Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ile cykli mozna miec w tygodniu

ID: 241055


Czesc wszystkim ile cykli mozna miec w tygodniu tygodnia powiedzmy ze startuje o godzinie 6:00 i przepracowalem wraz z jazda 4 godziny i zrobilem odpoczynek dzienny 11 godziny czyli wychodzi 15 godzin a mam na yo wszystki 24 wiec zostaje i czy moge ruszyc jeszcze w tym okresie dziennym?? A drugie czy jak nym mogl to wtedy zaczyna sue drugi okres dzienny? czyli zostanie mi potem ich jeszcze 4

Posty (29)

Kiero25
jak w temacie...

-1

Kiero25
Więc zostaje mi jeszcze 9 godzin

-1

game_over
Kiero25 Ty świeżak jesteś?
Kiero25
Takk świeżak

-1

game_over
A skąd wiesz o cyklach? Dawno temu je wycofano.
Możesz mieć sześć pełnych dób. W tych sześciu pełnych dobach możesz sobie rozpoczynać i zakańczać skolko ugodno.
Ktosika nke słuchaj. On tylko numer konta rozdaje za informacje.

1

game_over
Możesz zacząć o 6:00, przejechać godzinę, zakończyć i zrobić pauzę dobową 9 godzin. O 16 możesz rozpoczynać następną. I nie zostanie Ci cztery tylko tyle ile będzie potrzeba. Obyś nie przekroczył sześciu dób (okresów dwudsiestoczterogodz innych).
kryskamaryska
Over. Koncowka Twojego ostatniego posta trochę koliduje z początkiem. Kiero25 masz na to 144h od momentu rozpoczęcia. Tak over powinieneś to ująć.

-1

game_over
Nic nie koliduje. Suma sześciu dwudziestocztetogodx innych okresów raczej się nie zmieni.

1

PavelSPM
~Kiero25

Nie ma ograniczenia ilości tak zwanych "cyklów" w maksymalno dopuszczonym okresie sześciu sumarycznych 24 godzinnych okresów pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku (Roz. nr 561/2006. Art. 8. ust. 6. ).
Kierowca w jednej DOBIE (Uoczpk. Art. 8. ust. 1. ) może mieć czasu pracy (jazda+młotki) nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk. Art. 15. ust. 1. ), a z czasem pracy w porze nocnej (Uoczpk. Art. 2. ust. 6a. ) tylko 10 godzin (Uoczpk. Art. 21. ) Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE.
UWAGA !!!
Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku.
Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY (jazda+młotki) dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
Art. 8. ust. 6.
... Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.
Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 8.
1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
Art. 15.
1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
Art. 21.
W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE.
Art. 2.
6a. Pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;

-1

Kiero25
Czyki robie odpoczynek dzienny i znowu moge jechac te 9 godzin ale aby nie przekroczyc w tych 6 dobach 144 godziny a wsumie 56 w pierwszy tydzień a w ciagu 2 tygodni 90 godzin i jak powiedzmy. Przejechalem w pierwszym tygodniu 56 godzi. To w drugim zostaje mi tylko 34 godziny i zaczynajac trzeci tydzien musze brac godziny z drugiego tygodnia no tego przyszlego trzeciego i pozniej znowu nie moge przekroczyc tych 90 godzin i tak ciagle

-1

Kiero25
Powiedzmy jade i mowia ze nie wiedza kiedy mnie zaladuja to moge wlaczyc dyspozycje i czy dyspozycja wlacza sie w czas pracy czy nie

-1

PavelSPM
~Kiero25

Dla kierowcy są ograniczenia jak JAZDY tak i PRACY (jazda młotki) w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazduw, w okresie pracowniczej doby, w okresie tygodnia, w okresie dwóch tygodni, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy i w okresie roku, zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 (Rozdział 2. ) i Ustawą o czasie pracy kierowców (Rozdział II. )
Każdego należy dotrzymywać.

-1

Kiero25
A po co sie włącza w tacho dyspozycyjność i w jakich sytuacjach? Tylko to chce wiedzieć i juz wszysto bedzie jasne dla mnie

-1

game_over
Łal. Ktoś tu konkret komunistycznie podszedł do tematu. Tylko ja oszczędzony (jeszcze).
Pavel sądzisz, że kolega zrozumie Twoje wklejki? Skoro nie zrozumiał nic na kwalifikacji wstępnej, to szczerze wątpię.
game_over
Nie włączaj tego. Bo i po co? Jazda rejestruje się sama, pracę zaznaczaj jak stoisz pod rampą, tankujesz, zamiatasz naczepę...
Kiero25
Nie zawsze moglem byc na wykladach bo aby dojechać do szkoly tam gdzie miałem robiona kwalifikacje to musialem pokonac dystans w jedna stronę ok 100 km wiec aby tam pojechac i wrocic to 200km a dodam jeszcze ze i C i C+E to tez koszt aby dojechać wiec mnie prawo jazdy wraz z kwalifikacja wyniosło ponad 10 tys tyle szczęścia ze wszystko za jednym bo koszt bylby duzo wiekszy

-1

PavelSPM
~Kiero25

Czym jeść dyżur/dyspozycja, kiedy włączać i jaka z tego korzyść dowiadujesz się przeczytawszy Art. 9. i Art. 10. Ustawy o czasie pracy kierowcy.
Kiero25
Cytat "Czasem dyżuru jest czas, w którym kierowca pozostaje poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy"czyli chodzi np ze w domu jest? ?

-1

PavelSPM
~Kiero25

Żeby zrozumieć i zorientować się, przeczytaj Art. 9. i Art. 10. Ustawy o czasie pracy kierowcy do końca.
Dyżur, dyspozycja, okres gotowości to wszystko jest - "koperta".
Kiero25
Czyli dajmy ja to ze siedze bo czekam na rrozladune i nie wiem jak dlugo bede czekal bo powiedzi ze mam czekac az zawołaja to mam dac mloteczki tak zwane inna praca?

-1

PavelSPM
~Kiero25

Kierowca znajdujący się na miejscu pracy, pod warunkie że nie odbiera wymagane przepisami przerwy i odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy znajduje się w stanie dyspozycji ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda"+"młotki") i odbiera wymagane przepisami przerwy i odpoczynki ("łóżko").
Kiero25
Ok czyli dyspozycja jest tak jakby ciagle a dopiero sie konczy jak mam przerwe lub odbieram odpoczynek dzienny lub tygodniowy

-1

PavelSPM
~Kiero25

Od otrzymania polecenia (podania adresy załadunku) do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu po rozładunku - "jazda"+"młotki" z wymaganymi przerwami (15; 30; 45 min. ) i odpoczynkami (9; 11; 24; 45 godz. ) jako "łóżko".
Od zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu po rozładunku do otrzymania następnego polecenia - "koperta" z wymaganymi odpoczynkami (9; 11; 24; 45 godz. ) jako "łóżo".
Kiero25
Czyli w pojedynczej obsadzie nie wlaczac na tacho koperty
Kiero25
Czyli powiedzmy mowia mi ze za 2 dni bede rozladowany to wtedy moge dyspozycje wlaczyc, a jesli termin nie jest znany mi to wtedy mloteczki ale czy ten czas. Dyspozycji liczyc sie do czasu pracy kierowcy?
PavelSPM
~Kiero25

Dyspozyc ja "nie liczy" się do czasu pracy kierowcy.
Dyspozycja ("koperta") ma ograniczenia w ramach pracowniczej zmiany (13-15 godzin), uwarunkowanego wykonaniem wymaganych przepisami odpoczynków (9-11 godz. ) w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczyna pracy).
W pojedynczej obsadzie po rozładunku kiedy czekasz na następne polecenie (adres załadunku) włączasz "koperta". Jeśli do końca pracowniczej zmiany (13-15 godzin) nie otrzymałeś polecenia, to włączasz "łóżko" na 9-11 godz. (dzienny odpoczynek) lub na 24-45godz. (tygodniowy odpoczynek) i dalej znów "koperta" i t. d. aż nie otrzymasz polecenia (adres załadunku). Możesz cały czas czekać polecenie na "łóżko", ale wtedy ten czas (przeprowadzony w trasie) nie jak nie opłaca się, nawet kompensacją jako odpoczynek.
Jak otrzymasz polecenie (adres załadunku) w ramach pracowniczej zmiany (13-15 godzin) czynisz pracę ("jazda"+"młotki") z odbieraniem wymaganych przerw (15; 30; 45 min. ). Jeśli do końca pracowniczej zmiany (13-15 godz. ) nie załadujesz się-rozładjesz się (nie do końca wykonasz polecenie), to włączasz "łóżko" na 9-11 godz. (dzienny odpoczynek) lub na 24-45godz. (tygodniowy odpoczynek) i dalej znów czynisz pracę ("jazda"+"młotki") z odbieraniem wymaganych przerw (15; 30; 45 min. ) i t. d., aż nie rozładujesz się (do końca wykonasz polecenie).
Kiero25
Ok dzieki za cierpilwosci i gorliwa chec pomocy ale juz wszystko wiem i temat mozna zamknac
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels