ID: 244336
Płaci mandat firma czy kierowca?
ID: 244336
ID: 244336
Siema. W tym tygodniu wyjdzie ok 45 godzin jazdy i 22 godziny młotki. Łącznie 67 godzin w przybliżeniu pracy w tym tygodniu. Pracuje u niemieckiego pracodawcy. Wszystko niemieckie, jedynie Polska karta kierowcy. Przekroczyłem 60 godzin jazda plus młotki w tygodniu o 7. Kto płaci mandat? Jak Bag złapie na drodze to wystawią mandat za coś takiego? Czy jak kontrola wewnątrz firmy będzie ale kto płaci mandatami. Na koło wystawiają?
Siema. W tym tygodniu wyjdzie ok 45 godzin jazdy i 22 godziny młotki. Łącznie 67 godzin w przybliżeniu pracy w tym tygodniu. Pracuje u niemieckiego pracodawcy. Wszystko niemieckie, jedynie Polska karta kierowcy. Przekroczyłem 60 godzin jazda plus młotki w tygodniu o 7. Kto płaci mandat? Jak Bag złapie na drodze to wystawią mandat za coś takiego? Czy jak kontrola wewnątrz firmy będzie ale kto płaci mandatami. Na koło wystawiają?
~Znawca252563*.146.192.21.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.192.21.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (80)
PavelSPM
6 lat temu | We Francji bez nadgodzin norma wynosi tylko 36h pracy w tygodniu. | |||
~Znawca252563 6 lat temu | Inaczej. Na drodze łapie mnie BAG. Podczas kontroli to wyjdzie i wystawią mi mandat na kierowcę? Inne jeszcze pytanie, podczas kontroli firmie jak by kiedyś miała to za to przekroczenie wystawił mandat mi czy na firme? | |||
~wyjazd 6 lat temu | tutaj mowimy o polskich przepisach. wypad na germanskie fora pytac o ich przepisy | |||
~Donn Diego 6 lat temu | Na drodze wystawia mandat na Ciebie, a firma Ci odda lub nie, w firmie zaplaci firma, bo powinna Cie ukarac i zabronic dalszej pracy. W praktyce prawdopodobienstwo kontroli w firmie jest zerowe. Jesli firma zmusza Cie do przekraczania czasu pracy teoretycznie masz obowiazek poinformowac Zoll. Wazne jest, czy mieszkasz w D czy tylko pracujesz, bo tylko pracujacych wszyscy maja gdzies. | |||
~Znawca252563 6 lat temu | Pracuje tylko w Niemczech. Jeżdżę systemem 2 na 1 pod sklepem Lidl. Płacone mam z karty kierowcy. I jakoś tak za dużo młotków nabiłem i wyszło ponad 60 godzin jazda plus młotki. Dzwoniłem w piątek do polskiego ITD i inspektor sam mi potwierdził, że na drodze podczas kontroli w ogóle tego 60 godzin ( jazda plus młotki ) nie biorą pod uwagę, Jasno dal mi do zrozumienia, że ich to nie obchodzi, że przekroczyłem. W firmie jak by była kontrola z inspekcji to mandat wystawiają na firmę po prostu i tyle, a nie na kierowcę. Ale inspektor sam powiedziałał, że tak jest w Polsce. Dodatkowo powiedział, że to rozporządzenie jest europejskie i obowiązuje w całej Europie te 56 godzin jazdy tygodniowo, a w Polsce leszcze mamy dodatkowo jakieś przepisy wewnętrzne i to w Polsce jest z tymi 60 godzinami. I to są wewnętrzne polskie ustawy. A w Niemczech to nie wie. A ja pracuje u Niemca. | |||
PavelSPM
6 lat temu | Co dotyczy Polski Odpowiedzi alność przewoźnika Przewoź nik jest zobowiązany do tego, aby zorganizować pracę swoich kierowców w taki sposób, by ci mogli przestrzegać przepisów prawa. Pracodawca wydaje zatem odpowiednie polecenia, informuje o obowiązujących normach, sporządza harmonogram pracy oraz odpoczynku w odniesieniu do każdego swojego kierowcy, prowadzi ewidencję czasu pracy (obowiązek przechowywania ewidencji czasu pracy kierowcy przez okres 3 lat) oraz przeprowadza regularne kontrole w tym zakresie. To właśnie przedsiębiorca transportowy będzie odpowiedzialny za naruszenia, których dopuszczą się kierowcy jego firmy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz osobiście wykonujące przewozy drogowe na jego rzecz. I tak: Za przekroczenie tygodniowego wymiaru czasu pracy a) do 2 godzin grozi 100 PLN b) powyżej 2 do 10 godzin 300 PLN c) powyżej 10 godzin 500 PLN Naruszenie przepisów przez kierowców Za naruszenie przepisów o czasie prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerwach i odpoczynkach kierowcom grozi grzywna zgodnie z kwalifikacją prawną. I Tak: Za przekroczenie tygodniowego wymiaru czasu pracy przez osoby NIEZATRUDNIONE przez przedsiębiorcę, lecz osobiście wykonujące przewozy drogowe na jego rzecz: a) do 2 godzin 50 PLN b) powyżej 2 do 10 godzin 300 PLN c) powyżej 10 godzin 500 PLN | |||
PavelSPM
6 lat temu | Co dotyczy Niemiec. Normy czasu pracy określa przede wszystkim ustawa o czasie pracy (niem. Arbeitszeitgesetz-Ar bZG). Reguluje również ustawa o ochronie pracującej młodzieży (niem. Jugendarbeitsschutzg esetz) oraz ustawa o ochronie macierzyństwa (niem. Mutterschutzgesetz). Sama ustawa o czasie pracy odnosi się do następujących zagadnień: maksymalny dobowy wymiar czasu pracy, rozkład czasu pracy, przerwy i okresy odpoczynku, praca w niedziele i święta. Nadzór nad przestrzeganiem wytycznych dotyczących czasu pracy pełni Urząd Nadzoru nad Prowadzeniem Działalności Gospodarczej (niem. Gewerbeaufsichtsamt) lub Urząd Ochrony Pracy (niem. Amt für Arbeitsschutz). Jeśli pracodawca naruszy przepisy o czasie pracy, grozi mu grzywna. Pracownik może też odmówić wykonywania pracy, jeżeli zostanie ona zlecona z naruszeniem ww. wytycznych. Zasadniczo personel może wykonywać pracę przez maksymalnie 8 godzin dziennie. Ponieważ ustawa odnosi się do dni roboczych (6 dni 8211; od poniedziałku do soboty włącznie), odpowiada to tygodniowemu czasowi pracy w wymiarze 48 godzin. Czas pracy może ulec tymczasowemu wydłużeniu (np. z powodu zwiększonej ilości zamówień w danym sezonie) do maksymalnie 10 godzin dziennie lub 60 godzin tygodniowo, o ile długość dnia pracy w 6-miesięcznym lub 24-tygodniowym okresie rozliczeniowym wynosić będzie przeciętnie 8 godzin. Jeśli w firmie pracuje się więcej niż 8 godzin dziennie, pracodawca ma obowiązek pisemnego ewidencjonowania wydłużonego czasu pracy poszczególnych osób i przechowywania takiej dokumentacji przez co najmniej 2 lata. W określonych sytuacjach organ nadzorczy może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu pracy w zakładzie. W nagłych przypadkach, gdy np. zakładowi grozi zalanie przez powódź, pracodawca ma prawo do wydłużenia czasu pracy bez wcześniejszego uzyskania zgody pracowników. Również zbiorowe układy pracy mogą przewidywać wydłużenie czasu pracy oraz okresów rozliczeniowych. O podziale dozwolonego czasu pracy na poszczególne dni współdecyduje rada zakładowa. To pracodawca ma za zadanie dopilnować, by jego personel rzeczywiście skorzystał z przysługujących mu przerw. Nie może więc dopuścić do sytuacji, w której pracownik 8222; przepracuje8221; przerwę i w zamian za to wcześniej skończy pracę w danym dniu. Po zakończeniu dnia pracy pracownikowi przysługuje okres odpoczynku, wynoszący co najmniej 11 godzin. W pewnych okolicznościach obowiązują wyjątki od tej reguły, odnoszące się np. do firm transportowych. | |||
~Tadek 6 lat temu | ~Donn Diego 2019-07-20 00:33:06Na drodze wystawia mandat na Ciebie, a firma Ci odda lub nie Jełopie kto mu wystawi ten mandat? | |||
~Tadek 6 lat temu | Dyrektywa 2002/15/WE. Art. 4. a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas Paweł tak co do zasady. Dyrektywy nie stanowią obowiązującego prawa i nie można się na nie powoływać. To wytyczne dla ustawodawcow. | |||
~Milioner 6 lat temu | Ty płacisz mandat było poinformować pracodawcę / spedytora że skończył ci się czas jazdy lub pracy i teraz masz pauzę ustawową i wy*e na jego transporty a żeś skończony baran i ewidentnie przeciągasz jezdę 60 godzin to nie 5-30 minut na przejazd na drugi parking lub pauze można było zrobić po 3 godzinach a nie po 4 dopiero parkingu szukać sam za wszystko zapłacisz do tego za twoje przewinienia prawdopodobnie będzie kontrola w firmie co pracujesz to nie incydentianlny przypadek kilku minut. Dlatego pozwalniałem wszystkich takich kierowców co nie umieją poinformować spedytora lub mnie że już nie mają czasu. Stawki i terminy są takie że normalnie można jeździć i się da a parkingowe bajkopisarze właśnie takiego syfu robią a pózniej to dziadtrans sam żeś gówna narobił. To teraz płać | 1 | ||
~Donn Diego 6 lat temu | Tadek de*ilu nieskonczony, Policja, BAG, Zoll. | |||
~Donn Diego 6 lat temu | Znawca 561/2006 to UE przepis, a tam stoi jak byk, 48h pracy tygodniowo, max 60. Ale tak szczerze, olalbym temat, prawdopodobienstwo kontroli zewnetrznej, jesli nikt nie zglosi do Zoll lub Arbeitsamt, jest zerowe. | |||
~Tadek 6 lat temu | Don Diego idioto Napisze raz jeszcze BAG nie ma uprawnień do kontroli czasu pracy kierowcy. Rozumiesz to idioto? | |||
~Tadek 6 lat temu | Poza tym w rozp 561 nie ma słowa o czasie pracy barani łbie. | |||
PavelSPM
6 lat temu | 2019-07-20 08:24:56 "Paweł tak co do zasady. Dyrektywy nie stanowią obowiązującego prawa i nie można się na nie powoływać. To wytyczne dla ustawodawcow. " I co tym chcesz powiedzieć? To powołuj się na Kodeks pracy i w dodatek na Ustawę o czasie pracy kierowcy bo tam też wspomina się o ograniczeniu maksymalnego czasu pracy w tygodniu (60 godzin). Czy oni też nie stanowią obowiązującego prawa? | 1 | ||
~Tadek 6 lat temu | To co napisałem. Ciebie jako kierowcę obowiązują przepisy kodeksu pracy, rozp 561, ust o czasie pracy kierowców. Unijne dyrektywy możesz sobie wsadzić w żopu. Poniał jełop? | 1 | ||
PavelSPM
6 lat temu | Chamstwo oznaka słabości. Wyluzuj opętany. | -2 | ||
~Tadek 6 lat temu | Jakie chamstwo? To sama prawda, dlatego tak bardzo Cię to boli jełopie. Ucz się. | 1 | ||
~Tadek 6 lat temu | Po hui jełopie cytujesz unijne dyrektywy, skoro one nie obowiązuja? Cytuj przepisy jesli chcesz być wiarygodny. | 2 | ||
PavelSPM
6 lat temu | Idiota - diagnoza choroby. Na chorych nie obrażają się. Do doktora "wielotwarzowy". | -2 | ||
~Tadek 6 lat temu | Paweł bez obrazy - piszesz bzdury. Rozumiesz? | 2 | ||
~Tadek 6 lat temu | Skąd ty ku... rwa jesteś że po polsku nie Rozumiesz? | 2 | ||
PavelSPM
6 lat temu | 2019-07-20 12:34:35 "... piszesz bzdury. " Dla ciebie, tak. Są oni nawet taktyczne i zakaźne. | |||
PavelSPM
6 lat temu | Jak widać, prowokują nawet u niektórych zaostrzenie nerwicy. | |||
Artykuł
6 lat temu | Tadek, polwyskrobany de*ilu, a co sprawdza BAG, cisnienie powietrza w ogumieniu? | |||
~kierowca 6 lat temu | Nabijanie wejść na et, * kom, przez trolle z et. Sprawa prosta, lej na wezwania firmy, nie zrobią sprawy dziady o pare zł, chyba ze dymałeś żonę szefa i zemsta. Nie pracujesz już tam, miej w dooopie. Nic nie płać. Koniec dyskusji !!!Trolle z et napędzają temat. Nic nie płać !!Powodzenia. | -1 | ||
~Tadek 6 lat temu | Artykul jelopie znajdz sobie uprawnienia BAG i wskaz przepis pozwalający im na kontrole czasu pracy. | |||
~Tadek 6 lat temu | Artykul- kolejny obsrany jełop przed kontrolą BAG | |||
~Milioner 6 lat temu | Płaci baran który czasy przeciągnoł to tak samo jak byś przekroczył prędkość i kto inny miał by zapłacić. Było normalnie zjechać na parking i zrobić pauze nic trudnego jakoś innym się udaje. A to czy BAG ma prawo skontrolować czas pracy to to co piszecie a realia są inne dostaniesz mandat a później się odwołaj i nikt się nie będzie z durniem szarpać piszą mandat i wsio. | 1 | ||
~Tadek 6 lat temu | Milioner za to nie piszą. Koniec. Kropka. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.