Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Spalanie scania R420 Euro 4

ID: 248360


Duże spalanie pomocy!!

Posty (31)

Transdab
mam problem ze scania r420 euro 4 ( dwie turbiny) wymienione pompowtryski (po regeneracji), cewki sprawdzone, paliwo ok, filtry wymienione na oryg, diagnostyka komp ok (test silnika itd. ), intercooler szczelny, czujnik doladow ok, ustawione pompowtryski, ciśninie doladow ok, jest to samo co było na starych pompkach a stare były uszkodzone mechanicznie, może ktoś miał taki sam problem?auto przebieg 840 tys km, sam jeżdżę.

2

~Adam
Scania euro 4 to nie jest oszczędny samochód, Tak samo euro 5 i euro 6 z egr. O tym nawet w autoryzowanych warsztatach mówią

3

~Ordynator teraz Pan!
Pier/tolą.

2

~Da_las
Sprawdz jeszcze visco. Co to znaczy duze spalanie??? Przebieg 840tys km w min. 14-nasto letniej ciezarowce??? To Niemiec tylko do kosciola jezdzil??? Co to znaczy duze spalanie??? Ile i w jakich warunkach???

2

~transdab
auto ma pewny przebieg 3 lata jezdzila na potrzeby własne, spalanie 37l pusto pelno (ladunki ok 19t)

2

gigi
to dużo pali ta scania,

2

gigi
generalnie w ostatnich latach scania miała wiecej nieudanych silników niż udanych

2

gigi
albo ktoś źle zregenerował pompki lub źle ustawił skoro pali tak samo

2

gigi
Transdab, działasz z tym sprzętem?jesteśmy ciekawi...

1

~Mieciu
HPI w warunkach warsztatowo-kowalski ch nie zregenerujesz odpowiednio. W atrakcyjnych cenach dostepne sa w serwisie Scanii, takie z z kartonika:) Ale chyba juz za póżno...

1

gigi
Mieciu masz rację, nowe bądź porządnie zregenerowane pompki + dobry montaż oraz regulacja = scania pali mniej...

1

~Da_las
Z tego kanarka orla nie zrobi. Inaczej mowiac - te typy tak maja. Mozna jeszcze rzucic okiem na druga turbine. Chociaz wedlug mnie nic tu nie pomoze.

1

Transdab
pompki zrobione dobrze regen w Bydgoszczy... sam już nie wiem czy nowe by cos pomogły
~kierowca
U mojego dawnego bossa Magnuma pali 38-42 l / 100km pod patelnią i ten lata też, ze dużo pali, szuka przyczyny, wymienia ale nikt nie bierze pod uwagę, że ta trumna na kołach ma już ponad 1500000 km, jej żywot dobiegł już końca, ale boss wyciska Ją jak cytrynę i co tydzień warsztat, jedno wymienią drugie padnie i tak na około.
gigi
a w jakiej kondycji silnik ( stopień sprężania), jakie przełożenie mostu, jaką naczepe ciągasz (ewentualnie jeśli chłodnia plandeka to jak jest ustwiona wg ciągnika), może jakieś fatalne opony (też mają wpływ)... itd... dużo by tu pisać...
gigi
weź pod uwagę że każde auto z układem egr pali więcej, z tego co wiem to ludzie narzekali na te silniki, zacytuje " swoje musi spalić"
~Da_las
gigi, w HPI nie zmierzysz cisnienia na cylindrach. Co do regeneracji pompek, to jeszcze nie slyszalem, zeby pracowaly idealnie. Tylko te z serwisu daja rade.
~Adam
W hpi trzeba często wymieniać (do15000 km) filtr paliwa wtedy chodzi długo, bezproblemowo, i mało pali
gigi
też słyszałem że tylko regenerowane fabrycznie wtryski hpi, stare pompowtryski to co innego
~Da_las
a*alizujac silnik z ukladem paliowowym HPI to jest niemozliwe, zeby to dzialalo. Jak dziala tak dziala, ale dziala. Stopien skomplikowania jest zbyt duzy, zeby zawsze cos w tym ukladzie nie bylo zuzyte. I dlatego te silniki nie pracuja rowno. Ogolnie porazka na calej lini.
~Adam
Silnik hpi euro 5 odpowiednio serwisowany nie stwarza żadnych problemów, a wręcz jazda samochodem z tym silnikiem to przyjemność (odczucie mimo 420km dużej siły ciągu)
~Da_las
To, ze ten silnik jest "zywy", to akurat sie zgodze.
~Cyprian
"Sam jeżdżę" - gdyby pojechał kierowca, na pewno zostałby obciążony za przepał.
~Olo
Kolego !
Przebieg auta z jeden strony mówi że trzeba z tym autem uciekać...
Problem bo warty jest pewnie tyle ile waży - przepraszam ale taka prawda
Silnik w technice EGR...
ale zakładając że wymieniłeś elementy na nowe, to pozostaje jeszcze jedna ważna sprawa
Czy Ty ten ciągnik masz już dłużej czy dopiero co go kupiłeś...
Aby ciągnik / samochód był ekonomiczny to ważne są parametry techniczne :
Silnik - typ skrzyni biegów - typ i przełożenie tylnego mostu i oczywiście rozmiar opon na osi napędowej... W Scanii są różnego typy skrzyni biegów ( może być np. GRSO905R - skrzynia z nadbiegiem ) Musi być zachowany odpowiedni moment obrotowy. Wiec jeżeli ktoś wyprodukował i w oryginale były np. opony 315/80 a Ty założyłeś opony 315/70 to dobrze nie będzie. Polecam wizytę w serwisie, serwis ma wgląd do specyfikacji fabrycznej i może dużo powiedzieć - zakładając że nic nie było zmieniane, bo jeżeli ciągnik był kupiony u handlarza to duże prawdopodobieństwo że mogło przełożenie tylnego mostu być zmienione...
Polecam serwis autoryzowany
Transdab
wczoraj byłem w Serwisie Scanii pełna diagnostyka komp i wyszło wszystko książkowo!!! Pompki 100% dobre, nie ma żadnych błędów, rozmiar opon fabryczny, przełożenie mostu i skrzynia ok (1400obr prz 90km/h), filtry założone oryg, turbina daje dobre ciśn, ciśnienie paliwa 16atm przy 500obr/min, także też ręce rozkladają.
~Pan teraz O!
Czyli szofer pisda.
~Pan teraz O!
Bez urazy oczywiście.
~Janusz
1400obr prz 90km/h

a powinno być ok 1280... i tu tracisz. . ze 3 litry
~Da_las
Janusz mylisz sie, to jest Euro 4 a nie 5. Inny silnik, inna mapa itd.
~ioni
da las sam jestes mapa, sprawdz szczelnosc kolektorow wydechowych, te durne pierscionki na egr, czy trombka nie peknieta, to bolaczki tego modelu.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 34.204.181.19

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels