ID: 246896
Pogłębia się problem niedoboru wykwalifikowanych kierowców
ID: 246896
ID: 246896
Do 2022 r. luka ta ma wzrosnąć do 200 tys., sięgając 1/4 całego zapotrzebowania w branży. Na razie realną strategią jej zapełniania będzie zatrudnianie kierowców z zagranicy, w tym także z innych kontynentów.
Do 2022 r. luka ta ma wzrosnąć do 200 tys., sięgając 1/4 całego zapotrzebowania w branży. Na razie realną strategią jej zapełniania będzie zatrudnianie kierowców z zagranicy, w tym także z innych kontynentów.
~etransport.pl
Posty (441)
Dawid87
| Sylwia, nasz poziom różni się zbytnio mocno, od zawsze gardziłem kłamcmi, śmieciami i mędami podobnego pokroju, więc krótko spie/rdalaj. Mam nadzieję że tak prostą czynność, twoj mózg ogarnie. | 1 | ||
silwio
| To napisz to samo bezbłędnie... I nie bombarduj mojego chat... nieuku | -3 | ||
Ł ysy
| Ł ysy. Popracuj nad kotem. | 1 | ||
silwio
| Cyt... "zoska... daje Ci plusy z innych kont"... minusy też nieuku walisz z innych kont?... żebyś zrozumiał napiszę... kąt... | |||
Dawid87
| Zaczekam aż w organizmie będzie miał 0. 00, w tedy zrozumiesz słowo spier/dalaj | |||
silwio
| Nieuku... tylko na tyle cie stać?... w sumie... nic dziwnego... nieuk pozostanie nieukiem... | -1 | ||
silwio
| Nieuku... odpal inne swoje "kąta"... musisz mi minusów. nastawiac... jak zosce plusów... | -2 | ||
kiero82
| Sylwia nie ukrywam, że gdyby cię tak zminusowalo porządnie wielu użytkowników, "papa" nie jednemu pewnie by się śmiała. | |||
~Pan Ordynator | Tsk sobie lewym okiem zerkam na forum, a prawym do kieszeni przed wypłatą (gumowce 10 ty się zbliża, pamiętajcie o tym), i nagle znikli zośka"diggecośtam i moja zalogowana podróbka. Ciekawe czy też nagle się pojawią. | |||
~kompost z łysych | Ordynator, te podróby stoją pod cmentarzem z puszką w zębach i na piwo sępią | |||
PavelSPM
| A czy niby to "przewoźników" stać na wykwalifikowanych kierowców? Wykwalif ikowanym kierowcom trzeba uczciwie płacić zgodnie z prawem, co najmniej minimalną podstawę ze wszystkimi należnymi dodatkami i wypłacać wszystkie standardowe (nie zmniejszone) przysługujące wypłaty związane z podróżami służbowymi czy delegacjami, a nie oddawać tylko część tego - tyle ile zechce się oddać, ta jeszcze i nie legalnie. Poważające się wykwalifikowane kierowcy za mniej nie pracują. | -2 | ||
~Transportowski | Pavel cwoku, u nas takie prawo żebyś wyp ierd alal i nie podpuszczał kierowców, kozi synu. U Lukaszenki masz taka praworządność, ze nie masz co do gara włożyć. | 1 | ||
~Transportowski | Na BY jest porządek, nie dość ze pensja 200 USD to jeszcze na raty. A przyglup Pavel będzie uczył jak należy płacić w Polsce. Przyglup to mało powiedziane. | 1 | ||
~kompost z łysych | Transwestyto ty bredzisz ojszczymurku. Paweł wie co pisze akurat ma 100 proc rację. A jak tobie się nie podoba to wracaj do wideł dziadowino | |||
PavelSPM
| Ale zabolało. Prawda - przeważnie jest gorzkia i boli. Przeciw prawdzie zawsze ciężko coś przeciw sensownego skomentować jak i podać argumenty. Każdy w stanie policzyć lie, co najmniej, ma być wypłaty i na ile jest okradziony, tamtym czy innym sposobem (symboliczne ryczałty za pracę, dyżury czy dyspozycji w godzinach nadliczbowych i za pracę w porze nocnej które nawet w części nie pokrywają należnego kierowcom wynagrodzenia i dodatku; zmniejszone zagraniczne stawki kwot diet i ryczałtów związanych z podróżami służbowymi czy delegacjami; 3-miesięczne okresy rozliczenia bez szczególnie uzasadnionych na to przypadków (przyczyn). Podstawa minimalna - 2250 zł. brutto (około 1634 zł. netto) za jeden etat (19-23 dni pracowniczych, 152-184 godzin pracy ("jazda" + "młotki"), zależy od miesiąca) co daje minimalną stawkę godzinową - 14. 8-12. 2 zł/h brutto (średnio około 10 zł/h netto). Dodatek za jedną godzine pracy w porze nocnej (8 godzin pomiędzy 21. 00 a 07. 00) - 20% stawki godzinowej (2. 5 zł. netto). Dyżury/dyspozycji ("koperta") - 30-60-100% wynadrodzenia (3. 3-10 zł. netto, zależy od warunków) lub rekompensata jako czas wolny. Jedna nadgodzina pracy (powyżej 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym) - 10 zł. plus 50% co daje 15 zł. netto lub rekompensata jako czas wolny. Jedna nadgodzina pracy w porze nocnej, niedzielę, święto - 10 zł. plus 100% co daje 20 zł. netto lub rekompensata jako czas wolny. Krajowa dieta z ryczałtem - 75 zł/doba (30 zł. dieta plus 45 zł. ryczałt za nocleg (150% wartości diety) w razie nieprzedłożenia rachunku za nocleg) zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS od 01. 03. 2013 r. Zagraniczna dieta z ryczałtem - 63-98 euro/doba (około 270-420 zł. ), zależy od kraju docelowego podróży służbowej (38-52 euro (około 160-220 zł. ) dieta plus 21-50 euro (około 95-215 zł. ) ryczałt za nocleg (25% od limitu na nocleg) w razie nieprzedłożenia rachunku za nocleg), zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS od 01. 03. 2013 r. Kabotaż (w delegacji), Milog, Loi Makron - pogodzinna płaca (stawka godzinowa z dodatkami) plus stawka kwoty diety zobowiązujące w odpowiednym kraju, opierając się na wewnętrzne przepisy kraju oddelegowania (Milog - 9. 19 eur/h brutto plus 24 (12/12) euro diety, Lie Makron - 10. 03 eur/h brutto). O przyszłym pakiet Mobilności nawet nie wspominam. | |||
~kris | To wg twoich wyliczen kierowca na kraju by nie przekroczył 4 tys. Ciekawe czy byliby zadowoleni gdyby ktos im tak policzył wypłatę | |||
~kris | Wiec kolego pavel nie wymądrzaj się. Pracujesz jako kierowca bo zarabiasz wiecej niz w innych branzach jak ktos zacznie czy liczyc po bozemu to bedziesz musiał przerzucic sie na szczaw i mirabelki | |||
~kompost z łysych | Kris szczaw i mirabelki zostaw ojszczymurkowi bo chociaż z tego go nikt nie okrada | |||
~gość | Zatrudniłem kierowcę C+E, który stracił lejce za wódę. Zatrudniłem go, bo twierdził, że jest z zawodu kierowcą - mechanikiem. Pracował u mnie jako mechanik około 3 miesięcy. Dłużej na jego robotę nie mogłem już się patrzeć. Ciągle gubił albo klucze albo śruby ( nakrętki ). A jak coś spierd... , to mówił, że to nie on robił. Tylko, że ja mam tylko kilkanaście aut i wszystko pamiętam i nad wszystkim panuję. Opowiadał, że jezdził aż za Ural i tak pewnie było, bo firma jest w mojej okolicy i tak kiedyś tutaj wszyscy jezdzili. Do dzisiaj nie rozumiem jak on tam jezdził tzn za Ural, bo to kompletny de*il. | |||
~kris | Gosc nie przejmuj się ja kiedys zatrudniłem kierowcę co 40 lat jezdził i rzekomo nawet do kazachstanu po czym zgubił na na wezle w gliwicach. Ale lepsze było to ze mu auto pali 45 litrów i dzwoni panie to auto mocy nie mam. Okazało sie ze miał włączony hamulec na wydechu. Ale wypie... go dopiero po akcji jak mu zabrakło paliwa i zrobił korek przed swiętami na 10 km koło centrum handlowego. Paliła sie rezerwa koles miał karte paliwową i nie uznał za stosowne zatankowac. Jade do niego z paliwem i mowie zeby nie tracic czasu to niech podniesie kabine bo trzeba podpompowac a on mi na to ze nie wie jak sie podnosi kabine. 40 lat jazdy. | |||
~kris | Zaraz sie dowiem ze jakbym płacił wiecej to bym miał fachowca. A prawda jest taka ze kierowca to de*il bo jakby myslał to by nie był kierowcą. Tylko dlaczego oni nie chcą przyjąc tego do wiadomosci ze tak jest. Nie kazdy jest einstainem. Jeden jest piekarzem inny kopie doły inny jest kierowcą a jeszcze inny kardiochirurgiem. Kazdy ma swoje miejsce. Tylko ogon nie moze krecic psem. Kierowca jest od jeżdzenia a wiekszosc ma sie za filozofów i ekonomistów w jednym | 1 | ||
~kris | Przykład taki kompost z łysych uwaza ze ktos go okrada. Nie rozumie ze tak naprawdę zarabia wiecej niz ma kwalifikacji i wiecej niz przewiduja przepisy ale krzyczy ze dziad go okrada | |||
~dobry kolega | Tez mnie wk. te przyglupy i ich argumenty ze sie 12 tysiecy nalezy w wiekszosci to wyznawcy pisu i kaczki | |||
~Ordynator Panteras. | Oszustwo macie dziady w genach. | |||
~Borewicz07 | Kris i gość Czy wy te historie wymyślacie dla jaj, bo nie chcę mi się w to wszystko uwierzyć ; ) | |||
~Borewicz07 | Może i prawda, a ja ostatnio słyszałem o kierowcy, który w naczepie chłodni silnika agregatu szukał w paleciarze :) | |||
PavelSPM
| 2019-11-05 13:11:20 "... tak naprawdę zarabia wiecej niz ma kwalifikacji... " Po co ten stały nacisk zamiany pojęcia? W tę bajkę o niby to "zarobkach" już nikt nie wierzy. Diety i ryczałty za noclegi nie są zarobkiem pracownika (są zwolnione z podatku do określonej kwoty). To są stawki kwot (jako kompensacja) które przysługują pracownikowi (Kodeks pracy Art. 775. § 1. ), na pokrycie zwiększonych kosztów na wyżywienia (śniadanie, obiad, kolacja) i noclegi (dostęp do pomieszczeń sanitarnych, zakup i prania pościeli i t. d. ) w czasie podróży służbowej. Jeśli przeciętny pracownik w Polsce będzie miał podróż służboweją to do swego zarobku dostanie te same stawki kwot (jako kompensacja) jak i kierowca, które przysługują wszystkim pracownikom na pokrycie zwiększonych kosztów na wyżywienia (śniadanie, obiad, kolacja) i noclegi (dostęp do pomieszczeń sanitarnych, zakup i prania pościeli i t. d. ) w czasie podróży służbowej. Wykwalifikowanym kierowcom cudzego nie trzeba, lecz oni i nie zamierzają swojego oddawać czy być sponsorami. Czym szybciej niby to "przewoźniki" to zrozumieją, tym dla ich będzie lepiej. | |||
Pan_Ordynator
| Czego kwiczy białoruski kałmuk? | |||
~kompost z łysych | Kris od komposta to ty o trzy *e w bok. Okradł mnie dziad i mam na to dowód w postaci wyroku sądowego nałożonego na dziadygi. A ty wypad do agromy po dwie rolki sznurka do powiązania Renaty. O tym że ktoś jest złodziejem powiem temu komuś w oczy. | |||
Nikifor1
| Prawda jest taka że dobrzy kierowcy doświadczeni kierowcy u dziadów nie jeżdżą do dobrych doświadczonych kiero dobre firmy same zabiegają |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.