ID: 248586
Obniżki pensji
ID: 248586
ID: 248586
Właśnie mi szef powiedział że w tym miesiącu musi ciąć koszty i nie może mi tyle płacić bo transport teraz przestał mu się opłacać, że stawki pospadały i takie tam gadanie. Czy ktoś z was się orientuje jaka jest teraz sytuacja na rynku, czy naprawdę jest ciężko czy mnie wkręca?
Właśnie mi szef powiedział że w tym miesiącu musi ciąć koszty i nie może mi tyle płacić bo transport teraz przestał mu się opłacać, że stawki pospadały i takie tam gadanie. Czy ktoś z was się orientuje jaka jest teraz sytuacja na rynku, czy naprawdę jest ciężko czy mnie wkręca?
~kiero*.82.41.31.ip4.feromedia.eu
*.82.41.31.ip4.feromedia.eu
Posty (138)
~Vestas | Za listopad wyszło 470zł za 20 dni pracujących więc te 430 to żaden rekord. | 1 | ||
~pogromca de*ili | do Pawel SPM !!! Należy jednak zaznaczyć, że pracodawca, który nie jest jednostką budżetową ani samorządową może na mocy art. 77ze znaczkiem 5 paragraf 4 stosować jedną stawkę diet na wszystkie kraje w kwocie nie niższej niż 23 zł a, od 1 marca -30 zł czytaj zawsze dokońca nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności | 1 | ||
~Forest glemp | Kur*wa lamusy. Dniowki po 400 500 zeta, tylko fajki sepią i na kibel szkoda... | 1 | ||
PavelSPM
| Średnie "433 zł" dobówki to nic dziwnego. Dobówka, jak przykład, Niemcy : (8hx11 zł/h netto) +49e+37. 5e = około 455 zł. | 1 | ||
~Vestas | Dla mnie to nic nadzwyczajnego, ale na et predzej uwierzą, że jutro ufo ich porwie, niż że ktoś może przyzwoite pieniądze (jak na tę branżę) zarabiać. | 1 | ||
PavelSPM
| ~pogromca de*ili 2020-01-19 17:11:43 "do Pawel SPM !!! Należy jednak zaznaczyć, że pracodawca, który nie jest jednostką budżetową ani samorządową może na mocy art. 77ze znaczkiem 5 paragraf 4 stosować jedną stawkę diet na wszystkie kraje w kwocie nie niższej niż 23 zł a, od 1 marca -30 zł czytaj zawsze dokońca nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności" A czytałeś ze zrozumieniem "art. 77ze znaczkiem 5 paragraf 4"? KP Art. 77. 5 §4. "... nie mogą ustalać diety... niższej niż dieta z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju określona dla pracownika, o którym mowa w §2". Polskie państwo pozwoliło ("przymykając oczy" na KP Art. 77. 5 i dyskryminując pracowników na zasadzie stref zatrudnienia) Firmam poza budżetową strefą na zmniejszenie zagranicznych diet na podstawie sprawach sądów o dietach i rycz. za noclegi (unikając kolaps i katastrofę w branży transportowej). "W polskim orzecznictwie przyjmuje się, iż ustalenia faktyczne i uzasadnienia wyroków w określonych sprawach, nawet podobnych, nie mogą wpłynąć na rozstrzygnięcia w innych procesach. Wynika z tego, że stanowiska sądów w podobnych sprawach nie muszą być jednolite. Tak przyjęta praktyka prowadzi do rozbieżności stanowisk i nie gwarantuje mocnej pozycji ani pracodawcom, ani pracownikom. Dopóki przepisy dotyczące diet i ryczałtów nie zostaną stosownie uszczegółowione, sądy będą musiały orzekać w oparciu o indywidualne okoliczności każdej ze spraw o zapłatę diet i ryczałtów. Omawiane orzeczenie powinno skłonić pracodawców do sformalizowania procesu rozliczania kierowców. Bardzo ważne jest, aby oprócz tworzenia kolejnej dokumentacji, zadbać o prawidłowe naliczanie i rozliczanie wynagrodzenia oraz kosztów podróży służbowych... " "Sąd Najwyższy zaznacza też, że w ramach przyznanych mu kompetencji, nie jest władny rozwiązać problemu w ujęciu legislacyjnym - w tym zakresie wyłącznie uprawnionym jest prawodawca... " (T) TRANSLAWYERS (kancelaria specjalizująca się w prawie transportowym). | 1 | ||
PavelSPM
| Przy zwykłej Umowie o pracy (bez żadnych wyjątków gdziekolwiek), standardowe (nie zmniejszone) normy, stawki, kwoty i limity Rozporządzenia MPiPS od 01. 03. 2013 r. obowiązkowe są dla pracowników wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Poważne i solidne Firmy (uczciwe) rozliczają wszystkie wypłaty kierowców tylko po fakcie z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy) w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym za zeszły zużyty miesiąc i wypłacają ich w ustalonym terminie zgodnie przepisów (nikt nikomu nic nie nadpłaca jak i nie dokłada). | 1 | ||
PavelSPM
| KP Art. 9. § 2. Postanowienia układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych oraz regulaminów i statutów nie mogą być mniej korzystne dla pracowników niż przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw i aktów wykonawczych. | 1 | ||
~skg dk | pawlel psm chyba dawno w lagrze ruskim nie siedziales dlatego tylko na polskim forum jestes taki mundry | 1 | ||
~Www | Pavel zmień płytę | 1 | ||
PavelSPM
| Jakim "nie przewidującym" powinien być kierownik firmy żeby zwiększyć swoje koszty na opodatkowywaną pensję i premiowe pracownika kosztem zmniejszenia zwolnionych z podatku (do określonej kwoty) diet. Jakim trzeba być "naiwnym" pracownikiem, żeby uwierzyć, że firmy mają wpisane w wewnętrznych dokumentach czy wpiszą w umowę o pracę odpowiednie wyjątki dla zmniejszenia diet. | 1 | ||
~Driver | SPM idź do wybranych firm i im cytaty wygłaszaj i patrz na reakcję wyciągnij stoper ile będzie trwała rozmowa i taśmę miernicza min 30 m żebyś wiedział jak daleko polecisz jak Ci ktoś zasadzi kopa w d... E | 1 | ||
PavelSPM
| ~skg dk ~Www Kwiczcie, kwiczcie... bo pękniecie od złości. Stanie lżej. ; -) Prawda - przeważnie jest gorzkia i boli. Przeciw prawdzie z potwierdzeniem jako wklejone przepisy zawsze ciężko coś sensownego skomentować jak i podać argumenty. | 1 | ||
~skg dk | zaczynam podejrzewac ze pawel spm jest tak zwanym ruskim trolem na slanym na et wiadomo ze w petersburgu jest caly budynek gdzie pracuje ok 300 osob sa to wybitni fachofcy znajacy psychilogie i jezyki zatrudnieni do siana fermentu na forach internetowych w krajach ktorych rosja uznaje za wrogow podobne trolownie wykryto w pisowskich ministerstwach | 1 | ||
PavelSPM
| Driver 2020-01-19 18:10:35 "... kopa w d... E" Kwicz, kwicz... Nie certuj | |||
~skg dk | chociaz powinien zameldowac swoim mocodawcom ze wschodu ze powinien lepiej poznac polska gramatyka | 1 | ||
~zcx | skg dk 2020-01-19 18:16:33 tak tak idioto a et to strategiczny punkt polskiego transportu a świstak i tak to wszystko w sreberka zawinie. | 1 | ||
PavelSPM
| ~skg dk 2020-01-19 18:16:33 "zaczynam podejrzewac ze pawel spm jest tak zwanym ruskim trolem... " Z tamtym to tylko do lekarza psychiatry. Nie zaciągaj z wizytą. ; -) | 1 | ||
~skg dk | sianie zametu wszedzie gdzie sie da to pewna startegia nawet na tak nedznym forum jak et a jak ci sie nie podoba to po co tu siedzisz zcx nierobie | 1 | ||
~Xyz | Dla większości tutaj to nie zrozumiałe ze ktos moze lepjej zarabiac niz on. Tzw zakute lby. W porzedniej firmie za 13 dni pracy 5tys stalej pensji, system 2/2. W obecnej również 2/2 pieniądze 5800 za 13 dni pracy. Uprzedzajac pytania glupkow o podanie nazw firm. Nie nie podam, obecnej firmy szukalem 2 miesiace i nie chce tu mistrzow typu sefie ja ctery na jeden pojezdze | |||
~Xyz | Oczywiście umowa na caly etat | |||
~Driver | 2/2 5800 po co przepłacać to połowe tańszy jest z ua by w systemie 9/3 i auto nie gasnie | 2 | ||
PavelSPM
| Z reguły, za 3 tygodni kierowca wypracowywuje ponad ustaloną miesięczną normę czasu pracy jednego etatu, a 1-miesięczny okres rozliczenia pozwalia w każdym mieciącu mieć jeden tydzień wolny, nie tracąc roczny urlop. Kwartalny (3-miesięczny) okres rozliczenia może być wprowadzony tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach (Uoczpk Art. 15. ust. 3. ). Właśnie z tego tyle szumu i negatywu ze strony pseudo pracodawców z powodu wprowadzenia kierowcami "młotków" i "kopert" do tachografu, co jest obowiązkową czynnością, bo im nie wdaje się zamieścić aktywność i gotowość kierowcy w 8 godzinach na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, i tamtym samym zmniejszyć płacę lub dni wolne za godziny nadliczbowe jako kompensację. Ustawa o czasie pracy kierowców Art. 15. 3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. 4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy. 5. Przy pracach uzależnionych od pory roku lub warunków atmosferycznych okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy. Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca). Jak przykład : System 1/1-4/1 - 1-miesięczny okres rozliczeniowy. System 5/1- 8/1 - 2-miesięczny okres rozliczeniowy. System 9/1-"... " - 3-miesięczny okres rozliczeniowy. Jeśli prasownik zatrudniony na pelny etat z tych czy innych przyczyn nie wypracowuje w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym całych godzin 1 etatu to pracodawca jest zobowiązany zgodnie prawnych podstaw wypłacić za cały etat, co najmniej minimalną podstawe. | |||
~Xyz | Nie twierdzę ze wszscy kierowcy z ua sa zli ale kwiatkow jest duzo. W obecnej firmie nie ma żadnego. Czasami lepiej trochę dolozyc i miec dobra ekipe i swiety spokój | 1 | ||
~skg dk | a ten znowu swoje trolowanie wlacza ile ci placa ze destabilizowanie rynku pracy w pl??? | 1 | ||
PavelSPM
| ~skg dk 2020-01-19 18:43:54 "... a ten znowu swoje trolowanie... " Kwicz, kwicz... Nie certuj. Nie dociera do wyzyskiwaczów / pasożytów że "zniewolić" człowieka (pracownika) da się ale zmusić go "pod półką" dobrze pracować - NIEMOŻLIWIE!!! | |||
PavelSPM
| Mentalność kolegów ze wschodu (jak najbardziej dotyczy Ukraińców) polega krótko - cytat "... ten kto myśli że uczciwie płaci, no to niechaj też przypuszcza że właśnie tak jemu i wykonują pracę... ". | 1 | ||
~skg dk | na wschodzie da sie utrzymac porzadek tylko pod kijem dawanie normalnych warunkow jest uznawane za slabosc i natychmiast wykorzystywane przez nierobow do okradania firmy i oszukiwania na czasie pracy taka mentalnosc niestety | 2 | ||
~Rob | Jakie ZNIŻKI? Stawki 2020 minimalne: Na solo 280 / dzień (podst+dieta) Na naczepę 410 / d (podst+dieta) Jeśli masz mniej uważaj się za dziad-kierowcę. Poważnie. | |||
~przewoznik | Praca dla kierowców: Szukam pracy (347) Dam pracę (250) i wszystko w temacie | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.