Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Co zrobić gdy czas się kończy a rampa czeka? Co teraz

ID: 241073


Witam.

Jestem początkującym kierowcą i ciekawi mnie jak wybrnąć z takiej sytuacji.
Załóżmy że dojeżdżam na firmę i mam się rozładować bo awizacja na dziś, ale zostało mi kilka/ kilkanaście minut czasu pracy i wiem że nie ma szans się rozładować i odjechać z pod rampy a pod rampą zostać nie mogę. To samo z załadunkiem - miałem sytuację gdzie przyjechałem i miałem 20minut czasu pracy. Towar czeka pod rampą, szef kazał się podstawiać mówiąc że ITD na czas pracy nie patrzy... (już nie jeżdżę u tego Pana) na szczęście dogadałem się na firmie że pozwolą mi zostać pod rampą. Ale co jeśli bym nie mógł zostać to co powinienem w takiej sytuacji zrobić?
Proszę o podpowiedź doświadczonych kierowców jak rozwiązać takie tematy i mam na myśli inne rozwiązania niż magnes bo i tak nie zadziała w tym ciągniku ( na dwóch kartach też nie jeżdżę)

Pozdrawiam

~Wojtek88
*.7.84.39.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (87)

~Wojtek88
A co w temacie takim: przyjeżdżam na firmę i czekam na rozładunek, utrwało już z 3 godziny i czas pracy dobiega końca - i teraz robić zakończenie, czy mogę kręcić pauzę dalej a po wykręceniu 9/11 godzin zrobić zakończenie i od razu rozpoczęcie? Będzie dobrze czy raczej nie jest to dozwolone?
~Pan Ordynator
Czy bez wpisaniu zakończenia, tacho zaliczy odpoczynek?Jeśli tak, odpowiedź masz gotową.
~kontrola
te, ordynus.
wez mnie odpisz na proste pytanie :
od kiedy to tacho zalicza cokolwiek, a nie inspektor podczas kontroli?

i bez zbednych smetow pls
~Pan Ordynator
Jesteś aż tak głupi?
~kontrola
to pytanie byloby by jak najbardziej trafne, gdybys zadal je sobie.

a poki co, co z odpowiedzia?
~Wojtek88
Panowie bez wyzywania się. Pytam o to bo mi gość kiedyś powiedział że jeżeli leci pauza już dłuższy czas to nie robić zakończenia, tylko zrobić rano zakończenie i rozpoczęcie byle zrobić to w tej samej minucie. Chciałbym wiedzieć czy to prawda żeby się nie naciąć.
~Pan Ordynator
Wciśnięcie zakończenia nie przerywa odpoczynku.
~fryc
Wojtek kraj zakończenia wpiszesz po zakończonym odpoczynku.
Za brak tego wpisu można dostać 100 złotych mandatu.
~kontrola
Pan Ordynator
2019-03-1 9 15:42:44 Wciśnięcie zakończenia nie przerywa odpoczynku.

czyzby? :

1. Czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowe-go, w szczególności:

5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep;
6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapew-nienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy;
7) niezbędne formalności administracyjne
~Pan Ordynator
Zaraz się odezwie kontrola vel kodeksowy, kutosik, visimulachators... i hcoj wie jak jeszcze. Głąb myśli że zawsze ma rację, a głupi jest jak kot glacy.
~Pan Ordynator
Kutosik jak to się ma to pojazdu na tarczki i np. 35 godzinnego odpoczynku (odbieranego w pojezdzie)?
~fryc
Czasem niektórzy chcą być bardziej święci od papieża.
Taki nie wpisze kraju zakończenia w czasie odpoczynku, gdyż grozi mu to zmęczeniem.
~kontrola
fryc - widziales kiedys program do a*alizy czasu pracy kierowcy?
tam doskonale widac w ktorym momencie kiero grzebie prz tacho.
a grzebanie przy tacho jest praca, za malym wyjatkiem. i nie jest to wpis zakonczenia/rozpocze cia pracy
PavelSPM
~Wojtek88

Rozładu nku czeka się na "młotkach" czy chociażby na "kopercie" no nijak nie na "łóżku", oczywiście jeżeli specjalnie nie odbierasz przerwę czy odpoczynek lub naumyślnie nie chcesz "okraść" samego siebie.
Za 3 godziny czekania na rozładunek zarobiłeś - "0".
Fakt wprowadzania manualnie w tachograf wpisu kraj rozpoczęcia i zakończenia pracy w praktyce kontrolnej jest interpretowany jako minuta aktywności innej pracy ("młotki").
Za nie zrobienie wpisu kraj rozpoczęcia i zakończenia pracy od 6 czerwca 2018 r. już nawet w Polsce nakładają kary.

-1

~Pan Ordynator
A teraz pytanie do "mędrców". Po kilkunastu lub więcej, godzinach odpoczynku tygodniowego (odbieranego w pojeździe), naszła mnie ochota aby udać się do "burdla". Uprzedzając dodam, że owe burdello położone jest blisko parkingu (nie muszę więc jechać, lecz idę pieszo). Przynajmniej dla "spokojności"zabiera m ze sobą kk. (o innych czynikach takiego zachowania już nie wspomne). Przerywam odpoczynek?Jeśli tak do dlaczego, skoro w sposób dowolny dysponuję własnym czasem?
~Parkingowy dyrektor
BRAWO PAVEŁ!!!
2019-03-19 16:12:04
~Parkingowy dyrektor
Ordynator dam z tej beczki... -to dla czego w Germani tez sprawdzają mnie alkomatem skoro dysponuje swoim czasem i mogę być nachlany... uj komu do tego.
~fryc
ITD nakłada karę za skrócenie przerwy czy odpoczynku za podjazdy na tzw skoka (poniżej 30 sekund) , które nie przerywają pauzy rejestrowanej przez tachograf. Nie ma od tego odwolalania, bo rzeczywiście odpoczynek został przerwany.

Nie znam natomiast przypadku nałożenia kary za przerwanie odpoczynku przez wpis kraju zakończenia.
Nie parkingowy powielanie przez etransportowych profesorów teorii.
~kontrola
ordynus - pokolei.
najpierw ty odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie.
~kontrola
fryc - przerwanie przerwy w celu podjazdu jest scisle opisane w jakich okolicznosciach mozna to zrobic.
jesli kiero trzyma sie tych instrukcji, czy wytycznych, ma duze szanse na to ze nie zostanie nalozony mandat.

a to ze ty nie slyszales, to nie jest zadna argumentacja, chyba ze przez ciebie przechodza wszystkie przypadki nakladania kar
~kontrola
a tacho rejestruje taki podjazd. nawet 1 sekundowy
~fryc
Ktosik masz jakiś protokół, gdzie nałożono karę za skrócenie odpoczynku czy przerwy z powodu zrobienia wpisu?
~fryc
Może SPM ma taki protokół lub ktoś inny.?
~fryc
Wymyslacie teorie, których nikt nie stosuje w praktyce.
~kontrola
fryc - jesli do mnie piszesz, pisz uzywajac nicka ktorym sie podpisuje, a nie jakbys chcial.
obowiazek wpisywania kraju zakonczenia i rozpoczecia jest co prawda od dawna, ale stosunkowo niedawno zostal ujety w taryfikatorze.
ponadto, o tym czy nalozyc za to kare, czy tez nie, wciaz decyduje kontrolujacy
~Pan Ordynator
Jak ma ku temu podstawę, w przeciwnym razie może cmoknąć kierowcę. Osobiscie nic mnie nie obchodzi to czy pani inspektor ma okres, lub czy pan inspektor ma problemy ze wzwodem.
~fryc
Kontrola- bzdura.
Kontrolujący może jedynie zaproponowac ci mandat, który zakończy postępowanie.
Ty decydujesz o jego przyjęciu nie.
~kontrola
o przyjeciu, ale nie o karze.
o karze decyduje kontrolujacy. potem rzecz jasna sad
~fryc
Potem jest postępowanie sądowe bądź administracyjne, od którego zawsze przysługuje odwołanie.
~kontrola
a nie spotkalem sie z sytuacja gdzie sad w calosci umarzal kare. czasami zmniejszy wysokosc kary, ale kara i tak bedzie
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.221.165.81

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce