Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jeździliśmy Fordem F-MAX, pierwsze wrażenia

ID: 243872


Jako pierwsi, mieliśmy okazję nieco bliżej poznać nową ciężarówkę na naszym rynku: Forda F-MAX. Jak na spotkaniu wypadło auto z tureckim rodowodem? Oto krótka relacja.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (31)

~Wacław trzeci
Trochę jakby Volvo skrzyżowanie z actrosem
~kris
Moze jakieś kołchozy wezmą na wynajem bo cena niska. Potem oddadzą i dealer bedzie miał zawalone place złomem. Teraz 3 letniego iveca nie da się sprzedać a co dopiero taki wynalazek
silwio
Bo siem boją podać dane dotyczące kubatury itp... miałem okazję na żywo oglądać to "cudo"na parkingu (Slowak mi pozwolil)... krotko i na temat... masakra!!!
~pablo 71
- kris
Iveco to nie Ford
Ford zawsze sobie radził i tu tez ta radę
Moderator01_etransport
Pod artykułem widnieje informacja:
"Już niedługo pogłębiający artykuł z technicznymi szczegółami"
Także spokojnie, będzie więcej szczegółów
~Ł ysy
Ludziska czy Wy nie jesteście uciekinierami z ośrodka zdrowia psychicznego?
Wszystko na nie.
Jak się patrzy na wiecznie niezadowolone mo*dy szoferskie, nóż sam się otwiera.
~Ł ysy
Ppłowa z was barankinie ma zielonego pojęcia jak w tej hhwili kompletowane są samochody ciężarowe. Praktycznie wielka szóstka europejska składa swoje pojazdy w oparciu o zawnętrznych dostawców wyspecjaliziwanych w produkcji konkretnych podzespołów.
Volvo ma swoją skrzynię?
Może Renówka, Daf, Man, Iveco?
Wszyscy jadą na ZF.
Baranki oderwane od pługa i "jeteliegenty "od jętki, wy możecie pogadać o szerokości leżanki i średnicy kierownicy. I tyle.
~Miro
Łysy, psiewoznicy biera Ukrainę, ci to dopiero mają zadowolone gemby... haha
~jarek ogarek
a każdy z tych mądrych ma swoje auto prywatne 15 lat vw lub renaulta z przebiegiem 250 000 km
~kris
Łysy poniekąd masz rację, że auta to teraz składane są z klocków i właściwie niczym sie nie różnią. Bo skrzynie zf, pneumatyka wabco albo knorr, osprzęt bosh. Jest tylko dwa ale. Pierwsze kwestia montażu. Kupiłem kiedyś lampę w autosie turecką to kable były podłączone odwrotnie. A dwa niestety znaczek ma znaczenie przy odsprzedaży. Zobacz jaki problem sprzedać 3-4 letnie IVECO a przecież w myśl tego co piszesz niczym się nie rózni od VOLVO. Doszło do tego ze do auta z 2015 roku Iveco daje 2 letnią gwarancję żeby tylko pozbyć się złomu z placu. Chcieli wejsc na rynek zrobili atrakcyjny najem i po 4 latach s ą w *.
~kris
pablo o jakim fordzie piszesz? Bo ford z turcji to tak jak VW z meksyku. Tylko znaczek ten sam. Co nie znaczy że mam cos przeciw iveco. Można się smiać z uprzedzeń ale w polityce firmy trzeba brać pod uwagę tez i to. Ja np mam jako osobówke królową lawet czyli lagunę i jestem zadowolony a kupiłem 10 tys taniej niz passat z tego rocznika. Przesądów nie zmienisz. Ale ma to tez dobre strony więc pewnie za 4 lata takiego forda kupisz za 25 tys euro.
~Miro
Iveco dać kolejne 3 lata gwarancji i kolejny najem. Jeżeli ludzie boją się problemów z odsprzedaży to lepiej dawać leasing niż mają gnić na placach. Zapewniam że na takie kontrakty znaleźliśmy chętnych i zysk też by mieli
~kris
Miro to sprawdz ofertę OK Truck. Zobaczysz jakie warunki mają a chętnych brak
~Migo
Puchatek61.
Jak zapewne doczytałeś, to na razie tylko pierwsza jazda.
I z tej pierwszej jazdy przekazane, pierwsze wrażenia. Reszta potem.
Napisano, że ocena jest pobieżna i jazda była krótka. Trzeba czekać na resztę. A co spalania konia, to był tylko ciągnik, to co miał podać? Sprawdził, to podał.
O co Ci chodzi?
Będzie dłuższa jazda, będzie dłuższy tekst.
A tak na marginesie, zdarzyła mi się nowa Scania, która solo paliła 11 litrów/100km. Myślałem, że komputer padł ale to była prawda.
~Johnny
Do Łysy. Jak się nie orientujesz to nie siej zamętu. Tak Volvo i Renault mają swoją skrzynię biegów w Volvie na zamówienie występuje też wersja dwu sprzegłowa.
~Ł ysy
Johnny. "Volvo i Renault ma swoją skrzynię biegów ". Od kiedy? Na którym parkingu słyszałeś?
Synku, to jest skrzynia ZF.
~Johnny
Chyba, że ty jeszcze Premium z manualem jedzisz to tak zgadzam się tam była skrzynia ZF
~ostrowiec
Jestem ciekaw F-maxa. Jak cenę dadzą dobra (około 70 tyś euro) dobry pakiet serwisowy to czemu nie. Może dzięki Fordowi "wielka 7ka" obniży cenę? Jeśli cena za Forda będzie dobra i serwis to wiele osób zastanowi się czy kupić Scanię (tak Scanię sam jestem jej zwolennikiem!) i może kupi Forda. Konkurencja wskazana niech się reszta martwi. I tak my nie produkujemy swoich aut. Jeśli dadzą dobre warunki sam po nowym roku kupie z jeden taki model na próbę :)
~Sid
Jeździ ktoś fordem?
~kierowca
Ja jeździłem i żeby nie rdza to bym dalej jeździł, silnik zwykły prosty diesel, bez wodotrysków.
~Juras. T
Ja z tego co słyszałem to raczej chwalą, na koniec stycznia uprzejmy kierowca z firmy z Dolnego Śląska (ta firma akurat miała F-maxa na testach) pokazał mi na parkingu jak to wygląda, i rzeczywiście w środku przestrzeń kabina wysoka ponad 210cm, pełno schowków, kierowca się cieszył ze ma kopyto bo 500 KM silnik i bez założonej blokady czyli zasuwał 90km/h, mówił że podczas jazdy ciszej w kabinie niż w konkurencji. Skrzynia ZF to jak u innych, hamulec ten standardowy (górski) ponoć daje rady, driver mówił że retarder na jego trasy nie potrzebny, ten górski wystarczający. Kurde jeśli cena będzie poniżej 70 tyś Eur to czemu nie. Czytałem gdzieś, że wszystkie busy Forda czyli Trasnsit i Custom też są produkowane w Turcji, i co nie dały rady na PL rynku? Myślę że za jakiś czas Ford zamiesza na naszym Rynku. Iveco i Renault wciągnie na miętko ; )
~Marek
Ja właśnie jestem w trakcie testów. Auto do jazdy jest super - wygodny fotel i świetnie się prowadzi, dobrze wyciszone ale lustra trochę za duże i szumu trochę robią. Porównując to fotel najlepszy jak na razie, prowadzenie coś w podobie do Scanii i Merca, wyciszenie nieco słabsze niż w DAFie. Silnik daje radę, tempomat bez ACC to trochę porażka ale mam wrażenie, że "się uczy", hamulec silnikowy na Italię za słaby - trzeba domówić Intarder - w pakiecie z ACC, powinno być lepiej. Górne łóżko bez ustawienia 45 stopni - porażka ale można sobie to samemu zrobić niewielkim kosztem (podobno mają to zmienić) - teraz górne tylko do spania albo całkiem na ścianie. Lodówka 38 litrów i daje radę - 4 stopnie regulacji i jak wam powiedzą, że 1, 5 daje radę to nie dawajcie z przekory 2, 5 - wszystko mi zamarzło :D. Kabina na poduszkach ale dość mocno odczuwa się nierówności (włoskie mosty i łączenia na nich) + wada (coś jak w Scanii - tylko 2 poduchy w tylnym zawieszeniu (wiem, w Scanii można zamówić 4). Radio całkiem fajnie gra (fordowski system a'la Sync 3 z 6ma głośnikami, odtwarza pliki video na postoju), Nawigacja - kwestia dyskusyjna i trzeba jak każdej pilnować, nie doszedłem jeszcze jak punkty przez ustawić bo z mapy się nie da - duży minus. Ogrzewanie postojowe Eberspracher daje radę ale... na ciepłą wodę w bańce nie ma co liczyć - nawiewy po bokach foteli. System odświeżania powietrza niby fajny ale... wieje za mocno (co 30minut na 5 minut się włącza aby wpuścić świeżego powietrza - można wyłączyć). No i na koniec wisienka - wykonanie, jak to ostanie produkty Forda (mam Mondeo MK5) jest wszystko na wciski i się z czasem w palcach rozlatuje - niestety. Ogólnie więcej wad niż zalet, aha i bez półki na deskę to nie ma racji bytu - chyba gorzej niż w Volvo tego garba zrobili.
~Marek
aahaa, jeszcze coś, zasłonki jasne bez czarnej podszewki - nie pośpi się w słońcu no i te szyny - ustawione w bok, ciężko się przesuwa - masakra. Ogólnie mimo tylu wad auto na plus za tą cenę (Iveco droższe a też się w środku rozlatuje i ciągle na serwisie - po 60 kkm non stop, 4 sztuki - z autopsji, co by nie było rocznik 2017 :P)
Ja bym się chyba zdecydował na Forda, kilka przeróbek i ogień (w sierpniu te Iveca oddajemy w cholerę :D )
~Kasia
Miałam okazję pojeździć tym Fordem w automacie trochę po Europie. Na pracę w okół komina i codzienne powroty do domu fajny ciągnik z szerokim zakresem widoczności, co jest ogromnym plusem jak trzeba wjechać na starówkę i przeciskać się wąskimi uliczkami pod rozładunek do teatru :D Słabe wygłuszenie wnętrza i stosunkowo głośno w kabinie. Paskudnie niewygodna kanapa. Na górną półkę nie dałam rady wcisnąć walizki, za ciasno :D Na środku pomiędzy siedzeniami "buła" jak w starym Starze. Nie da się poruszać po kabinie bez "skakania" po fotelach :D Bardzo ekonomiczny ciągnik jeśli chodzi o paliwo ale brał bardzo dużo AdBlue w porównaniu do DAF-a. Mocny silnik świetny do jazdy po górkach. Świetnie się spisywał w Alpach i w Sudetach. Auto miało zamontowany ekodrajwing na nominalnych 85 km ale faktycznie jechał max 83 km/h :D Wystrój wnętrza, estetyka wykończenia i jakość użytych materiałów... nie wiem czy to z czym miałam do czynienia to była najtańsza z możliwych opcja, czy faktycznie jest to standardowy zestaw materiałów wykończeniowych. Ciągnik miał wtedy niewielki przebieg około 3 tys. km i solidnie "pachniał" nowością syntetycznych tkanin i plastikowych elementów kokpitu :D Olbrzymią zaletą jest zakres regulacji fotela umożliwiający swobodne dopasowanie ustawień nawet dla osoby o niskim wzroście. Mam niewiele ponad półtora metra wzrostu i w tym Fordzie po ustawieniu fotela mogłam swobodnie sięgnąć do pedałów, co np. w szkoleniowym MAN-ie było niemożliwe, bo tam albo sięgałam do pedałów i siedziałam za blisko kierownicy... albo odległość od kierownicy była prawidłowa ale wtedy do pedałów ledwo dosięgałam czubkami palców :D... Gdyby ktoś planował tego Forda jako ciągnik siodłowy na podwójną obsadzę w długie trasy np. w systemie 3 tygodnie w trasie i tydzień w domu... to powinien dobrać kabinę o odpowiednim komforcie zarówno pod kątem jazdy jak i wypoczynku w trasie... bo takie auto jak to którym jechałam, w podwójną obsadę najprawdopodobniej nie wyjedzie z bazy, bo żaden kierowca na taki survival raczej się nie zgodzi :D
~Seba 20
Mamy 2 szt w firmie fajne auta bardzo ciche i wygodne pojemne kabiny
~Seba 20
Mamy 2 szt w firmie fajne auta bardzo ciche i wygodne pojemne kabiny super rozwiązania jak pompka od paliwa za kabiną
~egon
po myciu auta karcherem auto nie odpaliło, 3 tyg na serwisie
~Gucio
Każda marka i auta mają swoje +/- i zarówno zwolenników jak i przeciwników, ale tak całkiem życiowo lepiej jeździć nowym autem bez różnicy na markę jak kilkunastoletnim u jakiegoś dziadtransa gdzie na materacu spało więcej chłopa niż gdziekolwiek. Nowe to zawsze nowe, dbać i jeździć a na usterki i awarie wpływu i tak za bardzo nie mamy, teraz nie ma już tak odpornych i trwałych ciężarówek niestety.
~Ł ysy
Gucio. Co ty możesz o tym powiedzieć? Z neta wyczytałeś?
Co ty możesz powiedzieć o autach? Chesz skomentować kolor tapicerki czy zasłon.
Dzieciaku, nie zgrywaj experta.
~Gucio
~Ł ysy
2021-04-27 12:10:16 Tak ciekawe a co ekspert od Renault Premium może powiedzieć o ciężarówkach euro 6 z aktywnym tempomatem, asystentem pasa ruchu itp. ? ??
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.131.13.194

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels