ID: 248585
Czy odczyt licznika km z tachografu w trucku jest wiarygodny?
ID: 248585
ID: 248585
Chcę kupić kilkuletni ciągnik siodłowy. Zastanawiam się czy w erze cyfrowych tachografów jest możliwe, że ktoś manipuluje jeszcze takich tacho w ten sposób, że cofa w nim stan kilometrów czy to raczej należy do rzadkości? Mówię o cwaniaczkach handlarzach wszelkiej maści. Bo czasem widać ciągniki z podejrzanie niskimi przebiegami ale są one potwierdzone na wydruku z tacho. Np znalazłem STRALISa 2014 z przebiegiem niewiele ponad 300tys...
Chcę kupić kilkuletni ciągnik siodłowy. Zastanawiam się czy w erze cyfrowych tachografów jest możliwe, że ktoś manipuluje jeszcze takich tacho w ten sposób, że cofa w nim stan kilometrów czy to raczej należy do rzadkości? Mówię o cwaniaczkach handlarzach wszelkiej maści. Bo czasem widać ciągniki z podejrzanie niskimi przebiegami ale są one potwierdzone na wydruku z tacho. Np znalazłem STRALISa 2014 z przebiegiem niewiele ponad 300tys...
~Roman*.137.6.105
*.137.6.105
Posty (20)
~Roman | jak w temacie... | 2 | ||
~Pan teraz O! | Na zagranicy robi się średnio120-130 tysięcy km na tok. Na legalu oczywiście. | 3 | ||
~Pan teraz O! | "na rok". | 2 | ||
~Roman | Wiem ale są różne sytuacje - np auto nie jeździło bo coś... No albo mam auto z przystawką odbioru mocy - mogło jeździć gdzieś w około komina robią jakieś minimalne trasy i pracując przy jakiejś budowie? Generalnie czy taka manipulacja tachografem jest możliwa jeżeli są plomby i tacho jest od nowości?? | 2 | ||
~Pan teraz O! | Pewnie że tak. | 2 | ||
~Bolek | Roman, a z jakim stanem licznika chcesz kupić? Czy nie ważniejszy jest stan techniczny auta? | 2 | ||
~Roman | Jak najmniejszym oczywiście. ps. Pan teraz O! - jak to robią? Bo nie bardzo rozumiem? Na magnesie cały czas jeżdżą?:) ps2. Bolek - ważne jest i jedno i drugie ale z biegiem kilometrów elementy ciężarówki podlegają zużyciu. Jeżeli więc auto było serwisowane i jedno ma np 130tys km a drugie 450tys km to wybiorę to pierwsze:) | 2 | ||
gigi
| generalnie na kraju robi sie około 100 tys km na rok, po zachodach odpowiednio więcej, szczerze te niskie przebiegi to takie śliskie tematy... a najlepsze jest że u naszych handlarzy auta tańsze niż na zachodzie... takie XD... | 1 | ||
~zcx | Nie ma reguły ile jakie auto robi rocznie km. więc wypisywanie że 120kkm to bełkot. | 2 | ||
~Roman | Ok a wracając do wątku mojego pytania? Czy taki handlarzyna może coś zmajstrować w miarę prosto przy tacho czy to nie jest takie proste?? Wiadomo, że wszystko można ale chyba wydaje mi się iż tacho jest w miarę zabezpieczone przed manipulacjami?? Tak jak np w kasie fiskalnej praktycznie niemożliwym jest skasować z pamięci jakieś tam raporty dobowe czy miesięczne?? | 1 | ||
~Btk | Kiedyś rozmawiałem z jednym przedsiębiorcą to mówił żeby nie patrzy na kilometry tylko na motogodziny i miał jakiś przelicznik do kilometrów. Podobno motogodzin nie da się przestawić | 1 | ||
KemoT
| witam, tez sie tym interesowalem tematem. z tego co mnie diagnosta powiedzal najprosciej jest wymienic tachograf. jak sprawdzic czy tachograf byl wymieniany powie tobie instrukcja tachografu albo diagnosta. ja osobiscie poszedlem na stacje diagnostyczna i sie zapytalem jakie sa sposoby... wymiana tachografu najprostszy i najczesciej praktykowany. diagnosta mowil ze w roku wymienia dosc duzo tachografow a nie jest to urzadzenie ktore tak czesto sie psuje ale ja jestem z takiego rejonu kraju... . w kazdym badz razie jezeli tachograf byl wymieniany w PL to temat znany jakies tlumaczenia dziwnej tresci ze sie popsul albo zablokowane karta przedsiebiorstwa albo ze kolor do tapiecerki nie pasowal albo podobne to wiesz... temat lepiej odpuscic | |||
~Donn Diego | Wymiana tacho nie zmienia stanu licznika!!! Stan Licznika zmieniamy podpinajac komputer. Podobnie jak w osobowce. | |||
~Roman | Chwila - ale jak zmieniamy?? Tacho nie ma swojego licznika tylko używa licznika samochodu?? Mi się wydawało, że przez impulsator idą tylko impulsy na tacho które samo liczy i niemożliwym jest zmiana kilometrów w żaden sposób?? Tak jak np w kasie fiskalnej nie zmienisz sprzedaży narastająco w żaden sposób! | |||
~Bart | Tacho pamięta stan licznika z przed manipulacji, dlatego handlarze najpierw cofają licznik a później wymieniają tacho żebyś niemogl udowodnić im ze licznik przekręcili. Tacho musi być od nowości w aucie, a jeżeli się popsuje to powinno być do wglądu przez nowego kupującego. | 1 | ||
gigi
| Bart masz łapkę zieloną... | |||
gigi
| nawet jak auto ma jakieś dodatkowe wyjścia na przystawkę odbioru mocy itd... klamot nie będzie stał tylko będzie jeżdził... zapomnijcie o przebiegach poniżej 100 tys km na rok... | |||
gigi
| mowa oczywiście o w miare świerzych autach, bo stare trupy to inny temat... | |||
~zcx | 2020-01-19 21:32:44 bredzisz . | |||
~Roman | Ok kolego BART czyli wszystko jasne. Czyli muszę sprawdzić tylko czy jest oryginalne tacho i jestem w domu! Wielkie dzięki! ps. kolego gigi nie ma reguły - naprawdę. Mogą być najprzeróżniejsze przyczyny, że auto nie robi setek tysięcy kilometrów w krótkim czasie - naprawdę! |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.