach itd. 80% kierowcow pozostanie do emeretyrury kierowcami. wiekoszosc jezdzi na miedzynarodowce od nastu i lat i nie znaja zadnego jezyka obcego albo sie nie zdarzyli nauczyc to tez o czyms swiadczy. | |||
~x-man | USA nie mozna porownac do Europy to sa dwa rozne swiaty i systemy. w USA jak i w Kandzie kierowca ma placone tylko jak pracuje tzn jedzie i laduje jak jest w domu to mu nikt nie placi za to. tego sie nie da porownac. | |||
~x-man | kolejna sprawa - kazdy pracodawca w PL to oszust, dziad, zlodziej itd. teorie mniej "dziadow" wiecej pracy dla kierowcow itd to juz samo mowi za siebie - od razu widac ze poziom intelignecji nie jest wyzszy jak dziecka uczeszczajacego do szkoly podstawowej. . jest jeden zasadniczy problem. Pracodawcy zaczna likwidowac dzialalnosc to gdzie te wsyzstkie gwiazdy kierownicy beda pracowac. na miejscu nie zarobia nawet polowy tego co zarabiaja jako kierowcy. | |||
~Pan teraz O! | Ty się o to nie martw. A dziady niech idą w pisdu. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.