ID: 246664
Gigaciężarówki na autostradach Nadrenii-Palatynatu
ID: 246664
ID: 246664
Jak poinformowało Ministerstwo Transportu Nadrenii-Palatynatu, na początku października rząd federalny rozszerzył sieć tras, na których dopuszczony jest ruch zestawów ciężarowych o długości 25, 25 metra.
Jak poinformowało Ministerstwo Transportu Nadrenii-Palatynatu, na początku października rząd federalny rozszerzył sieć tras, na których dopuszczony jest ruch zestawów ciężarowych o długości 25, 25 metra.
~etransport.pl
Posty (12)
gigi
| ja jestem za takimi rozwiązaniami, same plusy... | |||
~faQ | No to start, kto pierwszy woła 15k za miesiąc? | |||
~szyderca | Dwa transporty zastępują trzy standardowe pojazdy, oszczędność na paliwie do 15% a ile problemów... - z parkingami, - manewrowanie na ciasnych rondach, zatłoczonych uliczkach Chyba że transport z magazynu A do magazynu B tylko po autostradzie a nie do firemek których lokalizacje potrafią zaskoczyć... | |||
~szyderca | Miało być od 15 %... | |||
~Donn Diego | Specjalne szkolenie??? Przed 10 laty normalnie wsiadlem w DK pojechalem do S i wrocilem. Tam nic ndazwyczajnego nie ma. | |||
gigi
| pewnie tylko do przejazdów pomiędzy magazynami to będzie przynajmniej na razie... | |||
MagnusSE75
| 25, 25 m np. w Szwecji i Finlandii to normalka. W Finlandii mogą ważyć max. 76 ton, w Szwecji 64 tony, a między Geteborgiem i Malmo na E6 dopuszcza się nocą 80 ton. Występują też składy 24 metrowe. Wyobrażacie sobie latanie 24 metrowym potworem o wadze 80 ton? | |||
MagnusSE75
| Od 1 maja 2019 dopuszcza się również 24 metrowe autobusy w całej Szwecji. Dotąd takie dwuprzegubowe autobusy miały dyspensę na poruszanie się jedynie w Goteborgu i Malmo, teraz mogą jeździć w każdym mieście bez specjalnej zgody urzędu. | |||
irish_dude
| W Kanadzie mamy zestawy o długości 40m i dmc 62, 5 t. Mogą poruszać się tylko po drogach dwupasmowych. Aby kierować takim zestawem, należy ukończyć kurs LCV, a wcześniej mieć co najmniej dwuletnie doświadczenie i czyste konto punktowo- wypadkowe. Na oficjalnej stronie rządowej można przeczytać, że dzięki wprowadzeniu takich składów, liczba wypadków, z udziałem samochodów ciężarowych spadła średnio o 40 procent, a w Ontario nawet o 60 procent. Problemu z parkingami nie ma, bo takie składy jeżdżą pomiędzy bazami lub depotami, często w podwójnej obsadzie i nie ma potrzeby nocowania w aucie. Wynagrodzenie za jazdę takim zestawem jest średnio o 25-30 procent wyższe, niż za jazdę standardowym. Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę podrzucić zdjęcia. Pozdrawiam. | 1 | ||
MagnusSE75
| I fajnie, z tym że Kanada to inne odległości i natężenie ruchu. A tu mowa o drogach europejskich, które w większości budowane są pod ruch aut osobowych i 40 metrami nigdzie byś się nie wywinął. Dopuszczalny tonaż zależy też od jakości dróg, wytrzymałości nawierzchni itp. Dlatego w Szwecji mogą jeździć 80 tonami i droga na tym nie ucierpi, a w Polsce, w której teoretycznie max. 40 ton drogi wyglądają jak fale Dunaju :-) | |||
irish_dude
| Raczej nie wyobrażam sobie jazdy takim zestawem np. w Niemczech :-) Byłoby ciekawie na zjazdach z autostrad. A jeśli chodzi o jakość dróg, to w Kanadzie szału nie ma, zwłaszcza po zimie. Największą zaletą jazdy tutaj jest spokój na drogach, prócz oczywiście Toronto, Vancouver czy Montreal. Na szczęście, bardzo rzadko tam bywam. | 1 | ||
MagnusSE75
| Warunki podobne do Szwecji. Pisząc jakość dróg miałem na myśli, że nie są zrobione z plasteliny, jak w Polsce. U mnie też pojawiają się wyrwy i dziury zwłaszcza po zimie. Klimat ma swoje prawa i tu się Skandynawia nie różni aż tak mocno od Kanady. Inaczej wygląda sytuacja w innych europejskich krajach. Generalnie rzecz biorąc nazywanie 25, 25 metrowców gigaciężarówkami uważam za przesadzone, szczególnie jeśli nie idzie to w parze z podwyższonym tonażem. Ot, takie jamniki ; -) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.