ID: 246186
Koniec koszmaru filipińskich kierowców
ID: 246186
ID: 246186
Przez wiele miesięcy związkowcy z Niemiec i Holandii wspierali filipińskich kierowców ciężarówek w egzekwowaniu swoich praw. Mężczyźni byli wyzyskiwani podczas pracy w Niemczech. W międzyczasie udało się wyegzekwować dla nich dodatkowe wypłaty.
Przez wiele miesięcy związkowcy z Niemiec i Holandii wspierali filipińskich kierowców ciężarówek w egzekwowaniu swoich praw. Mężczyźni byli wyzyskiwani podczas pracy w Niemczech. W międzyczasie udało się wyegzekwować dla nich dodatkowe wypłaty.
~etransport.pl
Posty (45)
~Tadek | . ~Uczciwa Mobilnosc 2019-10-0 1 14:01:31 Zgodnie to znaczy, ze pracodawca nie moze zaplacic MiLOGu w dietach, ale musi za kazda godzine prace zaplacic 9, 19 jako podstawe PLUS diete. Kontakt znajdziecie na stronie, ktora w artykule zostala wymieniona www. fair-arbeiten. eu/p Bzdury gosciu wypisujesz. | |||
~Tadek | Informacje z niemieckiego Urzędu Celnego potwierdziły stanowisko Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, że diety i ryczałty mogą być składnikiem wynagrodzenia, ponieważ wynika to z dyrektywy unijnej. | 1 | ||
~Tadek | Niemiecki Urząd Celny w pełni zaakceptował praktykę wliczania do płacy minimalnej ryczałtu noclegowego i diety pomniejszonej według wytycznych niemieckiego ministerstwa finansów, | 1 | ||
~Tadek | Ale co niektórzy kierofczyki chcą być bardziej święci od papieża i mądrzejsi od niemieckich urzędów. | |||
~Tadek | Zadowolony kiero 2019-10-01 14:12:01Ciekawe czy czasami nie ktorys z naszych dziad transow z forum prowadzil ta firme krzak z pl co brala udzial w procederze bo niektorych dawno nie widac moze juz siedza gdzie ich miejsce :) To firma Duńczyka jedynie zarejstrowana w Polsce. Powod tego oczywisty. | |||
PavelSPM
| ~Tadek Podaj ile wynosi ryczałt noclegowy i dieta pomniejszona według wytycznych niemieckiego ministerstwa finansów | |||
~Uczciwa Mobilnosc | Tadek: Jako organizacja Niemieckiego Zrzeszenia Związków Zawodowych dobrze znamy sytuacje prawna w Niemczech. Kolega z czech sie rowniez domagal swoich praw (artykul o jego sprawie na dole). To, ze pracodawcy razem ze zleceniodawcami przedstawiaja sytuacje innaczej, nie znaczy ze maja racje. Kierowcy ze wschodniej europy maja prawo na MiLoG 9, 19/h euro plus diety, kiedy pracuja na terenie niemiec. Ministerstwo pracy w Niemczech wiele razy to nam potwierdzilo. Jesli nadal nie wierzysz, sprawdz artykul o kierwoce z Czech, ktore sie domagal rozniece miedzy czeska podstawa a niemieckim MiLoGiem: s://trans. info/pl/czeski-kiero wca-gora-wygral-sadz ie-deutsche-post-dos tanie-10-tys-euro-wy rownania-precedens-m oze-wstrzasnac-rynki em-transportowym-824 87# | |||
~Tadek | Spm Jeśli pracodawca wypłaca pracownikowi łączną sumę, w której zawarte są kwoty, którymi pracownik sam winien opłacać swoje koszty zakwaterowania i wyżywienia, od łącznej sumy należy odjąć najniższą kwotę na zakwaterowanie i wyżywienie wynikającą z rozporządzenia dotyczącego ubezpieczeń społecznych i do płacy minimalnej zalicza się tylko kwotę pozostałą po odjęciu. | |||
~Tadek | najniższa miesięczna kwota na zakwaterowanie wynosi 223 EUR a na wyżywienie 229 EUR. Łączna kwota na koszty związane z delegacją wynosi zatem 452 EUR. Przyjmując średnio 21 dni pracy w miesiącu, należy przyjąć, że niemieckie minimalne dzienne koszty podróży wynoszą 21, 52 EUR. W świetle zaś stanowiska niemieckich organów każda nadwyżka ponad tę wartość otrzymywana przez kierowcę z tytułu delegacji powinna być zaliczona na poczet pensji minimalnej. | |||
PavelSPM
| Niemcy (8hx9. 198364; ) +21, 528364; = około 958364; Polska (8hx38364; ) +498364; +37. 58364; = około 1008364; +/- to samo. Jak widać, jeśli nie pasożytować i płacić wszystko co należy i przysługuje pracownikowi nawet od minimalnej stawki z standardowymi (nie zmniejszonymi) stawkami kwot związanymi z podróżami służbowymi to nie ma powodu dla niepokoju u uczciwych pracodawców z powodu przyszłego Pakietu Mobilności. Dla pseudo pracodawców, które zarabiają na wymyślonych zarobkach jako dniuwki, km, %, okordy, obroty i t. d. czy na ściemnionych lub zmniejszonych należnych dodatkach i przysługujących stawkach kwot pracowników, to jest tragedia. Nie do przeżycia. Obłamuje się sposób wyłudzenia pieniędzy od pracowników. | |||
PavelSPM
| Niemcy (8hx9. 19euro) +21, 52euro = około 95euro Polska (8hx3euro ) +49euro+37. 5euro= około 100euro +/- to samo. | |||
~Tadek | Pavel a na Białorusi ile? | |||
PavelSPM
| ~Tadek Na Białorusi kwoty podróży służbowej do Niemiec : Dieta - 50 EUR Limit na nocleg - 140 EUR Ryczałt za nocleg - 28 EUR (20% od limitu na nocleg) | |||
PavelSPM
| Co do Milog-u i Lie Makron dla Białorusi też to obowiązuje. | |||
~Tadek | No to elegancko. | |||
PavelSPM
| Jak widzisz, na Polsce światło klinem nie staje się. | |||
~Tadek | Sorry, ale nie rozumiem. | |||
PavelSPM
| Wokół jednej Polski świat nie kręci się | |||
~Tadek | To dobrze chyba. | 1 | ||
~Transportowski | PavelSPM won na wschód lub na zachód. | |||
PavelSPM
| ~Transportowski N ie jestem, nie pracuje jak i nie mieszkam w Polsce. Patrz lepiej żeby ciebie z Polski nie wygoniły. | |||
~Miro | Dobre label. Transportowali ma hinduska mentalność i obyczaje Niech jedzie do Indii. | |||
~Miro | Dobre pavel. Transportowski ma hinduska mentalność i obyczaje niech jedzie do Indii lub Bangladeszu " niżej, niżej, niżej się nie da". Ha ha | |||
Dawid87
| Transportowski ty liczysz że któryś sie przyzna jak Niemiec traktuje taniego murzyna z Polski, niemiecki pan potrafi liczyć, wracając do tematu, trzeba pochwalić poprawnie napisany artykuł, że zachodnie firmy rejestrują się w Polsce aby wykorzystać pracowników. | |||
~Uczciwa Mobilnosc | Tadek i Pavel SPM: To co urzad celny niemiecki przekazuje na swojej stronie, jest jasne: diety oraz wszystkie inne czesci wyplate, ktore sa placone za nocleg lub wyzywienie, nie moga byc wliczane do MiLoGu. Co znaczy: pracodawca musi zaplacic 9, 19 euro za kazda godzine w niemczech PLUS diety za nocleg i zakwaterowanie. Wiemy dobrze (bo rozmawialismy z 4000 kierowcami), ze realia na europejskich drogach wygladaja innaczej. Ale prawo niemieckie i europejskie na tym pukcie jest jasne. A dokladnie to prawo uzywali pracownicy z filipin aby sie domagac swoich praw do MiLoGu. Mieli to prawo, bo podpisali umowe w Polsce a pracowali dla niemieckiego zleceniodawcy (tak jak wiele innych ludzi ze calego swiata, ktorzy pracuja dla polskich pracodawcow). Przedstawiona powyzej droga prawna wiec dziala. W przypadku kierwcow z polskimi umowami tak samo jak z czeskimi umowami. Jeszcze raz artykul do sprawy czeskiego kolegi: s://trans. info/pl/czeski-kiero wca-gora-wygral-sadz ie-deutsche-post-dos tanie-10-tys-euro-wy rownania-precedens-m oze-wstrzasnac-rynki em-transportowym-824 87 | |||
~Uczciwa Mobilnosc | ... linki widocznie nie dzialaja. Kto sie chce dowieziec, ze faktycznie tez kolega z czech taka sama droga prawna domagal swoich praw do MiLoGu PLUS diety, moze googlowac "czeski kierowca gora deutsche post trans info" | |||
~Tadek | ~Uczciwa Mobilnosc 2019-10-0 1 23:08:43Tadek i Pavel SPM: Ty udajesz głupiego czy naprawdę takim jesteś? Masz podane niemieckie przepisy prawne, a ty nadal swoje pier dolisz. A co do Czecha, to nawet ten przyklad potwierdza to co pisze. Wystarczy policzyć. | |||
~Lgbtdihdi | Parking przy lotnisku w Billund, parking tor 31 przy lotnisku we Frankfurcie, parking Brucargo w Brukseli, do wyboru do koloru, Filipiny, szoszony, romania, bulgares, wystarczy chcieć skontrolować, | |||
~Arek | Czy ktoś ich trzymał na siłę? Nie podoba się to won z powrotem | |||
PavelSPM
| Trzyma ich nie zapłacony zarobek, nadzieja go otrzymać, nieobecność środków wrócić do domu. Są zakładnikami sytuacji. Z każdym miesiącem sytuacja potężnieje i nawala się jak śnieżna piguła. Nie na próżno nazywają to współczesnym niewolnikiem 21 stulecia. Ponad cynizm nie zauważać tego i udawać że nikt nikogo nie utrzymuje. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.