REKLAMA

Płaci mandat firma czy kierowca?
ID: 244336

Siema. W tym tygodniu wyjdzie ok 45 godzin jazdy i 22 godziny młotki. Łącznie 67 godzin w przybliżeniu pracy w tym tygodniu. Pracuje u niemieckiego pracodawcy. Wszystko niemieckie, jedynie Polska karta kierowcy. Przekroczyłem 60 godzin jazda plus młotki w tygodniu o 7. Kto płaci mandat? Jak Bag złapie na drodze to wystawią mandat za coś takiego? Czy jak kontrola wewnątrz firmy będzie ale kto płaci mandatami. Na koło wystawiają?

~Znawca252563
*.146.192.21.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Posty (80)

PavelSPM
2019-07-20 00:00:28
We Francji bez nadgodzin norma wynosi tylko 36h pracy w tygodniu.
~Znawca252563
2019-07-20 00:03:16
Inaczej. Na drodze łapie mnie BAG. Podczas kontroli to wyjdzie i wystawią mi mandat na kierowcę? Inne jeszcze pytanie, podczas kontroli firmie jak by kiedyś miała to za to przekroczenie wystawił mandat mi czy na firme?
~wyjazd
2019-07-20 00:12:11
tutaj mowimy o polskich przepisach.
wypad na germanskie fora pytac o ich przepisy
~Donn Diego
2019-07-20 00:33:06
Na drodze wystawia mandat na Ciebie, a firma Ci odda lub nie, w firmie zaplaci firma, bo powinna Cie ukarac i zabronic dalszej pracy. W praktyce prawdopodobienstwo kontroli w firmie jest zerowe.
Jesli firma zmusza Cie do przekraczania czasu pracy teoretycznie masz obowiazek poinformowac Zoll. Wazne jest, czy mieszkasz w D czy tylko pracujesz, bo tylko pracujacych wszyscy maja gdzies.
~Znawca252563
2019-07-20 00:46:04
Pracuje tylko w Niemczech. Jeżdżę systemem 2 na 1 pod sklepem Lidl. Płacone mam z karty kierowcy. I jakoś tak za dużo młotków nabiłem i wyszło ponad 60 godzin jazda plus młotki. Dzwoniłem w piątek do polskiego ITD i inspektor sam mi potwierdził, że na drodze podczas kontroli w ogóle tego 60 godzin ( jazda plus młotki ) nie biorą pod uwagę, Jasno dal mi do zrozumienia, że ich to nie obchodzi, że przekroczyłem. W firmie jak by była kontrola z inspekcji to mandat wystawiają na firmę po prostu i tyle, a nie na kierowcę. Ale inspektor sam powiedziałał, że tak jest w Polsce.

Dodatkowo powiedział, że to rozporządzenie jest europejskie i obowiązuje w całej Europie te 56 godzin jazdy tygodniowo, a w Polsce leszcze mamy dodatkowo jakieś przepisy wewnętrzne i to w Polsce jest z tymi 60 godzinami. I to są wewnętrzne polskie ustawy. A w Niemczech to nie wie. A ja pracuje u Niemca.
PavelSPM
2019-07-20 00:47:59
Co dotyczy Polski

Odpowiedzi alność przewoźnika
Przewoź nik jest zobowiązany do tego, aby zorganizować pracę swoich kierowców w taki sposób, by ci mogli przestrzegać przepisów prawa. Pracodawca wydaje zatem odpowiednie polecenia, informuje o obowiązujących normach, sporządza harmonogram pracy oraz odpoczynku w odniesieniu do każdego swojego kierowcy, prowadzi ewidencję czasu pracy (obowiązek przechowywania ewidencji czasu pracy kierowcy przez okres 3 lat) oraz przeprowadza regularne kontrole w tym zakresie.
To właśnie przedsiębiorca transportowy będzie odpowiedzialny za naruszenia, których dopuszczą się kierowcy jego firmy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz osobiście wykonujące przewozy drogowe na jego rzecz. I tak:
Za przekroczenie tygodniowego wymiaru czasu pracy
a) do 2 godzin grozi 100 PLN
b) powyżej 2 do 10 godzin 300 PLN
c) powyżej 10 godzin 500 PLN

Naruszenie przepisów przez kierowców
Za naruszenie przepisów o czasie prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerwach i odpoczynkach kierowcom grozi grzywna zgodnie z kwalifikacją prawną. I Tak:
Za przekroczenie tygodniowego wymiaru czasu pracy przez osoby NIEZATRUDNIONE przez przedsiębiorcę, lecz osobiście wykonujące przewozy drogowe na jego rzecz:
a) do 2 godzin 50 PLN
b) powyżej 2 do 10 godzin 300 PLN
c) powyżej 10 godzin 500 PLN
PavelSPM
2019-07-20 02:42:57
Co dotyczy Niemiec.

Normy czasu pracy określa przede wszystkim ustawa o czasie pracy (niem. Arbeitszeitgesetz-Ar bZG). Reguluje również ustawa o ochronie pracującej młodzieży (niem. Jugendarbeitsschutzg esetz) oraz ustawa o ochronie macierzyństwa (niem. Mutterschutzgesetz). Sama ustawa o czasie pracy odnosi się do następujących zagadnień: maksymalny dobowy wymiar czasu pracy, rozkład czasu pracy, przerwy i okresy odpoczynku, praca w niedziele i święta.
Nadzór nad przestrzeganiem wytycznych dotyczących czasu pracy pełni Urząd Nadzoru nad Prowadzeniem Działalności Gospodarczej (niem. Gewerbeaufsichtsamt) lub Urząd Ochrony Pracy (niem. Amt für Arbeitsschutz). Jeśli pracodawca naruszy przepisy o czasie pracy, grozi mu grzywna. Pracownik może też odmówić wykonywania pracy, jeżeli zostanie ona zlecona z naruszeniem ww. wytycznych. Zasadniczo personel może wykonywać pracę przez maksymalnie 8 godzin dziennie. Ponieważ ustawa odnosi się do dni roboczych (6 dni 8211; od poniedziałku do soboty włącznie), odpowiada to tygodniowemu czasowi pracy w wymiarze 48 godzin. Czas pracy może ulec tymczasowemu wydłużeniu (np. z powodu zwiększonej ilości zamówień w danym sezonie) do maksymalnie 10 godzin dziennie lub 60 godzin tygodniowo, o ile długość dnia pracy w 6-miesięcznym lub 24-tygodniowym okresie rozliczeniowym wynosić będzie przeciętnie 8 godzin.
Jeśli w firmie pracuje się więcej niż 8 godzin dziennie, pracodawca ma obowiązek pisemnego ewidencjonowania wydłużonego czasu pracy poszczególnych osób i przechowywania takiej dokumentacji przez co najmniej 2 lata. W określonych sytuacjach organ nadzorczy może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu pracy w zakładzie. W nagłych przypadkach, gdy np. zakładowi grozi zalanie przez powódź, pracodawca ma prawo do wydłużenia czasu pracy bez wcześniejszego uzyskania zgody pracowników. Również zbiorowe układy pracy mogą przewidywać wydłużenie czasu pracy oraz okresów rozliczeniowych. O podziale dozwolonego czasu pracy na poszczególne dni współdecyduje rada zakładowa.
To pracodawca ma za zadanie dopilnować, by jego personel rzeczywiście skorzystał z przysługujących mu przerw. Nie może więc dopuścić do sytuacji, w której pracownik 8222; przepracuje8221; przerwę i w zamian za to wcześniej skończy pracę w danym dniu. Po zakończeniu dnia pracy pracownikowi przysługuje okres odpoczynku, wynoszący co najmniej 11 godzin. W pewnych okolicznościach obowiązują wyjątki od tej reguły, odnoszące się np. do firm transportowych.
~Tadek
2019-07-20 08:03:03
~Donn Diego
2019-07-20 00:33:06Na drodze wystawia mandat na Ciebie, a firma Ci odda lub nie

Jełopie kto mu wystawi ten mandat?
~Tadek
2019-07-20 08:24:56
Dyrektywa 2002/15/WE.  
Art. 4.  
a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas

Paweł tak co do zasady.
Dyrektywy nie stanowią obowiązującego prawa i nie można się na nie powoływać.
To wytyczne dla ustawodawcow.
~Milioner
2019-07-20 11:39:20
Ty płacisz mandat było poinformować pracodawcę / spedytora że skończył ci się czas jazdy lub pracy i teraz masz pauzę ustawową i wy*e na jego transporty a żeś skończony baran i ewidentnie przeciągasz jezdę 60 godzin to nie 5-30 minut na przejazd na drugi parking lub pauze można było zrobić po 3 godzinach a nie po 4 dopiero parkingu szukać sam za wszystko zapłacisz do tego za twoje przewinienia prawdopodobnie będzie kontrola w firmie co pracujesz to nie incydentianlny przypadek kilku minut. Dlatego pozwalniałem wszystkich takich kierowców co nie umieją poinformować spedytora lub mnie że już nie mają czasu. Stawki i terminy są takie że normalnie można jeździć i się da a parkingowe bajkopisarze właśnie takiego syfu robią a pózniej to dziadtrans sam żeś gówna narobił. To teraz płać

1

~Donn Diego
2019-07-20 11:39:47
Tadek de*ilu nieskonczony, Policja, BAG, Zoll.
~Donn Diego
2019-07-20 11:46:04
Znawca 561/2006 to UE przepis, a tam stoi jak byk, 48h pracy tygodniowo, max 60.
Ale tak szczerze, olalbym temat, prawdopodobienstwo kontroli zewnetrznej, jesli nikt nie zglosi do Zoll lub Arbeitsamt, jest zerowe.
~Tadek
2019-07-20 11:55:33
Don Diego idioto
Napisze raz jeszcze
BAG nie ma uprawnień do kontroli czasu pracy kierowcy.
Rozumiesz to idioto?
~Tadek
2019-07-20 11:57:17
Poza tym w rozp 561 nie ma słowa o czasie pracy barani łbie.
PavelSPM
2019-07-20 11:58:50
2019-07-20 08:24:56
"Paweł tak co do zasady.
Dyrektywy nie stanowią obowiązującego prawa i nie można się na nie powoływać.
To wytyczne dla ustawodawcow. "

I co tym chcesz powiedzieć?
To powołuj się na Kodeks pracy i w dodatek na Ustawę o czasie pracy kierowcy bo tam też wspomina się o ograniczeniu maksymalnego czasu pracy w tygodniu (60 godzin).
Czy oni też nie stanowią obowiązującego prawa?

1

~Tadek
2019-07-20 12:14:44
To co napisałem.
Ciebie jako kierowcę obowiązują przepisy kodeksu pracy, rozp 561, ust o czasie pracy kierowców.
Unijne dyrektywy możesz sobie wsadzić w żopu.
Poniał jełop?

1

PavelSPM
2019-07-20 12:21:03
Chamstwo oznaka słabości.
Wyluzuj opętany.

-2

~Tadek
2019-07-20 12:23:04
Jakie chamstwo?
To sama prawda, dlatego tak bardzo Cię to boli jełopie.
Ucz się.

1

~Tadek
2019-07-20 12:25:30
Po hui jełopie cytujesz unijne dyrektywy, skoro one nie obowiązuja?
Cytuj przepisy jesli chcesz być wiarygodny.

2

PavelSPM
2019-07-20 12:29:19
Idiota - diagnoza choroby.
Na chorych nie obrażają się.
Do doktora "wielotwarzowy".

-2

~Tadek
2019-07-20 12:34:35
Paweł bez obrazy
- piszesz bzdury.
Rozumiesz?

2

~Tadek
2019-07-20 12:35:42
Skąd ty ku... rwa jesteś że po polsku nie Rozumiesz?

2

PavelSPM
2019-07-20 12:45:33
2019-07-20 12:34:35
"... piszesz bzdury. "

Dla ciebie, tak.
Są oni nawet taktyczne i zakaźne.
PavelSPM
2019-07-20 13:01:03
Jak widać, prowokują nawet u niektórych zaostrzenie nerwicy.
Artykuł
2019-07-20 16:18:32
Tadek, polwyskrobany de*ilu, a co sprawdza BAG, cisnienie powietrza w ogumieniu?
~kierowca
2019-07-20 16:45:40
Nabijanie wejść na et, * kom, przez trolle z et.
Sprawa prosta, lej na wezwania firmy, nie zrobią sprawy dziady o pare zł, chyba ze dymałeś żonę szefa i zemsta. Nie pracujesz już tam, miej w dooopie. Nic nie płać. Koniec dyskusji !!!Trolle z et napędzają temat. Nic nie płać !!Powodzenia.

-1

~Tadek
2019-07-20 18:27:01
Artykul jelopie znajdz sobie uprawnienia BAG i wskaz przepis pozwalający im na kontrole czasu pracy.
~Tadek
2019-07-20 18:29:01
Artykul- kolejny obsrany jełop przed kontrolą BAG
~Milioner
2019-07-21 11:53:07
Płaci baran który czasy przeciągnoł to tak samo jak byś przekroczył prędkość i kto inny miał by zapłacić. Było normalnie zjechać na parking i zrobić pauze nic trudnego jakoś innym się udaje. A to czy BAG ma prawo skontrolować czas pracy to to co piszecie a realia są inne dostaniesz mandat a później się odwołaj i nikt się nie będzie z durniem szarpać piszą mandat i wsio.

1

~Tadek
2019-07-21 12:34:16
Milioner za to nie piszą.
Koniec.
Kropka.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 35.175.120.59

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2019
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce